Zadejte hledaný výraz...

Jak vybrat správce PPC kampaně

Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 11. 2013 18:56:10
Napsal Brodit;1023316
http://blog.h1.cz/aktualne/oskubavaci-finty-ppc-agentur/
http://www.reklama-ppc.cz/triky-ppc-agentur/
Víte, ono se lépe řekne než udělá.
My to sice neděláme, ale bod 4 od H1 je trochu problém. Jejich krásná unifikovaná teorie počítá s tím, že pracujete pouze s leadery trhu, kteří udělají dostatečný obrat, aby jste nemuseli brát cokoliv. Tedy ani od jejich konkurentů. To je logické a fér. Jenže na trhu je většina firem malých a to pro mnoho malých dodavatelů znamená, že buď nic nevydělají nebo budou muset skloubit práci pro více firem. Uvedené tvrzení nahrává velkým agenturám, protože nikdo nechce, aby jste dělali pro někoho jiného, ale velké agentury mohou dělat jen pro omezený počet klientů v rámci tohoto pravidla. A kdo tedy bude dělat tu ostatní práci, když ostatní zadavatelé jsou tak malí, že neudělají dostatečný obrat?
Myslím, že u malých firem tam prostor je a dokonce mohou pracovat na společné konkurenční strategii proti velkým firmám.
Takže není vše tak horké , jak se to podává.
19. 11. 2013 18:56:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966975
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
19. 11. 2013 19:29:24
Napsal Jirka.;1023223
A máte zkušenosti s platbou např. za vytvořený zisk? To mi přijde fér na obě strany.
Marketér dostane třeba na kampan 1000USD + přístup ke GA. A dostane např. 30% z toho, co vydělá nad vložené investice. S obchodem se předtím samozřejmě může seznámit, takže může zhodnotit, zda se mu to vyplatí, či ne.
Zkuste si někdy sehnat programátora, který vám vytvoří komplikovaný web za % ze zisku... nebo grafika, nebo projekťáka. PPC je odborná práce jako každá jiná. Když někdo pracuje za % ze zisku, je to affiliate marketér.
19. 11. 2013 19:29:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966974
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
19. 11. 2013 23:11:57
Jablka a hrušky. Pokud má marketér přístup k informacím o webu, měl by vědět, zda se mu vyplatí do toho jít. Pokud by to nevěděl, nevím proč bych ho měl platit. Aneb já ho platím za to, že chci aby mi vydělal, ne aby utratil peníze na PPC (to mu věřím, že zvládne). Programátor udělá web tak jak si to přeji (a grafik grafiku).
Affil marketing je něco jiného, tam jde o to, že do PPC musí dát své vlastní zdroje, které i riskuje (prostor na webu, peníze do PPC).
Nicméně bych byl nerad, aby se to zvrtlo do nějakých "vykořistovatelských" diskuzí, souhlasím s tím, že je správné dostat za dobrou práci dobře zaplaceno. Právě i proto řeším zadání, protože paušál není příliš motivační. A zajímalo mě, zda s tím má někdo již zkušenosti.
19. 11. 2013 23:11:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966973
Napsal OndrejDyrka;1023339
Zkuste si někdy sehnat programátora, který vám vytvoří komplikovaný web za % ze zisku... nebo grafika, nebo projekťáka. PPC je odborná práce jako každá jiná. Když někdo pracuje za % ze zisku, je to affiliate marketér.
Jenze vysledkem prace toho programatora (neresme, ze toho necha v puli) bude na konci onene komplikovany web, za to dostane zaplaceno. U PPC je problem, ze muzete zaplatit za to, ze na konci zaplatite danemu cloveku, utratu v ramci nejakeho PPC systemu a jeste budete v hluboke ztrate. A to je zasadni rozdil. Jinak zrovna u PPC, ktere je krasne meritelne a lze naprosto pohodlne a komfortne zvolit a vyhodnotit dohodnute KPI je prostor na odmenu za vykon velmi dobra.
19. 11. 2013 23:45:28
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966972
Výkonová odměna s sebou nese dvě trochu komplikace. Jednak výkon přichází o dost jindy než práce - první měsíc se typicky odvede nejvíc práce, ale nejsou ještě žádná data, takže velmi často mizerný nebo žádný zisk. (Proto se tak často účtuje v případě paušálu několikanásobek za nastavení než za měsíční správu.) Ten posunutý příjem za již odvedenou práci samozřejmě pro každého PPCčkaře není úplně komfortní. Druhá věc je samotná dohoda výkonového modelu - je potřeba celkem detailně projít data a stanovit správně nejen vzoreček na výpočet odměny, ale taky vůbec způsob určení relevantních dat. To vše velmi často ve chvíli, kdy klient kampaně potřebuje rozběhnout do týdne a sám v tu chvíli (a to je drtivá většina případů) nedokáže ani správně stanovit své cíle a popsat marži jednotlivých (skupin) produktů. Pak jsou tu i komplikace, které můžou nastat až po spuštění kampaní a vedou k přenastavování podmínek za běhu - typicky nedomyšlené věci (hm, ale 30 % zisku je z brandu, co s tím?), omezení kampaně (klient nedobil včas kredit), změna atribučního modelu, atd. To sice není důvod pro nedělání výkonovek, ale imho je to jeden z hlavních důvodů, proč se do toho lidi, kteří by si na to troufli zas až tak aktivně nehrnou.
20. 11. 2013 00:51:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966971
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
20. 11. 2013 08:25:50
Děkuji Petro. Jak je to tedy v praxi nejčastěji řešeno?
Ono někomu dát peníze a slepě doufat, že ze sebe vydá to nejlepší, mi nepřijde příliš ideální. Samozřejmě existují lidé, co dělají práci poctivě a s nasazením, nicméně těch, co kampan "nějak" nastaví a pár dalších měsíců budou dělat, že něco dělají, bude myslím o poznání víc. A díky tomu, co sama píšete, se na ten liknavý přístup může přijít až za několik měsíců plateb.
Reference jsou sice hezká věc, ale z vlastní zkušenosti vím, jak se i ve velkých firmách "kouzlí" s čísly a často i dělá práce "pro oko".
20. 11. 2013 08:25:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966970
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
20. 11. 2013 08:53:33
Je to přesně rok co jsem dala stejný dotaz. Dostala jsem stejné odpovědi a jako nejlepšího mi všichni doporučipi Patrika Štefka. Absolvovala jsem s ním hodinovou přednášku o skype a už se mi nikdy neozval...
Celkem nevím jestli dát 10000kč do kampaně + dalších skoro deset někomu za správu, nebo se na to vykašlat, rovnou navalit 20 000kč do kampaně a snažit se to korigovat sama.
20. 11. 2013 08:53:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966969
Napsal jakanas;1023529
Je to přesně rok co jsem dala stejný dotaz. Dostala jsem stejné odpovědi a jako nejlepšího mi všichni doporučipi Patrika Štefka. Absolvovala jsem s ním hodinovou přednášku o skype a už se mi nikdy neozval...
Celkem nevím jestli dát 10000kč do kampaně + dalších skoro deset někomu za správu, nebo se na to vykašlat, rovnou navalit 20 000ks do kampaně a snažit se to korigovat sama.
jste schopna si to korigovat sama? pokud ano, udelejte si to v pocatku sama, pokud ne, tak ne.
20. 11. 2013 08:59:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966968
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
20. 11. 2013 09:17:33
Napsal jakanas;1023529
...nebo se na to vykašlat, rovnou navalit 20 000ks do kampaně a snažit se to korigovat sama.
Toto je spravna odpoved :)
20. 11. 2013 09:17:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966967
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
20. 11. 2013 09:31:55
Napsal igor;1023534
Toto je spravna odpoved :)
ono když mi správce ppc řekne "pokud to vydělává ted tak se mnou to vydělá 3x tolik" tak si člověk řekne to je super a už se vidí ležet na pláži v karibiku... A musím říct že když jsem mluvila s Patrikem tak jsem na to chvílema myslela (když mi tam ukazoval jakýsi graf čehosi od konkurence)
No nic jdu pracovat, pláž se nekoná.
20. 11. 2013 09:31:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966966
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
20. 11. 2013 09:38:56
Napsal jakanas;1023540
ono když mi správce ppc řekne "pokud to vydělává ted tak se mnou to vydělá 3x tolik" tak si člověk řekne to je super a už se vidí ležet na pláži v karibiku... A musím říct že když jsem mluvila s Patrikem tak jsem na to chvílema myslela (když mi tam ukazoval jakýsi graf čehosi od konkurence)
No nic jdu pracovat, pláž se nekoná.
"If it sounds "too good to be true", then usually it is" :)
20. 11. 2013 09:38:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966965
V praxi to fakt většinou skončí u paušálu, případně s odsunutím části paušálu po splnění nějakých výsledků. Těch výkonovek existuje fakt strašně málo, důležité je si prostě dobře vybrat - což naprosto chápu, že není vůbec jednoduché, sama nevím, koho s jistotou doporučovat menším klientům a to tomu rozumím. Naprosto klíčové ale je si na začátku stanovit cíle a nějaký časový harmonogram, jak jich bude dosahováno. Nikdo není věštec a realita se může lišit od představy, ale když se v bodu X nesplní ani 20 % plánu, tak už je to určitý signál. Vedle toho nesledovat jen ty výkonové cíle, ale i tu fakticky odvedenou práci (čili jestli to, že to nefunguje není vysloveně tím, že je to odfláknuté, pak je to asi jasné).
20. 11. 2013 09:43:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966964
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
20. 11. 2013 10:13:10
Napsal jakanas;1023540
ono když mi správce ppc řekne "pokud to vydělává ted tak se mnou to vydělá 3x tolik" tak si člověk řekne to je super a už se vidí ležet na pláži v karibiku... A musím říct že když jsem mluvila s Patrikem tak jsem na to chvílema myslela (když mi tam ukazoval jakýsi graf čehosi od konkurence)
No nic jdu pracovat, pláž se nekoná.
Tak ono ti to může vydělat víc, ale na válení na pláži to určitě nebude (musíš přece expedovat zboží :))) PPC jsou nejdražší kanál, ale zase s nimi dokáže rychle oslovit potencionální zákazníky, "přesně" zacílit na jejich potřeby a hlavně použít remarketing:)
20. 11. 2013 10:13:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966963
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
20. 11. 2013 10:17:06
Petro a koho byste doporučila "bez jistoty" :)? Jde mi o to hledat alespon mezi trochu prověřenými, ono PPC specialistů tu běhá pomalu stejně, jako SEO expertů a odborníků na sociální sítě (mnohdy to vše v jedné osobě :) ) a vybírat je opravdu složité.
20. 11. 2013 10:17:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966962
Vladimír Smitka
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 11. 2013 10:28:59
Dobrý signálem je, že správce chápe, že PPC není jen o PPC, ale že běžící kampaň generuje spousty dalších dat, které se dají využít. Takže pokud vám chce mermomocí vnutit další služby, je to správné :-)
20. 11. 2013 10:28:59
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravce-ppc-kampane/strana/2#reply966961
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit