Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Sdílená ekonomika jako povolení na obcházení zákonů – Kámo UBER nebraň pokroku

iLuke
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2017 09:00:31
Napsal Radek O.;1415032
Ja myslim ze problem obecne je v tom ze jsou tu dve sluzby v podstate stejne kdy jedna musi neco dodrzovat a druha nemusi.
Rozumím jak to myslis, ale jeden podstatný rozdíl, mezi oběma službami, tu je. Nevím jak přesně v Praze, ale v Brně mají taxikáři různé výhody jako vyhrazené vlastní pruhy, povolení vjezdu do centra města, vyhrazená stání u rušných lokalit. To je přeci dost velká výhoda a zajímalo by mě, když taxikáři volají po stejných podmínkách, jak by se jim líbilo dělit se o svoje rita v centrech města, u nádraží se stovkami či tisicemi řidičů uberu.
A ještě jeden názor si dovolím přidat. Troufám si tvrdit, že problém Taxikářů s Uberem by se nevyřešil ani kdyby měli úplně stejné podmínky. Z mého pohledu, to co dělá Uber zajimavým a populárním není ani tak cena ale platforma. Možnost pohodlného objednání, placení, sledování polohy, odhad ceny předem. Chci tím říct, ze i kdyby cesta uberem vyšla na stejné peníze jako s taxi, tak většina soucasnych klientu, bude preferovat stále Uber.
Ten vývoj v tomto segmentu je jasně definovaný a kdo nenaskoci na rozjetý vlak (nepřidá se k Uberu a pod. platforem) tak ho to do par let semele.
4. 10. 2017 09:00:31
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302687
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
4. 10. 2017 09:03:11
iLuke: nejen ze maji vyhrazena mista vsude kde se podivas, povoleni vjezdu kde se jinak bezne nesmi, ale jeste maji i vyhrazene jizdni pruhy vsude kde se podivas, takze si vesele objizdi bezne kolony ve spickach uplne stejne jako mestska doprava :)
4. 10. 2017 09:03:11
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302686
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
4. 10. 2017 09:18:26
Stale resite UBER vs Taxi? To vas to jeste neomrzelo? Vzdyt stejne nic nevyresite, jen si mrvite naladu dohadovanim se tim kdo z vas ma pravdu a jak by to melo fungovat.
4. 10. 2017 09:18:26
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302685
Napsal iLuke;1415095
Rozumím jak to myslis, ale jeden podstatný rozdíl, mezi oběma službami, tu je. Nevím jak přesně v Praze, ale v Brně mají taxikáři různé výhody jako vyhrazené vlastní pruhy, povolení vjezdu do centra města, vyhrazená stání u rušných lokalit. To je přeci dost velká výhoda a zajímalo by mě, když taxikáři volají po stejných podmínkách, jak by se jim líbilo dělit se o svoje rita v centrech města, u nádraží se stovkami či tisicemi řidičů uberu.
A ještě jeden názor si dovolím přidat. Troufám si tvrdit, že problém Taxikářů s Uberem by se nevyřešil ani kdyby měli úplně stejné podmínky. Z mého pohledu, to co dělá Uber zajimavým a populárním není ani tak cena ale platforma. Možnost pohodlného objednání, placení, sledování polohy, odhad ceny předem. Chci tím říct, ze i kdyby cesta uberem vyšla na stejné peníze jako s taxi, tak většina soucasnych klientu, bude preferovat stále Uber.
Ten vývoj v tomto segmentu je jasně definovaný a kdo nenaskoci na rozjetý vlak (nepřidá se k Uberu a pod. platforem) tak ho to do par let semele.
Ja nejsem mluvci taxikaru, ja jsem clovek, ktery obecne nema rad, jsou-li na trhu dvoji podminky pro stejne subjekty. Muzou to byt dotace, muzou to byt ruzne podbidky, muzou to byt veci ala uber vs. taxi. Vzdy budu bojovat za to, aby subjekty mely stejne podminky a v tech pak soutezi.
Jinak ano, globalnost a zdroj prijmu Uberu jim dava vyhovu v tom, ze mohou dost pracovat na tom, aby sluzbu odladili. Lokalni taxi operator v nejakem mensim meste na to nikdy nebude mit penize, aby vyvijel super aplikace, platebni metody apod. byt i zde mam za to, ze apka + gps lokace aut + nejake dalsi moznosti placeni jsou dnes otazkou 50-100k, jenze zakazniku co to pak budou pouzivat je malo, lokalni apku na taxi si proste cestovatel jen tak nestahne.
Takze ja proti Uberu apod. nic nemam, naopak. Jen proste srovnejme podminky a hura "valcit" na trhu
4. 10. 2017 09:25:01
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302684
smrtka
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
4. 10. 2017 09:48:35
Treba Liftago se snazi a dodrzuje zakony/predpisy a Uber na to sere. To je duvod, proc je v Brne Uber zabanovany uz od zacatku a Liftago v pohode funguje... kdyby to udelala stejne i Praha, tak by se urcite v Uberu zmohli na nejakej vstricnej pristup, ale zrejme dostal nekdo "nasypano", tak se nic nedeje
4. 10. 2017 09:48:35
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302683
Vazne82
verified
rating uzivatele
4. 10. 2017 13:16:02
Me tak pripada ze nekterem nevadi tak uber jako to ze na tak primitivni napad neprisli sami
4. 10. 2017 13:16:02
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302682
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 10. 2017 12:26:44
Napsal Aleš Jiříček;1415097
iLuke: nejen ze maji vyhrazena mista vsude kde se podivas, povoleni vjezdu kde se jinak bezne nesmi, ale jeste maji i vyhrazene jizdni pruhy vsude kde se podivas, takze si vesele objizdi bezne kolony ve spickach uplne stejne jako mestska doprava :)
To je argument. Běženec z Libie co tu pracuje na černo má taky problém v nemocnici, na úřadě atd. 10 000 000 lidí má sakra výhody a jeden chudák co porušuje všechny zákony je znevýhodněn.. Bože bože.. Splnit zákony cedulku na střechu a může tam pan řidič společnosti TAXI UBER jezdit..
---------- Příspěvek doplněn 05.10.2017 v 12:30 ----------
Napsal iLuke;1415095
Rozumím jak to myslis, ale jeden podstatný rozdíl, mezi oběma službami, tu je. Nevím jak přesně v Praze, ale v Brně mají taxikáři různé výhody jako vyhrazené vlastní pruhy, povolení vjezdu do centra města, vyhrazená stání u rušných lokalit. To je přeci dost velká výhoda a zajímalo by mě, když taxikáři volají po stejných podmínkách, jak by se jim líbilo dělit se o svoje rita v centrech města, u nádraží se stovkami či tisicemi řidičů uberu.
A ještě jeden názor si dovolím přidat. Troufám si tvrdit, že problém Taxikářů s Uberem by se nevyřešil ani kdyby měli úplně stejné podmínky. Z mého pohledu, to co dělá Uber zajimavým a populárním není ani tak cena ale platforma. Možnost pohodlného objednání, placení, sledování polohy, odhad ceny předem. Chci tím říct, ze i kdyby cesta uberem vyšla na stejné peníze jako s taxi, tak většina soucasnych klientu, bude preferovat stále Uber.
Ten vývoj v tomto segmentu je jasně definovaný a kdo nenaskoci na rozjetý vlak (nepřidá se k Uberu a pod. platforem) tak ho to do par let semele.
Ano UBER dělá zajímavý to, že nemusí plnit žádné zákony a vyhlášky. V podstatě není vůbec problém udělat stejný legální a plně funkční UBER pro taxikáře. Žádný problém s označením, žádný problém s taxametrem, žádný problém s čímkoliv... Akorát to, že bude muset plnit zákony ho udělá nekonkurenční s UBEREM nelegálním. Celé je to právě o tom, že tento přístup politiků akorát totálně křiví trh a zvýhodňuje nadnárodní společnosti. Stát se k UBERu chová jako k dotované společnosti - poskytuje jí výhody nad zájmy společnosti a místních podnikatelů. Díky tomu a podobným dotacím, podporám je naše ekonomika celá pokřivená a nemůže fungovat zdravě.
Mrkváčová hlásá, že jí taxikáři nesmí vydírat. Přesně tou svou poslední větou UBER vydírá celou společnost. Kdo nenaskočí na rozjetý vlak příjde o všechno. Je to stejné jako v komunizmu. Nedáš statek státu, tak půjdeš za katr. Jinak řečeno půjdeš šlapat pro UBER a nebo skončíš bez licence, peněz a možná s velkými dluhy. Je to vydírání ? Moc daleko to ke komunizmu nemá.
5. 10. 2017 12:26:44
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302681
Napsal rouballik;1415367
V podstatě není vůbec problém udělat stejný legální a plně funkční UBER pro taxikáře. Žádný problém s označením, žádný problém s taxametrem, žádný problém s čímkoliv...
No až na to, že s uber aplikací nemůžeš turistům účtovat 300 Kč za kilometr :(((
5. 10. 2017 14:30:19
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302680
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 10. 2017 17:19:44
Vodička: přesně tak. S UBER aplikací totiž nesmíte vozit lidi, takže jim ani 300 Kč nesmíte účtovat.
5. 10. 2017 17:19:44
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302679
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 10. 2017 17:21:43
Vodička: Vy by jste i na střílení do lidí našel pozitiva, kdyby to bylo levný.
To je pořád dokola. Je to nelegální, ale je to levný tak je to dobrý.
Češi a máslo v akci o tom je koukám velká část diskuze.
5. 10. 2017 17:21:43
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302678
UBER nevydírá nikoho. O ubrečených taxikářích, kteří před pár dny zasekali dopravu na letiště a možná znemožnili některým lidem odletět ze země, se to už však říct nedá. Co se týče "je to levný tak je to dobrý" – ono to není "levný", ono to jen stojí tolik, kolik to stát má. Žádné několik stovek procentové přirážky se nekonají. Za tyto praktiky by naopak měli být nelegální a nemorální právě taxikáři. ;)
6. 10. 2017 09:36:52
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302677
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 10. 2017 09:49:45
No podívejme se na to z druhého pohledu. V zásadě téměř všichni tu v něčem podnikáme. Většinou jsou to služby, ale je to v zásadě jedno. A teď si představme, že přijde skupina lidí z cizího státu, která začne dělat úplně totéž co my. Začne to vydávat za sousedskou výpomoc a tím nebudou mít živnosťáky, nebudou platit daně, nebudou vést účetnictví, řešit hygienu, inspektorát práce, BOZP, GDPR, hasiče, vozíčkáře a všechny ty papíry, co musíme řešit my.
Protože tyto věci stojí nejenom čas, ale i peníze budou levnější a začnou nám brát byznys. Já nevím jak Vám, ale mě by se to nelíbilo a nemyslím si, že se tomu dá říkat evoluce.
Nemám nic proti službám typu UBER apod. Naopak se mi moc líbí, že znám cenu za cestu, když jsem v cizím městě nemusím pátrat po číslech taxislužby, tyto obvolávat jako blbec a zjišťovat, která pro mě může přijet, ale podmínky se musí srovnat.
Pokud tedy platí řidiči taxi peníze magistrátu za to, že mohou jezdit musí se tento poplatek zrušit nebo zavést pro všechny řidiče. Nebo může být navázán na povolení vjezdu do zakázaných lokalit a pak je na každém zda ho zaplatí, či nikoliv.
Taxametr nebo aplikace je v zásadě jedno. Zde je to evoluce a ať si každý vybere.
Doklad z taxametru a doklad z aplikace. Nevím jak Vy, ale já jsem nikdy při jízdě UBER doklad nedostal. A pokud taxi musí doklad vydat pak stejná povinnost by měla existovat pro UBER a jeho řidiče. UBER by měl mít povinnost nahlásit jízdy FU, pokud o to požádá.
Platba dispečinku je totéž jako poplatek aplikaci. Toto je opět evoluce a stejně tak si mohou taxislužby vytvořit vlastní aplikaci nebo používat UBER.
Místopis je podle mého v době navigace nesmysl.
Magistrátem určená barva a typ auta - toto považuji za nesmysl
Obě služby mohou fungovat bezproblému vedle sebe a pak rozhodne trh, je třeba ale srovnat podmínky.
6. 10. 2017 09:49:45
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302676
jano92
verified
rating uzivatele
6. 10. 2017 09:55:49
Mne je jedno či uber či taxi, pokiaľ je cena primeraná vzdialenosti a nestane sa že za 3km zaplatím 20e čo sa pri mnoho taxi stáva, hlavne na miestach kde prúdia davy turistov ... žijem v Th, taxi často nahadzujú svoje sumy a odmietajú zapnúť taxameter, tak si jednoducho radšej cez appku zavolám uber alebo grab a dopredu viem, koľko ma to bude stáť bez prekvapenia.
Sú ale aj normálny taxikári, na letiskú sú často stanovištia, kde si taxi objednáš a cena je normálna, na druhej strane sú skupinky čo čakajú pri príletoch, ponúkajú taxi a potom to stojí 20€ len z dôvodu, že ťa chcú oje**ať
6. 10. 2017 09:55:49
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302675
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 10. 2017 09:59:02
Napsal jano92;1415538
Mne je jedno či uber či taxi, pokiaľ je cena primeraná vzdialenosti a nestane sa že za 3km zaplatím 20e čo sa pri mnoho taxi stáva, hlavne na miestach kde prúdia davy turistov ... žijem v Th, taxi často nahadzujú svoje sumy a odmietajú zapnúť taxameter, tak si jednoducho radšej cez appku zavolám uber alebo grab a dopredu viem, koľko ma to bude stáť bez prekvapenia.
Sú ale aj normálny taxikári, na letiskú sú často stanovištia, kde si taxi objednáš a cena je normálna, na druhej strane sú skupinky čo čakajú pri príletoch, ponúkajú taxi a potom to stojí 20€ len z dôvodu, že ťa chcú oje**ať
Nikdy jsem takového taxikáře nepotkal, jen jsem o nich slyšel. Věřím však, že existují a o těchto by právě následně rozhodnul trh. Nemyslím si ale, že je jich většina.
6. 10. 2017 09:59:02
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302674
jano92
verified
rating uzivatele
6. 10. 2017 10:01:47
Napsal skranc;1415540
Nikdy jsem takového taxikáře nepotkal, jen jsem o nich slyšel. Věřím však, že existují a o těchto by právě následně rozhodnul trh. Nemyslím si ale, že je jich většina.
ja ich stretnem všade ak sa pýtam na cenu priamo tích, čo čakajú pri príletoch a kričia taxi taxi taxi ... stále prehnané ceny, oproti oficiálnemu stanovisku často o 200% a viac drahšie
6. 10. 2017 10:01:47
https://webtrh.cz/diskuse/sdilena-ekonomika-jako-povoleni-na-obchazeni-zakonu-kamo-uber-nebran-pokroku/strana/9/#reply1302673
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit