Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Odstoupení od kupní smlouvy

Aveso
verified
rating uzivatele
19. 9. 2019 15:08:17
Tak posílám další vývoj události. Požádal jsem je o oficiální stanovisko dané věci a přišla mi tato odpověď:
„Konzultoval jsem vzniklou situaci s našim reklamačním oddělením a naše vyjádření je následné. Dne 16.8.2019 jste zakoupil monitor na fakturu FV1-8445/2019 Objednávka: WEB-19-0432528. Ten jste ve 14-ti denní lhůtě (20.8.2019) přišel vrátit na naši brněnskou pobočku. Na prodejně jste byl srozuměn, že monitor není ve 100% stavu a je třeba jej zaslat do servisního střediska kvůli uvedení do původního stavu. S touto skutečností jste souhlasil. Částku nám servis vyčíslil na Celkem : 1065,-Kč včetně DPH, jak je uvedeno v předešlém mailu. Byl jste o této částce obratem srozuměn a je tedy čistě na vás, zda s touto částkou budete souhlasit nebo ne. V případě, že budete souhlasit, zadám na účtárnu obratem požadavek na vrácení finančních prostředků (11.290,- - 1.065,- = 10.225,- na váš bankovní účet). Druhou variantou je to, že vám monitor vrátíme zpět bez jakéhokoli poplatku. Prosím tedy o vaše vyjádření.“
Vše je tak, jak uvádí (rozhodující je však datum obdržení zboží, než kdy byla objednávky vytvořena, a to bylo 19. 8.), až na to, že o 100% stavu nepadlo ani slovo. Jen mi bylo řečeno, že pošlou monitor do servisu, pro nacenění vrácení do původního stavu. Problém mám ale s výši uvedené částky a s dobou 4 týdnů! Ale také mi už příjde, že to jen zkouší. Postup „zákazník nesouhlasí, tak mu vrátime zboží“ je dost mimo a navíc, nikdy se nevyjádřili k promeškané lhůtě. Každopádně jsem si už prošel formulář ADR a připravil potřebné podklady.
19. 9. 2019 15:08:17
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415890
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
19. 9. 2019 15:20:35
Jo to jsou tihle ;). Nakupuji u nich často, protože fototechnika, ale jejich interpretace zákonů a jejich podmínek je pověstná. Snad každý, koho znám a nakupuje u nich, už nějaký spor s nimi řešil. Tady asi neni lepší řešení než trvat na vrácení plné částky a obrátit se na ČOI, jakmile přistoupíš ja jejich interpretaci se servisním poplatkem 1000 Kč, už to půjde těžko změnit.
Prokazování je na jejich straně, máš k dispozici protokol z vrácení zboží? Píše se tam něco o tom, že souhlasíš se servisními poplatky? Viděl jsi ten protokol a podepsal ho? Tady je prokazování na jejich straně. Zajímavé, že vám monitor chtějí vrátit bez poplatků ačkoliv servisu údajně museli zaplatit 1000 Kč, vtipné.
19. 9. 2019 15:20:35
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415889
A. M.
verified
rating uzivatele
19. 9. 2019 15:33:10
Napsal Aveso;1545019
Vše je tak, jak uvádí (rozhodující je však datum obdržení zboží, než kdy byla objednávky vytvořena, a to bylo 19. 8.), až na to, že o 100% stavu nepadlo ani slovo. Jen mi bylo řečeno, že pošlou monitor do servisu, pro nacenění vrácení do původního stavu. Problém mám ale s výši uvedené částky a s dobou 4 týdnů! Ale také mi už příjde, že to jen zkouší.
1. I kdyby to řekli, nic to nemění na věci, že jednají v rozporu se zákonem.
Na jednu stranu chápu prodejce - zboží nemůže prodat jako nové, došlo ke snížení hodnoty zboží - o tom žádná. Ale to je "riziko povolání" a "problém" prodejce. Vy jako spotřebitel, za to nemůžete.
2. Je od vás hezké, že jste si vědom, že se snížila hodnota zboží a chtěl jste jim to kompenzovat 500 Kč, ale být vámi bych to nedělala. Už jen pro ten přístup. Výše stržené částky by vám v tomto případě měla vadit do okamžiku, dokud nebude rovna nule.
---
Teoretické okénko:
Prodávající chce snížit vrácenou částku (pravděpodobně) na základě § 1833 NOZ:
Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Jinými slovy, snížit vrácenou částku mohou v případě, kdy by se z monitoru udělalo prkýnko na krájení (tzn. používalo se zcela nevhodným způsobem k tomu, k čemu není výrobek určený) a došlo k poškození (displej by byl poškrábaný/rozbitý v důsledku této činnosti).
Pokud zákazník zboží vyzkouší k tomu, k čemu je zboží určené, nemohou požadovat ani korunu, byť objektivně zboží ztratilo na hodnotě. Při zkoušení monitoru je tedy naprosto logické, že se odstraní folie, rozbalí se kabel, zapne se atd., takže požadovat jakoukoliv náhradu je v rozporu se zákonem.
19. 9. 2019 15:33:10
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415888
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 9. 2019 15:37:40
Pokud máš potvrzený papír, kde je jasně napsáno, že odstupuješ od smlouvy bez udání důvodů ve 14 denní lhůtě, tak bych napsal:
.....Vaše stanovisko neakceptuji, jelikož jsem odstoupil v zákonné lhůtě, včetně všech zákonných požadavků, které jsou v rámci zákona požadovány. Doručil jsem kompletní monitor, včetně všech kabelů a součástí i v původním obalu. Obalový i ochranný materiál není součástí kupní ceny výrobku, tedy nesouhlasím s úhradou udané částky. Prohlašuji, že když jsem vám monitor vracel byl zcela v pořádku a bez vad ve 100% stavu.
Z vaší strany mi nebyly navráceny peníze v zákonné lhůtě 14 dnů, delší lhůtu na vrácení peněžních prostředků vám zákon neumožňuje, pokud vám bylo navráceno kompletní zboží.
Znovu vás žádám o navrácení kupní ceny do XXXX, v opačném případě se obrátím na ČOI.
19. 9. 2019 15:37:40
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415887
Aveso
verified
rating uzivatele
19. 9. 2019 15:46:53
Prokazování je na jejich straně, máš k dispozici protokol z vrácení zboží? Píše se tam něco o tom, že souhlasíš se servisními poplatky? Viděl jsi ten protokol a podepsal ho? Tady je prokazování na jejich straně. Zajímavé, že vám monitor chtějí vrátit bez poplatků ačkoliv servisu údajně museli zaplatit 1000 Kč, vtipné.
Ano, mám protokol o vrácení zboží (jedná se o reklamační protokol, kde je ale jasně uvedeno, že se jedná o odstoupení od kupní smlouvy). O poplatcích tam nic není.
19. 9. 2019 15:46:53
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415886
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 9. 2019 15:50:27
Napsal Aveso;1545029
Ano, mám protokol o vrácení zboží (jedná se o reklamační protokol, kde je ale jasně uvedeno, že se jedná o odstoupení od kupní smlouvy). O poplatcích tam nic není.
Odstoupení od smlouvy není reklamace, pokud by se náhodou na tento jejich protokol chtěli odkazovat. I pokud by nějaké servisní poplatky při odstoupení měly, nebere se na ně ohled.
19. 9. 2019 15:50:27
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415885
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
19. 9. 2019 16:02:35
Prodejce může použít reklamační formulář k odstoupení od smlouvy, pokud na něm jasně uvede, že se jedná o "odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě". Poplatky se odvíjejí od jejich OP, ale pokud tam není uvedeno, že souhlasíš s navrácením výrobku do nějakého stavu přes servis a že výrobek je poškozen, nemají v ruce nic a tahle celá anabáze je jen výsledek jejich asertivního jednání se zákazníky. V Brně měli vždy divné lidi, někdy pomůže se obrátit na pražskou centrálu a optat se, jestli to myslí vážně.
Měl bys prostě trvat na svém, vyzvat je ke splnění jejich povinnosti vrácením zaplacené částky, tak jak to upravuje zákon.
19. 9. 2019 16:02:35
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415884
lada1979
verified
rating uzivatele
19. 9. 2019 16:07:31
Napsal Aveso;1545029
Ano, mám protokol o vrácení zboží (jedná se o reklamační protokol, kde je ale jasně uvedeno, že se jedná o odstoupení od kupní smlouvy). O poplatcích tam nic není.
Prosím tě už to neprodlužuj a napiš jim jasně a stručně, odstoupil jsme dne..., měli vrátit peníze v zákonné lhůtě dne..., jelikož se nestalo očekávám vrácení do 3 dnů, jinak bude nucen řešit právní cestou. K těm jejich připomínkám se raději nevyjadřuj at se do toho nemotáš.
Mimochodem k tomu výše tě "nutí" abys se vzdal svých zákonných práv, což je také nekalá obchodní praktika. Oni jsou především za všech okolností povinni vrátit do 14 dnů, pokud mají v OP, že mohou něco započít tak relativně mohou, ale i tak měli vrátit rozdíl do 14 dnů.
19. 9. 2019 16:07:31
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415883
Aveso
verified
rating uzivatele
19. 9. 2019 16:39:20
Tak jsem jim dal na poslední možnost nápravy (tj. navrácení peněz) 3 dny. Všechny dokumenty ale mám již připravené, včetně e-mailové komunikace, k odeslání ČOI.
19. 9. 2019 16:39:20
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415882
Člověk by čekal, že jejich nešťastnej redesign a otřesnej eshop budou stačit, ale že k tomu přidaj ještě takovýhle jednání, to je fakt strop.
19. 9. 2019 16:57:45
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415881
Tomáš Marek
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
19. 9. 2019 17:07:38
O kom je řeč, o Megapixelu? Mě ten design tedy přijde TOP, akorát ten výpis kategorie je z pohledu UX trošku nešťastně řešený, ale karta produktu a ostatní podstránky jsou dle mého 10/10.
19. 9. 2019 17:07:38
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415880
Já rostu z toho patkovýho fontu a hrubýho nevyužití potenciálu toho vizuálu.
19. 9. 2019 17:23:17
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415879
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
19. 9. 2019 17:38:31
Stejně je nejhorší, že si ty lidi nikdy nenechaj poradit a choděj se hádat na prodejnu, místo toho, aby poslali předžalobní výzvu.
19. 9. 2019 17:38:31
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415878
Tak pokud predzalobni vyzva stoji nasobne vic, nez o kolik jde, tak to moc smysl nedava, ne?
19. 9. 2019 17:58:41
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415877
lada1979
verified
rating uzivatele
19. 9. 2019 21:09:56
Napsal vodička;1545040
Člověk by čekal, že jejich nešťastnej redesign a otřesnej eshop budou stačit, ale že k tomu přidaj ještě takovýhle jednání, to je fakt strop.
no aspoň vidíš, když tady všichni křičíme, že ten shop je tak hnusnej, že bychom si tam nic nekoupili, že se občas mýlíme.
19. 9. 2019 21:09:56
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/3/#reply1415876
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit