Zadejte hledaný výraz...

Co s rozbaleným a "vyzkoušeným" zbožím

Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 3. 2009 21:23:15
Existuji pojmy jako primerenost, dobre mravy, obchazeni zakona, atd. Ne kazdy soudce je blbec.
Ale hlavne to prvni nasranejsi zakaznik poradne rozmazne a to muze znamenat konec eshopu.
14. 3. 2009 21:23:15
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111163
James_Scott
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
14. 3. 2009 22:20:04
Ja akorat vim ze treba czc.cz to resi tak,ze vracene zbozi zakaznikem da do vyprodeje a k popisu zbozi napise "rozbaleno a vraceno zakaznikem", a trosku ho sleví.
14. 3. 2009 22:20:04
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111162
Ceske-tradice
verified
rating uzivatele
15. 3. 2009 17:42:29
Napsal MaXemail;99028
Jak všichni víme koncový zákazník má právo na vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodu, ale jak se pak zachovat k rozbalenému zboží které předtím už někdo třeba 5 dnů používal?
Stává se Vám často, že se Vám vrací otevřené a otestované zboží ?
Já bych řekla, že zákonný nárok na vrácení se týká pouze nepoužitého a nerozbaleného zboží, ne?
Také nám občas někdo něco vrátí, ale s naším sortimentem není problém to hned prodal dál.
15. 3. 2009 17:42:29
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111161
Ceske-tradice
verified
rating uzivatele
15. 3. 2009 17:44:37
Napsal bishopx;180007
Dobrý den ve spolek, napadla ma jedna otázka, dajme temu že v e-shopu prodávam vysavače, a príklad: jeden vysavač prodávam za 1000Kč a doručení kuriérem stojí napr. 200Kč, t.j. 1200Kč zaplatí zákazník. Ked si vysavač odskúša a vráti do 14 dní musím mu vrátit 1000Kč. Co ale kebyže cenu uvedem napr. takto: "Celková cena aj s poštovným a balným je 1200Kč (v cene 1200Kč je započítaný vysavač v hodnote 750Kč a poštovné a balné 450Kč)". Pri vrátení do 14 dní mu musím vrátit len 750 Kč? Nemohlo by sa stať že zákazník bude vymáhať čiastku vyšší než 750Kč z dúvodu, že poštovné nemá cenu napr. 450 Kč. Samozrejme tu ide len o sumu 450Kč, co ale kebyže sa jedná o produkty v hodnote napr. 20.000Kč , možem k takému tovaru napísať že samotný produkt má hodnotu 18.000 Kč a poštovné a balné 2.000 Kč ? dakujem za Vasu odpoved
Zpět by měl dostat pouze cenu zboží, kolik platil manipulační poplatky přece zákazník věděl při generování objednávky a mělo by mu být jasné, že při vracení zboží dostane zpět pouze cenu zboží - uvažuji svým selským rozumem... druhá věc už je, nakolik mravné ty poplatky jsou :-)
15. 3. 2009 17:44:37
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111160
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 3. 2009 18:58:38
Napsal Ceske-tradice;239113
Já bych řekla, že zákonný nárok na vrácení se týká pouze nepoužitého a nerozbaleného zboží, ne?
Také nám občas někdo něco vrátí, ale s naším sortimentem není problém to hned prodal dál.
Právě že ze zákona má zákazník právo vrátit zboží ve 14 denní lhůtě respektive do 14 dnů musí prodejci poslat odstoupení od smlouvy, ale zboží může být vyzkoušené i rozbalené (vyjma výjimek co jsou v zákoně vypsané) - zboží by nemělo jevit známky opotřebování, ale třeba výrobek který je zavařený v obalu tak ho zákazník prostě otevřít musí a tím poškodí obal , aby to mohl vyzkoušet.
Prodávající má však nárok na vrácení peněz ponížené o vynaložené náklady na dání zboží do původního stavu. Tedy, zákazník vrátí zboží, dokonce ho může vrátit i bez obalu, ale prodejce má nárok na to, mu z ceny výrobku strhnout částku která ho bude stát za nový obal atd.
15. 3. 2009 18:58:38
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111159
Ceske-tradice
verified
rating uzivatele
16. 3. 2009 12:59:51
Napsal Evelina;239194
Právě že ze zákona má zákazník právo vrátit zboží ve 14 denní lhůtě respektive do 14 dnů musí prodejci poslat odstoupení od smlouvy, ale zboží může být vyzkoušené i rozbalené (vyjma výjimek co jsou v zákoně vypsané) - zboží by nemělo jevit známky opotřebování, ale třeba výrobek který je zavařený v obalu tak ho zákazník prostě otevřít musí a tím poškodí obal , aby to mohl vyzkoušet.
Prodávající má však nárok na vrácení peněz ponížené o vynaložené náklady na dání zboží do původního stavu. Tedy, zákazník vrátí zboží, dokonce ho může vrátit i bez obalu, ale prodejce má nárok na to, mu z ceny výrobku strhnout částku která ho bude stát za nový obal atd.
Aha, takže když prodáváme např. akrylové barvy, tak barva může být načatá a i tak jí může zákazník vrátit bez udání důvodu?
16. 3. 2009 12:59:51
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111158
Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
16. 3. 2009 13:01:59
Napsal Ceske-tradice;239754
Aha, takže když prodáváme např. akrylové barvy, tak barva může být načatá a i tak jí může zákazník vrátit bez udání důvodu?
pravděpodobně tohle bude jedna ztěch vyjímek v zákoně ne ?
16. 3. 2009 13:01:59
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111157
Ceske-tradice
verified
rating uzivatele
16. 3. 2009 14:52:12
Napsal MaXemail;239756
pravděpodobně tohle bude jedna ztěch vyjímek v zákoně ne ?
Možná ano!
Ještě se nám to tedy nestalo, ale ráda bych věděla, jak zareagovat, kdyby...
16. 3. 2009 14:52:12
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111156
Ja si myslimm, ze na veci, ktere se spotrebovavaji to neplati. tzn otevrenou zubni pastu fakt zpatky brat nemusite. Stejne tak barva.
Pokud prijde zbozi zpet v poskozenem obalu, nebo bez obalu, muzete si nauctovat naklady na uvedeni zbozi do puvodniho stavu a v extremnich pripadech az do vyse nakupni ceny noveho zbozi.
23. 3. 2009 09:02:30
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111155
Onehdá jsem byl účastníkem divoké pře, je-li obal součást výrobku nebo není (např. u sluchátek).
Já tvrdil, že obal je marketingový nástroj, ne součást výrobku, tudíž se nesmí snižovat vrácená částka za poškozený nebo nedodaný obal.
Oponent, Adam, zase trval na tom, že bez originálního obalu jsou sluchátka neprodejná, nebo hůře prodejná, tudíž je musí uvést do původního stavu - znovu zabalit.
Teď se mi zdají oba argumenty rozumné, nevím, na kterou stranu bych se přiklonil. A hlavně na kterou stranu by se přiklonil soud. :)
24. 3. 2009 02:33:40
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111154
Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
24. 3. 2009 06:26:08
Napsal Retal;247306
Onehdá jsem byl účastníkem divoké pře, je-li obal součást výrobku nebo není (např. u sluchátek).
Já tvrdil, že obal je marketingový nástroj, ne součást výrobku, tudíž se nesmí snižovat vrácená částka za poškozený nebo nedodaný obal.
Oponent, Adam, zase trval na tom, že bez originálního obalu jsou sluchátka neprodejná, nebo hůře prodejná, tudíž je musí uvést do původního stavu - znovu zabalit.
Teď se mi zdají oba argumenty rozumné, nevím, na kterou stranu bych se přiklonil. A hlavně na kterou stranu by se přiklonil soud. :)
Stačí si pročíst obchodní podmínky které schválil APEK a je to jasné.
Soud by se přiklonil k uhrazení nákladů na uvedení zboží do původního stavu.
24. 3. 2009 06:26:08
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111153
Pokud vím, žádná soudní pře na toto téma v ČR ještě neproběhla
A APEK netvoří zákony.
Takže to stále zůstává jako otevřené téma.
24. 3. 2009 12:19:38
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111152
ještě když jsem vlastníl shop tak si běžně půjčovali lidi foťáky za padesát tisíc na dovolenou.
Ale ty jako prodejce můžeš ocenit obal třeba na 90% ceny a zboží na 10% - to ti nikdo nezakazuje
a pokud je to opravdu do budoucna neprodejné zboží, nebo pokud s to byl např.: poničený obal, tak se to dá hezky naúčtovat.
24. 3. 2009 13:21:38
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111151
Asi bude moc vrátit i rozdělanou barvu. Ale potom je jen na tobě kolik mu vrátíš. Teda aspoň tak to chápu z celé diskuze.
24. 3. 2009 14:18:19
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111150
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 3. 2009 12:03:45
Napsal Nellyen;247665
Ale ty jako prodejce můžeš ocenit obal třeba na 90% ceny a zboží na 10% - to ti nikdo nezakazuje
Ale pri prvnim soudnim sporu se zakaznikem prohrajes. Soudci a soudni znalci nejsou tak hloupi.
29. 3. 2009 12:03:45
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim/strana/4#reply111149
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit