Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Pro eshopáře – vracející se zásilky

Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 5. 2009 13:09:28
Jeden chce parazitovat na kamenych prodejnach, aby si zakaznik zbozi ozkousel tam a pak koupil u nej v eshopu levneji.
Jiny prodava zbozi, ktere nema.
Dalsi nevidi zadne vydaju kdyz zakaznik zabere pul hodiny cas prodavace.
Skutecne je tady ten spatny pouze zakaznik?
Velka cast vratek je zpusobena samotnym prodejcem, ktery spatne informuje o zbozi, dostupnosti a podminkach doruceni. Pri aktivnim pristupu je mozne toto cislo minimalizovat.
Samozrejme vzdy zustane par klientu, kteri "delaji problemy". To se deje i v kamenych kramech, kde je daleko horsi moznost jej ignorovat.
A vselijake seznamy hrisniku, smluvni pokuty atd.: byl bych velmi opatrny, muze to dopadnout i velkou nahradou ujmy pro zakaznika. Kdyz vidim jake zcela zjevne hlouposti bez opory v zakone nekdy v obchodnich podminkach jsou...
25. 5. 2009 13:09:28
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22943
Díky za protihypotézu, Martatko.
Pak existuje ještě jedno vysvětlení vrácených zásilek a to zní dobírka. Dobírka činí objednávku nezávaznou až do úplněho převzetí od pošťáka.
Provozujete někdo shop v končinách, kde je zvykem platit předem? Jak to vypadá s nevyzvednutým zbožím tam?
25. 5. 2009 13:10:24
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22942
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
25. 5. 2009 13:25:30
Retale ja s tim jiste zkusenosti mam. Je to skutecne tak jak jsem psal vraci se toho minimum, takze v tomhle ty naklady nevznikaji. Nicmene obchodnik je ma zase jinde. Pro-zakaznicky servis je v koncinach kde lidi plati predem uplne o necem jinem a naklady na nej take jine nez tu. Takze co se tyce nakladu vyjde me to mozna nastejno jako dobirkaci nevracejici zbozi. Proste to clovek musi zapocitat do marze. Jinak obecne si myslim ze trh s eshopa by potreboval procistit. Jsou tu znacne pokrivene ceny coz je dano prave dobirkou a srovnavaci cen zdarma.
25. 5. 2009 13:25:30
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22941
jakmile nekdo zaplati predem, tak si to vzdy vyzvedl, meli jsme snad jednu vyjimku, ktera se ale vyresila a na druhy pokus uz si to vyzvedl (byl na dovolene)
Pri platbe predem je temer jistota, ze si to clovek vyzvedne, protoze se precejen uz rozhodl natolik, ze zaplatil. Nehrozi tedy, ze nebude mit penize, ze si to rozmysli, atd.
25. 5. 2009 13:25:41
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22940
Martatko
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
25. 5. 2009 13:30:17
Napsal Retal;292249
Díky za protihypotézu, Martatko.
Pak existuje ještě jedno vysvětlení vrácených zásilek a to zní dobírka. Dobírka činí objednávku nezávaznou až do úplněho převzetí od pošťáka.
Provozujete někdo shop v končinách, kde je zvykem platit předem? Jak to vypadá s nevyzvednutým zbožím tam?
jj mám zásilky co se platí předem na účet a ještě se mi nestalo že by se nějaká zásilka vrátila a zákazník mi potom psal že ho nikdo nekontaktoval, že byl v zahraničí apod. tak jak to dělají nevyzvedávači dobírek
25. 5. 2009 13:30:17
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22939
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 5. 2009 13:43:22
Napsal Retal;292249
Díky za protihypotézu, Martatko.
Pak existuje ještě jedno vysvětlení vrácených zásilek a to zní dobírka. Dobírka činí objednávku nezávaznou až do úplněho převzetí od pošťáka.
Provozujete někdo shop v končinách, kde je zvykem platit předem? Jak to vypadá s nevyzvednutým zbožím tam?
přesně tak, příčina je v dobírce a pocitu nezávaznosti objednávky (a stokrát může mít člověk v obchodních podmínkách řeči o "závaznosti" apod.). V objednávání zboží až po objednávce nevidím v otázce vyzvednutí-nevyzvednutí zásilky problém, třeba v našem sortimentu není problém mít zboží na skladě druhý den, ostatně, většina kamenných obchodů na menších městech nepostupuje jinak a na sortimentu nezáleží - nač skladovat něco a mít v tom uložené peníze, když se může starat dodavatel (prověřený léty spolupráce).
Když to vezmu podle sebe, u nás se vrací pouze dobírky, zboží zaplacené předem se nevrací nikdy (snad jen když zákazník před dodáním umře), lidi buď nemají na zaplacení dobírky, zapomenou na zásilku (a stokrát mohou dostat zprávu o expedici, linky na sledování zásilek apod. - skoro nikdo tyhle emaily nečte, stačí jim, že v předmětu je, že zboží je vyexpedováno) a obchodní balík se po týdnu vrací zpět, velké procento zásilek se vrací proto, že pošta se na doručení vy*ere a nedá ani lísteček a protože lidi emaily o expedici nečtou...
a vo tom to je.
25. 5. 2009 13:43:22
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22938
Napsal Ja;292105
usetris cas a jeste vydelas kdyz se balik ztrati tak je pojisteny na 30 tacku. ale to se stane tak 1x za 4 roky takze asi tak :-)
Reklamoval jsi už někdy takovej balík? Jednak není pojištěnej na 30000 automaticky, to jen když ho necháš na tolik pojistit a navíc ti vyplatěj jen hodnotu zboží, ne plnou částku, pokud je hodnota zboží nižší.
Napsal ninja;292197
Vidite, me prijde zase podivna logika chtit penize po zakaznikovi eshopu, ktery zbozi nakonec neodebere. Je to snazsi a levnejsi nez kdyz vam jej vrati v ramci lhuty 14 dnu.
a ty máš e-shop nebo jseš jeden ze zákazníků, co nepřebíraj dobírky? Ono nepřebrání != odstoupení od smlouvy. Při odstoupení nepřijdeš o peníze za poštovný.
Napsal Ja;292223
Pokud objednavku zrusi pred expedici, pak OK, ale pokud objednavku zrusi az pote, co jim byla potvrzena expedice, neni to ze strany zakaznika zodpovedne jednani, zvlaster pak kdyz ani nechce uznat, ze by mel dobrovolne uhradit vydaje :-)
I to je ale porušení kupní smlouvy, pokud to nemáš v nákupním řádu jako výhodu.
25. 5. 2009 22:21:49
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22937
Oakley
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
25. 5. 2009 22:41:12
Napsal Neregistrovaný;292684
Reklamoval jsi už někdy takovej balík? Jednak není pojištěnej na 30000 automaticky, to jen když ho necháš na tolik pojistit a navíc ti vyplatěj jen hodnotu zboží, ne plnou částku, pokud je hodnota zboží nižší.
Obchodní balík je automaticky pojištěný na 30tis :nono: (pokud je udaná cena nižší než 30tis, pak je 12kč za každých započatých 10tis nad 30tis)
25. 5. 2009 22:41:12
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22936
tomas262
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
25. 5. 2009 22:54:15
Napsal mat;292280
přesně tak, příčina je v dobírce a pocitu nezávaznosti objednávky (a stokrát může mít člověk v obchodních podmínkách řeči o "závaznosti" apod.). V objednávání zboží až po objednávce nevidím v otázce vyzvednutí-nevyzvednutí zásilky problém, třeba v našem sortimentu není problém mít zboží na skladě druhý den, ostatně, většina kamenných obchodů na menších městech nepostupuje jinak a na sortimentu nezáleží - nač skladovat něco a mít v tom uložené peníze, když se může starat dodavatel (prověřený léty spolupráce).
Když to vezmu podle sebe, u nás se vrací pouze dobírky, zboží zaplacené předem se nevrací nikdy (snad jen když zákazník před dodáním umře), lidi buď nemají na zaplacení dobírky, zapomenou na zásilku (a stokrát mohou dostat zprávu o expedici, linky na sledování zásilek apod. - skoro nikdo tyhle emaily nečte, stačí jim, že v předmětu je, že zboží je vyexpedováno) a obchodní balík se po týdnu vrací zpět, velké procento zásilek se vrací proto, že pošta se na doručení vy*ere a nedá ani lísteček a protože lidi emaily o expedici nečtou...
a vo tom to je.
myslím si, že jsi to vystih přesně ...
25. 5. 2009 22:54:15
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22935
Azu
verified
rating uzivatele
26. 5. 2009 16:44:44
Řeším je leda osvěta, založit si občanské sdružení sdružující provozovatele eshopů, nafasovat dotace z EU a pak dělat reklamní masáž v televizi, aby ti jedinci viděli a pochopili, že objednávky jsou závazné. Vždy když vidim na obrazovce tu ženskou z SOS, tak se mně "otvírá kudla v kapse", je to neustále dokola jen masírujou lidi jejich právama, ale rozhodně už ne jejich povinostma.
26. 5. 2009 16:44:44
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22934
já sem taky přispěl mezi lidi, kteří si nevyzvedli dobírku a šlo to zpátky prodejci.
Bohužel ne vlastní vinou. Když je Česká pošta banda ignorantů a nikdo se neobtěžoval dát do schránky info + popřípadě opakovanou výzvu, tak je to težké.
26. 5. 2009 23:49:52
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22933
tomas262
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
27. 5. 2009 00:14:31
Napsal spoluprace.net;293378
já sem taky přispěl mezi lidi, kteří si nevyzvedli dobírku a šlo to zpátky prodejci.
Bohužel ne vlastní vinou. Když je Česká pošta banda ignorantů a nikdo se neobtěžoval dát do schránky info + popřípadě opakovanou výzvu, tak je to težké.
jasně, ale bavme se o příkladu, kdy zákazník dostane 3 SMSky jako výzvu k vyzvednutí baličku a baliček si přesto nevyzvedne. Spory s Českou poštou - to je na jiné vlákno si myslím ...:)
27. 5. 2009 00:14:31
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22932
krakentomas
verified
rating uzivatele
27. 5. 2009 07:19:39
Napsal Azu;293103
Řeším je leda osvěta, založit si občanské sdružení sdružující provozovatele eshopů, nafasovat dotace z EU a pak dělat reklamní masáž v televizi, aby ti jedinci viděli a pochopili, že objednávky jsou závazné. Vždy když vidim na obrazovce tu ženskou z SOS, tak se mně "otvírá kudla v kapse", je to neustále dokola jen masírujou lidi jejich právama, ale rozhodně už ne jejich povinostma.
Taky mě to už napadlo, máš prvního člena
27. 5. 2009 07:19:39
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22931
Antorr
verified
rating uzivatele
(127 hodnocení)
27. 5. 2009 09:28:28
Tak sem druhy člen :-)
Ale z trochu jineho soudku, leckdy si e-shopy primo koleduji o nevyzvednutí zásilky. Dám přiklad ze zivota.
ted pred Vánocema sem si chtěl koupit balení Harryho Potra - všech 7 dílů, a tak koukám, hledám. A nakonec ssem si vybral jedno z větších nakladatelství - největších. Měli psaný, že zásilky, co se stihnou do 15.12 příjdou ještě před vánocema. Já si onjednaval až 16. Byl sem smířený s tím, že to dostanu teda až po Novým roce. Bylo 16.1. a pořád nic. Když zásilka nedošla do konce ledna tak sem si ju objednal u konkurence, sice byla asi o 30 dražší, ale překvapivě mi došla za 4 dny. Uprostřed února na mě zvonil kurýr, že mi přišla zásilka - a ejhle, vydavatelství si vzpomělo že sem chtěl před dvouma měsícema dárek k vánocům. Za celou dobu mě nikdo nekontaktoval a neřekl promiňte, zásilka bude mít zpožďění, dorazí tehdy a tehdy.
Tím sem pouze chtěl říct, že pokud někdo posílá zboží s takovýmto zpožděním tak docela chápu že lidi pak už o něj nemají zájem. Ale pokud se zboží pošle do dvou tydnu a člověk ho nevyzvedne tak bych taky asi střílel
27. 5. 2009 09:28:28
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22930
zbozi obvykle posilame nasledujici pracovni den... a presto si to obcas nekdo nevyzvedne.
pokud je nejake spozdeni, tak o tom zakaznika telefonicky informujeme, ale kupodivu u tech spozdenych je vyzvednuti 100%
28. 5. 2009 12:22:50
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/5/#reply22929
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit