Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Pokuta za nepřevzetí zboží

Ivan L.
verified
rating uzivatele
14. 4. 2008 15:42:01
Mám takovej pocit, že objednávka splňující zákonné podmínky se bere jako smlouva a obchodník má právo chtít náklady spojené s expedicí v případě, že zboží zákazník nepřevezme. Ovšem byl bych blázen kdybych to po někom chtěl.
14. 4. 2008 15:42:01
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61029
Vítejte ve světe dospělých.
Doporučuji ve vlastním zájmu o víkendu nastudovat obchodní zákoník a občanský zákoník. Nemáte-li čas, oželte 5000 Kč a zajděte se poradit s právníkem, ušetříte si v budoucnosti své nervy a peníze.
Zejména doporučuji vaší pozornosti § 273 odst. 1 obchodního zákoníku, který umožňuje ke smluvnímu vztahu připojit pro obě smluvní strany závazné Všeobecné obchodní podmínky.
Tyto VOP si pak dle doporučení Sdružení spotřebitelů (mají na webu vzor) nebo po konzultaci s právníkem, sepište.
Popište v nich zejména vznik smluvního vztahu, předmět plnění, práva a povinnosti smluvních stran, platební podmínky, pravidla reklamace (nesmí odporovat právním předpisům - pomůže vzor z webu Sdružení spotřebitelů), atd.
Spolu s každou objednávkou si nechte potvrdit, že zákazník se s VOP seznámil a plně je akceptuje. Objednávka musí být písemná, přičemž dle zákona se písemnou objednávkou rozumí i objednávka prostřednictvím komunikace na dálku – zaslání faxem, emailem nebo vyplněním elektronického objednávkového formuláře umístěného na webové stránce dodavatele.
14. 4. 2008 18:59:33
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61028
Ivan L.
verified
rating uzivatele
14. 4. 2008 19:19:21
Což jen potvrzuje co jsem říkal. Akorát bych byl trubka kdybych kvůli stokoruně na prodělaném poštovném věnoval další čas nějakým dohadováním se zákazníkem a kazil si těmahle sporama náladu. Ale třeba to někoho baví.
14. 4. 2008 19:19:21
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61027
Tangero
verified
rating uzivatele
14. 4. 2008 19:25:24
Napsal Unregistered;50892
Vítejte ve světe dospělých.
Zejména doporučuji vaší pozornosti § 273 odst. 1 obchodního zákoníku, který umožňuje ke smluvnímu vztahu připojit pro obě smluvní strany závazné Všeobecné obchodní podmínky.
Dáváte dost problematické rady. VOP sice nastavit můžete, ale nemohou odporovat tomu, co říká zákon. A zákon JASNĚ stanoví, že zákazník MÁ právo na vrácení zboží bez udání důvodu po dobu 14ti dnů, pokud je kupní smlouva uzavřená elektronicky. Tedy v případě eshopu prakticky vždy (leda by si zboží vybral v prodejně a nechal pak poslat).
VOP proti tomu nemůže jít a pokud se tak stane, lhůta se produlžuje.
Takže podmínka uvedená ve článku, jako zaplacení pokuty za neodebrání zásilky je věc, která před soudem neobstojí a dotyčného obchodníka můžete poslat k čertu. To nic nemění na tom, že opotřebení a jiná škoda na vraceném zboží je dlužno uhradit.
Pokud obchodujete s 20% vratek, tak bych doporučil změnit business a dát se třeba na distribuci uhlí... :)
14. 4. 2008 19:25:24
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61026
Díky za ujasnění, Tangero.
Rep+
14. 4. 2008 19:34:09
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61025
Ivan L.
verified
rating uzivatele
14. 4. 2008 19:42:25
Tohle by mě teda zajímalo, jestli se do zákonné 14 denní lhůty dá započíst i samotné nepřevzetí zboží. Tipnul bych si, že spíš ne neboť ta zákonná lhůta běží od převzetí zboží (ke kterému v případě odmítnutí zásilky vlastně nedojde). Jak to tedy je?
14. 4. 2008 19:42:25
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61024
Tangero
verified
rating uzivatele
14. 4. 2008 22:31:11
Ivan L.: Nerozlišuje se, zda jste zboží převzal nebo nepřevzal. To právo umožňuje "vypovědět kupní smlouvu" a tedy bez ohledu na to, zda jste zboží převzal nebo nepřevzal od přepravní společnosti. Rozmyslet si to můžete kdykoliv až do dvou týdnů od převzetí zboží.
14. 4. 2008 22:31:11
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61023
barganda
verified
rating uzivatele
15. 4. 2008 18:58:51
To já mám trochu jiný problém (naštěstí se toho moc nevrací), ale když už se to vrátí tak živé rostliny jsou po týdnu na poště k vyhození a pak si myslím, že to nespadá do 14 denní lhůty na vrácení zboží (to by mělo být nepoškozený). Je to spíš otázka pro právníka, ale zajímal by mě váš názor.
15. 4. 2008 18:58:51
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61022
Ondra Kněžour
verified
rating uzivatele
15. 4. 2008 21:39:53
Napsal barganda;51272
...když už se to vrátí tak živé rostliny jsou po týdnu na poště k vyhození a pak si myslím, že to nespadá do 14 denní lhůty na vrácení zboží...
Občanský zákoník
§ 53
(7) Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění.
(8) Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv
c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,
Jestliže je věc jako například kytka po 14 dnech uložení na vyhození, pak IMHO podléhá rychlé zkáze. Nutno ovšem prozkoumat, jestli nějaký zákon o obchodu s diamanty nebo o zamezení dvojího zdanění s Demokratickou republikou Kongo nedefinuje význam toho výrazu jinak, než jak by ho běžný nezákonodárce pochopil.
15. 4. 2008 21:39:53
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61021
barganda
verified
rating uzivatele
16. 4. 2008 11:13:48
Napsal ondra.knezour;51333
Občanský zákoník
§ 53
(7) Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění.
(8) Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv
c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,
Jestliže je věc jako například kytka po 14 dnech uložení na vyhození, pak IMHO podléhá rychlé zkáze. Nutno ovšem prozkoumat, jestli nějaký zákon o obchodu s diamanty nebo o zamezení dvojího zdanění s Demokratickou republikou Kongo nedefinuje význam toho výrazu jinak, než jak by ho běžný nezákonodárce pochopil.
hmm tak mám vyhráno a teď ještě vymyslet kdo to z těch lidí bude páčit :banghead: takže to započítám do nákladů...
16. 4. 2008 11:13:48
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61020
kumisko
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
13. 5. 2008 08:13:34
Napsal barganda;51478
hmm tak mám vyhráno a teď ještě vymyslet kdo to z těch lidí bude páčit :banghead: takže to započítám do nákladů...
presne tak som to urobil ja, započítal som to do nákladov. Nebudem sa naťahovať s niekym pre poštovné. Ale je pravda že keby som mal 20% vratených objednávok asi by som sa na to vykašlal.
13. 5. 2008 08:13:34
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61019
Možná bych trošku doplnil:
Spotřebitel má právo zrušit odeslanou objednávku nebo odstoupit od kupní smlouvy do 14-ti dnů od převzetí zboží dle platného § 53, odst. 7 Občanského zákoníku. Toto právo není primárně určeno pro řešení reklamace zboží.
Pokud se tak rozhodne, musí projev vůle o odstoupení od smlouvy doručit prodávajícímu nejpozději do 14. dne od převzetí věci. Doporučujeme tak učinit nejlépe písemnou formou, která zajišťuje zejména prokazatelnost učiněného právního úkonu, kterým se smlouva ruší.
Spotřebitel je povinen odevzdat prodávajícímu nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebení, pokud možno v původním obalu a s veškerým příslušenstvím zpět. Po obdržení vráceného zboží prodávající kupujícímu vrátí zpět odpovídající částku předem dohodnutým způsobem a to nejpozději do 30 dnů od účinnosti projevu vůle kupujícího (od doruční odstoupení od smlouvy).
Při nesplnění uvedených podmínek může prodávající vůči spotřebiteli uplatnit kompenzaci za snížení hodnoty vraceného zboží. V případě nedodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy je takové odstoupení od smlouvy neplatné a spotřebiteli tím nevznikají žádná práva na vrácení zboží.
Spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy v těchto případech:
* na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo se souhlasem kupujícího započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění
* na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího
* na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání
* na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li kupující jejich originální obal
* na dodávku novin, periodik a časopisů
* spočívajících ve hře nebo loterii
18. 5. 2008 00:06:33
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61018
pulec7
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
18. 5. 2008 00:11:13
To hore sem psal já.
Tak občanský zákoník hovoří jasně, nepoškozené nerozbalené zboží to je mnohdy velice dostatečné. Jelikož v případě 100% stavu je dodavatel ochoten udělat dobropis.
Zaujala mě kolonka zboží závislé na pohybu finančního trhu což je například HW, který velkoobchody přepočítavají každý den podle kurzu dolaru. Tudíž je závislý na pohybu finančního trhu a já stím nic neudělám, zároveň je to zboží, které podléhá rychlému zastarání nikde neni stanoveno co je to rychlé zastarání.
Takže tu máme už několik námitek proč může neuznat obchodník vrácení zásilky.
18. 5. 2008 00:11:13
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61017
Tomas Janu
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
18. 5. 2008 01:09:19
Napsal Tangero;50905
A zákon JASNĚ stanoví, že zákazník MÁ právo na vrácení zboží bez udání důvodu po dobu 14ti dnů, pokud je kupní smlouva uzavřená elektronicky.
Pokud se nepletu, tak právo na vrácení má zákazník až po převzetí zboží, respektive nabytí vlastnického práva, které má až po uhrazení kupní ceny prodávajícímu.
Osobně vidím asi jako nejúčinější a zároveň časově nejúspornější způsob boje s "nepřevzateli" ( :) ), uvedení úhrady poštovného (+ storno poplatku) do obchodních podmínek (s kterými kupující souhlasí při potvrzení objednávky) a následné upozornění mailem/telefonem na jeho možnou úhradu při nepřevzetí zásilky.
Někdy to zákazníka "postraší" a zboží si raději vyzvedne a někdy se na to vykašle tak, jako tak. Dál to asi nemá smysl nijak víc řešit.
18. 5. 2008 01:09:19
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61016
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 5. 2008 08:53:11
Napsal Zer0;61845
Pokud se nepletu, tak právo na vrácení má zákazník až po převzetí zboží, respektive nabytí vlastnického práva, které má až po uhrazení kupní ceny prodávajícímu.
Osobně vidím asi jako nejúčinější a zároveň časově nejúspornější způsob boje s "nepřevzateli" ( :) ), uvedení úhrady poštovného (+ storno poplatku) do obchodních podmínek (s kterými kupující souhlasí při potvrzení objednávky) a následné upozornění mailem/telefonem na jeho možnou úhradu při nepřevzetí zásilky.
Někdy to zákazníka "postraší" a zboží si raději vyzvedne a někdy se na to vykašle tak, jako tak. Dál to asi nemá smysl nijak víc řešit.
Já osobně vidím jako nejúčinnější způsob boje s "nepřevzateli" provozovat obchod tak, aby k nepřebírání zboží docházelo v co nejmenším procentu případů - to, co tady vymýšlíte, jsou s odpuštěním bohapusté kraviny...
18. 5. 2008 08:53:11
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi/strana/2/#reply61015
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit