Zadejte hledaný výraz...

Co s rozbaleným a "vyzkoušeným" zbožím

Napsal rammi;666469
]A jeste jedna vec. Kdyz obal neni soucasti zbozi, tak ho zakaznici nemohou ani vyzadovat, ne?
Správně. Ale zkus si něco prodávat v lepenkový krabici ;)
---------- Příspěvek doplněn 18.06.2011 v 11:26 ----------
Napsal Jaronimo;666664
a ak by bol ten "primárny obal" označený v zozname príslušenstva k danému tovaru, tak predpokladám, že by ho nemohli vrátiť poškodený...predpokladám, že príslušenstvo je považované za súčasť tovaru
Obal jako příslušenství ke zboží je absurdita. Pokud by toto někdo praktikoval, hned první soud s nespokojeným zákazníkem by prohrál. Soudci nejsou úplně blbí.
---------- Příspěvek doplněn 18.06.2011 v 11:28 ----------
Napsal dave67;666561
Ale vemte si fakt, že když mi někdo vrátí zboží, který je zatavený v blistru a ten je porušen, náhradní obal pak vyjde dráž, než samotný zboží.
To je fakt. Ono taky to zatavování do plastu je jedna z největších volovin, ke zboží se nejde dostat jinak než násilím s nasazením vlastního zdraví a není reálné, aby to obal nějak rozumně přežil.
18. 6. 2011 11:24:01
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111133
pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
4. 7. 2011 20:17:58
už o tom píšou i na idnes... počítejte s náporem vracení zásilek :)
http://ekonomika.idnes.cz/lide-si-udelali-z-e-shopu-bezplatne-pujcovny-sezonniho-zbozi-p5x-/ekoakcie.aspx?c=A110701_203846_ekoakcie_brm
4. 7. 2011 20:17:58
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111132
doctor_z_hor
verified
rating uzivatele
2. 4. 2012 15:07:58
Napsal igor;666441
Toto je v US bezna vec. Dokonca sa nejedna o poplatok za vratenie ROZBALENEHO tovaru, ale za vratenie ako take (tzv. restocking fee). 10% je este pomerne malo, najbeznejsie je uctovanych 20%. Vo vseobecnosti sa tato hodnota pohybuje 10 - 30%.
Takisto je tam vsak bezna 30 a menej dnova zaruka, co je pre nas v Europe nepredstavitelne.
Asi mame co se tyka USA kazdy uplne jine zkusenosti:
1) VRACENI: kdykoliv jsem potreboval cokoliv vrati nikdy nebyl problem, nic jsem neplatil. Nikoho ani nezajimal duvod a clovek se ani necitil jako ze otravuje. Prodavajici naopak byl vstricny. Jako jeden priklad uvedu, ze kamarad kdyz se stehoval a nevedel co se svoji plazmovou TV tak ji po pul roce pouzivani vpohode vratil, s tim ze mu nevyhovuje. To ze americani bezne pouzivaji obchody jako "pujcovny vikendove" zbozi je celkem bezne. V USA zalezi hlavne na obchodnikovi jak vstricne se chce stavet k zakaznikovi. Seriozni obchody i hodne zduraznuji, ze pokud zakaznik nebude spokojen, vrati mu 100% bez ohledu zda jde internetovy nebo kamenny shop. V CR je vztah ZAKAZNIK-OBCHODNIK stale nekde v 90' letech.
2) CENY: az se zdejsi ceny budou alespon trochu podobat, tem z USA, tak pak muzete srovnavat i trh (no ne tak docela... american si prece jen vydela mnohem vic nez cech). Priklad: nedavno jsem si v NY na TimeSquare zasel do AmericanEagle (coz je podle me pomerne kvalitni obleceni, v CR bych to srovnal s Esprite) a za $118 jsem mel jedny z drazsich jeanu, 2 klasicka tricka s nasivkou, 1 polo tricko + u kasy me jeste zavonel parfem (zadna toaletni voda - voni cely den). Podle prodavajiciho, kdybych mel v mobilu internet a kliknul na Facebooku iLike tak bych dostal jeste 20% slevu. v CR bych za tech cca 2200,- stezi koupil kvalitni rifle+tricko. Nebo jiny priklad: Guess je v USA celkem obyc znacka, triko za $40... hodinky Guess ktere jsem koupil v Honolulu za 1500,- jsem videl v CR za 6800,- Slunecni bryle? Versace, Chanel, D&G... kolem $200 unas za dvojnasobek. O elektronice ani nemluvim. Jen na foto technnice jsem usetril pres 20.000,- :) atd, atd....
A ZKUSENOST Z CR?
Mimochodem mam zkusenosti i z jednoho velkeho dovozce zbozi do CR kde jsem pracoval. Dovazelo se nekvalitniho zbozi za co nejnizsi nakupni bez ohledu na kvalitu a bezpecnost. Co mne udivilo s jak velkymi zisky se takove haraburdi da prodat. Jedine co se resilo bylo to "co nam jeste projde" ! Bezna praxe byla ze pokud bylo nejake zbozi inspekci zakazano prodavat nebo melo spatnou povest, tak se prejmenovalo ci prebalilo a jelo se vesele dal. Reklamacni oddeleni byl uplny vysmech, absolutni nekompetentnost zamestnacu, kteri danemu oboru vubec nerozumeli a ani nemeli vzdelani. Takze se stavalo ze zbozi posuzovali lide od grafiku po ucetni :D ...spicka ledovce a beyna praxe i jinde...CHCE SE MI BL*JT :P
Tak myslim ze by se meli dovozci a prodejci nad sebou trochu zamyslet a zacit od sebe >:(
2. 4. 2012 15:07:58
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111131
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
2. 4. 2012 16:48:10
Je nam vsetkym jasne, ze v USA je aj nebo modrejsie a trava zelensia, trpaslici najvacsi na svete a hodinky najrychlejsie... :)
Ked ti dovozcovia a predajci maju v CR taku "ryzu" je potrebne sa tu vratit a dovazat a predavat.
2. 4. 2012 16:48:10
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111130
flegma
verified
rating uzivatele
2. 4. 2012 18:39:28
Nějak se mi nechce věřit tomu, že V USA jsou obchodníci charitativní organizace, kteří jsou blahem bez sebe, že si od nich něco někdo na víkend půjčí. Musí si na to vydělat a asi to procento vráceného zboží není zase tak velké, aby to nepokryli ze zisku.
2. 4. 2012 18:39:28
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111129
Oakley
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
2. 4. 2012 19:00:34
Igor to vystihl naprosto přesně :-)
Ale k těm dovozcům do ČR je potřeba si uvědomit, že ve většině států v USA není DPH nebo je pouze minimální, že prodejce nemusí do svojí marže zohledňovat náklady na reklamce, protože záruka je zde pouze 30ti denní atd... Kdežto češi jsou naopak experti na reklamování, při jednání s výrobci jich spoustu kroutí hlavami a nejsou schopní pochopit, jaktože někdo reklamuje věc za 50$, jaktože máme největší procento reklamací ze všech zemí, jaktože se u nás reklamují spotřební věci atd...
2. 4. 2012 19:00:34
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111128
One
verified
rating uzivatele
4. 4. 2012 19:31:08
doctor_z_hor: jestli ti v USA nekdo vrati 100%, tak to nejspise budou velke retezce a velci obchodnici, s velkymi marzemi (tim nerikam ze s velkou cenou), co ja vim tak mali obchodnici s mensi marzi a mensi cenou maji restocking fee ... ono je to o tom, ze kazdy podnika pro zisk...
zakaznik mdleho rozumu se pozna tak, ze zacne vykrikovat, ze VSUDE JINDE blablabla to maji 10x lepsi... takove lidi mam chut obcas nekam poslat, protoze vim, jak to vsude jinde je a ze ten clovek jen ucelove lze, protoze...
2) srovnavat ceny USA a CR muzes taky jen, pokud chces byt demagog, protoze snad kazdemu musi byt jasne co a proc tak je...
3) ad vraceni postovneho, tak to bych ho nechal at me da k soudu, jak mohu vratit cenu za sluzbu, ktera byla vycerpana? :-) Absurdni.
4. 4. 2012 19:31:08
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111127
Jan666
verified
rating uzivatele
9. 4. 2012 17:42:26
Asi to není nic netradičního. Ale dnes nám přišel balík s vráceným textilem. Zboží vyprané, ošoupané, žraloka na zadku kterého se někdo pokoušel ručně sešít a u toho text že vrací nepoužité zboží ve 14ti denní lhůtě a žádá o zaslání pěněz. U toho ještě poznámka jak je zboží krásné a kvalitní ale prostě nesedla velikost. Logicky po neuznání výhrůžky ČOIKOU, deset mailů kde se najednou píše jak je kvalita mizerná a podobně. Já bych se propadl hanbou kdybych měl něco takového poslat prodejci. Ale chce to neřešit, jinak by se z toho člověk zbláznil. Rozhodli jsme se nevrátit nic a navrhnout že zboží zašleme zpět "zákazníkovi" na svoje náklady. Protože si nedokážu představit jak do eshopu zadávám položku: roztrhaný, ručně sešívaný, použitý a špinavý textil.
9. 4. 2012 17:42:26
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111126
mmm.edia
verified
rating uzivatele
9. 4. 2012 21:57:23
Napsal Zer0;119555
Pokud Vám zákazník vrací zboží a chce zpět peníze, vracíte mu i částku za poštovné nebo jen čistě částku za zboží a poštovné jde na něj?
Mám teď na mysli poštovné od obchodu k zákazníkovi.
Osobně se domnívám, navzdory tomu, že jsem kdesi četl vyjádření SOS a ČOI, že by se vracet mělo, že vracení dopravného a doběrečného je naprostý nesmysl. Proč by měl obchod někomu vracet peníze, které převzal a zaplatil dál přepravci? To, že zákazník v objednávce vyjádřil přání, že mu má shop zboží poslat, místo aby si pro objednané položky dojel osobně, je přeci záležitost jeho lenosti, tedy mi ani v nejmenším není jasné, proč by měly e-shopy na toto doplácet ze svého. Výklad, který přikazuje vracet obchodníkům komplet úhradu mi přijde jako zákonem posvěcená zlodějna. Dopravné navíc mnohdy značně převyšuje nejen hodnotu eventuálního zisku, tedy ani následný prodej jinému zákazníkovi nedorovná ztrátu, ale mnohdy přerůstá i hodnotu produktu jako takového.
9. 4. 2012 21:57:23
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111125
One
verified
rating uzivatele
10. 4. 2012 10:25:32
A ty jsi spotrebitel anebo prodejce, smim-li vedet? Podle textu to vypada, ze ten druhy :-) Mam pravdu?
Nastesti Coika nemuze nijak vraceni toho poplatku vynutit a kdyz to nedas, tak musi spotrebitel podat zalobu k soudu, jinak ma smolika.
10. 4. 2012 10:25:32
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111124
toma
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
10. 4. 2012 11:55:35
Napsal Jan666;782146
Ale dnes nám přišel balík s vráceným textilem.
Můžete mi dát kontakt na dopravce, který rozváží balíky na Velikonční pondělí? Celkem by se mi tato služba hodila :)
10. 4. 2012 11:55:35
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111123
One
verified
rating uzivatele
11. 4. 2012 08:26:55
ceska posta, staci si priplatit za dodani ve statem uznane svatky (v okresnich mestech) :-D
11. 4. 2012 08:26:55
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111122
Zdeněk Sedlák
verified
rating uzivatele
19. 6. 2012 17:06:10
Dobrý den,
mám takový malý dotaz. Prodávám elektronické cigarety a mám svou první reklamaci. Paní mi reklamovala zboží do 14 dnů podle zákona a žádá vrácení peněz. V ceně bylo 5 náplní, které se normálně prodávájí za 130Kč. Mohu ji například 2 náplně odečíst od peněz, které jí budu vracet, nebo jí musím vrátit plnou částku?
19. 6. 2012 17:06:10
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111121
Můžete odečíst pouze částku nutnou pro uvedení zboží do původního stavu.
Pokud vám poslala zpět pět nepoužitých náplní, musíte jí vrátit peníze za všech pět náplní, včetně poštovného, které platila od vás k sobě.
19. 6. 2012 17:20:30
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111120
Zdeněk Sedlák
verified
rating uzivatele
19. 6. 2012 17:28:23
Napsal Martin Schlemmer;809962
Můžete odečíst pouze částku nutnou pro uvedení zboží do původního stavu.
Pokud vám poslala zpět pět nepoužitých náplní, musíte jí vrátit peníze za všech pět náplní, včetně poštovného, které platila od vás k sobě.
Ano děkuji vám. Ono to je ještě složitější v tom, že těch 5 nápní je zataveno v obalu (podobném těm na prášky) a tak se každá náplň jakoby vyloupne. Takže nemůžu chtít peníze za všech 5 nápní, protože jsou vcelku že? Do původního stavu to prakticky dát nejde, kdybych jí zaúčtoval pouze 2.
19. 6. 2012 17:28:23
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/6#reply111119
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit