Zadejte hledaný výraz...

Je možné u nás poskytovat data neplatičů?

Je možné u nás poskytovat data neplatičů, myslím tím nakupující, kteří nevyzvednou zboží
Existuje něco podobného?
Je to právně možné?
28. 5. 2017 18:51:51
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281537
starboy
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
28. 5. 2017 18:55:55
Samozřejmě, že není.
28. 5. 2017 18:55:55
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281536
Nedělejte ze svých zákazníků hned neplatiče. Co takhle se soustředit na to, co přesně se stalo, proč nedošlo k vyzvednutí - platby dobírky.
- Doba doručení
- Způsob doručení, jestli není chyba na straně donáškové služby
- Upozorňování sms na datum vyzvednutí/doručení
- Upozornění na webu a v emailu s možností změny objednání - zrušení
- Mít možnost se dovolat a zeptat se když na to zákazník pospíchá
Co takhle se snažit se zákazníkem situaci řešit a nedělat z něj hned neplatiče.
28. 5. 2017 19:18:09
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281535
Napsal salab;1388921
Nedělejte ze svých zákazníků hned neplatiče. Co takhle se soustředit na to, co přesně se stalo, proč nedošlo k vyzvednutí - platby dobírky.
- Doba doručení
- Způsob doručení, jestli není chyba na straně donáškové služby
- Upozorňování sms na datum vyzvednutí/doručení
- Upozornění na webu a v emailu s možností změny objednání - zrušení
- Mít možnost se dovolat a zeptat se když na to zákazník pospíchá
Co takhle se snažit se zákazníkem situaci řešit a nedělat z něj hned neplatiče.
Volal jsem a stejně si zboží nevyzvednou.
28. 5. 2017 19:24:42
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281534
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
28. 5. 2017 19:28:49
pravne to mozne nejspis nikdy nebude a hlavne proc bys to delal? tak i tak ma pravo to zbozi ti vratit do 14ti dnu... a pro tebe je prece jednodussi a rychlejsi ze to vubec nevyzvedne, vlastne pro obe strany... Pac on to nemusi vyzvedavat, psat dopis a posilat zpatky, takze si mu to jeste ulehcil a nic te to nestalo
28. 5. 2017 19:28:49
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281533
Napsal Aleš Jiříček;1388925
pravne to mozne nejspis nikdy nebude a hlavne proc bys to delal? tak i tak ma pravo to zbozi ti vratit do 14ti dnu... a pro tebe je prece jednodussi a rychlejsi ze to vubec nevyzvedne, vlastne pro obe strany... Pac on to nemusi vyzvedavat, psat dopis a posilat zpatky, takze si mu to jeste ulehcil a nic te to nestalo
poštovné :)
28. 5. 2017 19:46:14
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281532
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
28. 5. 2017 19:48:23
colbi: § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ... postovne se samozřejmě vrací taky, takze te to nestalo nic, vubec, absolutne nic...
28. 5. 2017 19:48:23
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281531
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
28. 5. 2017 20:53:11
Napsal colbi;1388917
Je možné u nás poskytovat data neplatičů, myslím tím nakupující, kteří nevyzvednou zboží
Existuje něco podobného?
Je to právně možné?
pár webu nejslpíše lehce pravně na vodě existuje co toto dělají, ale obecně s tím stejně nic nezmůžeš ikdyby to bylo legální. Ostatní mají pravdu, zákazníka nic nenutí zboží vyzvednout, případně stejně má možnost většinu výrobků do 14 dnů vrátit. Bohužel ani ban u sebe mu dát nemůžeš, protože nelze odmítnout zákaznika. Kdo chce kličku si najde, ale..... Tak či onak, nějaké procento vysí*ačů co nakoupí najedou v 5 eshopech a zaplatí jen jednomu mít budeš a holt ztraty na nich musíš započítat do marže.
28. 5. 2017 20:53:11
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281530
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
28. 5. 2017 22:13:46
Napsal Mirek Novotny;1388952
Bohužel ani ban u sebe mu dát nemůžeš, protože nelze odmítnout zákaznika.
Na základě čeho ?
28. 5. 2017 22:13:46
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281529
Napsal cz_mawa;1388974
Na základě čeho ?
Na zaklade toho, ze je zde distriminace spotrebitele a nemuzete bezduvodne odmitnout obslouzit zakaznika a to ani v pripade, ze by u vas byl v minulosti neplaticem.
28. 5. 2017 22:28:07
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281528
lrs
verified
rating uzivatele
28. 5. 2017 22:37:35
Napsal Radek O.;1388980
Na zaklade toho, ze je zde distriminace spotrebitele a nemuzete bezduvodne odmitnout obslouzit zakaznika a to ani v pripade, ze by u vas byl v minulosti neplaticem.
Ale v obchodnich podminkach jde vymezit pojem hrube poruseni obchodnich podminek a nasledne takovemu zakaznikovi napr. umoznit nakup pouze po platbe predem. Ne?
28. 5. 2017 22:37:35
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281527
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
28. 5. 2017 22:43:00
Bavíme se tady o § 6 Zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb ?
Pokud ano, tak k tomuto dle mého právníka existuje výklad NS, kde se mimo jiné píše
"nedůvodně zvýhodňují některé spotřebitele před jinými"
Dovolil jsem si to velmi důležité slovo zvýraznit.
Takže ty nemůžeš udělat to, že když ti do obchodu přijdou dva lidi a každý z nich bude chtít rohlík za korunu a nikdy si ani jednoho z nich enviděl říct tobě ho prodám a tobě ne, pokud k tomu nebude důvod.
Ty můžeš udělat to, že pokud si od tebe dva zákazníci objednají jeden produkt a jeden si to vyzvedne a druhý třeba z pěti objednávek 4 nevyzvedne, tak příště tomu jednomu napíšeš "sorry ale běžte jinam" a tomu druhému to bez problémů pošleš...
A ponechme teď prosím stranou to, jestli je to dobrý nápad z marketingového nebo jakéhokoliv jiného hlediska. Ale z pohledu práva je to naprosto legální.
A ano, samozřejmě, 100 právníků, 100 názorů.
28. 5. 2017 22:43:00
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281526
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 5. 2017 09:53:19
Napsal Aleš Jiříček;1388930
colbi: § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ... postovne se samozřejmě vrací taky, takze te to nestalo nic, vubec, absolutne nic...
Poštovné se samozřejmě vrací, ale účtuje se způsobená škoda ve výši poštovného. To v případě nevyzvednuté dobírky nelze - nemáš z čeho brát.
29. 5. 2017 09:53:19
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281525
Jaka zpusobena skoda ve vysi postovneho? Clovek objedna za 1000 + 100 postovne. Pote vam produkt vrati ve lhute 14 dnu. Vy mu vratite 1000+100. Jediny naklad by mu mohl vzniknout tim, ze by vam to poslal, coz ale ne vzdy musi, kdyz to ma kam odnest osobne. Takze vy jste -100.
Kdyz si to objedna a neprebere, pak se vam to vrati a vy zaplatite to postovne, tedy jste na -100.
Neresim interni naklady, ty jsou v obou pripadech stejne.
Nevidim tam rozdil.
---------- Příspěvek doplněn 29.05.2017 v 10:01 ----------
Napsal cz_mawa;1388982
Bavíme se tady o § 6 Zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb ?
Pokud ano, tak k tomuto dle mého právníka existuje výklad NS, kde se mimo jiné píše
"nedůvodně zvýhodňují některé spotřebitele před jinými"
Dovolil jsem si to velmi důležité slovo zvýraznit.
Takže ty nemůžeš udělat to, že když ti do obchodu přijdou dva lidi a každý z nich bude chtít rohlík za korunu a nikdy si ani jednoho z nich enviděl říct tobě ho prodám a tobě ne, pokud k tomu nebude důvod.
Ty můžeš udělat to, že pokud si od tebe dva zákazníci objednají jeden produkt a jeden si to vyzvedne a druhý třeba z pěti objednávek 4 nevyzvedne, tak příště tomu jednomu napíšeš "sorry ale běžte jinam" a tomu druhému to bez problémů pošleš...
A ponechme teď prosím stranou to, jestli je to dobrý nápad z marketingového nebo jakéhokoliv jiného hlediska. Ale z pohledu práva je to naprosto legální.
A ano, samozřejmě, 100 právníků, 100 názorů.
Tak pravnici daji takovy nazor, jaky clovek tak nejak potrebuje a pak se uvidi. Nicmene nemuzu ten vyklad NS k tomuto najit. Nejake rozsudky jsem nasel, nicmene ty byly prilis konkretni, nez nejake obecne.
Nemuzu nyni dohledat ten pripad, ale vim, ze by lnejaky obchod, ktery odmitl obslouzit cloveka, ktery mu tam v minulosti kradl a taky ho nemohl odmitnout. Samozrejme veci typu, ze prijde opily clovek apod. to ano, ale proste najit nejaky vyklad NS o tom, ze v pripade, ze dany spotrebitel se v minulosti nechoval korektne, tak ho muzete odmitnout obslouzit priste najit nemohu.
29. 5. 2017 09:57:06
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281524
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 5. 2017 10:04:35
K té diskriminaci zákazníka přidám jednu veselou historku ze života.
Asi před 10 lety jsem byl v pneuservise, který vlastní a provozuje takový starší pán. Má to u sebe v baráku. Měnil mi gumy, když přijel nějaký chlapík tak kolem 30, jestli mu přezuje auto. Zvedl oči od kola, podíval se na něj a vyštěkl : COŽE? Tobě? To si děláš srandu ne? NIKDY! seber si to a vypadni.
Chlap na něj kouká jak kdyby spadl z višně... Chvilku to trvá, než se odváží a řekne "Co prosím?"
No slyšel jsi, ne? Posbírej si to a táhni, s takovýma jako jsi ty žádné kšefty nedělám, to bych na to brzy dojel.
Popopopočkat, já nechápu... o co..
Co tu ještě děláš? Říkal jsem ti už minule, že to bylo naposledy a ať už se tady neukazuješ. Dotáhneš si nějaké gumy z bazaru a pak mi tady 5x jezdíš reklamovat. Ne, ne, tobě už neprodám ani ventilek.
Chlap na něj kouká... Pane, to jste si mě asi s někým spletl, já jsem tady poprvé v životě.
Týpek si poposune brejle, zamžourá... Počkej, to nejsi ty s tou felicí, co jsi mi tady před měsícem 5x reklamoval vyvážení?
Ne, to fakt nejsem já... :-D
Ježiši, tak to se moc omlouvám, asi jsem si vás spletl, to si to doneste, dodělám pána a samozřejmě Vám to přezuju.
Tak pozor, abyste se někdy nedostali do podobné situace. Třeba kvůli sdilené IP adrese, apod. ,-)
---------- Příspěvek doplněn 29.05.2017 v 10:08 ----------
Napsal Radek O.;1389028
Jaka zpusobena skoda ve vysi postovneho? Clovek objedna za 1000 + 100 postovne. Pote vam produkt vrati ve lhute 14 dnu. Vy mu vratite 1000+100. Jediny naklad by mu mohl vzniknout tim, ze by vam to poslal, coz ale ne vzdy musi, kdyz to ma kam odnest osobne. Takze vy jste -100.
Kdyz si to objedna a neprebere, pak se vam to vrati a vy zaplatite to postovne, tedy jste na -100.
Samozrejme, kdyz to vrati ve lhute 14dnu a je to vysirac, tak mu vratim 1000+100-cca120
Takze jsem neprodelal. Tech 120Kc MYCH nakladu mu ZAPOCTU na jeho pohledavku, Takze mam jistotu, ze mi to uhradi, protoze to strhnu.
Naproti tomu, kdyz mi nekdo neprevezme zasilku, tak jsem -100 a muzu se jen dohadovat, aby mi tech 100Kc zaplatil. Mam na to pripraveny email, kde ho vyzyvam k uhrade, jinak predam inkasni spolecnosti. Verte nebo ne, uz se nasli lide, co mi poslali tech 89Kc na ucet.
29. 5. 2017 10:04:35
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-u-nas-poskytovat-data-neplaticu/#reply1281523
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit