Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Co s rozbaleným a "vyzkoušeným" zbožím

Nemůžu vám poradit, protože jste nenapsal, co přesně si objednala a co vrátila.
Každopádně jsem si ještě všiml, že tomu nesprávně říkáte "reklamace". Je to odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu. Jsou tam jiné časové limity a jiné povinnosti.
19. 6. 2012 18:36:06
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111118
Zdeněk Sedlák
verified
rating uzivatele
19. 6. 2012 18:49:02
Objednala si elektronickou cigaretu (základní sadu), která obsahuje baterii, atomizér, USB nabíječku a právě zmíněných 5 patron, které jsou zataveny jako například prášky a každá se vylupuje zvlášť. Vrací naprosto vše co si objednala (v zákonné lhůtě 14 dnů), z důvodu toho, že e-cigareta přestala po 2 dnech fungovat (požaduje vrácení peněz). Vrací tedy i těch 5 patron. Škoda pro mě je asi 130Kč což je cena 5 patron, přestože například spotřebovala pouze 2. Tři patrony jsou zkrátka neprodejné (leda, že bych je vykouřil já), protože je narušen obal (2 jsou vylouplé). V případě, že budu vystavovat storno fakturu, tak dám stejnou částku jako mínus že ano? V případě, že tedy spotřebovala například již zmíněné 2 patrony, tak mi vzešla škoda 52 korun (cigareta stoji 1090,-) dám do storna 1038,- že? Omlouvám se za hloupé dotazy, ale jsem začátečník a to papírování je pro mě trochu oříšek.
19. 6. 2012 18:49:02
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111117
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 6. 2012 14:30:55
já to vidím ještě trochu jinak, než je uvedeno v celém vlákně.
jsou tu fakta:
zákazník má právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez uvedení důvodu a vrácení nákladů spojených s nákupem
...to je naprosto v pořádku, avšak každý zákon má chránit nějaký zájem. v tomto případě se jedná o ochranu spotřebitele před nepoctivými prodejci. nicméně jeden z nadřazených paragrafů, konkrétně §39 uvádí "Neplatný je právní úkon, který svým obsahem nebo účelem odporuje zákonu nebo jej obchází anebo se příčí dobrým mravům.". to podle mě znamená, že by spotřebitel měl mít právo si zboží vyzkoušet pouze tak, jak by to bylo obvyklé za běžných okolností. tedy v případě, že by si pro zboží přišel do obchodu.
v uvedeném příkladu však pozoruji jiné znaky, které dle mého názoru nejsou v souladu s dobrými mravy a současně se snaží obejít bezdůvodné obohacení. jinými slovy spotřebitel zboží použil více, než by mu bylo dovoleno za běžných okolností a domnívám se, že za těchto okolností snížení ceny o spotřebované, nebo opotřebené zboží, nelze považovat za sankci, ale o jakousi rovnováhu mezi právy spotřebitele a dodavatele.
zákony mají chránit všechny a spravedlivě a nelze je vykládat jen po formální stránce. každý zákon má svůj materiální aspekt a pokud tento není naplněn, tak není možné se na tento zákon odvolávat.
otázkou zůstává jestli Zdeny-shop stojí za to se handrkovat o pár korun resp. jestli náklady na handrkování nejsou vyšší než sporná částka.
EDIT: ještě bych dodal, že zákon uvádí, do kdy se má odstoupit od smlouvy, nikoliv do kdy musí spotřebitel zboží vrátit.
21. 6. 2012 14:30:55
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111116
Zdeněk Sedlák
verified
rating uzivatele
21. 6. 2012 14:52:31
Napsal Bedříšek;810608
já to vidím ještě trochu jinak, než je uvedeno v celém vlákně.
jsou tu fakta:
zákazník má právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez uvedení důvodu a vrácení nákladů spojených s nákupem
...to je naprosto v pořádku, avšak každý zákon má chránit nějaký zájem. v tomto případě se jedná o ochranu spotřebitele před nepoctivými prodejci. nicméně jeden z nadřazených paragrafů, konkrétně §39 uvádí "Neplatný je právní úkon, který svým obsahem nebo účelem odporuje zákonu nebo jej obchází anebo se příčí dobrým mravům.". to podle mě znamená, že by spotřebitel měl mít právo si zboží vyzkoušet pouze tak, jak by to bylo obvyklé za běžných okolností. tedy v případě, že by si pro zboží přišel do obchodu.
v uvedeném příkladu však pozoruji jiné znaky, které dle mého názoru nejsou v souladu s dobrými mravy a současně se snaží obejít bezdůvodné obohacení. jinými slovy spotřebitel zboží použil více, než by mu bylo dovoleno za běžných okolností a domnívám se, že za těchto okolností snížení ceny o spotřebované, nebo opotřebené zboží, nelze považovat za sankci, ale o jakousi rovnováhu mezi právy spotřebitele a dodavatele.
zákony mají chránit všechny a spravedlivě a nelze je vykládat jen po formální stránce. každý zákon má svůj materiální aspekt a pokud tento není naplněn, tak není možné se na tento zákon odvolávat.
otázkou zůstává jestli Zdeny-shop stojí za to se handrkovat o pár korun resp. jestli náklady na handrkování nejsou vyšší než sporná částka.
EDIT: ještě bych dodal, že zákon uvádí, do kdy se má odstoupit od smlouvy, nikoliv do kdy musí spotřebitel zboží vrátit.
Děkuji vám za rozsáhlou odpověď. Samozřejmě je možné, že si paní chtěla zboží pouze vyzkoušet a dále nic neřešit. Ja osobně tohle nikdy neudělal. Když jsem něco objednával, tak vždy s úmyslem to používat dokud to půjde. Ale nadruhou stranu je také možné, že s cigaretou byl opravdu nějáký problém. Pak se ale ptám. Proč místo vrácení zboží cigaretu nereklamovala?
Mám ještě jeden dotaz. Je to tak, že pokud zákazník vrací zboží do 14 dnů, tak já mám 30 dnů na to, abych zkonstatoval, jestli zboží nebylo úmyslně, nebo jakkoliv jinak poškozeno že ano? Poté až pošlu peníze na účet. Pokud se nemýlím, tak na toto má právo každý obchodník.
21. 6. 2012 14:52:31
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111115
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 6. 2012 15:22:28
Napsal Zdeny-eshop;810618
Děkuji vám za rozsáhlou odpověď. Samozřejmě je možné, že si paní chtěla zboží pouze vyzkoušet a dále nic neřešit. Ja osobně tohle nikdy neudělal. Když jsem něco objednával, tak vždy s úmyslem to používat dokud to půjde. Ale nadruhou stranu je také možné, že s cigaretou byl opravdu nějáký problém. Pak se ale ptám. Proč místo vrácení zboží cigaretu nereklamovala?
Mám ještě jeden dotaz. Je to tak, že pokud zákazník vrací zboží do 14 dnů, tak já mám 30 dnů na to, abych zkonstatoval, jestli zboží nebylo úmyslně, nebo jakkoliv jinak poškozeno že ano? Poté až pošlu peníze na účet. Pokud se nemýlím, tak na toto má právo každý obchodník.
dle mého názoru, pokud je zboží rozbalené tak, že bylo používáno, opotřebováváno nebo byl spotřebováván nějaký materiál, nelze na toto pohlížet jako na běžné vrácení zboží, za které budete vracet všechny náklady vzniklé spotřebiteli nákupem. jelikož zákon neuvádí v jakém stavu se zboží vrátí, musíš toto strpět, avšak jak jsem uvedl, domnívám se, že bys měl mít nárok na určitý odečet (pozor toto není sankce proti spotřebiteli, ale rovnováha mezi právy spotřebitele a dodavatele).
pokud se ovšem zařízení pokazí, myslím, že by mělo dojít VŽDY k reklamaci, po reklamaci se zboží vrátí spotřebiteli a tomu běží zbytek jeho lhůty na vrácení. pokud však zboží spotřeboval, opotřeboval, tak ti to ve zbylé lhůtě může vrátit, avšak, ty si můžeš odečíst část peněz, za to co tam chybí, resp. takovou částku, aby jsi to prodal za cenu obvyklou na trhu (třeba jako bazar).
pokud by to takto nešlo provádět na trhu, tak by mohl spotřebitel účelově zboží vrátit a pak si jej koupit levněji jako bazarové, a to by odporovalo zmíněnému §39.
K druhé otázce. Zákazník může do 14 dnů odstoupit od smlouvy (nikde se nepíše o tom kdy vrátí zboží) a ty to musíš do 30 dnů proplatit. To platí za předpokladu, že neuplatníš vůči spotřebiteli jiný paragraf, který bude měnit situaci.
21. 6. 2012 15:22:28
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111114
One
verified
rating uzivatele
10. 8. 2012 14:50:34
proč by se spotřebitel mordoval s reklamací, když může od smlouvy rovnou odstoupit? prodejce má na reklamaci i na vrácení peněz 30 dnů a tedy není v kolizi (prodejce tedy, zjistí-li nefunkčnost zboží, toto musí vyřídit, případně reklamaci stihnout zamítnout do 30 dnů).
to, že prodávající dosáhne vrácení zboží např. nejpozději do 3 dnů od odstoupení od smlouvy, si musí prodejce ošetřit ve VOP sám, na to zákon nemyslí (předpokládá, že prodejce je člověk práva znalý) a je to hlavně o takové slušnosti, on může i prodávající znalý fint se spotřebitelem vyběhnout, i ti vychytralí spotřebitelé to často zkoušejí, ale domnívám se, že je třeba to vnímat tak, aby to bylo vyrovnané a spravedlivé
---------- Příspěvek doplněn 10.08.2012 v 14:57 ----------
Napsal Zdeny-eshop;810009
Objednala si elektronickou cigaretu (základní sadu), která obsahuje baterii, atomizér, USB nabíječku a právě zmíněných 5 patron, které jsou zataveny jako například prášky a každá se vylupuje zvlášť. Vrací naprosto vše co si objednala (v zákonné lhůtě 14 dnů), z důvodu toho, že e-cigareta přestala po 2 dnech fungovat (požaduje vrácení peněz). Vrací tedy i těch 5 patron. Škoda pro mě je asi 130Kč což je cena 5 patron, přestože například spotřebovala pouze 2. Tři patrony jsou zkrátka neprodejné (leda, že bych je vykouřil já), protože je narušen obal (2 jsou vylouplé). V případě, že budu vystavovat storno fakturu, tak dám stejnou částku jako mínus že ano? V případě, že tedy spotřebovala například již zmíněné 2 patrony, tak mi vzešla škoda 52 korun (cigareta stoji 1090,-) dám do storna 1038,- že? Omlouvám se za hloupé dotazy, ale jsem začátečník a to papírování je pro mě trochu oříšek.
to se spíš poraď s účetním, pokud bys byl plátce DPH, tak děláš dobropis atp...
ty "náboje" můžeš pak nabídnout jako bonus jiným klientům...
130/5*2=52 Kč, pokud je spotřebovala, ale kvůli 52 Kč bych to já neřešil už proto, že není její chyba, že to přestalo fungovat, ty máš 30 dnů na to, abys posoudil vady, nebo abys to zamítl, že to bylo poškozeno např. špatnou manipulací v rozporu s českým návodem atp...
za to že vrátíš prachy (po "vyreklamování" o nějaký den později tě nikdo žalovat NEBUDE :-)
10. 8. 2012 14:50:34
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111113
Martin
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 9. 2012 11:59:30
Napsal Zer0;119555
Pokud Vám zákazník vrací zboží a chce zpět peníze, vracíte mu i částku za poštovné nebo jen čistě částku za zboží a poštovné jde na něj?
Mám teď na mysli poštovné od obchodu k zákazníkovi.
Jak je napsáno výše, vracíš pouze za zboží, poštovné mu nevracíš
20. 9. 2012 11:59:30
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111112
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
20. 9. 2012 12:01:30
Napsal Malkus;846601
Jak je napsáno výše, vracíš pouze za zboží, poštovné mu nevracíš
pomerne nove uz je povinnost vracet i postovne!
20. 9. 2012 12:01:30
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111111
Ufonn
verified
rating uzivatele
20. 9. 2012 17:33:14
no já jsem vytvořil takový jednoduchý eshop www.vyprodejkocarku.cz kam dávám to vrácené a vyzkoušené zboží. Nakonec mi tam přidávají zboží i jiní prodejci, celkem se to tam točí a tak jsou všichni spokojeni. Zákazník levně nakoupí skoro nové zboží a prodejci na svých eshopech nemusí prodávat použité zboží.
Protože když napíšete že někdo zboží vrátil tak se hned všichni ptají proč.
Mívám tam 1 až 5 kusů zboží a většinou se to do týdne prodá.
20. 9. 2012 17:33:14
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111110
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
20. 9. 2012 18:48:11
Já bych udělal následující.
Pokud paní jasně uvedla že zboží vrací, protože přestalo po 2 dnech fungovat, není to vrácení bez udání důvodu, je to dle mě reklamace - zvlaště pokud jsou již 2 patrony vyhulené, těžko to lze považovat za vrácení zboží bez udání důvodu. Paní bych nabídl výměnu za nový ( pokud je možnost reklamovat u dodavatele) nebo si objednat jiný. Prachy bych nevracel a pokud ano o onu poměrnou část rozhodně méně.
20. 9. 2012 18:48:11
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111109
NV
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 9. 2012 19:37:14
taky přidám trochu do mlýna:
zákazník u nás koupil řetězovou pilu, kterou asi za 6 dnů vracel s obsáhlým dopisem jak nevyhuje apd. Pila vypadala jak po půlroční práci někde na Aljašce.
Chlapík (mimochodem extrémně arogantní) se oháněl snad všemi možnými zákony a požadoval vrácení plné částky.
Po sdělení, že mu bude vyplacena částka o 30% méně než byla kupní cena, tak nelenil a kontaktoval ČOI, SOS, živnostenský úřad a další rádoby instituce. Z Čoi nám přišlo následující den upozornění s hromadou paragrafů, že zákazník má právo na vrácení kupní ceny atd. , zjevně se paní lekla arogance kterou chlap opravdu nešetřil.
No jak se do lesa volá, tak se ozývá. Pilu jsme zavezli do centrálního servisu dané značky k nacenění do uvedení do původního stavu. A ejhle. Cena opravy se vyšplhala na 80% prodejní ceny, jelikož se musely vyměnit věškeré plasty, řetěz, lišta, startovací šnůra, řetězka a další drobnosti. Takže jsme uvedenou kalkulaci poslali i s dopropisem na 20% kupní ceny zpět zákazníkovi. No mysleli jsme že ho to trefí :-). Znovu kontaktoval ČOI apd. No když si nedal pokoj, tak my taky ne. podali jsme trestní oznámení na policii pro podvodné jednání a nějaké další paragrafy, již se nepamatuji..
Za dva dny telefon (jako kdyby se nic nestalo), že on si tedy pilu nechá at stáhneme trestní oznámení. Tak se tedy i stalo.
A co je největší pikoška: - tak v létě si koupil u nás sekačku. No sázky byly ve firmě závratné na to zda vrátí a kdy.
.... nevrátil
20. 9. 2012 19:37:14
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111108
Ufonn
verified
rating uzivatele
20. 9. 2012 19:49:42
Tenhle příběh jsem už slyšel že by to NV bylo NVT?
20. 9. 2012 19:49:42
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111107
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
21. 9. 2012 20:44:58
Zdravíčko
už víme balení není součástí produktu.... a co v tomto případě kdy je moje kravata v dárkové sadě kdy je obal přímo součástí zboží? Co když by to zákazník vrátil poškozeno? Jaké máte názory? můžu zboží odmítnout jako neprodejné či účtovat 20,30 % z ceny?
21. 9. 2012 20:44:58
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111106
Ufonn
verified
rating uzivatele
21. 9. 2012 20:50:01
Napsal dkoudela;847399
Zdravíčko
už víme balení není součástí produktu.... a co v tomto případě kdy je moje kravata v dárkové sadě kdy je obal přímo součástí zboží? Co když by to zákazník vrátil poškozeno? Jaké máte názory? můžu zboží odmítnout jako neprodejné či účtovat 20,30 % z ceny?
Můžete všechno, jen je otázka jestli se bude zákazník chtít soudit
21. 9. 2012 20:50:01
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111105
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
21. 9. 2012 20:53:05
Napsal Ufonn;847404
Můžete všechno, jen je otázka jestli se bude zákazník chtít soudit
Jasně to já vím, ale jde mi o správný výklad práva :)
21. 9. 2012 20:53:05
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/7/#reply111104
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit