Zadejte hledaný výraz...

Lze pokutovat toho kdo nevyzvedne dobírku?

mifex
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 5. 2013 14:37:18
Napsal Lukáš MH;955050
Náhodou, si nemyslím, že by to bylo něco hloupého. Naopak. Náklady budou tak nízké, že se to musí oplatit. Pak je to jenom o lidech, co budou jezdit.
To jsi mě špatně pochopil !!! Bylo to fakt dobrý,palec nahoru,nic negativního!
29. 5. 2013 14:37:18
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903742
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
29. 5. 2013 14:39:48
Napsal staleucen;955046
Ale já neříkal,že se mi vrátí tolik ks to ten pán,kterého se ptám :-))
tak já jen říkám, že při takovém množství bych hledal problém jinde než nasazoval pokuty:)
---------- Post added 29.05.2013 at 14:42 ----------
Napsal mifex;955044
Každá objednávka je závazná (Občanský zákoník § 544-545, zákon č. 40/1964 Sb) dle našich obchodních podmínek. Zákazníci, kteří si objednají zboží a nezaplatí objednávku, případně si následně nevyzvednou expedovanou zásilku na dobírku, budou zveřejněni v registru dlužníků a bude požadováno uhrazení vzniklých nákladů na odeslání zboží a manipulační poplatek (tzv. smluvní pokuta) ve výši xxxxxxxKč bez DPH. Odesláním objednávky souhlasíte s našimi obchodními podmínkami a smluvní pokutou v této výši. Upozorňujeme, že veškeré nesplacené pohledávky (neuhrazené smluvní pokuty), budou podstoupeny předány smluvní společnosti k vymáhání pohledávek včetně všech nákladů s tím spojených. Objednávku můžete stornovat do max. 24 hod. od objednání. písemnou formou,možno i elektronicky.
Jedna z možných formulací,která není v rozporu s ničím.
Jeden rozpor tu je, a to že ti klesne počet objednávek ... osobně platím předem, ale jít do tohohle je sebevražda ... někdo fakt nemusí stíhat, a pak řešit problém navíc
29. 5. 2013 14:39:48
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903741
Napsal staleucen;955037
Tomu,že zákazník má právo zboží vrátit rozumí a bohužel,je to tak.Ale pokud bych měl poslat měsíčně na dobírku (o tu tady vprvopočátku šlo) 1.000 ks a ty se mi vrátili,tak jsem min. 80.000 tis v mínusu (beru spodní cenu dobírky) a než těch 80tis vydělám,tak to si nedovedu představit kde a jak,to už musí být opravdu dost dobrá firma.Možná je to hloupý názor,jsem tady nový,ale vidím to tak nezkušenýma očima začínajícího obchodníka.
---------- Příspěvek doplněn 29.05.2013 v 14:24 ----------
ještě doplním,pokud je 1.000 1% tak měsíčně bych musel udělat 100 tis objednávek,abych se dostal na tom padesátníku na své :-) ale to asi počítám blbě,že?
vy se na to díváte tak, že máte třeba 1000 objednávek za měsíc a 1000 by se vám vrátilo to by samozřejmě nešlo. Takže je třeba se na to dívat na reálném případu. Prostě samotné vratky nejsou vždy způsobeny klientem. Část z nich tvoří to, že to doručovatel nedoručí, nedá vyzvy apod. k tomu to prostě část nepřevezme z mnoha důvodu. Takže je-li to číslo v rozumných mezích, pak to prostě nemá smysl jakkoli řešit. A pokud by to číslo bylo nějaké velké, pak bych hledal primárně problém jinde, než v zákaznicích, protože pokud se někomu vrací, jak zde uvádí, 10 % zásilek, tak to není prostě chybou zákazníků.
Jinak za letošní rok pošleme cca 2,5mil. zásilek a vratek bude v absolutních číslech bude tak 15-18tis. Což je více, než mnoho eshopů vůbec odešle, ale je to to samé, jako když někdo pošle 1000 zásilek a vrátí se mu 8.
29. 5. 2013 14:44:28
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903740
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
29. 5. 2013 14:44:52
Napsal Lukáš MH;955047
Když už budu zasílat tolik balíků, tak si pořídím elektro auto a budu to vozit osobně sám k zákazníkovi...
Mě vždy vrtalo hlavou, proč si zdejší eshopaři stěžují na čp, ppl, dhl apd. a nevytvoří si sami síť pro dodání zboží.
29. 5. 2013 14:44:52
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903739
JerryBestie
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
29. 5. 2013 14:46:14
Napsal Radek O.;955029
Nam se minuly mesic vratilo pres 1000 objednavek, co si zakaznici nevyzvednuli. To by se vymahacske a exeturoste firmy pomely to vymahat :)
pokud se nepletu, tak kopete za parfums.cz. Je docela úsměvné, že místo toho abyste konali něco s tímhle "problémem", tak to řešíte na fóru. :D Nemáte právníka? Během jediné konzultace Vám řekne všechny Vaše možnosti.
29. 5. 2013 14:46:14
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903738
mifex
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 5. 2013 14:49:26
Napsal Tomve;955054
tak já jen říkám, že při takovém množství bych hledal problém jinde než nasazoval pokuty:)
---------- Post added 29.05.2013 at 14:42 ----------
Jeden rozpor tu je, a to že ti klesne počet objednávek ... osobně platím předem, ale jít do tohohle je sebevražda ... někdo fakt nemusí stíhat, a pak řešit problém navíc
Samozřejmě,že vše je na úkor něčeho,pán se ptal jestli může a co dát do podmínek,poslal jsem mu jen možnou variantu,kterou může použít,jak s tím dále naloží je už jen a jen na něm :-)
29. 5. 2013 14:49:26
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903737
staleucen
verified
rating uzivatele
29. 5. 2013 15:02:34
Napsal Radek O.;955057
vy se na to díváte tak, že máte třeba 1000 objednávek za měsíc a 1000 by se vám vrátilo to by samozřejmě nešlo. Takže je třeba se na to dívat na reálném případu. Prostě samotné vratky nejsou vždy způsobeny klientem. Část z nich tvoří to, že to doručovatel nedoručí, nedá vyzvy apod. k tomu to prostě část nepřevezme z mnoha důvodu. Takže je-li to číslo v rozumných mezích, pak to prostě nemá smysl jakkoli řešit. A pokud by to číslo bylo nějaké velké, pak bych hledal primárně problém jinde, než v zákaznicích, protože pokud se někomu vrací, jak zde uvádí, 10 % zásilek, tak to není prostě chybou zákazníků.
Jinak za letošní rok pošleme cca 2,5mil. zásilek a vratek bude v absolutních číslech bude tak 15-18tis. Což je více, než mnoho eshopů vůbec odešle, ale je to to samé, jako když někdo pošle 1000 zásilek a vrátí se mu 8.
No jo,to jste gigant,tak velký počet zásilek je pro živnostníka,který chce začít zatím sci-fi
29. 5. 2013 15:02:34
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903736
Napsal JerryBestie;955059
pokud se nepletu, tak kopete za parfums.cz. Je docela úsměvné, že místo toho abyste konali něco s tímhle "problémem", tak to řešíte na fóru. :D Nemáte právníka? Během jediné konzultace Vám řekne všechny Vaše možnosti.
Co prosim resim na foru? Ja prece neprevzane zasilky neresim, resp. rikam, ze nema smysl to resit vuci zakaznikum. Zrejme mate namysli jine, kteri tento problem zde resi. Moznosti je opravdu hodne, zadna z nich neprinasi nic pozitivniho a neprinasi ani realne vysledky.
Resenim je treba to, ze po vraceni lze kontaktovat zakaznika, zda ma o zbozi stale zajem a poslat mu to znovu. Bez navyseni platby za dopravu za prvni nevyzvednuti. Pokud o to zajem nema jde se dal. Ale nahanet lidi s tim, ze maji uhradit naklady na dopravu je proste neefektivni nesmysl, byt je kazdeho pravo si to delat jak chce.
Takze osobne to za problem nepovazuji a neresim to. Spise se zajimam o ty, co to resi, co je k tomu vede, jake maji realne vysledky apod.
29. 5. 2013 15:02:42
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903735
Lukas MH
verified
rating uzivatele
29. 5. 2013 15:02:53
Napsal Tomve;955058
Mě vždy vrtalo hlavou, proč si zdejší eshopaři stěžují na čp, ppl, dhl apd. a nevytvoří si sami síť pro dodání zboží.
Já tomu taky nerozumím. Já tedy v e-shopech, prodejnách nedělám, ale myslím, že by to nebylo nic špatného. Když se mi přeci něco nelíbí, hledám alternativu takovou, abych to vyřešil já a aby to byli moje problémy navíc, nikoliv koncového zákazníka. Viz. tento případ s poplatky. Rozumím tomu, když dotyčný pošle měsíčně 10 zásilek, 2 se mu vrátí, tak je z toho nešťastný. Ale vše je o tom, co a jak dělá. Musí se vzít v potaz produkt, odbyt, aj. Tak když jdu do nějakého takového projektu, tak toto musím mít zajištěné.
V minulosti jsem se tu s někým bavil, a ten povídal, že tu mezi námi je mnoho vizionářů, kteří mají nápady ale nemají peníze. Pak je tu skupinka lidí, co to ukradnou, ale nemají opět správné myšlenky. Kdyby se tito lidé spojili a začali spolupracovat, možná by tento svět, byl o něco zajímavější.
Si připadám jak s kamarádem. Pořád mu musím povídat, co by měl dělat a udělat, aby to měl pohodlnější, aby myslel dopředu atd. Postupem času opravdu dospívám názoru, že tu jsou prostě mezi námi lidi, co potřebují sednout k pásu a dělat jednu věc do zblbnutí, co se naučí, protože nic jiného v hlavě se jim nevejde..
29. 5. 2013 15:02:53
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903734
Napsal staleucen;955067
No jo,to jste gigant,tak velký počet zásilek je pro živnostníka,který chce začít zatím sci-fi
Znovu rikam, ze je preci uplne jedno zda se bavime o nekom kdo ma 100 objednavek nebo 100tis. objednavek. Pokud vam budou vratky tvorit procento, je to stejne procento jako tomu velkemu. Pokud nekomu tvori vratky velke jednotky procent, nebo i 10, jak zde nekdo uvadi, je proste neco spatne a zcela jiste to nebude tim, ze dany eshop laka zrovna tu sortu lidi, ktera ve velkem neprebira zasilky.
29. 5. 2013 15:03:55
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903733
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
29. 5. 2013 16:06:19
Napsal Lukáš MH;955069
...
V minulosti jsem se tu s někým bavil, a ten povídal, že tu mezi námi je mnoho vizionářů, kteří mají nápady ale nemají peníze. Pak je tu skupinka lidí, co to ukradnou, ale nemají opět správné myšlenky. Kdyby se tito lidé spojili a začali spolupracovat, možná by tento svět, byl o něco zajímavější.
Si připadám jak s kamarádem. Pořád mu musím povídat, co by měl dělat a udělat, aby to měl pohodlnější, aby myslel dopředu atd. Postupem času opravdu dospívám názoru, že tu jsou prostě mezi námi lidi, co potřebují sednout k pásu a dělat jednu věc do zblbnutí, co se naučí, protože nic jiného v hlavě se jim nevejde..
Tady v čr se krade vše a nejlíp, když se dá ukradnout, vydělat a nebýt trestáný.
Zkoušel jsem se jednou spojit s investorem (měl zboží) ... pomohl jsem mu rozjet shop a vše okolo toho, byla to lama na netu, dodnes jsem neviděl ani korunu za odměnu a sám si žíje na výsoké noze díky eshopu (smlouva není) v NY (do usa jsem ho dostal taky, pač en úroveň v té době byla děsná a navíc mu nejely potřebné věci) ... takže co se týče investorů, jsem vylečený
jo, někteří si tady hrájou na něco na co nemají, ale nedovedou si to příznat
29. 5. 2013 16:06:19
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903732
tvoje blbost
29. 5. 2013 21:15:14
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903731
mmm.edia
verified
rating uzivatele
30. 5. 2013 00:17:11
Napsal mifex;954879
Je zde spousta teoretiků a zřejmě i spousta velmi neznalých! ... M
Trochu bych to upřesnil - pokud zákazník nepřevezme zásilku, poruší smluvní podmínky a je možné peníze vymáhat. na druhou stranu důkazní břemeno, že si zboží objednal právě on, je na Vás. Prakticky je to poměrně složité aplikovat, neboť mnohdy ani zaznamenaná IP adresa, tel apod., ještě nemusí být brán soudem jako důkaz.
Co se týká zrušení objednávky do 24 hodin a následné pokuty, to bohužel zákon skutečně nepovoluje. Zákazník má právo na storno, jinak též "odstoupení od smlouvy" do 14 dnů po převzetí zboží (ve specifických případech dokonce do tří měsíců), před jeho převzetím má právo na storno kdykoli. Zkonzultujte to s právníkem a vyhnete se zbytečným problémům pro případ, že by si Vaše smluvní podmínky četla ČOI.
---------- Příspěvek doplněn 30.05.2013 v 00:26 ----------
Napsal ndpudo;955023
Teď mi po objednávce volali z jednoho shopu, že doručí až příští týden a jestli mi to nevadí. Dostupnost na shopu neuvádí žádnou. Měl jsem to původně objednané u konkurence, ti dostupnost na shopu uváděli, "do 10 dnů", ale ani po měsíci a půl se vůbec neobtěžovali ozvat. Rozdíl, že? Takže ne, verifikace neobtěžuje, zvlášť když ji umíte naformulovat tak, že je to vlastně bezva péče.
Ano, to víceméně koresponduje s tím, co jsem psal výše - zákazníkovi mnohdy nevadí, že e-shop nemá to, co bylo skladem ve chvíli, kdy objednával, prostě zboží občas dojde, to se stane, důležité je neprodleně zákazníka kontaktovat a férově mu nastínit situaci a eventuálně nabídnout alternativu za třeba lehce zvýhodněnou cenu jako kompenzaci. primární pokus o kontakt telefonicky, pokud se člověk nedovolá, napsat mail se stručným popisem problému a s tím, ať zákazník napíše, kdy se můžete ozvat telefonicky, neb telefonicky se vše řeší lidštěji a rychleji. V podstatě díky bohu za takové zákazníky, kteří toto berou jako Vy.
30. 5. 2013 00:17:11
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903730
mifex
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
30. 5. 2013 08:41:37
"Trochu bych to upřesnil - pokud zákazník nepřevezme zásilku, poruší smluvní podmínky a je možné peníze vymáhat. na druhou stranu důkazní břemeno, že si zboží objednal právě on, je na Vás. Prakticky je to poměrně složité aplikovat, neboť mnohdy ani zaznamenaná IP adresa, tel apod., ještě nemusí být brán soudem jako důkaz.
Co se týká zrušení objednávky do 24 hodin a následné pokuty, to bohužel zákon skutečně nepovoluje. Zákazník má právo na storno, jinak též "odstoupení od smlouvy" do 14 dnů po převzetí zboží (ve specifických případech dokonce do tří měsíců), před jeho převzetím má právo na storno kdykoli. Zkonzultujte to s právníkem a vyhnete se zbytečným problémům pro případ, že by si Vaše smluvní podmínky četla ČOI."
Už jsem na to v zásadě nechtěl reagovat,protože něco jiného je myslet si a vědět.Ale Vaší odpovědí jste mě donutil ještě k jedné reakci :-)
Píšete že,cituji: "Co se týká zrušení objednávky do 24 hodin a následné pokuty, to bohužel zákon skutečně nepovoluje. Zákazník má právo na storno, jinak též "odstoupení od smlouvy" do 14 dnů po převzetí zboží (ve specifických případech dokonce do tří měsíců), před jeho převzetím má právo na storno kdykoli".
Když se ale podívám na OZ "
Dle Občanského zákoníku má kupující v e-shopu právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí zboží. Tato 14 denní lhůta se v některých případech (zejména pokud prodávající neposkytne kupujícímu zákonem stanovené informace) prodlužuje na dobu 3 měsíců" Takové "neposkytnutí informací" však v praxi nebude příliš pravděpodobné.
Doufám,že jste si všimnul drobné niance "PO PŘEVZETÍ ZBOŽÍ".V praxi jste tedy povinen (podle OZ,určitě se najde někdo,kdo napíše že není povinen nic),zboží převzít a pak řešit dále.
Dále pak z OZ :Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.
Tady bych dodal,když prokážete,že skutečně vynaložené náklady činí 10tis,tak můžete klidně požadovat 10tis,otázkou zůstává,jak to zdůvodníte ;-)
Ale samozřejmě,že se tady v mnoha případech bavíme o ničem,protože každý,kdo o zboží má zájem,tak si cestu najde a každý eshop,který má normálního provozovatele,tak pochopí,že opravdu k nepřevzetí dobírky dojít může.(Pokud se budeme bavit o pokusech,jak někomu zavařit,tak podvodník cestu vždy zná,normální člověk nikoliv)
Přeji hezký den
30. 5. 2013 08:41:37
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903729
staleucen
verified
rating uzivatele
30. 5. 2013 09:07:08
Napsal sh;954979
Tak jste v podstate meli stesti, ze si dotycny neprebiral postu, jinak byste tak na 238% prohrali :)
Proč si myslíte,že by to s takovou jistotou prohrál?Už jste se někdy zúčastnil reálně takového soudního řízení?
30. 5. 2013 09:07:08
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/7#reply903728
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit