Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Lze pokutovat toho kdo nevyzvedne dobírku?

Ja340
verified
rating uzivatele
21. 5. 2013 20:46:42
Napsal kofy;951911
Možná by pomohlo se snažit ať máš co nejméně objednávek na dobírku. Zkus třeba dát nějakou slevu na platbu předem či něco také. Dle všeho by se snížil počet objednávek, protože každý Čech jde po slevách. Čim levněji ho to vyjde tím lépe. Určitě banovat každou IP, která si dobírku nevyzvedla a určitě se zkusit třeba zeptat zákazníka proč to nevyzvedl. Další možnosti je než to zašleš přímo zákazníkovy zavolat zda li o tu objednávku opravdu má zájem a zda li si to objednal, třeba se zkusit zeptat v jaké dny to má čas vyzvednout atd .. ;)
noo za platbu předem dávám slevu 250Kč a platem předem nemám ani 25% ... ale kdybych dával litr určitě by to všichni brali platbou předem, ale to by se jim zdálo hodně podezřelé že je tak tlačím do platby předem.
21. 5. 2013 20:46:42
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903817
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
21. 5. 2013 20:54:26
Pár tipů pro snížení počtu nevyzvednutých zásilek:
1) Komunikujte se zákazníkem. To nejzákladnější pravidlo v obchodním styku, kdy osobní kontakt kamenných prodejen nahrazuje grafické rozhranní monitoru. Zatímco prodej v kamenném obchodě probíhá zpravidla v řádech minut, nákup v e-shopu je záležitostí dnů až týdnů a během této doby si zákazník uzavření obchodu může kdykoli rozmyslet, je proto třeba důsledně udržovat zákazníkovu pozornost. Rozhodně potvrzujte objednávku osobním mailem (automatické potvrzení robotem nestačí) či dokonce telefonicky. Později můžete zaslat SMS potvrzení o expedici zboží, zaslat spediční ID pro sledování zásilky online a v případě, že bude balík ležet několik dní nevyzvednutý na poště, upozornit zákazníka opět mailem či SMSkou na uložené zboží.
2) Prodlužte možnou dobu k vyzvednutí balíku. Někteří prodejci nastavují dobu, po kterou si lze balík na poště vyzvednout, na minimum, aby jim v nevyzvednutém zboží dlouho neležel umrtvený kapitál. Bohužel pro mnoho lidí může být opravdu problém najít si čas pro návštěvu pošty během jednoho pracovního týdne a třebaže mohou mít o zboží opravdový zájem, prostě si jej vyzvednout nestihnou.
3) Expedujte zboží tak rychle, jak je to jen možné. Existují lidé, kteří si konkrétní produkt objednají s více e-shopů naráz a vyzvednou si jen tu zásilku, která dorazí první. Všechny ostatní balíky poté ignorují a ty se nevyzvednuté vracejí prodejcům. Velmi rychlá expedice tento problém teoreticky řeší a rychlé zasílání zboží navíc prospěje i celkové pověsti e-shopu.
4) Nelžete o dostupnosti zboží. Je častým nešvarem e-shopů, že označují své zboží „skladem“ a přitom teprve po objednání zákazníkem začnou zjišťovat, od kterého velkoobchodníka by ho mohli získat. U zboží „skladem“ zákazník očekává, že bude mít balík do 1-2 dnů doma. Pokud zboží z nějakého důvodu nemáte, přestože jej avizujete jako „skladem“, rozhodně to zákazníkovi napište a reálně odhadněte dobu dodání. Nebude-li delší spediční doba zákazníkovi vyhovovat a objednávku zruší, ušetříte peníze za poštovné a v zákazníkovi nezanechá návštěva vašeho e-shopu negativní dojem. Pokud na objednávku vůbec nezareagujete a po 14 dnech v tichosti zašlete balík beze slova vysvětlení, je očekávatelné, že zásilka zůstane nevyzvednuta. Zákazník se zcela legitimně domníval, že se od vás již balíku nedočká a zboží si už pořídil jinde.
Citace z netshopper.cz
21. 5. 2013 20:54:26
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903816
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
21. 5. 2013 21:19:19
Napsal Radek Kilevník;951840
Otázka tedy zní, můžu si dát do Obchodních podmínek pokutu za nevyzvednutí a tu pak požadovat po nakupujícím?
Můžeš si tam klidně dát právo na prvorozeného syna, nicméně stejně jako případná pokuta to bude právně nevymahatelné. Nemáš šanci dokázat že si adresát zboží skutečně na 100% osobně objednal ani že nepřevzetí je výlučně jeho chybou.
21. 5. 2013 21:19:19
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903815
HonzaD
verified
rating uzivatele
22. 5. 2013 06:57:15
Jakmile vidím, že v obchodních podmínkách je uvedená nějaká pokuta za nevuzvednutí dobírky nebo jiné podobné perly, okamžitě odcházím. Vnímám to jako vyhrožování a to rozhodně nepovažuji za základ pro dobrý obchod.
22. 5. 2013 06:57:15
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903814
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
22. 5. 2013 12:52:41
Napsal HonzaD;952009
Jakmile vidím, že v obchodních podmínkách je uvedená nějaká pokuta za nevuzvednutí dobírky nebo jiné podobné perly, okamžitě odcházím. Vnímám to jako vyhrožování a to rozhodně nepovažuji za základ pro dobrý obchod.
V tomhle ohledu by mě zajímalo jaké procento lidí čte obchodní podmínky, dokážu si představit že je to číslo blízké nule.
22. 5. 2013 12:52:41
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903813
Ja340
verified
rating uzivatele
22. 5. 2013 13:05:31
Napsal jarin001;952156
V tomhle ohledu by mě zajímalo jaké procento lidí čte obchodní podmínky, dokážu si představit že je to číslo blízké nule.
Dokud jsem neměl vlastní eshop také jsem je nečetl. dnes už je čtu u každého eshopu kde nenakupuji pravidelně. Ale už jsem se setkal i tím že tato vyhrůžka byla i přímo v košíku před odesláním objednávky.
22. 5. 2013 13:05:31
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903812
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
22. 5. 2013 14:14:44
Jediná rozumná cesta je znevýhodnit dobírku, bude to třeba na úkor obratu, ale stále si myslím že je lepší mít 100 lidi co ti platí předem než 150 co platí na dobírku.
22. 5. 2013 14:14:44
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903811
Ja340
verified
rating uzivatele
22. 5. 2013 14:17:43
Napsal Mirek Novotny;952229
Jediná rozumná cesta je znevýhodnit dobírku, bude to třeba na úkor obratu, ale stále si myslím že je lepší mít 100 lidi co ti platí předem než 150 co platí na dobírku.
to si nemyslím. i při 10% nepřevzaných dobírek je stále výhodnější dobírka. Samozřejmě jen v tom případě že máte dost peněz a nevadí když peníze za dobírku přijdou za 14 dnů
22. 5. 2013 14:17:43
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903810
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
22. 5. 2013 14:17:44
Napsal Mirek Novotny;952229
Jediná rozumná cesta je znevýhodnit dobírku, bude to třeba na úkor obratu, ale stále si myslím že je lepší mít 100 lidi co ti platí předem než 150 co platí na dobírku.
Nebo je možná prostě lepší prodávat zboží, kde si lidé celou objednávku do 5 minut od objednání nerozmyslí... Z tohoto ohledu jsou právě nejproblematičtější položky v řádu desetikotun nebo stokoruny.
22. 5. 2013 14:17:44
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903809
psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 5. 2013 15:35:26
Napsal musil.david;951901
u kolika eshopu tohle provozujes priteli?:-) promin, ale to je fakt nerealny... kolika plateb myslis, ze by ses dockal? alespon 3/4? mozna ani to ne... zde slusnost obchodnika, kterou zminujes, nehraje roli...
Manželka objednala knihu za 380kč a přišla s fakturou k uhrazení, a to není první obchod o kterém vím, některé to dělají už léta.
22. 5. 2013 15:35:26
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903808
Ja340
verified
rating uzivatele
22. 5. 2013 16:43:02
Napsal psena;952289
Manželka objednala knihu za 380kč a přišla s fakturou k uhrazení, a to není první obchod o kterém vím, některé to dělají už léta.
nemám to rád. protože to vždycky fa nebo složenku někam založím a zapomenu nato a nakonec jsem za blbce nebo zloděje ... Nejraději mám rychlé bankovní převody.
22. 5. 2013 16:43:02
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903807
Děkuji všem za cenné rady. Odnesl jsem si z toho že jsem chtěl řešit situaci, ale že bych se měl spíše věnovat tomu abych ty nevyzvednuté dobírky omezil. Přikláním se k názoru že je lepší ztráta poštovného, než si dělat zle u lidí a nechat se pomlouvat pro 100 korun.
Takže tímto zavedení pokuty zavrhuji :)
23. 5. 2013 16:13:58
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903806
Ja340
verified
rating uzivatele
23. 5. 2013 16:52:22
Napsal psena;952289
Manželka objednala knihu za 380kč a přišla s fakturou k uhrazení, a to není první obchod o kterém vím, některé to dělají už léta.
Mě by docela zajímalo jestli je nějaká rozumná vymahatelnost u takto nezaplacených faktur. Protože pošta i kurýr to dá komukoliv koho potká na chodbě a tak se do adresátovi ani nemusí dostat do ruk. Pokud budu chtít ověření totožnosti tak už je to příplatková služba a vyplatí se zboží rovnou poslat na dobírku.
23. 5. 2013 16:52:22
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903805
upir_spike
verified
rating uzivatele
23. 5. 2013 21:16:51
3) Expedujte zboží tak rychle, jak je to jen možné. Existují lidé, kteří si konkrétní produkt objednají s více e-shopů naráz a vyzvednou si jen tu zásilku, která dorazí první. Všechny ostatní balíky poté ignorují a ty se nevyzvednuté vracejí prodejcům. Velmi rychlá expedice tento problém teoreticky řeší a rychlé zasílání zboží navíc prospěje i celkové pověsti e-shopu.
//toto je rada k ničemu..bohužel pro nás.
90% balíků které se nám vrací jsou ty, kdy jsme odeslali zboží ten samý den co si ho zákazník objednal...
23. 5. 2013 21:16:51
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903804
JerryBestie
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
23. 5. 2013 22:14:59
Samozřejmě, že to jde dát do OP. Dokonce to akceptuje i ČOI. Vymahatelnost je docela dobrá, přeci jenom exekutorská mafie tady funguje a lidi mají strach. Nikdo si nechce zadělat na megaproblémy kvůli 60 - 80 ,- Kč.
Takže vymáhání bych se nebál, drtivá většina těch co to nepřevezme je zároveň objednavatelem. A velmi dobře chápou pojmy jako vymáhací agentura, exekuce, vymáhání.
Typicky to jsou zákazníci, kteří objednají naráz v 5 shopech a čekají odkud to příjde nejrychleji.
23. 5. 2013 22:14:59
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/2/#reply903803
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit