Zadejte hledaný výraz...

Jak vybrat správce PPC kampaně

proste to tak Bedrisek potrebuje, je to jeho styl prace, ktery je mozna odlisny, od jinych lidi. Je to sice jako kdyz by prisel obkladac udelat obklady do koupelny, kde dostane zadano jake ma pouzit, jak maji byt poskladane, ale bez znalosti toho, jak bude cely barak vypadat a k cemu se bude pouzivat to proste delat nebude. Ma na to pravo.
20. 11. 2013 13:24:38
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966930
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 11. 2013 13:31:53
Napsal Radek O.;1023697
proste to tak Bedrisek potrebuje, je to jeho styl prace, ktery je mozna odlisny, od jinych lidi. Je to sice jako kdyz by prisel obkladac udelat obklady do koupelny, kde dostane zadano jake ma pouzit, jak maji byt poskladane, ale bez znalosti toho, jak bude cely barak vypadat a k cemu se bude pouzivat to proste delat nebude. Ma na to pravo.
Přesně takto to je. Pak si lidé v koupelně udělají saunu a kachličky odskáčou a lidé budou říkat "ten obkladač je ale idiot. blbě to položil a ani nám neřekl, že kachličky, které tam dáváme jsou nevhodné".
Nechci být obkladač, který bezmyšlenkovitě položí obklady a pak alibisticky řekne "to mi dal zákazník, abych to tam položil. zákazník byl idiot když to nevěděl."
20. 11. 2013 13:31:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966929
Ondrej Machala
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
20. 11. 2013 13:34:01
Google certifikát je samozřejmě základ stejně jak si nenecháš stavit barák firmou, která nesplňuje patřičné ISO normy.
Navíc Google ten certifikát nerozdává na potkání.
20. 11. 2013 13:34:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966928
Napsal Ondřej Machala;1023700
Google certifikát je samozřejmě základ stejně jak si nenecháš stavit barák firmou, která nesplňuje patřičné ISO normy.
Navíc Google ten certifikát nerozdává na potkání.
jake ISO normy ma ta stavebni firma splnovat? Jako ten super certifikat kvality ISO apod? pokud ano, pak je to to posledni, co bych od stavebni firmy vyzadoval.
Co se tyka PPC, tak opet google certifikat je pekna vec, ale nic to realne neznamena. Jenom formalni splneni par veci. Je to jako formalni vyzadovani VS vzdelani.
20. 11. 2013 13:39:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966927
Matej Slavik
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 11. 2013 13:57:21
Google certifikát je prostě něco navíc - další dílek do skládačky, aby si člověk mohl udělat obrázek. Někdo tento dílek vyžaduje, jiný ne...asi jako s tou VŠ.
Teď je ten certifikát zdarma, takže ho budou mít stejně všichni, kteří to myslí s PPC vážně :)
20. 11. 2013 13:57:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966926
Odpověď na otázku otázkou z principu vůbec není špatně. Spíš naopak. Kdo se neptá, buď dostal perfektní zadání a nebo neví, na co se má zeptat. A když klient není profík v oboru, v kterém zadává, perfektní zadání většinou nedá. Poptávka nejčastěji vypadá "Potřebuju ppc kampaně, můžete mi poslat kalkulaci?" :-)
Jinak co se týká té certifikace - samotné splnění zkoušky znamená, že to myslí vážně aspoň do té míry, že tomu věnoval těch pár hodin a těch asi 200 otázek zodpověděl. A i když to není extrémní věda, úplná brnkačka pro lidi bez zkušeností rozhodně taky ne. Pak je tu ale i ta otázka statusu "Google Partner", který už říká jednak to, že to nedělá měsíc a druhak, že spravuje nějaký vyšší než minimální rozpočet, čili snad má nějaké zkušenosti. Minimálně se s tímhle filtrem moc nedá narazit na někoho, kdo to dělá poprvé v životě.
20. 11. 2013 14:11:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966925
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 11. 2013 14:17:14
Napsal Jirka.;1023691
nicméně pořád nechápu, proč je nutné znát filosofii firmy a zasadit to do kontextu ostatní reklamní kanály. Pokud máte produkt a víte, že se musíte vejít s konverzí např. do 100Kč, nebo 10%, tak to jde přeci dělat i bez toho.
Protože ty věci na sebe navazují, mají nějaký přesah do dalších činností a používat je odděleně je krajně neefektivní. Aktivity se musí doplňovat. Je to o textech do kampaně. Je to o plánu, které produkty budete podporovat společně na více médiích. Je to o loajalitě zákazníků. A konverze do 100 Kč? Myslíte celkově nebo z PPC? A bude CTR na PPC za současné podpory dalších médií vyšší nebo ne? A co když budete mít koncept shopu, kde budou lidé loajálnější. To vše bude mít vliv na konečnou cenu konverze. Pokud tohle nebude spolupracovat, tak budete správce PPC pouze pérovat, že nedělá svoji práci.
20. 11. 2013 14:17:14
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966924
Bedrisek: No dle vasi definice to delame asi dost neefektivne. Porad mi z toho ale nechvychazi ty vase pozadavky co potrebujete vedet. Jakou ma souvilost to, kdyz mate produkt A a ten pobezi na bannerech na seznamu a zaroven v adwords? To se k nemu budete chovat jinak? Maximalne vam ta reklama na seznamu pomuze k tomu, ze ho bude treba vice lidi hledat, mozna bude lepsi konverzni pomer, ale stale to nic nemeni na tom, ze cilova konverze ma byt proste 100 Kc.
Pokud vam jako tvurci PPC reknu, ez chci mit cenu za konverzi z PPC 100 Kc, tak to plati pro PPC, jakou mam konverzi z banneru na seznamu do toho vubec nepatri. Pokud ovlivnim jinou cinnosti CTR z PPC napr. tim, ze budu budovat paralelne brend, tak opet to ani nemusite vedet, jen vam zacnou PPC lepe fungovat.
Samozrejme je na miste mit nektere informace, ze to neni jenom o tom "tu mas seznam produktu, chci mit konverzi za 100 tak se snaz" ono i v takovem pripade lze delat PPC krajne efektivne, ale preci jenom kdyz bude mit dotycny nejake vetsi informace, tak to neuskodi, ale ze by musel znat kde co, to opravdu ne.
Trochu mi pripada, ze nez byste nacerpal dostatek informaci pro spusteni PPC, tak ubehne dekada. Ale pokud vam to funguje a jinak pracovat schopen nejste, klientum to vyhovuje, vam take, pak je to dobry model. Jen pro mne naprosto nepochopitelny :)
20. 11. 2013 14:28:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966923
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 11. 2013 14:29:24
Napsal Radek O.;1023723
Bedrisek: No dle vasi definice to delame asi dost neefektivne. Porad mi z toho ale nechvychazi ty vase pozadavky co potrebujete vedet. Jakou ma souvilost to, kdyz mate produkt A a ten pobezi na bannerech na seznamu a zaroven v adwords? To se k nemu budete chovat jinak? Maximalne vam ta reklama na seznamu pomuze k tomu, ze ho bude treba vice lidi hledat, mozna bude lepsi konverzni pomer, ale stale to nic nemeni na tom, ze cilova konverze ma byt proste 100 Kc.
Pokud vam jako tvurci PPC reknu, ez chci mit cenu za konverzi z PPC 100 Kc, tak to plati pro PPC, jakou mam konverzi z banneru na seznamu do toho vubec nepatri. Pokud ovlivnim jinou cinnosti CTR z PPC napr. tim, ze budu budovat paralelne brend, tak opet to ani nemusite vedet, jen vam zacnou PPC lepe fungovat.
Samozrejme je na miste mit nektere informace, ze to neni jenom o tom "tu mas seznam produktu, chci mit konverzi za 100 tak se snaz" ono i v takovem pripade lze delat PPC krajne efektivne, ale preci jenom kdyz bude mit dotycny nejake vetsi informace, tak to neuskodi, ale ze by musel znat kde co, to opravdu ne.
Trochu mi pripada, ze nez byste nacerpal dostatek informaci pro spusteni PPC, tak ubehne dekada. Ale pokud vam to funguje a jinak pracovat schopen nejste, klientum to vyhovuje, vam take, pak je to dobry model. Jen pro mne naprosto nepochopitelny :)
Radku dělejte to jak chcete. Klidně můžete dělat PPC i pro Jirku :)
20. 11. 2013 14:29:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966922
to by to dopadlo, kdybych delal PPC :)
20. 11. 2013 14:40:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966921
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
20. 11. 2013 16:27:58
Petro jaký vy máte názor na věci, co tu píše Bedříšek?
Osobně mám obdobný názor jako Radek, nicméně vycházím z logiky a ne zkušeností. Dle mého by měla být práce PPC specialisty spíš o hledání nevyužitého prostoru konkurence na méně hledaná slova (kde rozhoduje zkušenost a nejen přehození konkurence cenou), zkoumání a úprava účinnosti jednotlivých výrazů, podpora účinného a vyřazení neúčiného. Samozřejmě hraje roli i věrnost zákazníků, která se projeví až po čase, ale zase, k tomu mi stačí přístup GA, nepotřebuji filosofii. Teoreticky by byla dobrá spolupráce s tím, kdo se stará o pozici ve vyhledávačích, nicméně i u velkých firem se střetávám s tím, že se mi zobrazí jak na první pozici, tak placeném vyhledávání.
Nicméně i když s vámi nesouhlasím, děkuji za vaše názory Bedříšku. A nezpochybnuji, že možná pravdu máte.
20. 11. 2013 16:27:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966920
Čím víc informací, tím líp. Některé se možná hned neodrazí v kampaních, ale obecně pochopení byznysu ppcčkařem je z dlouhodobého hlediska vždycky k dobru. Otázka je, kolik toho potřebuju vědět hned před zahájením tvorby kampaní a co využiju až v průběhu. Asi bych tomu neříkala vize a filosofie firmy, to už je fakt často vzdálená informace, ale finanční, marketingové a obchodní souvislosti ano. Zejména to nejnutnější, kdy jsou jaké sezóny, jaké se plánují produktové novinky, kdy se otevře nové odběrné místo (které má brutální vliv na konverzní poměr), jak se liší maržovost jednotlivých kategorií, dodavatelů, značek, jestli je strategie firmy obrat nebo zisk (a jak velký), jak chce být firma vnímaná (=jaký zvolím tón textu) atd.
Jasně, kampaň se dá pustit i na základě URL. A pokud vím, že mám neomezený rozpočet a eshop tak nějak konverzně funguje (takže nemusím opatrně volit, která z relevantních slov použít a můžu tam do míry, kdy se to bude vracet pustit všechno), tak na prvních 20 hodin ppc práce nic víc než URL webu a aspoň hrubý odhad poměru nákladů na obratu asi úplně nutně potřeba není.
Vědět všechno do detailu je utopie. Pravda bude někde mezi :-)
20. 11. 2013 17:16:38
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966919
Vladimír Smitka
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 11. 2013 18:20:30
Diskuze mezi Radkem O. a Bedříškem je velmi zajímavá a nutí mě uvažovat jestli vlastně nabízíme to, co zákazníci chtějí. Osobně se přikláním k druhé straně. Termín "filozofie firmy" je trochu zavádějící, bavil bych se spíše o specificích produku, konkurenčních výhodách, cílové skupině atd.
Myslím, že základní otázkou je, jak mám velký marketingový tým. Pokud na to mám několik lidí, kteří jsou schopni říci správci PPC říci co od něj přesně požadují, tak asi není problém dělat PPC, tak jak požaduje Radek O. Osobně se pohybuji spíše v SMB segmentu, kde je skoro zázrak, když firma nějaké vlastní marketéry má. V takovém prostředí je správce PPC poměrně zásadní osoba. V PPC nám nejde jen o to nastavit kampaně, aby byla splněna cena za konverzi, ale ideálně využít data, která nám PPC dá. Např. z PPC vyleze, že se náš inzerát zobrazuje na nějakou novou frázi, pro kterou na webu není úplně nejvhodnější landing page, takže doporučíme klientovi takovou stránku vytvořit. Podobných doplňkových činností, které vylezou z PPC a z analytic je větší množství. Pokud je marketingové oddělení, tak může jednoduše přikázat správci, ať každý týden reportuje nové fráze, na které se inzeráty zobrazily, což on udělá, předá a nemusí ho zajímat, jaké to bude mít důsledky. Také můžu zjistit, že návštěvníci určitou stránku opouštějí bez nákupu. V SMB segmentu si jako správce položím proč ke konverzi nedošlo a odpověď mi může dát pochopení produktu a jeho cílové skupiny (nebo zjistím, že je prostě nějaký problém na webu). V druhém případě můžu konkrétní kampaň stopnout a ideálně to oznámit zákazníkovi a očekávat reakci jak mám kampaň upravit.
Pokud bych se vrátil k tématu, tak by mě zajímalo jaká jsou pro Radka O. (i ostatních ze segmentu poptávajích marketingové služby) kritéria pro vhodného správce PPC. K tématu se podle mě vyjadřovali především lidé, co služby nabízejí. Myslím, že by poptávka zřejmě nezněla "hledám správce PPC", ale spíše "hledám správce PPC, který se specializuje na obor XY".
Pokud by chtěl Radek O. opět prozradit něco ze zákulisí, tak by mě zajímalo, zda mají marketingový tým, který vše řídí. A také zda data z PPC kampaní dále využívají pro zdokonalování webu a další marektingové kanály.
20. 11. 2013 18:20:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966918
sireffa
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 11. 2013 18:21:04
Jinak co se týká té certifikace - samotné splnění zkoušky znamená, že to myslí vážně aspoň do té míry, že tomu věnoval těch pár hodin a těch asi 200 otázek zodpověděl. A i když to není extrémní věda, úplná brnkačka pro lidi bez zkušeností rozhodně taky ne. Pak je tu ale i ta otázka statusu "Google Partner", který už říká jednak to, že to nedělá měsíc a druhak, že spravuje nějaký vyšší než minimální rozpočet, čili snad má nějaké zkušenosti. Minimálně se s tímhle filtrem moc nedá narazit na někoho, kdo to dělá poprvé v životě.
Tak s tím se nedá úplně souhlasit. V případě, že agentura spravuje účty klientů, myslím tím jejich konta, tak pak dosáhnout útraty 300 tis je vcelku problém, takže tohle mi jako měřítko nepřipadá příliš objektivní.
20. 11. 2013 18:21:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966917
smitka: pokud se budeme bavit o filosofii firmy, pak to nedava pro mne vyznam. Budeme-li se bavit o tom, co pisete, tedy o informacich, ktere PPC odbornik bude realne potrebovat, pak je to i pro mne samozrejmost. Musi vedet veci nezbytne pro sestaveni kampani, inzeratu apod. kdyz mam postovne zdarma, tak to musi vedet, ale ne spoustu omacky kolem dokola.
Jinak ze zakulisi - cele merkatingove oddeleni pro vsech 10 zemi cita - SEO specialista, 2xPPC, 2xgrafika (pro tvorbu reklamnich prvku, ne pro web), 2 marketaci a ja. To je ciste marketingove oddeleni, ale pomaha nam na ruzne urovni dalsich 6 lidi z firmy, byt uz to neni jejich hlavni cinnost.
Puvodne nam SEO, PPC, socialni site apod. spravovaly agentury a externiste, nicmene doslo to do boku, kdyz uz se to jednak ekonomicky nevyplacelo vuci in house reseni a jednak komunikovat s externisty je slozitejsi, mene pruzne apod. nez s lidmi co sedi vedle vas.
Co se tyka napr. PPC, nabidky na spravu mame kazdou chvili od ruznych firem. Dame jim pristup kde potrebuji, zkouknou a proste odejdou, protoze nejsou schopni nabidnout efektivnejsi a vykonnejsi reseni, nez to co mame. Takze to je pro mne vizitka, ze to nedelaji kluci spatne. Nicmene i v dobe externi spoluprace jsme agenturu nezasypavali nejakym kvantem informaci. To hlavni a podstatne vedeli, aby byli schopni tvorit kampane, inzeraty apod. obor je jasny a opravdu nejaka omacka o tom, co se deje ve firme by nezvysila efektivitu ani o procento.
Co se tyka dat z PPC kampani, u nas se nejak moc nemeri, jen zakladni data. Pitvani se prinasi jen minimalni narust efektivity a pri porovnani nakladu, jake to s sebou nese se to prilis nevyplaci. Poznatku z PPC kampani, ktere by dokazaly prinest nejake navrhy na zdokonalovani webu moc neni, tyto poznatky sbirame spise z jinych zdroju.
20. 11. 2013 21:47:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/5#reply966916
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit