Zadejte hledaný výraz...

Co s rozbaleným a "vyzkoušeným" zbožím

Jaronimo
verified
rating uzivatele
6. 6. 2011 17:36:57
Zdravím, nepoznáte slovenský ekvivalent tohoto zákona, ak je?
§ 53 bod (10) Občanského zákoníku: Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení ?
ďakujem za odpoveď
6. 6. 2011 17:36:57
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111148
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
7. 6. 2011 12:24:18
co vím, tak podle nějakého rozhodnutí soudu, či jak se to jmenuje, má v takovém případě zákazník právo i na vrácení poštovného k němu i k vám
7. 6. 2011 12:24:18
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111147
dave67
verified
rating uzivatele
7. 6. 2011 12:40:17
Právo na zaplacení poštovného má v případě reklamace. Pokud odstupuje do 14 dnů, má smůlu.
7. 6. 2011 12:40:17
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111146
Petr
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
8. 6. 2011 21:51:08
Nabízím odkup takového zboží :D A vůbec různě zničeného, poškrábaného atp. Výkupní cena bude samozřejmě nižší než Váš nákup od dodavatele.
8. 6. 2011 21:51:08
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111145
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
8. 6. 2011 21:56:12
já bych ty zákazníky hnal. taková verbež. české právo, resp. výkonné orgány jsou vždy na straně spotřebitele. už by to chtělo nějakou revoluci
8. 6. 2011 21:56:12
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111144
pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
8. 6. 2011 22:18:49
nedávno mi kamarád přivezl zboží z ameriky a na účtence bylo zcela zřetelně napsáno, pokud vrátíte rozbalené zboží (poplatek za otevřené zboží), vrátíme vám o $?? méně. nebylo by vhodné i toto zavést v ČR?
8. 6. 2011 22:18:49
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111143
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
8. 6. 2011 22:34:21
bysme ale potřebovali nějakého lobystu v politice. jinak se to neprosadí. chápu, že nějaké právo na vrácení zboží by mělo být. přeci jenom si to člověk nemůže předtím nikde odzkoušet, když zasíláme jako e-shop z domova. ale aby to vraceli vyčuraně, rozbalené jen protože si to vemou na dovolenou a pak to nechtějí, tak to teda ne. kolikrát to ještě vrací s takovou agresí.....
8. 6. 2011 22:34:21
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111142
pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
8. 6. 2011 23:17:04
ještě doplním pro zajímavost, našel jsem účtenku
kolega toho nakupoval více a kupoval něco za částku $699,9 a na účtence je pak také jako poplatek při vrácení $69.9(což je 10%!) pokud je vrácené zboží rozbaleno.
tak co rozbalíte něco na vyzkoušení s tím že pak přijdete o 1000Kč! ?!
myslím, že si zákazní hned rozmyslí (pokud uvidí částku na faktuře) jestli přijít o 1000Kč za rozbalení nebo jestli vrátí zboží zabalené?
pokud je však vidět chyba na straně produktu bylo by to pak na vrácení peněz nebo reklamaci....
8. 6. 2011 23:17:04
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111141
Vzhledem k dolarům se asi nebavíme o českých zákonech. Něco takového by v ČR naštěstí obchodníkovi neprošlo. Pak by lhůta na vrácení zboží postrádala smysl, jelikož se vztahuje na zboží, které si objednám na dálku, ne osobně, tudíž se může stát, že se mi z jakéhokoli důvodu nebude líbit, ale jak bych to měl zjistit pokud bych nemohl zboží rozbalit (pokud bych nechtěl platit "pokutu" za to, že si dovolím na zboží podívat)? Nijak. Je to kardinální nesmysl. Obal není součástí zboží, ani se nemusí vracet natož vracet zboží nerozbalené. Něco jiného je pak právo na úhradu nákladů za uvedení zboží do původního stavu, což si účtují jen druhořadé obchody, jelikož na pokrytí těchto nákladů jinak nemají nebo ještě nezjistili, že se jim to nevyplatí vzhledem k vynaloženému času a negativní reklamě, které z toho vzniká.
9. 6. 2011 08:10:51
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111140
Ztpery
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
15. 6. 2011 11:59:45
Napsal Railbot;664313
Vzhledem k dolarům se asi nebavíme o českých zákonech. Něco takového by v ČR naštěstí obchodníkovi neprošlo. Pak by lhůta na vrácení zboží postrádala smysl, jelikož se vztahuje na zboží, které si objednám na dálku, ne osobně, tudíž se může stát, že se mi z jakéhokoli důvodu nebude líbit, ale jak bych to měl zjistit pokud bych nemohl zboží rozbalit (pokud bych nechtěl platit "pokutu" za to, že si dovolím na zboží podívat)? Nijak. Je to kardinální nesmysl. Obal není součástí zboží, ani se nemusí vracet natož vracet zboží nerozbalené. Něco jiného je pak právo na úhradu nákladů za uvedení zboží do původního stavu, což si účtují jen druhořadé obchody, jelikož na pokrytí těchto nákladů jinak nemají nebo ještě nezjistili, že se jim to nevyplatí vzhledem k vynaloženému času a negativní reklamě, které z toho vzniká.
Nevím kde jste na to přišel, ale vesměs v každé marketingové literatuře a i profesoři na ekonomce nám vkládali do hlav, že obal je součástí produktu. Důležité je však udělat si pořádek v tom, jaký obal máme na mysli. Primární obal obklopuje výrobek napřímo, je to většinou to první, co na produktu je - bezpochyby je součástí zboží jako takového. Už jen proto, že většinou dává produktu přidanou hodnotu (např. značkové hodinky nekoupíte jen v sáčku, ale většinou jsou umístěny v nějaké drahé krabičce, třeba z drahokamů). Sekundární obal je určen k přepravě, aby se produkt nepoškodil - tzn obaly, sáčky, krabice atd.
Ačkoliv česká legislativa tyto pojmy zná, právě při vrácení zboží je v zákonech právě u těchto pojmů docela propast. Myslím, že nikdo nemá problém s tím, když mu někdo vrátí zboží s poškozeným sekundárním obalem, ale jakmile poškodí primární, tak svým způsobem lze říci, že vrací poškozené zboží. Tím pádem by nemusel prodejce zboží přijmout.
15. 6. 2011 11:59:45
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111139
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
15. 6. 2011 12:17:06
Toto je v US bezna vec. Dokonca sa nejedna o poplatok za vratenie ROZBALENEHO tovaru, ale za vratenie ako take (tzv. restocking fee). 10% je este pomerne malo, najbeznejsie je uctovanych 20%. Vo vseobecnosti sa tato hodnota pohybuje 10 - 30%.
Takisto je tam vsak bezna 30 a menej dnova zaruka, co je pre nas v Europe nepredstavitelne.
Napsal pekova;664256
ještě doplním pro zajímavost, našel jsem účtenku
kolega toho nakupoval více a kupoval něco za částku $699,9 a na účtence je pak také jako poplatek při vrácení $69.9(což je 10%!) pokud je vrácené zboží rozbaleno.
tak co rozbalíte něco na vyzkoušení s tím že pak přijdete o 1000Kč! ?!
myslím, že si zákazní hned rozmyslí (pokud uvidí částku na faktuře) jestli přijít o 1000Kč za rozbalení nebo jestli vrátí zboží zabalené?
pokud je však vidět chyba na straně produktu bylo by to pak na vrácení peněz nebo reklamaci....
15. 6. 2011 12:17:06
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111138
Ondrej Vertat
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
15. 6. 2011 12:52:42
Napsal Ztpery;666440
Nevím kde jste na to přišel, ale vesměs v každé marketingové literatuře a i profesoři na ekonomce nám vkládali do hlav, že obal je součástí produktu
...
Myslím, že nikdo nemá problém s tím, když mu někdo vrátí zboží s poškozeným sekundárním obalem, ale jakmile poškodí primární, tak svým způsobem lze říci, že vrací poškozené zboží. Tím pádem by nemusel prodejce zboží přijmout.
Kdepak, nemáte pravdu. Tady marketingová literatura a informace z ekonomky nehrají roli, protože neřešíme marketing, ale vztah prodejce - kupující, který upravuje zákon. Česká legislativa jde v tomto případě kupodivu ruku v ruce se selským rozumem. Obal není součástí zboží.
Viz např. tento článek, odkud cituji:
"Ani občanský zákoník, zákon o ochraně spotřebitele ani žádný jiný zákon v právním řádu ČR nestanovuje spotřebiteli povinnost předložit původní obal společně s reklamovaným nebo navráceným zbožím. Obal není předmětem koupě nebo součástí koupené věci! Prodávající, který odmítá přijmout reklamaci nebo přijmout zpět výrobek po zákonném odstoupení od smlouvy bez původního obalu, porušuje zákon, protože jednak odmítá vyřídit reklamaci (odstoupení od smlouvy) a jednak nesprávně informuje spotřebitele o jeho právech spojených s uplatněním práva z odpovědnosti za vady," tvrdí Marek Ženkl z ČOI.
Jsou samozřejmě výjimky, kdy toto neplatí, a v článku jsou vyjmenované, ale to je už jsou hodně specifické příklady.
15. 6. 2011 12:52:42
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111137
Jenom takový hypotetický dotaz... ja se k tomu nechystam, ale...
co kdyby se cena rozepisovala uz na fakture?
650 kč zboží
350 kč obal na zboží
100 kč poštovné
celkem 1100
Akorát by to bylo asi třeba uvést už na webu
---------- Příspěvek doplněn 15.06.2011 v 13:12 ----------
A jeste jedna vec. Kdyz obal neni soucasti zbozi, tak ho zakaznici nemohou ani vyzadovat, ne?
15. 6. 2011 13:11:20
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111136
dave67
verified
rating uzivatele
15. 6. 2011 17:50:17
Ale vemte si fakt, že když mi někdo vrátí zboží, který je zatavený v blistru a ten je porušen, náhradní obal pak vyjde dráž, než samotný zboží.
15. 6. 2011 17:50:17
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111135
Jaronimo
verified
rating uzivatele
16. 6. 2011 00:12:37
a ak by bol ten "primárny obal" označený v zozname príslušenstva k danému tovaru, tak predpokladám, že by ho nemohli vrátiť poškodený...predpokladám, že príslušenstvo je považované za súčasť tovaru
16. 6. 2011 00:12:37
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/5/#reply111134
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit