Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Pro eshopáře – vracející se zásilky

fridolinek
verified
rating uzivatele
11. 5. 2009 14:13:45
Já jsem kdysi prodával přes aukro a počet vrácených dobírek byl okolo 60-70%. Díky tomu pořád oddaluji start eshopu, pořád mě děsí noční můry jak mě lidi ojebávají:) Vím že eshop není aukro (nebo podobný aukční systém), ale snad je to náhoda, že jsem narazil na samé haj*ly.Ehm pardon, zákazníky:)
11. 5. 2009 14:13:45
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22958
Michal Byrtus
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
11. 5. 2009 14:35:26
Já prodávám i na Aukru a musím říct, že přes Aukro se mi zboží nevrací skoro vůbec (ani ne 1%). A když už se mi za dlouhou dobu jeden balíček vrátil, tak pán sám nabídl úhradu poštovného. Na shopu mám vratky tak okolo 5%. Před Vánocemi to bývá jen okolo 3%.
11. 5. 2009 14:35:26
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22957
fridolinek
verified
rating uzivatele
11. 5. 2009 16:36:33
Já jsem právě bral aukro jako předehru před eshopem a strašně mě to znechutilo.Možná jsem jenom narazil na ty špatné kupující.Bylo to v době kdy jela aukru reklama v televizi takže se asi k online nakupování dostalo spoustu lidí co by radši mělo být bez internetu:)
11. 5. 2009 16:36:33
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22956
tomas262
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
25. 5. 2009 00:57:32
Jasně člověk musí počítat, že se jisté procento vrátí, ale ... Víte ono není ani tak problém v tom, že zadupete kilo za poštovné, ale vemte si to z jiné stránky. Paní se nudí, tak si řekne, že si zkusí objednat za 4 tácy kosmetiku, jak to dopadne, klasika. Objednám jí zboží a když to přijde od dodavatele, pošlu to. K zákazníkovi to jde cca 2 - 3 dny, když se České poště dobře daří :) Jelikož posílám balíky jako "cenné", jejich úložná doba je 15 dní. Takže, když si to nevyzvedne, trvá cca 3 týdny, než se mi zboží vrátí zpátky. Mezitím jsem samozřejmě musel uhradit fakturu dodavateli do 14 dnů. Takže už nějakých těch 14 dní lítám v mínusu. Naštěstí mám tu zázračnou možnost vrátit zboží dodavateli a on mi vrátí vynaložené náklady. Ale tahle sranda trvá minimálně další cca 4 týdny než se mi částka za zboží vrátí. Takže suma sumárům cca 5 týdnů úplně zbytečně v dost slušných mínusech. A to když je takových milých zákaznic více než jedna.... To vám pak lítá ve vzduchu 10, 20 nebo buhví kolik tisíců. Pokud se zrovna nejedná o obchodníka, který si jen tak zřídí sklad je xset tisíc, pak je to docela problém. Prodělaná stovka u pošty mě netrápí tak, jako dluhy, které se díky těmhle "zákazníkům" mohou vyšplhat dost vysoko.:rolleyes:
25. 5. 2009 00:57:32
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22955
Ja
verified
rating uzivatele
25. 5. 2009 09:01:32
Napsal tomas262;292050
Jasně člověk musí počítat, že se jisté procento vrátí, ale ... Víte ono není ani tak problém v tom, že zadupete kilo za poštovné, ale vemte si to z jiné stránky. Paní se nudí, tak si řekne, že si zkusí objednat za 4 tácy kosmetiku, jak to dopadne, klasika. Objednám jí zboží a když to přijde od dodavatele, pošlu to. K zákazníkovi to jde cca 2 - 3 dny, když se České poště dobře daří :) Jelikož posílám balíky jako "cenné", jejich úložná doba je 15 dní. Takže, když si to nevyzvedne, trvá cca 3 týdny, než se mi zboží vrátí zpátky. Mezitím jsem samozřejmě musel uhradit fakturu dodavateli do 14 dnů. Takže už nějakých těch 14 dní lítám v mínusu. Naštěstí mám tu zázračnou možnost vrátit zboží dodavateli a on mi vrátí vynaložené náklady. Ale tahle sranda trvá minimálně další cca 4 týdny než se mi částka za zboží vrátí. Takže suma sumárům cca 5 týdnů úplně zbytečně v dost slušných mínusech. A to když je takových milých zákaznic více než jedna.... To vám pak lítá ve vzduchu 10, 20 nebo buhví kolik tisíců. Pokud se zrovna nejedná o obchodníka, který si jen tak zřídí sklad je xset tisíc, pak je to docela problém. Prodělaná stovka u pošty mě netrápí tak, jako dluhy, které se díky těmhle "zákazníkům" mohou vyšplhat dost vysoko.:rolleyes:
posilej to jako obchodni balik, ulozni doba je 7 dni, a je to levnejsi resp,. u profi baliku bylo, nikdy nic nevratili za pozdni dodani, rekli ze rozdil ceny proti cenemu baliku je zaporny a tak ze za dodani od en piozdeji nic nevrati :-)
usetris cas a jeste vydelas kdyz se balik ztrati tak je pojisteny na 30 tacku. ale to se stane tak 1x za 4 roky takze asi tak :-)
doporucuji zasilat v drahych barevnych kartonech od elektroniky ty ty postaci snadneji ukradnou a pojisteni je doma :)...
jinak to co popisujes, tomu se rika riziko podnikani a je treba mit na to jiste nauhau a pevne nervy, hold nekteri "zakaznici" jsou ...:banghead:
25. 5. 2009 09:01:32
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22954
Vašek
verified
rating uzivatele
(110 hodnocení)
25. 5. 2009 09:05:17
Já jim nejdříve zavolám, zkontrolujeme adresu, a poté teprve balík odesílám. Pokud číslo neexistuje, nebo jej dlouho nikdo nezvedá (max. 3 dny), tak balík prostě nepošlu.
25. 5. 2009 09:05:17
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22953
Ja
verified
rating uzivatele
25. 5. 2009 09:07:54
Napsal fridolínek;283825
Já jsem kdysi prodával přes aukro a počet vrácených dobírek byl okolo 60-70%. Díky tomu pořád oddaluji start eshopu, pořád mě děsí noční můry jak mě lidi ojebávají:) Vím že eshop není aukro (nebo podobný aukční systém), ale snad je to náhoda, že jsem narazil na samé haj*ly.Ehm pardon, zákazníky:)
tam se prodava prevazne na platbu predem a na dobirku jen lidem s kladnymi hodnocenimi a referencemi, kdo to dela jinak (prodava nahodnym navstevnikum), tak muze koncit tak jak pises ty...
to snad ani nemuze byt pravda 70% vratek (pri rozumnem vzorku)?
jako z kolika, z 10 baliku se ti jich 7 vratilo nebo ze 100vky se jich 70 vratilo?
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 09:13 ----------
Napsal Tomve;283725
Tohle víc než smrdí.
Např toto nechápu, jak může být považovan za nespolehlívého a být na tom webu. Ano nezaplatil, ale když je to platba předem, tak nezaplatí = neřeším. A to neznamena ale, že ho dám na ten web. Platba dobírkou je o něčem jiném.
Staci do obchodnich podminek napsat:
V pripade nevyzvednute dobirky ze strany zakaznika ma prodejce narok na pausalni smluvni pokutu 400 Kc a v pripade neuhrazeni smluvni pokuty na zverejneni v registru nespolehlivych zakazniku a zakaznik s timto souhlasi.
Je treba osetrit jednu vec - objednavky musi byt overene, aby se zamezilo zneuziti treti osobou za ucelem poskozeni jakekoliv ze smluvnich stran. A nasledne vymahani smluvni pokuty uz je celkem snadne.
Co se tyka te platby predem, to uz je na obch. podminkach, nekdo treba to osetrene nema a pak tezko muze neco narokovat a je jeho neznalost, ze objednava u dodavatele, kdyz to nema radne podchycene... Nicmene kdyz je zakaznik arogantni, lze a vyhrozuje, chapu, ze mene kovany obchodnik je tak nasr..., ze ho do podobneho registru napise :-D
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 09:20 ----------
Napsal Mark;26560
Dalším důvodem vracení zásilek u nás bylo, že zákazník arogantně do telefonu řekl: Objednám si naráz ze 3 obchodů a ze kterého mi to dojde dřív, tu zásilku převezmu. Takových máme tak 2 ze 100 vrácených zásilek.
Nejvíce nasírající hovor jsme měli s nějakým puberťákem, kdy v pozadí slyšíte smích a hlasy, že už volají z toho shopu a do telefonu nám řeknou, že si cosi objednali, ale že to nechcou ... přece sranda. Tak jsme ho postrašili, že není problém, nic si vyzvednout nemusí, samozřejmě zaplatí storno objednávky ve výši xxx Kč a že jim posíláme fakturu. Musel to být asi nějaký tupoun, neboť do 5 minut nám volal jeho otec a omlouval se za syna:)
tak to taky znam :-) komunikujete s nejakym floutkem po meilu co se vydava za fotra a pak vam zavola maminka ze floutek a kdesi a cosi :-))
ty rodice by tomladinu meli vest k zodpovednosti a ze lhat se nema atak vubec...
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 09:23 ----------
Napsal Mark;24324
My jsme to praktikovali tak, že když jsme zavolali zákazníkovi a např. po hlase se zdál podezřelý, při diktování adresy jsme záměrně řekli jiné PSČ nebo ulici. Pokud nám bezmyšlenkovitě řekl, že adresa souhlasí, tak jsme věděli, že se jedná o výmysl.
Uplnou nahodou jsme volali jednomu zakaznikovi jak byl spokojen a on v pohode, ze vse v poradku dostal. nasledne se zbozi vratilo ...
Zakaznik tedy lhal jak kdyz tiskne ...
Take jste se s tim setkali? :-D
25. 5. 2009 09:07:54
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22952
tomas262
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
25. 5. 2009 11:25:56
Napsal Ja;292105
posilej to jako obchodni balik, ulozni doba je 7 dni, a je to levnejsi resp,. u profi baliku bylo, nikdy nic nevratili za pozdni dodani, rekli ze rozdil ceny proti cenemu baliku je zaporny a tak ze za dodani od en piozdeji nic nevrati :-)
usetris cas a jeste vydelas kdyz se balik ztrati tak je pojisteny na 30 tacku. ale to se stane tak 1x za 4 roky takze asi tak :-)
doporucuji zasilat v drahych barevnych kartonech od elektroniky ty ty postaci snadneji ukradnou a pojisteni je doma :)...
jinak to co popisujes, tomu se rika riziko podnikani a je treba mit na to jiste nauhau a pevne nervy, hold nekteri "zakaznici" jsou ...:banghead:
já to všechno beru. Jen mě sere, že e-shopy nemají žádnou oporu v zákonech nebo tak. Jako vzít si právníka na vymáhání stovky je nereálné :rolleyes:
25. 5. 2009 11:25:56
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22951
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 5. 2009 11:55:06
Napsal tomas262;292182
já to všechno beru. Jen mě sere, že e-shopy nemají žádnou oporu v zákonech nebo tak. Jako vzít si právníka na vymáhání stovky je nereálné :rolleyes:
Vidite, me prijde zase podivna logika chtit penize po zakaznikovi eshopu, ktery zbozi nakonec neodebere. Je to snazsi a levnejsi nez kdyz vam jej vrati v ramci lhuty 14 dnu.
Kdyz mate kamenou prodejnu a zbozi zakaznikovi predvedete, take po nem budete chtit poplatek za ukazku?
25. 5. 2009 11:55:06
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22950
Napsal Ja;292110
Uplnou nahodou jsme volali jednomu zakaznikovi jak byl spokojen a on v pohode, ze vse v poradku dostal. nasledne se zbozi vratilo ...
Zakaznik tedy lhal jak kdyz tiskne ...
Take jste se s tim setkali? :-D
JJ, to je tak, kdyz si to objednal z vice eshopu a ono mu to z nektereho prislo... takze je spokojeny a neresi to.
25. 5. 2009 12:00:20
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22949
tomas262
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
25. 5. 2009 12:03:08
Napsal ninja;292197
Vidite, me prijde zase podivna logika chtit penize po zakaznikovi eshopu, ktery zbozi nakonec neodebere. Je to snazsi a levnejsi nez kdyz vam jej vrati v ramci lhuty 14 dnu.
Kdyz mate kamenou prodejnu a zbozi zakaznikovi predvedete, take po nem budete chtit poplatek za ukazku?
Tak pokud zboží nechci, tak si ho přece neobjednám a pokud ho chci ošahat než si ho koupím, tak si zajdu do kamenného obchodu a můžu šahat, zkoušet, hladit, vymýšlet a rozmýšlet. Je to o tom, že lidi zkouší. Přesně jak napsal Mark výše: "Objednám si ze 3 shopů a co příjde nejdřív, to si vyzvednu" To rozhodně nepovažuji za fér jednání nejen s ohledem na uzavřenou kupní smlouvu. Obchodní podmínky jsou potom naprostý nesmysl. Proč bych já měl něco lidem garantovat, když oni mi negarantují nic. Asi se očekává, že obchodník bude ten hlupák a zákazník bude ten, kdo z něho hlupáka udělá :D
25. 5. 2009 12:03:08
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22948
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
25. 5. 2009 12:09:07
Zbozi se mi vraci zcela minimalne. Vybavuji si jen dva pripady navratu zbozi. Prvni kdy to nejspise zakaznik dobu na poste prosvihnul ( spise bych rekl vymluva, docela si protirecil ) a druhy pripad byl kdy se zbozi vratilo bez jakehokoliv zpetneho vysvetleni a reakce. Asi jsem mel stesti, ale spise to bude tim ze vyzaduji platbu predem a neprodavam velkoobratkove. Spise nez postovne jsou jine veci ktere stvou.
25. 5. 2009 12:09:07
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22947
Napsal tomas262;292050
Objednám jí zboží a když to přijde od dodavatele, pošlu to. K zákazníkovi to jde cca 2 - 3 dny
Myslím si, že tohle je jedna z nejsilnějších příčin vracejících se zásilek.
Prodáváš zboží, které fyzicky nemáš. Lidé musí čekat, než ty to teprve objednáš ze skladu a pošleš jim to.
Stává se, že sklad to nemá, pak jim o několik dní později voláš, omlouváš se, nabízíš alternativy (které zase musíš objednat!).
To je mizerný zákaznický servis. Nedivím se, že lidi pak objednávají ve více e-shopech, když určitá část e-shopů (nevím, jak velká, ale asi dostatečně velká na to, aby ovlivnila chování zákazníků) jsou jen překladači bez přidané hodnoty.
25. 5. 2009 12:29:24
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22946
Ja
verified
rating uzivatele
25. 5. 2009 12:46:14
Napsal rammi;292201
JJ, to je tak, kdyz si to objednal z vice eshopu a ono mu to z nektereho prislo... takze je spokojeny a neresi to.
NE! To neni uplne tento pripad (i kdyz castecne mas pravdu, viz dale), bylo jasne komunikovano, z jakeho shopu a nakonec se prokazalo, ze si to objednal ze zahranici a tedy ze vylozene lhal, jiste by necekal, ze ze zamori mu nekdo bude volat cesky :-)
Na takove lidi existuje pojistka a pravnik ani neni nutny, oni si to nakonec zaplatil ze ho to vyslo jeste o neco draz :-)
Napsal Mirek Novotny;292211
Zbozi se mi vraci zcela minimalne. Vybavuji si jen dva pripady navratu zbozi. Prvni kdy to nejspise zakaznik dobu na poste prosvihnul ( spise bych rekl vymluva, docela si protirecil ) a
presne tak, lide s podobnymi vymluvami, ktere ani nezapadaji do mozaiky nemaji takovou inteligenci na to, aby sofistikovane a verohodne lhali, aby to bylo verohodne...
a ti inteligentni, zas obvykle takovi primitivove, aby delali takove necestne jednani, reknou na rovinu jak to je a snaze se domluvi, obvykle... muj nazor
Napsal Retal;292218
Myslím si, že tohle je jedna z nejsilnějších příčin vracejících se zásilek.
Prodáváš zboží, které fyzicky nemáš. Lidé musí čekat, než ty to teprve objednáš ze skladu a pošleš jim to.
Stává se, že sklad to nemá, pak jim o několik dní později voláš, omlouváš se, nabízíš alternativy (které zase musíš objednat!).
To je mizerný zákaznický servis. Nedivím se, že lidi pak objednávají ve více e-shopech, když určitá část e-shopů (nevím, jak velká, ale asi dostatečně velká na to, aby ovlivnila chování zákazníků) jsou jen překladači bez přidané hodnoty.
jo a pak ti co maji byt i maly sklad, krachnou, viz treba agen ... ?
Napsal ninja;292197
Vidite, me prijde zase podivna logika chtit penize po zakaznikovi eshopu, ktery zbozi nakonec neodebere. Je to snazsi a levnejsi nez kdyz vam jej vrati v ramci lhuty 14 dnu.
Kdyz mate kamenou prodejnu a zbozi zakaznikovi predvedete, take po nem budete chtit poplatek za ukazku?
pokud neodebere, tak po nem chce prodejce zcela spravedlive nahradu marneho postovneho, ktere se pri vrac. ve lhute 14 denni urcite nevraci, na nahradu prodejcovych vydaju je pravni narok a spousta "takzvanych" zakazniku si mysli, ze si to proste nemusi odebrat a ze to je stejny rezim jako pri odstoupeni od smlouvy - a ze se tak vyhnou pohledavce - ale neni to pravda :-) Staci to osetrit v OP.
Pokud objednavku zrusi pred expedici, pak OK, ale pokud objednavku zrusi az pote, co jim byla potvrzena expedice, neni to ze strany zakaznika zodpovedne jednani, zvlaster pak kdyz ani nechce uznat, ze by mel dobrovolne uhradit vydaje :-)
Pokud si prijde do prodejny, zadne prime marne vynalozene vydaje nikomu nezpusobi a at si tam jde treba hladit, jak tu bylo napsano :-)
25. 5. 2009 12:46:14
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22945
Martatko
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
25. 5. 2009 13:04:13
Napsal Retal;292218
Myslím si, že tohle je jedna z nejsilnějších příčin vracejících se zásilek.
Prodáváš zboží, které fyzicky nemáš. Lidé musí čekat, než ty to teprve objednáš ze skladu a pošleš jim to.
Stává se, že sklad to nemá, pak jim o několik dní později voláš, omlouváš se, nabízíš alternativy (které zase musíš objednat!).
To je mizerný zákaznický servis. Nedivím se, že lidi pak objednávají ve více e-shopech, když určitá část e-shopů (nevím, jak velká, ale asi dostatečně velká na to, aby ovlivnila chování zákazníků) jsou jen překladači bez přidané hodnoty.
Dovoluji si nesouhlasit. Provozuji e-shop s oblečením a tak polovinu zboží mám skladem a polovinu do týdne. 90% vrácených dobírek je zboží co je skladem a je expedováno do druhého dne. Jak jsem zjistila jsou to většinou mladé holky které na to nemají. Nejednou to za ně jejich maminky žehlily.
SPíš záleží na tom co prodáváte. Mám ještě jeden e-shop s bytovými doplňky a prodávala jsem i hračky a tam se mi vrátily 2 dobírky za rok. U oblečení je to cca 5%.
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 13:07 ----------
Napsal tomas262;292182
já to všechno beru. Jen mě sere, že e-shopy nemají žádnou oporu v zákonech nebo tak. Jako vzít si právníka na vymáhání stovky je nereálné :rolleyes:
Já vymáhám přes Deredes, hodně lidem se to nelíbí takže čekám záporné reakce. Ale nevyzvednuté dobírky mě už stály dost peněz a času ... :smoking:
25. 5. 2009 13:04:13
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/4/#reply22944
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit