Zadejte hledaný výraz...

Pravidla a kodex

Pravidla jsou oproti kodexu nařízení, která v případě porušení mohou vést ke krátkodobému či trvalému zrušení účtu daného uživatele.

Hrubá porušení – trvalé zrušení účtu.

  • Opakovaná Porušení pravidel.
  • Hrubě zavádějící či lživá tvrzení v aukci či v jiné inzerci (Webtrh má v těchto případech právo doplnit taková tvrzení o zjištěné informace a udělit negativní hodnocení danému uživateli či subjektu).
  • Nedodržení závaznosti aukce – prodávající se zavazuje prodat a kupující se zavazuje koupit a zaplatit předmět aukce a to za podmínek stanovených v předmětné aukci.
  • Příhozy jsou závazné. Po odeslání je nelze zrušit.
  • Příhozy v aukcích musí probíhat přes aukční systém, ne přes poštu, e-mail ani jinými kanály.
  • Cena v aukci je konečná. Nelze k ní přidávat bokem další povinné částky. Jedinou výjimkou může být situace, kdy k vítězné ceně prodávající připočítá DPH. To ale musí jasně uvést v popisu aukce.
  • Jakákoliv snaha o podvod v aukci povede k trvalému zrušení účtu.

Porušení pravidel – krátkodobé pozastavení účtu či služeb

  • Opakovaný výskyt Nechtěného chování
  • Zneužití multiidentit
  • Předmět prodeje je unikátní a prodávající žádné další klony, kopie nebo licence v minulosti neprodal a v budoucnu prodávat nebude. V opačném případě to musí prodávající jasně uvést.
  • Aukce / nabídka musí v danou chvíli probíhat výlučně na Webtrhu.
  • Zneužití hodnocení.

Nechtěné chování – udělení napomenutí

  • Opakované porušování kodexu.
  • Uvádění affiliate či “doporučující” odkazů v diskuzích.
  • Přesměrovávání na stránky mimo Webtrh s dalšími nabídkami či navádění k nákupu mimo portál Webtrh.cz.
  • Umístění nabídek spojených s weby s nízkou přidanou hodnotou (například white label, MFA), warez, porno, stránky poskytující sexuální služby, databáze, emailing, směny peněz popř. žádosti o sponzorství.
  • Nabídka obchodu s fanoušky, příznivci, sledujícími, “přáteli”, lajky, hodnoceními, popř. zhlédnutími.
  • Výše ceny v nabídkách i aukcích musí odpovídat ceně reálné / průměrné prodejní ceně. Inzeráty a aukce obsahující ceny zjevně vybočující z rámce mohou být odstraněny.
  • Zveřejnění poptávky zdarma. V případě, že nabízíte barterový obchod je nutné, aby poptávka či nabídka tuto informaci jasně obsahovala a předem byla uvedena směnná služba či produkt.
  • Objednání služby od více dodavatelů (vyberte si jednoho dodavatele a s ním spolupracujte. Nenechte zakázku zpracovávat nezávisle na sobě více lidí).

Doporučení

Psaní nadpisů

  • Diskuse z Webtrhu se pomocí RSS agregují na jiných webech a někteří je sledují ve čtečkách.
    Dbejte proto, prosím, na to, aby bylo z nadpisu vlákna i bez kontextu jasné, o co jde. Někteří lidé neuvidí, kdo vlákno založil, ani v jaké se nachází kategorii. Je i ve vašem zájmu, aby vše podstatné mohli vyčíst z názvu.
  • Nepoužívejte v nadpisech ASCII art a nekřičte (tj. nepište běžná slova velkými písmeny).

Aukce

  • Provozovatel může příhoz zrušit po dohodě obou stran. V případě, že jste nechtěně přihodili kontaktujte prodávajícího se žádostí o zrušení příhozu. O zrušení příhozu může zažádat jen vypisovatel aukce / prodávající/, bez jeho souhlasu příhoz být zrušen nemůže.

Hodnocení obchodů

  • Systém obchodních hodnocení slouží k hodnocení obchodních transakcí a spolupráce s daným uživatelem. Pokud jste obchod uzavřeli přes Webtrh, uveďte, prosím, při udělení hodnocení odkaz na inzerát, přes který byla spolupráce navázána. Hodnocení, prosím, dělejte svědomitě a férově, je to férové poskytnutí zpětné vazby dalším uživatelům / kupujícím/.

Kodex

Cílem kodexu je poskytnout, předat základní myšlenku tvůrců dalším uživatelům, a to z důvodu podpory zdravého podnikatelského ducha a komunity webtrhu.

  • Webtrh je přátelská podnikatelská komunita.
  • Uživatelé se v diskuzích chovají profesionálně, poskytují úplné nezkreslené informace a respektují odbornost a názor druhých.
  • Cílem komunikace je pomoci radou druhému, neb on časem poradí na oplátku Vám.
  • Zkušenosti dobré i zlé mohou pomoci druhým, ochránit je či je posunout dál.
  • Urážky, ponižování, pomlouvání sem nepatří – respekt jeden k druhému je to, co na webtrhu má od začátku své místo.
  • Webtrh by měl obsahovat témata, debaty, obchody spojené s internetovým obchodováním, není však podmínkou, pokud budete mít téma, které druhé obohatí, je zde pro něj také místo a děkujeme za něj.
  • Podnikatelský život je značně hektický a času není na zbyt. Z tohoto důvodu prosíme raději o jeden příspěvek, který je zajímavý a věcný, který nás podnítí či poučí, než mnoho prázdných vět bez reálného a použitelného obsahu.
  • Argumentujte věcně, nejlépe s odkazem na konkrétní fakta, a především se vyjadřujte k věci a ne k autorovi.
  • Buďte upřímní. Dejte najevo, pokud patříte k projektu, o němž píšete. Jsme rádi, že zde máme řadu vlastníků a zastánců, je však férové, aby v komunikaci či argumentaci druhá strana o Vašem zainteresování věděla.
  • Do diskuze provizní odkazy, propagace apod. Nepatří. Pokud je Vašim cílem prodávat či se prezentovat, jsou k tomu specializované sekce jako nabídka či prodej.
  • Česká republika je příliš malá a komunita IT oblasti ještě menší, proto buďte ve svém zájmu čestní a poctiví, poskytnuté informace mají být nezkresleným faktem. Lži a nepravdivá či zavádějící tvrzení sem nepatří. Nikoho nepodvádějte a nezamlčujte důležitá fakta.
  • Diskuzní fórum již za svou mnohaletou existenci obsahuje většinu témat, a tak Vás žádáme abyste se důkladně přesvědčili, že jste zvolili nejpřesnější kategorii, popř. že dané téma již neexistuje či na webtrhu není na Váš dotaz odpověď.
  • Pokud na řešení svého dotazu přijdete sami, pošlete krátké shrnutí do diskuse pro lidi, kteří na Váš dotaz narazí v budoucnu.
  • Převážná většina sporů vzniká nedostatečnou komunikací. V případě obchodů zde prosíme, reagujte rychle a srozumitelně na dotazy kupujících, podpoří /utvrdí/ to Váš obchod a ubude zbytečných sporů a negativních hodnocení.
  • Příspěvek, který Vám pomohl, můžete ocenit udělením bodu. Pomozte nám vyzdvihnout ty nejlepší uživatele, uděláte radost nejen nám, ale i jim a především dalším uživatelům, kteří potřebují najít nejlepšího odborníka na dané téma.

Jsme rádi, že jste s námi, a děkujeme Vám za podněty a vzorové chování v diskuzích a obchodech. Věříme, že těchto pár pravidel dokáže podnikatelské prostředí IT podpořit a posunout opět dál.