Zadejte hledaný výraz...

Odstoupení od kupní smlouvy

Aveso
verified
rating uzivatele
16. 9. 2019 15:04:53
Zdravím,
Stalo se mi, že jsem si koupil nový monitor, měl ale šílený backlight bleeding, tak jsem ho hned zase zabalil a druhý den vrátil a odstoupil od kupní smlouvy. Obchod odeslal monitor výrobci na nacenění vrácení do původního stavu. To je OK, měli na to právo. Ale nejen, že peníze nevrátili do 14 dnů, jak měli uvedeno v obchodních podmínkách, ale ozvali se až za 4 týdny s částkou, se kterou absolutně nesouhlasím. Stalo se to z vás někomu a jak jste dále postupovali? Díky.
Jen ještě uvedu, že se nejedná o žádný malý „no name“ e-shop, ale o velký, jméno ale raději nebudu uvádět.
16. 9. 2019 15:04:53
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415920
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
16. 9. 2019 15:26:35
Kupoval jsi na IČ?
16. 9. 2019 15:26:35
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415919
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
16. 9. 2019 15:28:28
pokud jsi kupoval jako fyzicka osoba (neičo) -
V jakem stavu jsi monitor vracel, ze ho museli uvadet do nejakeho puvodniho stavu? prece pokud jsi monitor jen vybalil, vyzkousel a nasledne zabalil (pokud byl puvodne rozlozeny treba stojan tak predpokladam ze jsi ho zase rozlozil apod.?), tak neni co uvadet do puvodniho stavu... navic podle zakona to ani nemusis vracet s puvodnim obalem, ten si zkratka odecist nemohou (tzn. nejde uctovat jeho poskozeni ani nic podobneho)... Pokud jsi vazne s monitorem nic neudelal ani ho nevracel nejak nestandarne slozeny/rozlozeny, tak bych se samozrejme ohradil, poslal par paragrafu (nebude tezke dohledat) a dal jim posledni termin...
16. 9. 2019 15:28:28
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415918
Aveso
verified
rating uzivatele
16. 9. 2019 15:41:44
Monitor jsem vyndal z obalu, nasadil na stojan, z kabelů jsem použil pouze napájecí, který jako jediný byl v znovuuzaviratelném obalu, zapnul a po cca 20 minutách vypnul a zabalil tak, jak jsem ho dostal. Jediné, co jsem porušil, byla pečeť na krabici. Předpokládl jsem tedy, že mohou maximálně účtovat zabalení do nové krabice. Ale s tím, co přišli teda nemohu souhlasit. Takže řešit toto dále přes ČOI, nebo nějak jinak?
Ještě doplním, že se nejednalo o žádný levný monitor, tam bych nějaký backlight bleeding akceptoval, ale u grafický monitor – konkrétně BENQ SW240.
Kupoval jsi na IČ?
Ne, kupoval jsem jako fyzická osoba.
16. 9. 2019 15:41:44
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415917
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
16. 9. 2019 15:47:51
Aveso: nejdriv jim napis cos napsal tady, tedy ze jsi monitor jen rozbalil a zabalil, takze nebylo co uvadet do puvodniho stavu + ze nemas povinnost vracet zbozi v puvodnim obalu, takze ani ten nelze v zadnem pripade uctovat. Proste to na tebe zkousi. Sami prece musi vedet ze to co po tobe chteji nema zadnou oporu v zakone... Dej jim posledni termin, zatim bez vyhruzek a pokud nesouhlasi, tak pohrozit pravnikem (naklady na zastoupeni od nich uz budes pozadovat), čoi, atd...
16. 9. 2019 15:47:51
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415916
Voxxx93
verified
rating uzivatele
16. 9. 2019 15:52:57
Kdysi jsem něco rešil s ČOI a nemělo to smysl, ztracený čas 3 měsíce čekáš na posouzení a pak ti řeknou ať se nimi
zkusíš domluvit po dobrém. Zkusil bych jim napsat ať ti pošlou přesný rozpis
toho proč došli k takové částce a pak bych to řešil právní cestou.
16. 9. 2019 15:52:57
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415915
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
16. 9. 2019 16:02:41
ČOI neřeší žádné soukromé spory. Od toho tu ani není. Můžeš jim vyložit co se ti stalo, oni udělají obecnou kontrolu obchodu, ale tvůj případ to nijak nevyřeší.
16. 9. 2019 16:02:41
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415914
Aveso
verified
rating uzivatele
16. 9. 2019 16:09:27
nejdriv jim napis cos napsal tady, tedy ze jsi monitor jen rozbalil a zabalil, takze nebylo co uvadet do puvodniho stavu + ze nemas povinnost vracet zbozi v puvodnim obalu, takze ani ten nelze v zadnem pripade uctovat. Proste to na tebe zkousi. Sami prece musi vedet ze to co po tobe chteji nema zadnou oporu v zakone... Dej jim posledni termin, zatim bez vyhruzek a pokud nesouhlasi, tak pohrozit pravnikem (naklady na zastoupeni od nich uz budes pozadovat), čoi, atd...
Ale přesně tohle jsem jim říkal, jak jsem jim monitor vracel. Oni, že jej musí poslat do servisu na nacenění „navrácení do původního stavu“. Řekl jsem, že to už je jejich věc, jak budou postupovat. Samozřejmě je mi známo, že obchodník může požadovat částku pro „navrácení výrobku do původního stavu“, ale abych řekl pravdu, setkal jsem se s tímto poprvé.
Po čtrnácti dnech jsem jim psal, že mi peníze ještě nebyly vráceny. Odpověď byla, že čekají na vyjádření servisu. Stejná odpověď po třech týdnech a po čtvrtém týdnu přišli s částkou, která mi příjde neadekvátní, zvláště po tak dlouhé době. A to jsem jim také říkal, že se jednalo o odstoupení od kupní smlouvy a ne žádnou reklamaci, takže 30 dnů zde neplatí.
Napíšu jim, že s částkou nesouhlasím a uvidíme, jak budou reagovat.
ČOI neřeší žádné soukromé spory. Od toho tu ani není. Můžeš jim vyložit co se ti stalo, oni udělají obecnou kontrolu obchodu, ale tvůj případ to nijak nevyřeší.
Tak minimálně by jim mohla ČOI dát pokutu za porušení obchodních podmínek, že nevrátili peníze do 14 dnů, jak tam mají uvedeno, ne?
16. 9. 2019 16:09:27
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415913
Voxxx93
verified
rating uzivatele
16. 9. 2019 16:19:16
ČOI řeší spory přes ADR viz. https://www.coi.cz/pro-podnikatele/informace-pro-prodejce-zbozi-a-sluzeb/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/
16. 9. 2019 16:19:16
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415912
Aveso
verified
rating uzivatele
16. 9. 2019 16:25:54
ČOI řeší spory přes ADR viz. https://www.coi.cz/pro-podnikatele/i...ych-sporu-adr/
Díky za odkaz. :-)
16. 9. 2019 16:25:54
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415911
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
16. 9. 2019 16:36:03
Jenomže ADR je na nic. ČOI může v daném případě maximálně doporučit nějakou vzájemnou, pro obě strany přijatelnou dohodu. Tím její úloha končí.
Napsal Aveso;1544434
Tak minimálně by jim mohla ČOI dát pokutu za porušení obchodních podmínek, že nevrátili peníze do 14 dnů, jak tam mají uvedeno, ne?
Pokud k tomu při jejich kontrolním nákupu dojde, tak ano, může dát pokutu.
16. 9. 2019 16:36:03
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415910
Voxxx93
verified
rating uzivatele
16. 9. 2019 16:54:37
No hlavně ČOI může dojít při ADR, že k pochybení opravdu došlo a pak se s takovým dokumentem dobře hají u soudu :)
16. 9. 2019 16:54:37
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415909
lada1979
verified
rating uzivatele
16. 9. 2019 17:11:27
I kdyby měli v OP, že vracenou částku mohou započíst třeba s částkou za uvedení do původního stavu, stejně musí peníze vrátit do 14 dnů od odstoupení nebo doručení zboží. Na tu Čoi se klidně obrať, alespoň budeš mít ten papír, že to porušili a většina po tom cukne a zaplatí. Bohužel musím řici, že jediné co na ČOI funguje je to mimosoudní řešení sporů. Nevím co na tom monitoru lze nastavovat, ale i kdyby jsi nestisknul tlačítko vrátit do továrního nastavení tak to nemohou zdržovat. A co mají v ceníku uvedení do původního stavu, řekl bych že to stejně nemá oporu v zákoně. Podstatné je zda jsi nezkoušel nad rámec vyzkoušení, což se dnes definuje, že to je v takové míře jako bys zkoušel v obchodě.
16. 9. 2019 17:11:27
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415908
Aveso
verified
rating uzivatele
16. 9. 2019 17:41:11
Podstatné je zda jsi nezkoušel nad rámec vyzkoušení, což se dnes definuje, že to je v takové míře jako bys zkoušel v obchodě.
To zcela určitě ne, pokud to teda neznamená, že nemohu monitor ani zapnout. :-) Prostě jsem ho vyndal z krabice, zapnul, nahodil černou plochu, ať lépe vidím BLB, řekl si: „Tak to teda ne.“ a zase ho zabalil. Nic co bych nedělal v obchodě. Dával jsem si i bacha, abych ho co nejméně ohmatal, kdybych ho chtěl vracet…
---------- Příspěvek doplněn 17.09.2019 v 16:33 ----------
Tak mohu zde napsat další vývoj událostí, pokud to někoho zajímá.
Po tom, co jsem obchodu napsal, že s cenou „navrácení do původního stavu“ nesouhlasím (důvodem vysoké ceny je to, že servis to bral jako pozáruční práce), tak mi bylo řečeno, že v tom případě mi budou účtovat diagnostiku + dopravu do servisu. Jako WTF! Já nemám se servisem vůbec nic společného. Kupní smlouvu jsem uzavíral s obchodem a to, že posílali monitor do servisu je už jejich věc. Bohužel to vypadá, že obchod nemá zájem se domluvit, takže budu muset zkusit řešit danou věc přes ČOIku, tak uvidíme, kam až to půjde. Budu dále informovat. :-)
Napadlo mě sice, že bych jim nabídl, že uhradím 500 Kč (což mi právě příjde jako částka za zabalení do nové krabice, tj. navrácené do původního stavu), ale to si nejsem jistý, zda bych si spíše neuškodil.
16. 9. 2019 17:41:11
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415907
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
17. 9. 2019 21:30:17
Volovina, nepřistup na nic. Nemají nárok ani na těch 500Kč. Docela by mě zajímalo co za nezáruční opravu tam servis prováděl, když byl monitor v záruce :)) Nehledě na to, že vada reklamovaná do 6ti měsíců od koupě se bere tak, že tam byla již v okamžiku prodeje (pokud prodejce neprokáže opak).
Tebe v zásadě žádný servis nezajímá. Pokud bylo zboží dodáno ve stavu neúměrném běžného vyzkoušení pak Ti mají doložit v jakém stavu jej obdrželi a toto doložit.
Napsal bych jim něco takového:
Dobrý den,
vzhledem k dosavadnímu vývoji situace, která zde vznikla Vás ještě jednou žádám o sdělení konečného oficiálního stanoviska Vaší společnosti v dané věci. Pokud budete trvat na současném postupu jsem bohužel nucen se obrátit na institut mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který mi byl dnes po telefonické konzultaci s ČOI doporučen.
s pozdravem
Luďan - MOST
17. 9. 2019 21:30:17
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-5#reply1415906
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit