Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Lze pokutovat toho kdo nevyzvedne dobírku?

Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
24. 5. 2013 10:40:17
Napsal Já;952232
to si nemyslím. i při 10% nepřevzaných dobírek je stále výhodnější dobírka. Samozřejmě jen v tom případě že máte dost peněz a nevadí když peníze za dobírku přijdou za 14 dnů
10% je šíleně moc velké číslo na řešení, ano ekonomicky i při takové nepřevzatosti to vychází lépe než o tyto lidi "přijít" ale zároveň je toto možné jen do určitě výše objednávek. Jestliže by takto zůstávalo jen pár zásilek měsíčně tak to jde. Je v lidských silách řešit tu administrativu kolem a zkoušet kontaktovat lidi proč si to nepřevzali, zda je to omyl, zboží nechtějí, nepříšel jim lístek etc.... No ale jakmile by těch 10% procent bylo v počtech desítky až stovky zásilek měsíčně tak to radší než na to obětovat podstatnou čast svého času, respektive času zaměstnance tak to se radší s dobírkama rozloučím respektive je znevýhodním.
24. 5. 2013 10:40:17
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903802
Napsal JerryBestie;952877
Samozřejmě, že to jde dát do OP. Dokonce to akceptuje i ČOI. Vymahatelnost je docela dobrá, přeci jenom exekutorská mafie tady funguje a lidi mají strach. Nikdo si nechce zadělat na megaproblémy kvůli 60 - 80 ,- Kč.
Takže vymáhání bych se nebál, drtivá většina těch co to nepřevezme je zároveň objednavatelem. A velmi dobře chápou pojmy jako vymáhací agentura, exekuce, vymáhání.
Typicky to jsou zákazníci, kteří objednají naráz v 5 shopech a čekají odkud to příjde nejrychleji.
Muzete mi poslat nejaky eshop, co to takto aktivne vymaha. Udelam si tam asi test a budu hodne zvedavy, jak mi prokazou, ze jsem to objednal ja a ne nekdo jiny.
Jinak samozrejme pravne je ciste, ze vymahate naklady, ktere vam nekdo zpusobil. Otazkou je, jak nekdo prokaze, kdo objednal, coz neni proste bez priznani mozne. A otazkou taky je, proc to delat. Budou-li eshopy vymahat takove naklady, tak lide jen zmeni taktiku v tom, ze zbozi prevezmou, obratem odstoupi od smlouvy a vy zaplatite to postovne k nemu tak jako tak.
24. 5. 2013 11:00:45
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903801
webdomena
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
24. 5. 2013 19:38:26
Zkusim vecne:
1. skutecne moznost penalizace za nevyzvednuti zasilky dat do OP dat muzes
2. Standartne tam muzes dat i smluvni pokutu napr. 10.000 Kc .
3. Vyse sankce by nemela byt nijak neprimerena / tzn. treba 500.000.- Kc/
4. Verifikaci objednavky prokazujeme jejim overenim tzn. telefon overime data ktera zakaznik vyplnil
dodaci adresa, mesto, email ...atd.
5.Nasledne vymahani je vcelku jednoduche
a) predzalobni upominka -
b) el.platebni rozkaz
c) pripadny soudni spor
d) nasledna exekuce
e nebo pohledavku prodat rovnou....
Tyhle poplatky muzou byt zajimavym zdrojem prijmu nedavno nam soud akceptovat nejen dluznou castku ale poplatek z prodleni, ktery si samozrejme muzes do OP take napsat a to vy vysi 1 % z dluzne castky za kazdy den prodleni.....
Nemyslim ze by skutecnost penalizace za nevyzvednuti zasilky byla duvodem nizssi konverze shopu,
protoze ty OP skutecne nikdo necte...a nebo to prehledne....
Nemam jedinny feedback zakaznika, ktery by si na to nekdy stezoval, ba ze by se na to nekdo zeptal....
24. 5. 2013 19:38:26
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903800
webdomena: stale mi chybi verohodne zjisteni toho, kdo objednal. zavolate na uvedene cislo, overite si to apod. jak vite s kym hovorite? jak vite ze hovorite s tim co tu objednavku udelal, resp. na ci jmeno je objednavka.? muzete uvest o jaky eshop se jedna?
24. 5. 2013 21:05:58
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903799
JerryBestie
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
25. 5. 2013 07:15:13
Napsal Radek O.;953285
webdomena: stale mi chybi verohodne zjisteni toho, kdo objednal. zavolate na uvedene cislo, overite si to apod. jak vite s kym hovorite? jak vite ze hovorite s tim co tu objednavku udelal, resp. na ci jmeno je objednavka.? muzete uvest o jaky eshop se jedna?
To je tak, že se chvilku cukáš, jakože ty si nic neobjednal. V momentě kdy je tato pohledávka prodána dál a naběhne na tebe hrozba exekuce, tak si najednou vzpomeneš, že to objednávala setra, která u tebe byla na návštěvě a asi si nepřevzala balíček. A tak se omluvíš, zaplatíš a jsi rád, že to tak dobře dopadlo.
Podobně hrdinné postoje, jako tady předvádíš ty, končí v momentě, kdy u dveří stojí vymahač. Ale tak daleko to nikdy nedojde. Jak říkám, oni si vzpomenou, že to byla setra, nemoc, dovolená, pošta nedodala výzvu atd. atd. atd. Těch výmluv jsme asi všichni už slyšeli. Jak jsem již říkal, tohle jsou zákazníci co objednají na 5 místech a vezmou to od toho, co to pošle nejrychleji. Což je ještě ta lepší sorta zákazníků. Jako nejhorší považuji typky, co si objednají třeba navigaci, odjedou s tím dovolenou a pak ji v ramci 14 dnů vráti. To už je fakt na zabití.
25. 5. 2013 07:15:13
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903798
Jerry: to jsou porad pekne pribehy, ale tomu vsemu predchazi pravni kroky, ve kterych, pri podani rozporu budete muset prokazat to, kdo realne objednal. Takze je docela pravdepodobne, ze si nekdo "vzpomene" ale neni nic hrdineho trvat na tom, ze to neobjednal a tam proste neudelate nic. A zadny vymahac ke dverim neprijde. vytvarite tady z reality kovbojku.
A znovu vas pozadam, zda byste mi mohl dat kontakt na nejaky eshop, ktery to takto vymaha?
25. 5. 2013 10:47:56
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903797
JerryBestie
Jako nejhorší považuji typky, co si objednají třeba navigaci, odjedou s tím dovolenou a pak ji v ramci 14 dnů vráti. To už je fakt na zabití
Je mi jasné, že tu budu za šťourala, a možná zloducha. Ale - co je na zabití na tom, že jako zákazník využiji možnosti, kterou mi současný právní řád dává?
25. 5. 2013 10:55:19
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903796
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 5. 2013 11:13:59
Současný právní řád ti také dává možnost beztrestně krást věci do ceny 5000Kč! Taky to děláš?
25. 5. 2013 11:13:59
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903795
marat
Nic takového mi současný právní řád, ani obecné zvyklosti, nedovoluje. Alespoň pokud vím.
25. 5. 2013 11:16:18
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903794
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
25. 5. 2013 12:27:03
Napsal JerryBestie;953361
To je tak, že se chvilku cukáš, jakože ty si nic neobjednal. V momentě kdy je tato pohledávka prodána dál a naběhne na tebe hrozba exekuce, tak si najednou vzpomeneš, že to objednávala setra, která u tebe byla na návštěvě a asi si nepřevzala balíček. A tak se omluvíš, zaplatíš a jsi rád, že to tak dobře dopadlo.
Podobně hrdinné postoje, jako tady předvádíš ty, končí v momentě, kdy u dveří stojí vymahač. Ale tak daleko to nikdy nedojde. Jak říkám, oni si vzpomenou, že to byla setra, nemoc, dovolená, pošta nedodala výzvu atd. atd. atd. Těch výmluv jsme asi všichni už slyšeli. Jak jsem již říkal, tohle jsou zákazníci co objednají na 5 místech a vezmou to od toho, co to pošle nejrychleji. Což je ještě ta lepší sorta zákazníků. Jako nejhorší považuji typky, co si objednají třeba navigaci, odjedou s tím dovolenou a pak ji v ramci 14 dnů vráti. To už je fakt na zabití.
A teď tu perníkové chaloupce... ;-)
25. 5. 2013 12:27:03
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903793
mmm.edia
verified
rating uzivatele
29. 5. 2013 03:58:28
Vymáhat lze skutečně vynaložené náklady v souvislosti s marným zasláním objednaného zboží. Ovšem vzhledem k tomu, že důkazní břemeno by leželo na eshopu, je celkem nereálné se s někým soudit a něco vymáhat. Obvykle nepřevezmou obj zákazníci, kteří nevidí aktivitu ze strany e-shopu. Doporučil bych, když už není možné vyřídit objednávku opravdu rychle, prostě komunikovat, většina zákazníků na komunikaci, zejména telefonickou a hlavně okamžitou, je-li s objednávkou problém, slyší a bere ji pozitivně. Obvykle jim vůbec nevadí změna produktu za alternativu a s velkou pravděpodobnéstí ještě objednávku navýší.
Jinak vzhledem k tomu, že Heurece nejspíš stále není jasné, kdo ji vlastně živí a hraje vyloženě za zákazníky, tak se dá těžko očekávat nějaká jejich aktivita směrem k vytvoření databáze zákazníků, kteří si dělají z e-shopů půjčovny, eventuálně nepřebírají zásilky a podobně. Existuje nějaká reálně fungující, Úřadem pro ochr.os.údajů posvěcená databáze tohoto typu? Ale fakt funkční? Nepotřebovala by reklamu, postačilo by, kdyby existovala, byla legální a dodavatelé systémů o ní informovali provozovatele e-shopů. Řekl bych, že při šikovném propojení se systémy na bázi XML, by ji využívali obchodníci dosti aktivně.
29. 5. 2013 03:58:28
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903792
mifex
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 5. 2013 07:13:35
Je zde spousta teoretiků a zřejmě i spousta velmi neznalých!Jeden příklad z praxe.Na našem eshopu si zákazník objednal na dobírku zboží za 6.500,- Kč.Než zboží dostal,standardně tomu předcházela písemná obj. s vyplněním všech iniciálů včetně tel.č. a mailu.samozřejmě bylo odesláno oznámení o dostupnosti zboží a vyskladnění.Během 24 hod žádná písemná ani telefonická zpráva,že zboží nechce.Dobírku jsme tedy odeslali (podotýkám,že v obch. podmínkách máme zrušení obj do 24 hod v opačném případě vrácení poštovného a sml. pokutu za nevyzvednutí dobírky 1.000,- bez DPH).Dobírka nebyla vyzvednuta,nechápali jsme proč,kontaktujeme zákazníka,zvedl telefon,představíme se mu a odpověď "teď nemám čas,zavolejte za chvíli",samozřejmě,že nezavolal druhý den poslal SMS v tomto znění. "Nevím proč se mě ptáte na nevyzvednutou dobírku,zboží jsem objednal s platbou předem a nezaplatil,tak jsem myslel,že je objednávka zrušená",zřejmě si kupující mimo jiné 43-letý muž,neuvědomil,že na internetu se děje vše písemně,takže je dokonale podloženo co objednal.Poslali jsme fakturu s náklady za dobírku tu samozřejmě nepřevzal.Následovalo jednoduché řešení,vše jsme předali právníkovi,ten podal návrh na vydání platebního rozkazu,soud bez problému rozkaz vydal,neboť je naprosto evidentní,že zákazník zboží vědomě nepřevzal,přesto,že smysluplně objednal a jakékoliv argumenty pro nepřevzetí je zbytečné uvádět,(jsou to jen výmluvy sígrů o které,jako o zákazníky nestojíme.)Samozřejmě,že částka se navýšila o právní zastoupení (asi + - 5.000,-),po vydání platebního rozkazu jsme opět poslali zákazníkovi výzvu k zaplacení,opět nepřevzatá,tak následovalo předání exekutorovi,(částka navýšená o asi dalších 7.000,- + úroky z prodlení z nezaplacené částky).Peníze do 60 dnů na účtu.Myslím,že jedno převzetí zásilky se moc nevyplatilo.Nic méně chci podotknout,kdyby dotyčný zvedl telefon a řekl,že se nemáme zlobit,ale o zboží nestojí,obj bez problému zrušíme a je klid.Závěrem nutno říct,že vše je o solidnosti a charakteru člověka,debil bude zkoušet,slušný a normální člověk řešit.
Všem hezký den M
29. 5. 2013 07:13:35
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903791
Ja340
verified
rating uzivatele
29. 5. 2013 07:23:25
Napsal mmm.edia;954869
Vymáhat lze skutečně vynaložené náklady v souvislosti s marným zasláním objednaného zboží. Ovšem vzhledem k tomu, že důkazní břemeno by leželo na eshopu, je celkem nereálné se s někým soudit a něco vymáhat. Obvykle nepřevezmou obj zákazníci, kteří nevidí aktivitu ze strany e-shopu. Doporučil bych, když už není možné vyřídit objednávku opravdu rychle, prostě komunikovat, většina zákazníků na komunikaci, zejména telefonickou a hlavně okamžitou, je-li s objednávkou problém, slyší a bere ji pozitivně. Obvykle jim vůbec nevadí změna produktu za alternativu a s velkou pravděpodobnéstí ještě objednávku navýší.
Jinak vzhledem k tomu, že Heurece nejspíš stále není jasné, kdo ji vlastně živí a hraje vyloženě za zákazníky, tak se dá těžko očekávat nějaká jejich aktivita směrem k vytvoření databáze zákazníků, kteří si dělají z e-shopů půjčovny, eventuálně nepřebírají zásilky a podobně. Existuje nějaká reálně fungující, Úřadem pro ochr.os.údajů posvěcená databáze tohoto typu? Ale fakt funkční? Nepotřebovala by reklamu, postačilo by, kdyby existovala, byla legální a dodavatelé systémů o ní informovali provozovatele e-shopů. Řekl bych, že při šikovném propojení se systémy na bázi XML, by ji využívali obchodníci dosti aktivně.
nesouhlasím. Pokud mi někdo nepřeberedobírku tak je to do 24h od jejího telefonického potvrzení zákazníkem. Takže to znamená že já zákaznici zavolám v termínu který je uvedený na eshopu, Ona mi potvrdí že dodání zítra jí vyhovuje. Druhý den to doručuje kurýr a ona to odmítne. Vzhledem k tomu že moje zboží nemá v podstatě nikdo v čr skladem tak to jistě nebude závod o rychlost dodání.
NAštěstí se mi to už dlouho nestalo (asi měsíc)
29. 5. 2013 07:23:25
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903790
mifex: V pripade, ze je to cele pravda, tak v cele te ceste by stacilo zakaznikovi aby rekl, ze to neobjednal a jste vite kde. Nicmene o jaky eshop se jedna? Rad bych se uz dovedel alespon o jednom eshopu, ktery je tak uspesny v tom vymahani.
29. 5. 2013 07:30:03
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903789
mifex
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 5. 2013 07:38:05
Napsal Radek O.;954883
mifex: V pripade, ze je to cele pravda, tak v cele te ceste by stacilo zakaznikovi aby rekl, ze to neobjednal a jste vite kde. Nicmene o jaky eshop se jedna? Rad bych se uz dovedel alespon o jednom eshopu, ktery je tak uspesny v tom vymahani.
Zákazník nepřebíral poštu ani od soudu,tudíž se ani nemohl dozvědět o nějakém soudním jednání a zřejmě jste nikdy v praxi takový proces vydání pl.rozkazu neprožil, opravdu nestačí říct,že jste si nic neobjednal.Ti soudci a právníci nejsou úplní blbci :-)
A nevidím v tom žádnou extrémní úspěšnost,je to běžný proces při vydání platebního rozkazu.Eshop Vám v případě zájmu klidně pošlu do soukromé zprávy. M
Ještě dodám,že pokud jste dobře četl mou odpověď,tak zákazník napsal SMS,těžko by při nařízeném jednání říkal,že to za něho odpovídala babička :-))
Ovšem ve většině případů vydá platební rozkaz samosoudce bez nařízeného jednání,potažmo když se žalovaný neozývá a nepřebírá poštu.
29. 5. 2013 07:38:05
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/3/#reply903788
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit