Zadejte hledaný výraz...

Lze pokutovat toho kdo nevyzvedne dobírku?

Napsal digital-marketing.cz;954986
Nechapem co tu riesite. to mate za mesiac 2 objednavky a jednu nepreberu? my mame v eshope mesacne 500-600 objednavok a aj 10 vratia ze to nepasuje alebo to nechcu a bez problemov im vratime peniaze alebo vymenime za ine. bata hovoril - nas zakaznik nas pan. ked mas eshop iba pre seba aby si zarobil a zakaznici ta iba otravuju, potom asi dlho fungovat nebudes, alebo budes kazdy rok predavat nieco ine.
Nam se minuly mesic vratilo pres 1000 objednavek, co si zakaznici nevyzvednuli. To by se vymahacske a exeturoste firmy pomely to vymahat :)
29. 5. 2013 13:56:01
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903757
staleucen
verified
rating uzivatele
29. 5. 2013 14:01:48
Napsal Radek O.;955029
Nam se minuly mesic vratilo pres 1000 objednavek, co si zakaznici nevyzvednuli. To by se vymahacske a exeturoste firmy pomely to vymahat :)
jestli dobře počítám,tak při skromném poštovném 50,- kč za kus_je to 50.000,-Kč mínus za zaplacené poštovné,to si může dovolit asi jen dost bohatá firma
29. 5. 2013 14:01:48
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903756
Luděk Novák
verified
rating uzivatele
29. 5. 2013 14:02:09
Napsal Registrace;955025
U mě by ses taky nesetkal s náznakem že mě to obtěžuje (pokud bys mě nechtěl nahrávat) a přesto bys mě obtěžoval a možná bych u tebe už příště neobjednal.
To je právě to, jak to ověření zformuluješ a jak se při něm chováš. Pokud je dodací doba byť jen o fous delší, než by zákazník mohl očekávat, máš "vyhráno" a přispěcháš s omluvou. Nebo třeva pokud tušíš, v jakých hodinách to té oblasti zavážíš, tak se chceš domluvit, jestli mu to tak vyhovuje. Eleganci se meze nekladou :-)
29. 5. 2013 14:02:09
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903755
Napsal staleucen;955031
jestli dobře počítám,tak při skromném poštovném 50,- kč za kus_je to 50.000,-Kč mínus za zaplacené poštovné,to si může dovolit asi jen dost bohatá firma
vubec nejde o bohatstvi firmy, jde o to, jaky podil to tvori z celku. Je to hluboce pod procento vuci zaslanym. Zaroven nevidim duvod toto vymahat, kdyz zakaznik ma pravo zbozi prevzit, pak ho vratit a pak mu vracite i postovne k nemu. Takze pokud by to ten clovek uz nechtel, tak to proste vrati, odstoupi od smlouvy a tech 50 Kc zaplatime tak jako tak. Rozdil zadny, akorat si usetrite kopu nesmyslne prace. Proste je to naklad. Takze stejne jako mate v cene zbozi zapocitanou praci telefonisty, skladnika (mate-li je) nebo svou, tak tam zakulkulujete i toto. Pokud mate naklad na nevyzvednutou dobriku 50 Kc, vraci se vam 1%, tak proste kazdy produkt zdrazite o 50 haliru a je to. Tak jako kalkulujete cenu energii, mzdy, pronajmy apod.
29. 5. 2013 14:06:14
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903754
Ja340
verified
rating uzivatele
29. 5. 2013 14:21:07
Napsal Radek O.;955033
vubec nejde o bohatstvi firmy, jde o to, jaky podil to tvori z celku. Je to hluboce pod procento vuci zaslanym. Zaroven nevidim duvod toto vymahat, kdyz zakaznik ma pravo zbozi prevzit, pak ho vratit a pak mu vracite i postovne k nemu. Takze pokud by to ten clovek uz nechtel, tak to proste vrati, odstoupi od smlouvy a tech 50 Kc zaplatime tak jako tak. Rozdil zadny, akorat si usetrite kopu nesmyslne prace. Proste je to naklad. Takze stejne jako mate v cene zbozi zapocitanou praci telefonisty, skladnika (mate-li je) nebo svou, tak tam zakulkulujete i toto. Pokud mate naklad na nevyzvednutou dobriku 50 Kc, vraci se vam 1%, tak proste kazdy produkt zdrazite o 50 haliru a je to. Tak jako kalkulujete cenu energii, mzdy, pronajmy apod.
No ale vem si to takto. 50 000kč za poštovné + 1000 pokutiček po 1000Kč = 1 050 000Kč měsíčně zisku navíc .... a ještě řekni že by tě to nepotěšilo:-) jenom by jste byli v televizi asi častěji než teď.
29. 5. 2013 14:21:07
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903753
staleucen
verified
rating uzivatele
29. 5. 2013 14:21:22
Tomu,že zákazník má právo zboží vrátit rozumí a bohužel,je to tak.Ale pokud bych měl poslat měsíčně na dobírku (o tu tady vprvopočátku šlo) 1.000 ks a ty se mi vrátili,tak jsem min. 80.000 tis v mínusu (beru spodní cenu dobírky) a než těch 80tis vydělám,tak to si nedovedu představit kde a jak,to už musí být opravdu dost dobrá firma.Možná je to hloupý názor,jsem tady nový,ale vidím to tak nezkušenýma očima začínajícího obchodníka.
---------- Příspěvek doplněn 29.05.2013 v 14:24 ----------
ještě doplním,pokud je 1.000 1% tak měsíčně bych musel udělat 100 tis objednávek,abych se dostal na tom padesátníku na své :-) ale to asi počítám blbě,že?
29. 5. 2013 14:21:22
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903752
Lukas MH
verified
rating uzivatele
29. 5. 2013 14:25:20
Napsal Radek Kilevník;951840
Přečetl jsem toho na toto téma tuny, ale pořád nemám jasno.
Rozjeli jsme nový eshop, kde jsou objednávky v malé hodnotě, ale protože se podle mě jedná hlavně o impulsivní nákupy, máme poměr nevyzvednutých dobírek za poslední měsíc 11% což je neúnosné.
Otázka tedy zní, můžu si dát do Obchodních podmínek pokutu za nevyzvednutí a tu pak požadovat po nakupujícím?
Už je tady toho na to téma hodně, tak prosím pište jen Ti kdo skutečně vědí, zda ano nebo ne a jak by se to mělo případně v OP formulovat a jakým způsobem pak částku nejlépe nárokovat.
Díky moc! :)
Dejte mi vědět, až tuto hloupost budete mít v podmínkách. Rovnou mi zašlete Váš e-shop. Zajdu si koupit simku s internetem, rozešlu to pár lidem, které nemám rád a běžte něco vymáhat. Popravdě, tohle kdyby bylo v podmínkách, tak si osobně za Vámi dojedu a chtěl bych po Vás rozumné vysvětlení, co to má znamenat. Nemyslím si, že tato cesta je správná. Věřte, že tyto kroky by Vás vedli do záhuby. Ale možná mám myšlenku, jak by se tím dalo zamezit.
TIP:
Najmout kurýra, PPL, DPD bo prostě jinou expediční společnost, která to ale doručí ještě ten den i na úkor peněz. A poté by jenom stačilo každé ráno zavolat zákazníkovi, pro kontrolu, zdali jeho objednávka je stále aktuální, a pokud ano, tak mu ji ještě ten den odeslat, oznámit mu, že to ten den bude mít a budou všichni spokojeni. Chtělo by to tyto informace někam, na dobře viditelné místo napsat, aby s tím lidé počítali, jinak že jim nebude pošta odeslána.
Věřím, že by se našlo i více variant, to bych nad tím musel více uvažovat. Ale dávat někomu sankce za nevyzvednutí... (pokud se k tomuto opravdu uchýlíte, pošlete mi opravdu poté Váš web :))
29. 5. 2013 14:25:20
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903751
Registrace
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 5. 2013 14:26:26
Napsal staleucen;955037
Tomu,že zákazník má právo zboží vrátit rozumí a bohužel,je to tak.Ale pokud bych měl poslat měsíčně na dobírku (o tu tady vprvopočátku šlo) 1.000 ks a ty se mi vrátili,tak jsem min. 80.000 tis v mínusu (beru spodní cenu dobírky) a než těch 80tis vydělám,tak to si nedovedu představit kde a jak,to už musí být opravdu dost dobrá firma.Možná je to hloupý názor,jsem tady nový,ale vidím to tak nezkušenýma očima začínajícího obchodníka.
No pokud se jim vrátí 1000 balíků, tak je jasný, že jich prodají mnohonásobně víc, takže v obratu to žádná velká částka být nemusí.
A v případě velké firmy je možná lepší těch 80 000,- oplakat, než získat negativní publicitu (a ta by byla jistá), což by v konečným důsledku mohlo přinést větší ztrátu.
29. 5. 2013 14:26:26
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903750
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
29. 5. 2013 14:28:04
Napsal staleucen;955037
Tomu,že zákazník má právo zboží vrátit rozumí a bohužel,je to tak.Ale pokud bych měl poslat měsíčně na dobírku (o tu tady vprvopočátku šlo) 1.000 ks a ty se mi vrátili,tak jsem min. 80.000 tis v mínusu (beru spodní cenu dobírky) a než těch 80tis vydělám,tak to si nedovedu představit kde a jak,to už musí být opravdu dost dobrá firma.Možná je to hloupý názor,jsem tady nový,ale vidím to tak nezkušenýma očima začínajícího obchodníka.
pokud se ti vrátí 1 000ks, tak je něco blbě u tebe/s výrobky
jinak, prodejce má nárok odečíst od ceny nákupu poštovné + nezbytné náklady na odeslaní (nebo jak to je) ... jako pokuty si lze účtovat, ale není to 2x fér (normální člověk nakoupí jinde a nasírač v tom umí chodit, takže to nějak obejde) a které z velkých eshopu tohle má?
29. 5. 2013 14:28:04
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903749
mifex
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 5. 2013 14:28:16
Každá objednávka je závazná (Občanský zákoník § 544-545, zákon č. 40/1964 Sb) dle našich obchodních podmínek. Zákazníci, kteří si objednají zboží a nezaplatí objednávku, případně si následně nevyzvednou expedovanou zásilku na dobírku, budou zveřejněni v registru dlužníků a bude požadováno uhrazení vzniklých nákladů na odeslání zboží a manipulační poplatek (tzv. smluvní pokuta) ve výši xxxxxxxKč bez DPH. Odesláním objednávky souhlasíte s našimi obchodními podmínkami a smluvní pokutou v této výši. Upozorňujeme, že veškeré nesplacené pohledávky (neuhrazené smluvní pokuty), budou podstoupeny předány smluvní společnosti k vymáhání pohledávek včetně všech nákladů s tím spojených. Objednávku můžete stornovat do max. 24 hod. od objednání. písemnou formou,možno i elektronicky.
Jedna z možných formulací,která není v rozporu s ničím.
29. 5. 2013 14:28:16
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903748
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
29. 5. 2013 14:29:58
Jak říká Radek O je lepší prostě to započítat do marže a brát to jako že to k tomu patří. Je dobré vždy dělat nějaké aktivní opatření (třeba u dražšších objednávek je dodatečně ověřovat telefonicky), ale nějaká vratka je vždy. Obecně považuji dobírku jako obchodníkovo zlo, které snad postupně vymizí, ale vratek se člověk nezbaví. Mám u nás e-shop a taktéž se setkávám s nevyzvednutýma dobírkama a zároveň mám i jeden za velkou louží, kde sice platí všichni předem (velká výhoda) ale zase narozdíl od nás se tam vrací zboží brzo po zakoupení "bez důvodu" a vzhledem ( z mého českého pohledu ) k velmi rozvinutému zakaznickému servisu si z konkurenčních důvodů nemohu dovolit zboží odmítnout vzít zpět. Procentuálně je to sice o chlup lepší než nepřevzaté zboží u nás, ale zas tak zásadní rozdíl to není.
29. 5. 2013 14:29:58
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903747
staleucen
verified
rating uzivatele
29. 5. 2013 14:31:35
Napsal Tomve;955043
pokud se ti vrátí 1 000ks, tak je něco blbě u tebe/s výrobky
jinak, prodejce má nárok odečíst od ceny nákupu poštovné + nezbytné náklady na odeslaní (nebo jak to je) ... jako pokuty si lze účtovat, ale není to 2x fér (normální člověk nakoupí jinde a nasírač v tom umí chodit, takže to nějak obejde) a které z velkých eshopu tohle má?
Ale já neříkal,že se mi vrátí tolik ks to ten pán,kterého se ptám :-))
29. 5. 2013 14:31:35
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903746
Lukas MH
verified
rating uzivatele
29. 5. 2013 14:31:58
Napsal Registrace;955041
No pokud se jim vrátí 1000 balíků, tak je jasný, že jich prodají mnohonásobně víc, takže v obratu to žádná velká částka být nemusí.
A v případě velké firmy je možná lepší těch 80 000,- oplakat, než získat negativní publicitu (a ta by byla jistá), což by v konečným důsledku mohlo přinést větší ztrátu.
Když už budu zasílat tolik balíků, tak si pořídím elektro auto a budu to vozit osobně sám k zákazníkovi...
29. 5. 2013 14:31:58
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903745
mifex
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 5. 2013 14:34:13
Napsal Lukáš MH;955047
Když už budu zasílat tolik balíků, tak si pořídím elektro auto a budu to vozit osobně sám k zákazníkovi...
to jsi mě fakt upřímně rozesmál :-)))) DOBRÝÝÝ
ALE JE FAKT,ŽE BY SE NA TOM ASI VYDĚLALO NEJVÍC :--))
29. 5. 2013 14:34:13
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903744
Lukas MH
verified
rating uzivatele
29. 5. 2013 14:36:14
Napsal mifex;955048
to jsi mě fakt upřímně rozesmál :-)))) DOBRÝÝÝ
ALE JE FAKT,ŽE BY SE NA TOM ASI VYDĚLALO NEJVÍC :--))
Náhodou, si nemyslím, že by to bylo něco hloupého. Naopak. Náklady budou tak nízké, že se to musí oplatit. Pak je to jenom o lidech, co budou jezdit.
29. 5. 2013 14:36:14
https://webtrh.cz/diskuse/lze-pokutovat-toho-kdo-nevyzvedne-dobirku/strana/6#reply903743
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit