Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak vybrat správce PPC kampaně

igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
20. 11. 2013 10:31:05
Napsal rawon;1023571
... a hlavně použít remarketing:)
Remarketing mi pride ako pekna blbost, nove "kuzelne" slovicko - nieco ako "branding". Naco je potrebne platit za toho isteho zakaznika x-krat?
20. 11. 2013 10:31:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966960
Vladimír Smitka
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 11. 2013 10:34:51
Tak remarketing je dobrý hlavně na to, aby člověk, který se z nějakého důvodu zákazníkem nestal, se ještě zamyslel a třeba se i vrátil. A dále když někdo už nakoupil a byl spokojen, tak aby si pamatoval kde to bylo.
20. 11. 2013 10:34:51
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966959
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
20. 11. 2013 10:45:43
Napsal igor;1023584
Remarketing mi pride ako pekna blbost, nove "kuzelne" slovicko - nieco ako "branding". Naco je potrebne platit za toho isteho zakaznika x-krat?
Platit za stejného zákazníka x-krát? Takže, když ti někdo odejde z nákupního košíku a ty nemáš dobře udělaný e-shop, abys ho odchytil - minimálně měl e-mail, tak jak ho oslovíš? Pokud budeš mít e-mail, tak mu můžeš poslat news, že ho informuješ o zboží v košíku a dáš mu info o nějaké slevě, ale to zase musíš mít ty správné nástroje propojené s webem, což má zatím málo kdo.
A ty přece nemusíš oslovovat hned toho člověka, který nakoupil, pokud nemáš zboží, které bys mu mohl ještě hned nabídnout. Oslovíš ho po určité době a remarketing tě vyjde levněji než search a hlavně zacílíš na člověka, který u tebe byl! Nejsem naivní, že si zákazníci pamatují, kde nakoupili....
Znám další kouzelná slova, která se ti budou líbit:) Dynamický remarketing, RLSA:)
20. 11. 2013 10:45:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966958
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
20. 11. 2013 10:50:49
Chlapci, chlapci - mame aj nejake hard data, case studies, ze to funguje? Alebo len vseobecne reklamne/agenturne kecy? Pretoze nam to zatial funguje presne tak ako som napisal: "Platit za stejného zákazníka x-krát?" - hard data a priklady mame :)
20. 11. 2013 10:50:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966957
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
20. 11. 2013 10:54:06
Napsal Jirka.;1023524
Děkuji Petro. Jak je to tedy v praxi nejčastěji řešeno?
Ono někomu dát peníze a slepě doufat, že ze sebe vydá to nejlepší, mi nepřijde příliš ideální. Samozřejmě existují lidé, co dělají práci poctivě a s nasazením, nicméně těch, co kampan "nějak" nastaví a pár dalších měsíců budou dělat, že něco dělají, bude myslím o poznání víc. A díky tomu, co sama píšete, se na ten liknavý přístup může přijít až za několik měsíců plateb.
Reference jsou sice hezká věc, ale z vlastní zkušenosti vím, jak se i ve velkých firmách "kouzlí" s čísly a často i dělá práce "pro oko".
Přijde mi, že tu hledáte 100% jistotu. Marketing je sám o sobě velmi kreativní, a zároveň dost nepředvídatelný. Jak jste psal, programátor nabouchá pevně danou funkčnost, a faktory, které mu můžou ovlivnit jeho práci, téměř neexistují. Pokud je schopen pracovat, žádný nepřímý vliv se nekoná a práce je hotova tak, jak byla zadána. Pokud ne, lze jasně definovat chybu - nefunguje tohle. Grafika už není tak jednoznačná, protože grafika souvisí s optimalizací stránek, kde co jak a proč, a to už prodává. Tzn. pěkná grafika na oko může mít spoustu funkčních chyb, které snižují prodej. Tady už je těch nepřímých vlivů o něco více, ale ještě ne tolik a dá to ještě kočírovat. Ale např. u SEO nebo PPC je těch nepřímých vlivů tolik, že tam nelze opravdu nic garantovat. U PPC vám může do půl roka vzniknout kvalitní konkurence, sponzorovaná investorem, která tlačí nadstandardní prachy do PPC, pokud chcete být vidět, musíte přitlačit, už to ale zase snižuje zisky, možná jste rádi, že nejste ve ztrátě. A to samé ziskovost. Je sice hezké, když přijde PPC správce a z 10 000 tisíc udělá 30 000 obrat. Je to dobře? Na oko to může vypadat že ano, ale pak může přijít další PPC správce a udělat z 10 tisíc třeba 50 tisíc. Třeba jste v oboru, kde se to dá táhnout ještě výš. Takže logickým úsudkem ten první, co sice vydělal, ale nenaplnil potenciál, zas tak dobrý nebyl.
Jako každá část marketingu je i PPC prostě investice, chce to zkusit, vybrat si kvalitního člověka, který NEDĚLÁ jen PPC, ale má povědomí o komplexním internetovým marketingu, je schopen optimalizovat stránky pro zvýšení konverzního poměru, protože ono pak vše souvisí se vším.
20. 11. 2013 10:54:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966956
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
20. 11. 2013 10:59:01
Napsal igor;1023599
Chlapci, chlapci - mame aj nejake hard data, case studies, ze to funguje? Alebo len vseobecne reklamne/agenturne kecy? Pretoze nam to zatial funguje presne tak ako som napisal: "Platit za stejného zákazníka x-krát?" - hard data a priklady mame :)
Case study jsou, stačí pohledat:) Ono to není o tom, že si uděláš 2 rem. listy a pak čekáš co z toho bude. Musíš mít těch listů víc, pracovat s kreativou, se sdělením a trochu nad tím myslet. Nejsem agentura, agenturní kecy nevedu:)
20. 11. 2013 10:59:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966955
Napsal igor;1023599
Chlapci, chlapci - mame aj nejake hard data, case studies, ze to funguje? Alebo len vseobecne reklamne/agenturne kecy? Pretoze nam to zatial funguje presne tak ako som napisal: "Platit za stejného zákazníka x-krát?" - hard data a priklady mame :)
to je ale normalni, ze za jednoho zakaznika platite vicekrat, nez udela konverzi. Muze jit 5x na google, 5x vyhledat sperky a 5x na vas klikne a pokazde zaplatite. Nebo klikne nekde na vas banner, prijde k vam, odejde, pak za dva dny se koukne na google, vyhleda sperky, prijde k vam, opet zaplatite apod. to je naprosto normalni.
Vyhodou remarketingu je v tom, ze uz znate jeho chovani, vite co udelal a muzete naslednou inzerci tomu prizpusobit. Pokud se u vas pochyboval napr. v sekci prstynky, tak ho budete provazet reklamami na prstynky apod. To, jak si to nastavite je jen na vas. Muzete to klidne udelat tak, ze tim remarketingem budete nahanet jenom ty, co maji organic/direct pristup apod. je to na vas, jak si to nastavite.
U nas remarketing/retargeting, RTB apod. funguje neskutecne dobre, ale to neznamena, ze to bude fungovat vsem oborum.
20. 11. 2013 11:13:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966954
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
20. 11. 2013 11:23:32
Jiří Šubr: Pokud má marketér k dispozici data o webu a konkurečním prostředí, tak na tom, zda se eshopu vyplatí, či ne, nevidím nic nepředvídatelného. Ano, není jasnovidec, ale v tomhle by mít jasno měl. A pokud si tím není jistý, neměl by klienta ani přijímat (v ideálním světě). Zajít si na školení, nějak to napálit a pak čekat na výsledky, k tomu nepotřebuji profesionála.
Že se vždycky najde někdo jiný, lepší, je jasné. Ale tam jde bohatě o to, aby zisk z reklamy, byl vyšší jak výdaje na ní. Zrovna u PPC je to podle mého velice dobře měřitelné.
Že jeden člověk bude expert v PPC, přístupnosti webu, komplexním marketingu, SEO a já nevím co ještě, mi přijde nereálné (ale nezpochybnuji, že to spousta lidí co navštívila pár přednášek o sobě bude tvrdit).
20. 11. 2013 11:23:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966953
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
20. 11. 2013 11:34:40
Jirka.: To, že marketér předvídá úspěch neznamená, že tomu tak doopravdy bude. Těch neovlivnitelných faktorů je ve hře dost, viz můj příspěvek nad. A samozřejmě pokud tomu nevěří, tak klienta nepřijme, to ale třeba já dělám normálně při paušální platbě. Expertů na PPC v ČR zase tolik není a většina z nich vám řekne, že i oni dělali mnohokrát výkonnostně prodělečnou kampaň.
Většina velkých firem PPC dotuje, protože v konkurenčním prostředí to vzhledem k cenám za proklik nemá šanci vydělat. Ale firmy to stejně dělají, aby si přetáhly rozhodující se zákazníky na svoji stranu a mohly s nimi dále pracovat. Řešit u PPC pouze výkon je hloupost.
Btw.: Psal jsem, že člověk by měl mít o ostatních formách marketingu povědomí, nikoliv že je musí umět všechny na expertní úrovni, což samozřejmě není možné, prosím čtěte: "ale má povědomí o komplexním internetovým marketingu, je schopen optimalizovat stránky pro zvýšení konverzního poměru, protože ono pak vše souvisí se vším."
20. 11. 2013 11:34:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966952
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 11. 2013 11:50:55
Tak uděláte někdo tu kampaň Jirkovi nebo ne? :)
20. 11. 2013 11:50:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966951
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
20. 11. 2013 11:55:50
Skutečných expertů mnoho nebude, lidí co se tak označují, jsou mraky. Smyslem tohoto topiku je právě to, jak je rozeznat.
Že velké firmy PPC dotují pro nějaký brand, případně další věci je možné, nicméně jsou tu tisíce eshopů, které si toto dovolit nemohou a chtějí investovat tam, kde se ji to vrátí i se ziskem. Nevidím důvod, proč by měla být hloupost, když se řeší pouze a jenom výkon.
Pokud už se v tom má někdo jiný hrabat, pokládám za rozumné, aby tomu rozuměl. Samotné povědomí o tom mám i já. Na zlepšení konverzního poměru, přehlednosti atd se také samozřejmě také pracuje, ale nevidím důvod, proč by to měl dělat člověk na PPC.
20. 11. 2013 11:55:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966950
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
20. 11. 2013 11:58:15
Jirka.: Přeji hodně úspěchu ve výběru experta.
20. 11. 2013 11:58:15
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966949
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
20. 11. 2013 12:10:10
Díky.
20. 11. 2013 12:10:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966948
Vladimír Smitka
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 11. 2013 12:14:32
Napsal Jirka.;1023633
Na zlepšení konverzního poměru, přehlednosti atd se také samozřejmě také pracuje, ale nevidím důvod, proč by to měl dělat člověk na PPC.
Kvalitní člověk na PPC by toho mohl dělat mnohem víc - spravuje kampaň, má informace na co vaši zákazníci hledají, od vás má informace jaký produkt nejlépe vynáší.Má přístup do google analytics a vidí jak odkud návštěvníci přichází a kde web opouštějí, takže může doporučit mnoho úprav pro zlepšení použitelnosti, navrhovat nový a nový obsah dle informací co lezou z ppc kampaní, doporučovat nové reklamní kanály, výměny odkazů atd. Kdo spravuje PPC kampaň, tak má o návštěvnících a vyhledávání nejvíce informací ze všech a proto by se měl takový člověk využít na maximum. Správný člověk vás bude pořád dokolečka otravovat se schvalováním stovek klíčových slov, bude po vás chtít psát odborné články, otravovat abyste nutil programátory pořád dělat různé změny (takže se žádná pláž nekoná :-)).
20. 11. 2013 12:14:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966947
Jirka: Polož jim 3 otázky:
1. Jakou práci odvedou první měsíc a co budou dělat dál pro zvýšení výkonu.
2. Jaké můžeš očekávat výsledky.
3. Kolik to bude stát a jaký by navrhli výkonový model.
Jestli u něčeho nepoznáš, jestli je to bullshit nebo ne, tak sem ty odpovědi hoď (včetně nějakých základních informací o tom, na co ta kampaň má být) :-) IMHO to fakt nejde zobecnit a čím víc informací se získá, tím větší pravděpodobnost je, že v nich bude nějaký zásadnější rozdíl.
20. 11. 2013 12:18:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/3/#reply966946
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit