Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Odstoupení od kupní smlouvy

lada1979
verified
rating uzivatele
17. 9. 2019 22:15:07
já bych jim dal 3 dny na vrácení, jinak že to budu řešit právní cestou. Žádné stanovisko servisu neposouvá lhůtu pro vrácení a ty jejich ceníky prací pro uvedení do původního stavu taky nemají oporu v zákoně.
17. 9. 2019 22:15:07
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415905
Aveso
verified
rating uzivatele
18. 9. 2019 09:30:35
skranc: Díky. :-)
Co se týče těch pozáručních prací, tak obchodu přišlo ze servisu toto:
„Doplnění chybějících ochranných fólií, očištění a otestování zařízení : 800,-Kč bez DPH, doprava: 80,-Kč bez DPH. Celkem tedy : 1065,-Kč včetně DPH. Možnosti jsou: zařízení vrátit zpět 500,-Kč bez DPH – diagnostika + 130,-Kč bez DPH doprava a dobírka).“
Těmi ochrannými fóliemi ani nevím co myslí. Žádné jsem nesundával, protože tam ani žádné nebyly. A čištění? Fakt jsem si dával bacha, ať monitor moc neohmatám. A jestli na něm něco bylo, tak bych spíše řekl, že to způsobili pracovníci obchodu, když zboží kontrolovali, jestli je v balení vše. Mám sto chutí tady uvést název obchodu, ale pro moji „bezpečnost“ to raději neudělám.
Možná se divíte, že tady řeším nějakou blbou tisícikorunu, ale mě jde hlavně o princip. Jen za vyzkoušení monitoru a zjištění, že mi nevyhovuje, nechci takovou částku platit.
18. 9. 2019 09:30:35
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415904
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
18. 9. 2019 09:34:12
Sloupnutá ochranná fólie je ochranný obal a obal není součástí výrobku (nemusíš ho vracet)... To jen tak na okraj... Neřekl bych, že je to vůbec něco k diskusi, ochranná fólie zkrátka není výrobek...
Rozhodně nemají právo to proplatit... Poštovné za poslání do servisu a diagnostiku už vůbec ne. Neměli oprávněný důvod.
Já chápu jejich stranu sporu, ale prostě zákony jsou jaké jsou, mají si tyhle náklady promítat do marží... Takhle jsou to šmejdi, co to zkouší... Jestli to takhle zkouší na každého tak to potěš...
18. 9. 2019 09:34:12
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415903
lada1979
verified
rating uzivatele
18. 9. 2019 10:31:53
trvej na vrácení a jako vstřícný krok jim odpust úrok z prodlení.
18. 9. 2019 10:31:53
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415902
Zizala935
verified
rating uzivatele
18. 9. 2019 13:09:32
Doporučuji řešení přes ADR. Řešil jsem podobný problém, jen tedy s více šmejdským obchodem, který taky dělal ramena, jak oni vše udělali správně a že to předají právníkovi atd. Zadal jsem tedy spor do ADR, což bylo na pár minut, a ta si vyžádala vyjádření obou stran + včetně dodání podkladů. Najednou obchod obrátil, že z dobré vůle mi teda jako mé peníze vrátí. Trvalo to sice asi tři týdny, ale zadařilo se. Zkoušel jsem i dtest - Vaše stížnosti apod. To je dobré možná tak upozornění pro ostatní, ale pokud to je něco většího (a dle popisu to tipuji na Alzu), tak tam by se to stejně v té záplavě stížností ztratilo.
18. 9. 2019 13:09:32
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415901
roscou
verified
rating uzivatele
18. 9. 2019 13:33:49
Obecně se tady zapomíná na jednu věc, to že zaměstnanci, kteří věc řeší jsou nějak interně proškoleni a i když jednají v rozporu se zákonem, tak prostě jednají v rámci toho proškolení a pokynů svých nadřízených (Ti vědí, že 99% zákazníků to vzdá a neženou je k civilnímu soudu, ani si nestěžují na ČOI). Zaměstnanci pak můžete poslat právní analýzu na 5 stran a stejně to rozhodne podle svého manuálu...
Moje vlastní zkušenost je například s Mall.cz a mohu Vám potvrdit, že právní vzdělání ani odkaz na paragrafy Vám nepomůže, když osoba vyřizující reklamaci postupuje stále dokola dle jejich nějakého nezákonného interního manuálu nebo školení. (také se jednalo o vrácení zboží ve 14 denní lhůtě v kombinaci s výrobní vadou - projevila se při prvním zapnutí - domoci se, aby věc byla řešena jako vrácení ve 14 dnech (vrácení peněz) a ne jako reklamace (výměna zboží) - bylo v rámci jejich standardního postupu nemožné, a pevně věřím, že jejich přístup by odradil 9999 lidí z 10000.
18. 9. 2019 13:33:49
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415900
lada1979
verified
rating uzivatele
18. 9. 2019 14:15:52
Napsal roscou;1544849
Obecně se tady zapomíná na jednu věc, to že zaměstnanci, kteří věc řeší jsou nějak interně proškoleni a i když jednají v rozporu se zákonem, tak prostě jednají v rámci toho proškolení a pokynů svých nadřízených (Ti vědí, že 99% zákazníků to vzdá a neženou je k civilnímu soudu, ani si nestěžují na ČOI). Zaměstnanci pak můžete poslat právní analýzu na 5 stran a stejně to rozhodne podle svého manuálu...
Moje vlastní zkušenost je například s Mall.cz a mohu Vám potvrdit, že právní vzdělání ani odkaz na paragrafy Vám nepomůže, když osoba vyřizující reklamaci postupuje stále dokola dle jejich nějakého nezákonného interního manuálu nebo školení. (také se jednalo o vrácení zboží ve 14 denní lhůtě v kombinaci s výrobní vadou - projevila se při prvním zapnutí - domoci se, aby věc byla řešena jako vrácení ve 14 dnech (vrácení peněz) a ne jako reklamace (výměna zboží) - bylo v rámci jejich standardního postupu nemožné), a pevně věřím, že jejich přístup by odradil 9999 lidí z 10000.
Přesně, na prodavače už neplatí ani advokátní průkaz ani bububu budu si stěžovat ani zavolejte vedoucího. Nikdo už ani nepřijímá odvolání proti výsledku reklamace, nelíbí se ti obrat se na řešení sporů nebo soud. A oni i ví, že to potom projedou, ale evidentně se to zatím vyplácí.
18. 9. 2019 14:15:52
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415899
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
18. 9. 2019 14:59:30
řekl bych to sprostě, ale abych nedostal ban tak...nakakat
18. 9. 2019 14:59:30
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415898
boolk
verified
rating uzivatele
18. 9. 2019 18:01:00
Napsal roscou;1544849
Obecně se tady zapomíná na jednu věc, to že zaměstnanci, kteří věc řeší jsou nějak interně proškoleni a i když jednají v rozporu se zákonem, tak prostě jednají v rámci toho proškolení a pokynů svých nadřízených (Ti vědí, že 99% zákazníků to vzdá a neženou je k civilnímu soudu, ani si nestěžují na ČOI). Zaměstnanci pak můžete poslat právní analýzu na 5 stran a stejně to rozhodne podle svého manuálu...
Moje vlastní zkušenost je například s Mall.cz a mohu Vám potvrdit, že právní vzdělání ani odkaz na paragrafy Vám nepomůže, když osoba vyřizující reklamaci postupuje stále dokola dle jejich nějakého nezákonného interního manuálu nebo školení. (také se jednalo o vrácení zboží ve 14 denní lhůtě v kombinaci s výrobní vadou - projevila se při prvním zapnutí - domoci se, aby věc byla řešena jako vrácení ve 14 dnech (vrácení peněz) a ne jako reklamace (výměna zboží) - bylo v rámci jejich standardního postupu nemožné, a pevně věřím, že jejich přístup by odradil 9999 lidí z 10000.
Jde to nějak napadnout? To, že mají nezákonné interní předpisy? To by nějak mohlo jít, ne?
18. 9. 2019 18:01:00
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415897
lada1979
verified
rating uzivatele
18. 9. 2019 18:46:22
a to si myslíš, že jsou tak hloupí aby se nechali nachytat? Prostě jenom zkouší co si mohou dovolit.
18. 9. 2019 18:46:22
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415896
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
18. 9. 2019 20:25:05
bohužel, je to módní u velkých společností, podmínky jsou vzorové, ale vnitřní postupy jsou úplně jiné. Úřady k tomu jsou zatím bezmocné.
Pokud je společnost dostatečně velká, pomáhá si jim stěžovat písemně/emailem, tj. mimo samotnou událost, která již má svoje zodpovědné lidi přiřazeny. Zveřejnění je také další cesta.
Určitě to zdokomentuj, komunikuj ideálně písemně a hoď to na ČOI, tvůj problém nevyřeší, ale společnosti si příliš mnoho pokud dovolit nemůže. Jedná tak jak ho popisuješ je v rozporu se zákonen, lze tedy i čekat pokutu od ČOI.
18. 9. 2019 20:25:05
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415895
Napiš prosím o jakej jde eshop, abych si na ně dal pozor, dík.
18. 9. 2019 21:48:39
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415894
Aveso
verified
rating uzivatele
18. 9. 2019 23:44:35
Napsal vodička;1544904
Napiš prosím o jakej jde eshop, abych si na ně dal pozor, dík.
Poslal jsem PM. Nejsem si jistý, zda-li ho mohu zveřejnit, aby se to pak neobrátilo proti mně.
18. 9. 2019 23:44:35
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415893
lada1979
verified
rating uzivatele
19. 9. 2019 09:01:09
Pokud v ničem nelžeš tak čeho se bojíš. Na druhou stranu pokud to tu sledují kolik myslíš, že ted řeší monitorů stejné specifikace:)
19. 9. 2019 09:01:09
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415892
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
19. 9. 2019 12:54:24
Nevím, přijde mi zbytečné tu řešit nějakou částku, když měli zpracovat odstoupení od kupní smlouvy dle svých obchodních podmínek do 14 dnů, to už je podle mě pádný důvod k navrácení celé částky. Testování monitoru nelze brát jako náklad na uvedení do původního stavu, navíc lze argumentovat tím, že otestovat jej mohl jejich technik. Fólie si mohli ze servisu objednat sami, a tím ušetřit a nalepit si je tam, nebo zboží snížit v prodejní ceně o cenu fólií, která neodpovídá.
Je zbytečné se dohadovat po telefonu. Velmi slušně a věcně sepiš návrh na mimosoudní vyrovnání a pošli jim to s dodejkou, to je usadí.
19. 9. 2019 12:54:24
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5/strana/2/#reply1415891
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit