Zadejte hledaný výraz...

Pokuta za nepřevzetí zboží

Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 8. 2008 19:14:07
souhlasím s názorem lukassscze
29. 8. 2008 19:14:07
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60999
Díky, už mě štve jak se tady bezmyšlenkovitě a neoprávněně útočí na mejitele e-shopů, kteří se chtějí bránit proti vtipálkům a podobným.
29. 8. 2008 20:28:13
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60998
MartinV
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
30. 8. 2008 09:12:38
Napsal lukassscze;105890
Díky, už mě štve jak se tady bezmyšlenkovitě a neoprávněně útočí na mejitele e-shopů, kteří se chtějí bránit proti vtipálkům a podobným.
Jen takový skromný dotaz, poštovné stojí kolik a kolik stojí vymáhání pokuty za nedodání?
Můžeš nahodit nějaký hodnověrný odkaz k tomu tvrzení o vymáhání pokuty do 500Kč? Jak by jsi se tvářil, kdyby to někdo začal vymáhat po tobě, když máš napsáno dodání zboží do X dnů a ono to přijde X+1 a více?
Myslím si, že řešíte ptákovinu, pokud Vás položí vrácení zboží, tak si najděte jinou práci :thumbup:
Občas mi nějaký zákazník nezaplatí za celou práci a pokud je to pod asi 5tis, tak to vubec neřešim, to se mi prostě nevyplatí honit přes nějaké právníky, pochybuji, že Vám se vyplatí vymáhat poštovné i kdyby jste jim jen posílali doporučené dopisy
30. 8. 2008 09:12:38
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60997
adminsao
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 8. 2008 10:20:09
Napsal lukassscze;105890
Díky, už mě štve jak se tady bezmyšlenkovitě a neoprávněně útočí na mejitele e-shopů, kteří se chtějí bránit proti vtipálkům a podobným.
Nikdo neútočí na majitele e-shopů. V případě úmyslného nepřevzetí skutečně tou osobou je to smutné, ale je to stav zdejšího národa díky kterému asi není provozování e-shopů tou nejlepší volbou ve zdejších krajích. To co si jinde nedovolí a můžeš tam nechat klíčky v zapalování v autě na parkovišti a to auto tam po návratu bude tak tady určitě ne a podobné je to s morálkou i v jiných záležitostech.
Já jsem jenom doposud ještě neslyšel na základě čeho chceš vymáhat peníze od konkrétní osoby? Resp. jak věrohodně určíš a dokážeš že to objednala ta konkrétní osoba?
Nebo chceš lekci a mít do týdne objednané zboží od e-shopů, které podobně vymáhají poplatky za neodebrání zboží? I s telefonickým ověřením (karta stojí pár korun a nějaký ten postarší mobil ze kterého jde zavolat se taky najde). Jenom by to chtělo držet doma trochu víc peněz. Ono když přijde třeba taková větší lcd televize tak aby jsi pak nebyl překvapený.
30. 8. 2008 10:20:09
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60996
Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
30. 8. 2008 10:36:50
Napadlo mě to řešit formou "blacklistu" jednalo by se o seznam lidí co někdy nepřevzali zboží a dalo by se tak předcházet takovým problémům s objednávkama.
Pokud by se tam člověk objevil majitel e-shopu by mu předem zavolal jestli opravdu objednávku chce a jestli ji udělal on sám a pak by se poslala
30. 8. 2008 10:36:50
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60995
Takový blacklist už by skutečně bohužel nelegální byl :(
Jinak k názoru
pokud Vás položí vrácení zboží, tak si najděte jinou práci
můžu říct jen to, že si jako student přivydělávám ke studiu, nesnažím se rozjet žádné velkopodnikání a stačí mi to. Ale to poštovné které stojí stovku to prostě kazí když to lidi nepřevezmou. Jinak k té pokutě co píšeš za dodání za X+1 - v obchodních podmínkách je jasně napsáno, že to není garantované a pokud se něco stane, a nebude to možno dodržet, tak dám zákjazníkovi vědět, což také dělám. Pokud z jakéhokoliv důvodu nemohu zboží ve lhůtě dodat, colám zákazníkovi, informuji o o situaci a zároveň mu poukazuji právo na zrušení objednávky a plnou náhradu peněz, které předem uhradil.
Tolik asi k té legálnosti, kterou zde řešíme. Nepotřebuji od vás kázání o morálnosti, pochopte mě, český lidi neumí nakupovat, či si z toho dělají srandu, a čeští prodejci (alespoň ti, kteří nevydělávají deseti a statisíce) se chtějí a musejí bránit.
Mimochodem, opětně musím poukázat na to, že momentálně to nedělám, protože opravdu nechci mít tyto problémy, že budu nasírat lidi vymáháním a podobně, opravdu to jsou jen zbytečné nervy, ale prostě chápu lidi, a podporuji ty, kteří se do toho pustí, pokud se do toho pustí něpřehnaně a dle zákona.
30. 8. 2008 11:19:56
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60994
Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
30. 8. 2008 12:33:45
Napsal lukassscze;106129
Takový blacklist už by skutečně bohužel nelegální byl :(
Jak se to veme pokud by tam bylo jen jméno a např město tak by to snad bylo i legální, ale pak by tu byl problém že např P. Nováků je v Praze 1000.
A co kdyby se to uvedlo v obchodním řádu, že pokud nepřevezme zboží bude zařazen do nějakého toho blacklistu ?
30. 8. 2008 12:33:45
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60993
Napsal MaXemail;106185
Jak se to veme pokud by tam bylo jen jméno a např město tak by to snad bylo i legální, ale pak by tu byl problém že např P. Nováků je v Praze 1000.
A co kdyby se to uvedlo v obchodním řádu, že pokud nepřevezme zboží bude zařazen do nějakého toho blacklistu ?
Mohlo by tam byt napr. jenom telefonni cislo a poznamka z toho ktereho eshopu. Z hlediska ochrany osobnich udaju by to nemel byt problem (muj nekvalifikovany nazor).
Potom by stacilo vlozit telefonni cislo a cekat co vypadne. V pripade ze je zakaznik neduveryhodny, tak ho tam zapsat (2x si nevyzvedl dobirku, je to vysirka, atp. ;)
Puvodne jsem premyslel o emailu, ale telefonni cislo lidi snad nemeni tak casto jako email.
1. 9. 2008 09:45:47
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60992
rekl bych ze se tady micha vice veci dohromady, nicmene zakladni fakta jsou celkem jasna:
1. zakaznik, ktery nenakupuje na IC, ma vzdy narok na vraceni zbozi do 14 dnu po prevzeti. V zasade ale nema narok na to zbozi neprevzit.
2. proto je mozne do obchodnich podminek zakotvit pokutu za to ze zbozi neprevezme, teoreticky i za storno objednavky
3. problem je samozrejme s vymahatenosti, protoze by obchodnik musel dokazat ze si zbozi skutecne objednal ten clovek, ze byl vyzvan k prevzeti atp. Navic realne ta pokuta je tak mala ze je velmi problematicke i vyuziti rozhodciho rizeni, ktere se na obejiti soudu casto pouziva napr. u ruznych firem ktere poskytuji uvery.
4. proto obchody, ktere tuhle pokutu v podminkach maji , jsou obvykle zaroven obchody ktere vyuzivaji nabidky firmy deredes, ktera takto vznikle pohledavky odkupuje (asi za nejaky zlomek te "hodnoty") a nasledne pote vymaha. Protoze je to firma, ktera je na to zavedena, tak se jim to nejspise vyplati, narozdil od pripadu bkdy by to zkousel vymahat sam obchodnik, ktery na to nema procesy.
1. 9. 2008 14:01:00
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60991
Pette
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 9. 2008 16:55:59
Neviem si predstavit REALNU vymahatelnost 300, 500, par tisic korunovych objednavok... Uz len cas, ktory by tomu musel niekto z firmy/konatel venovat daleko presahuje tuto sumu.
1. 9. 2008 16:55:59
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60990
Pette: no divam se na ten deredes a pisou, ze se zabyvaji pohledavkami od 100 kč. Pokud bude tedy pokuta za neprevzeti zbozi rekneme 200 kc, tak i kdyby si brali 80% provizi (coz je myslim realne) tak mas porad 40 kc, ktere bys jinak nemel.
Ale z druhe strany by to bylo asi treba dopredu zakaznikum rict a podle mne by to zakaznici brali jako nefer (tedy alespon ti, kteri ctou smluvni podminky) a nenakoupili.
Obcas me nektery zakaznik tak namichne svou aroganci, ze bych mu s radosti naparil výchovných 500 kc i vice pokuty a tu pohledavku nekomu predal, at si ji necha celou, tzn provize 100%. :)
1. 9. 2008 17:11:20
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60989
psal jsem kdo je tyto castky schopny vymahat, rekl bych ze rozebirat jak to delaji je mimo ramec tehle diskuze. Pocitam ze pokud by te to realne zajimalo tak se k tomu da hodit separatni tema, ale neni to rekl bych nic tak extra zajimaveho. Proste je to otazka rutinniho reseni, asi tak stjene jako se vymahaji poplatky za tv, pokuty v mhd atp.
Napsal Pette;107298
Neviem si predstavit REALNU vymahatelnost 300, 500, par tisic korunovych objednavok... Uz len cas, ktory by tomu musel niekto z firmy/konatel venovat daleko presahuje tuto sumu.
2. 9. 2008 00:06:37
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60988
Napsal psla;50727
No a nemá takhle náhodou zákazník právo vrátit zboží do 14ti dní od zakoupení přes eshop? Nepřevzetí zásilky bych v to taky počítal. Abych tu nebyl za toho, "kdo ruší linky sousedům" - taky mám eshop a takovíhle "zákazníci" mě štvou.
vrácení zboží do 14dnů je možné až po převzetí zboží (to je z důvodu, že nemáš možnost si to ošahat a omrknout osobně před nákupem, při nákupu přes internet, telefon), nepřevzetí je porušení smluvních podmínek uzavíraných na dálku (kupující uzavírá smluvní dohudo odesláním závazné objednávky prodávající stvrzuje např odesláním potvrzující emailu či telefonicky).
2. 9. 2008 07:19:26
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60987
adminsao
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 9. 2008 07:52:38
1. Ano zboží by měl převzít ten kdo ho objednal ne ten na koho ho objednal.
2. I na české poště jsou jen lidi. Taky mi před nedávnem dorazilo po 4 letech několik účetních dokladů ze zahraničí, které si pár let poležely ve výtahové šachtě v Břeclavi.
3. Nechejte si posílat objednávky faxem. Telekomunikační společnosti mají povinnost shromažďovat a uchovávat údaje o provedených spojeních půl roku zpětně. Tak to řeší jeden z ých zahraničních odběratelů a mailové objednávky z důvodu jejich neprůkaznosti a nevěrohodnosti nepřijímá (i když naopak v běžné komunikaci upřednostňuje mail, ale kdyby mělo dojít na lámání chleba...)
4. Nemám sice e-shop, ale taky nemám klasickou kamenou maloobchodní prodejnu (maloobchod dělám vyjímečně, většinou firma-firma). A většina objednávek ke mě chodí faxem, mailem. Jestli na to nemáte nervy jděte od toho. Mě se stalo před pár lety, že jsem tady měl faxem objednávku na zakázkové zboží. Od zákazníka který předtím normálně odebíral. (A i potom po nějakém čase.) No stalo se a zboží v hodnotě blížící se šesticifernému číslu, které už od výrobce dorazilo ke mě k finální úpravě odmítl převzít (že jemu taky jeho zákazník vycouval). Nutit ho k odběru? Zas by měl "potíže" s úhradou v rozumném čase. Pomlouval by u jiných odběatelů. Zboží se štěstím šlo po nějaké době (půl roku - rok?) jinam. Důležité je dopředu se z toho nepos...
A buďte rádi že máte všechno prakticky hned na účtě. Kdo z vás dělá na splatnosti? nebo Kolik z Vás by bylo ochotno dodat na fakturu se splatností?
Asi málokdo když tady pláčete že máte utopenou 500vku v poštovném.
2. 9. 2008 07:52:38
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60986
Napsal adminsao;107592
...
Asi málokdo když tady pláčete že máte utopenou 500vku v poštovném.
ano, ale my tady taky neresime zakazky v sesticifernych cislech. Ale takovou normalni objednavku na 420 kč + 120kč poštovné.
kdybych řešil objednávky za 100.000 kč, tak by mne poštovné třeba 800 kč taky moc nepálilo.
2. 9. 2008 09:37:46
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/4#reply60985
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit