Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Mall nevrací poštovné při vrácení zboží do 14 dnů.

Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
15. 12. 2015 11:44:07
Napsal Radek O.;1248695
...
Radku docela by mě zajímalo, jak to vrácení poštovného praktikujete u vás.
15. 12. 2015 11:44:07
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157777
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
15. 12. 2015 13:11:04
Dovolim si ako perlicku maly exkurz do EU judikatov, na zaklade ktoreho cele toto vracanie postovneho vzniklo:
Ak si dobre pamatam, jednalo sa o spor, kde bolo spotrebitelovi (v Nemecku) uctovane NEADEKVATNE postovne. T.j. napr. kupil si tovar za €5 a postovne bolo €45 (tovar bol v hodnote cca €50). Nasledne tovar vratil a predavajuci mu vratil len €5 za tovar, avsak nie €45 za postovne. Nasledne na sude argumentoval, ze postovne, ako sluzbu, spotrebitel cerpal a vycerpal.
Samozrejme EU sud argumentoval o NEPRIMERANEJ vyske postovneho a PRETO potrebe vratit celu sumu aj s postovnym.
Na zaklade ut supra si preto myslim, ze ak by kompetentny team pravnikov pretlacil celu kauzu az na EU sud, napr. s poukazanim napr. na ustavne pravo na vlastnictvo majetku, spor by bol rozhodnuty v prospech obchodnika.
Koniec pravnickeho okienka :)
15. 12. 2015 13:11:04
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157776
Eastwood
verified
rating uzivatele
15. 12. 2015 13:51:09
Napsal Oleg;1248701
... Pokud nakupujete v kamenne prodejne a jedete neco reklamovat nebo vracet, taky se nedomahate vraceni penez, ktere jste dali na cestu tam a zpet. No co to je za blbost?
no myslím si, že i v kamenné provozovně máte nárok na náhradu nutných nákladů při uznané reklamaci. Např. jízdné na provozovnu, ale v některých případech i znalecký posudek apod.
15. 12. 2015 13:51:09
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157775
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
15. 12. 2015 14:03:16
Napsal Eastwood;1248735
no myslím si, že i v kamenné provozovně máte nárok na náhradu nutných nákladů při uznané reklamaci. Např. jízdné na provozovnu, ale v některých případech i znalecký posudek apod.
Jee, tak to je fajn, ale prijde mi to totalne absurdni! Je to tedy cim dal tim horsi :)
15. 12. 2015 14:03:16
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157774
Napsal Oleg;1248742
Jee, tak to je fajn, ale prijde mi to totalne absurdni! Je to tedy cim dal tim horsi :)
Ten narok na nahradu nakladu u reklamace plati u nas uz spoustu let, neni to novinka co prisla s NOZ.
Nicmene toto je pripad, kdy je to dle meho spravne. Kdyz mi jako firma dodate zmetek a ja to musim tedy resit, tak je naprosto logicke, ze ty naklady co mi to reseni zpusobilo mi nahradi ten, kdo mi to dodal. Nevidim duvod, abych ze sveho platil za vady.
Na druhou stranu dodam, ze bych byl idealne pro zavedeni smluvni zaruky. Kdo ji nechce, at ji nema a treba koupi levneji a kdo by ji chtel, at si ji sjedna. Jsou zeme, kde to tak je a funguje to vyborne.
15. 12. 2015 14:25:48
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157773
HonzaD
verified
rating uzivatele
15. 12. 2015 14:39:54
Napsal Radek O.;1248749
Na druhou stranu dodam, ze bych byl idealne pro zavedeni smluvni zaruky. Kdo ji nechce, at ji nema a treba koupi levneji a kdo by ji chtel, at si ji sjedna. Jsou zeme, kde to tak je a funguje to vyborne.
Přesně tak. Jsem jednoznačně za. Pokud chce někdo delší záruku ať si ji zaplatí. Podle mého názoru byla dostačující 6 měsíční záruka. Nikdo si neuvědomuje jak dvouletá záruka zdražuje veškeré zboží.
15. 12. 2015 14:39:54
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157772
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
15. 12. 2015 15:11:27
Napsal Konvalda;1248210
ale tato odpověď nemá žádné právní podložení...
To se velice mýlíš...má a Mall to udělal správně.....
---------- Příspěvek doplněn 15.12.2015 v 15:13 ----------
Napsal Právo e-shopů;1248550
Výklad zákona, kdy osobní dodání zdarma = spotřebiteli se nevracejí poštovné dle našeho názoru není správný. Je třeba myslet na to, že zákon ukládá vrátit veškeré zaplacené částky s tím, že možnost vrátit menší částku je pouhou výjimkou z obecného pravidla, a proto by měla být využívána pouze v nesporných případech. https://www.pravoeshopu.cz/blog/vraceni-penez-po-odstoupeni-od-smlouvy-musime-spotrebiteli-vratit-uplne-celou-castku-vcetne-postovneho-co-kdyz-vrati-zbozi-poskozene-nebo-opotrebovane/
to si ale trochu protiřečíte tím co máte na svém webu.......
---------- Příspěvek doplněn 15.12.2015 v 15:20 ----------
Napsal igor;1248728
Dovolim si ako perlicku maly exkurz do EU judikatov, na zaklade ktoreho cele toto vracanie postovneho vzniklo:
Ak si dobre pamatam, jednalo sa o spor, kde bolo spotrebitelovi (v Nemecku) uctovane NEADEKVATNE postovne. T.j. napr. kupil si tovar za €5 a postovne bolo €45 (tovar bol v hodnote cca €50). Nasledne tovar vratil a predavajuci mu vratil len €5 za tovar, avsak nie €45 za postovne. Nasledne na sude argumentoval, ze postovne, ako sluzbu, spotrebitel cerpal a vycerpal.
Samozrejme EU sud argumentoval o NEPRIMERANEJ vyske postovneho a PRETO potrebe vratit celu sumu aj s postovnym.
Na zaklade ut supra si preto myslim, ze ak by kompetentny team pravnikov pretlacil celu kauzu az na EU sud, napr. s poukazanim napr. na ustavne pravo na vlastnictvo majetku, spor by bol rozhodnuty v prospech obchodnika.
Koniec pravnickeho okienka :)
Snad to od Vás už aspoň lidi zde vezmou..... ano máte pravdu..... je to tak.
15. 12. 2015 15:11:27
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157771
iLuke
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 12. 2015 15:45:33
Nejspravedlivější by dle mě bylo oddělit od sebe vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodu a reklamaci zboží. V prvním případě náklady na dodání zboží nevracet (z eshopů to pak akorát dělá půjčovny a ještě na tom tratí nemalé peníze). V případě oprávněné reklamace naopak náklady na dopravu uhradit tam i zpět.
15. 12. 2015 15:45:33
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157770
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
15. 12. 2015 15:55:04
Napsal iLuke;1248774
Nejspravedlivější by dle mě bylo oddělit od sebe vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodu a reklamaci zboží. V prvním případě náklady na dodání zboží nevracet (z eshopů to pak akorát dělá půjčovny a ještě na tom tratí nemalé peníze). V případě oprávněné reklamace naopak náklady na dopravu uhradit tam i zpět.
V případě reklamace to už tak je dnes...
15. 12. 2015 15:55:04
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157769
Dominik Hašek
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
15. 12. 2015 16:07:34
Napsal HonzaD;1248752
Přesně tak. Jsem jednoznačně za. Pokud chce někdo delší záruku ať si ji zaplatí. Podle mého názoru byla dostačující 6 měsíční záruka. Nikdo si neuvědomuje jak dvouletá záruka zdražuje veškeré zboží.
A to jak přesně? Jakože se musí zboží dělat kvalitněji, aby vydrželo aspoň 2 roky, nebo že se musí zmetkové zboží měnit, protože odejde už po roce? Hlavně si myslím, že i kdyby se teď záruka změnila na těch 6 měsíců, to "prodražení" by stejně šlo do kapes firmám, protože cena zboží by určitě neklesla :)
15. 12. 2015 16:07:34
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157768
Konvalda
verified
rating uzivatele
15. 12. 2015 16:42:38
Tady nejde o to jestli je to správné nebo není.Já osobně bych tento poplatek také nevracela.Ale pravidla by měli platit pro všechny stejné.
zde odpověd od Mallu
Tak poslední reakce od zákaznického servisu Mallu
asi dám dotaz na
Vážená paní ****
§ 1832 NOZ obsahuje 4 odstavce. Vámi řečené však ani v jednom není. V tomto případě musíme trvat na našem předchozím vyjádření.
S přátelským pozdravem,
Tomáš *****
zákaznický servis MALL.CZ
MALL.CZ – bílé zboží, elektronika, PC, outdoor, hobby, hračky, kosmetika, chovatelské potřeby…
15. 12. 2015 16:42:38
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157767
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
15. 12. 2015 16:54:13
No podle mě u Mall.cz tak nějak počítají s tím, že se nikdo kvůli pár desetikorunám soudit nebude. A kdyby ano, tak mu to poštovné vrátí a pořád se jim to vyplatí víc, než to vracet automaticky všem.
15. 12. 2015 16:54:13
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157766
jibo
verified
rating uzivatele
15. 12. 2015 17:21:35
Dokazete si predstavit jak by to vypadalo s trvanlivosti vyrobku, kdyby byla zaruka 6 mesicu? ja moc ne, uz dnes se u nekterych vyrobku nastavuje, aby se dany vyrobek po skonceni zaruky "pokazil" By jsme kupovali spotrebni zbozi casteji, nez narozeninovy dort :)
15. 12. 2015 17:21:35
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157765
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
15. 12. 2015 17:22:04
Napsal Konvalda;1248788
Tady nejde o to jestli je to správné nebo není.Já osobně bych tento poplatek také nevracela.Ale pravidla by měli platit pro všechny stejné.
zde odpověd od Mallu
Tak poslední reakce od zákaznického servisu Mallu
asi dám dotaz na
Vážená paní ****
§ 1832 NOZ obsahuje 4 odstavce. Vámi řečené však ani v jednom není. V tomto případě musíme trvat na našem předchozím vyjádření.
S přátelským pozdravem,
Tomáš *****
zákaznický servis MALL.CZ
MALL.CZ – bílé zboží, elektronika, PC, outdoor, hobby, hračky, kosmetika, chovatelské potřeby…
ale dyť pravidla platí stejně i pro ně. mají nejlevnější způsob dodání osobní odběr za 0 korun. Co víc chceš?
Mall má pravdu.
15. 12. 2015 17:22:04
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157764
Ja tedy nevim z ceho vychazi mall, nicmene z informaci od COI co mame nelze aplikovat nulovou cenu za osobni odber na "nejlevnejsi zpusob dodani" protoze u osobniho odberu o dodani jako takove nejde. Musi jit o srovnatelny zpusob dodani zbozi. Ale ono vetsinou je treba pockat na nejake judikaty, soudni rozhodnuti apod. nez si to sedne.
15. 12. 2015 17:55:20
https://webtrh.cz/diskuse/mall-nevraci-postovne-pri-vraceni-zbozi-do-14-dnu/strana/3/#reply1157763
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit