Zadejte hledaný výraz...

Co s rozbaleným a "vyzkoušeným" zbožím

Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
16. 8. 2008 11:47:33
Jak všichni víme koncový zákazník má právo na vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodu, ale jak se pak zachovat k rozbalenému zboží které předtím už někdo třeba 5 dnů používal?
Stává se Vám často, že se Vám vrací otevřené a otestované zboží ?
16. 8. 2008 11:47:33
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111208
Záleží co za typ zboží prodáváš. Použité a vrácené produkty můžeš prodat na eshopu levněji jako použité. Zabere to asi nejmíň času. U některého typu zboží je třeba výhodné umístit věc třeba na Aukro a udělat tím zároveň eshopu reklamu.
16. 8. 2008 12:11:42
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111207
anjuska
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 8. 2008 18:10:04
Napsal MaXemail;99028
Jak všichni víme koncový zákazník má právo na vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodu, ale jak se pak zachovat k rozbalenému zboží které předtím už někdo třeba 5 dnů používal?
Stává se Vám často, že se Vám vrací otevřené a otestované zboží ?
Tato problematika mě velmi zajímá,pracuji v e-shopu .
Je správné vyžadovat po zákazníkovi,který po 10 dnech užívání výrobku (např.MP3 přehr.)v rámci zákonné 14-ti denní lhůty vrací zboží jakýsi poplatek?
Dá se uplatnit § 53 bod (10) Občanského zákoníku: Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení ?
Je tím myšleno možnost požadovat po zákazníkovi stornopoplatek,který mi účtuje sklad za rozbalené a vrácené zboží?
děkuji za rady,tipy a Vaše názory ;)
29. 8. 2008 18:10:04
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111206
Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 8. 2008 19:10:12
Ještě se zeptám těch 14 dnů je počítáno od převzetí zásilky a pak má 14 dnu na odeslání nebo 14 den to musí být u mě už zpět ?
29. 8. 2008 19:10:12
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111205
anjuska
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 8. 2008 19:17:16
Napsal MaXemail;105859
Ještě se zeptám těch 14 dnů je počítáno od převzetí zásilky a pak má 14 dnu na odeslání nebo 14 den to musí být u mě už zpět ?
počítá se ode dne převzetí a nejpozději 14. den musí shop informovat o odstoupení od smlouvy,zboží poté musí doručit do 3 dnů
29. 8. 2008 19:17:16
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111204
Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 8. 2008 19:27:34
Napsal anjuska;105862
počítá se ode dne převzetí a nejpozději 14. den musí shop informovat o odstoupení od smlouvy,zboží poté musí doručit do 3 dnů
Díky moc za upřesnění
29. 8. 2008 19:27:34
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111203
anjuska
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 8. 2008 11:21:59
žádné nápady?
30. 8. 2008 11:21:59
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111202
Gord
verified
rating uzivatele
22. 9. 2008 10:15:54
U nás to funguje tak, že zboží se zkontroluje a posléze prodává jako výprodejový produkt s o něco nižší cenou. Nebo jak psal někdo výše, zkusit prodat na aukru, ale tam se musí počítat ještě s tou provizí.
Nedávno známého napadlo, jestli je nějak ošetřené když si zákazník koupí holící strojek, oholí se s ním 3x a vrátí ho ve 14 dnech. Zatím jsem po dalších informacích moc nepátral, ale myslím si že s hygienických důvodů by se to brát zpět nemělo.
22. 9. 2008 10:15:54
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111201
Napsal Gord;118138
Nedávno známého napadlo, jestli je nějak ošetřené když si zákazník koupí holící strojek, oholí se s ním 3x a vrátí ho ve 14 dnech. Zatím jsem po dalších informacích moc nepátral, ale myslím si že s hygienických důvodů by se to brát zpět nemělo.
Takové použité zboží v žádném případě nebrat. Zákazník si ho můe prohlédnout, ale nepoužívat. Použité trenky mu taky nikdo nevezme zpět. Bohužel český zákazník si plete spotřebitelská práva s vychcaností, hlavně když někoho odrbe a má něco zdarma, třeba i ten holící strojek na týden
22. 9. 2008 10:31:57
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111200
Petr
verified
rating uzivatele
(132 hodnocení)
22. 9. 2008 11:16:33
No právě dle mého názoru může vrátit cokoli i používané třeba těch 10dní, ale je to nehygienické a dost nevkusné. Ale jak už bylo řečeno český zákazník je vychcaný a nic mu není proti srsti.
Dokonce sem zažil zákazníka, který jsi takhle kupoval vysavače a vždy je vracel zpět se špinavým filtrem.
22. 9. 2008 11:16:33
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111199
satoo
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
22. 9. 2008 11:47:11
Zakaznik nemuze vratit rozhodne vse. Zadne trenky, hilici strojky, a ani treba sluchatka vratit nesmi. Zbozi MUSI vratit do 14 dnu (tj. prodavaci do ruky), zadny 3 dny navic nikde v zakone nejsou. V pripade, ze je zbozi evidetne pouzite (vcetne oderku, opatlanin), lze uplatnit zakon o bezduvodnem obohaceni a vracenou castku ponizit. Pokud nejaka cast baleni chybi (napr. kabel), opet zadne vraceni. Pokud je to zbozi objednane vyslovene na prani zakaznika, a neni standardne drzeno v nabidce, opet zadna vratka. Pokud bylo zbozi upraveno na prani, opet zadna vratka. A tak dale. Nenechame si srat na hlavu od spekulantu! :))
22. 9. 2008 11:47:11
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111198
Ivan L.
verified
rating uzivatele
22. 9. 2008 11:57:52
Každý zákazník má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů v případě, že se nejedná o
- zboží upravené podle přání spotřebitele
- zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele
- zboží nebo služby, jejichž přirozená podstata takové odstoupení neumožňuje
- počítačových programů, audio a video nahrávek, byl-li porušen jejich originální obal
- noviny, periodika a časopisy
Zákazník jinak může od smlouvy ustoupit a to i v případě, že zboží je použité, opotřebované či nekompletní. V takových případech má však prodejce právo účtovat za tyto "prohřešky" prokazatelnou náhradu (např. nové filtry do vysavače).
Za odstoupení od smlouvy nesmí být zákazník sankcionován, ale podle toho co jsem našel na webu se dá tento bod obejít účtováním různých poplatků spojených s převzetím vráceného zboží (na to má prodejce právo). Koukněte třeba na http://www.elektrocoleti.cz/jak-postupovat-pri-vraceni-zbozi+mn206/
22. 9. 2008 11:57:52
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111197
Pyrates GH
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
22. 9. 2008 11:58:17
Souhlas se Satoo, ptal jsem se na to pravnika a dokonce mi to poradil dat rovnou od Obchodnich podminek i kdyz to řeší OZ. Zakaznik ma pravo na plnou cenu zboží, nikoliv prostředků na dopravu... pokud zboží vrátí kompletní včetně orig. balení bez poškození a zjevného opotřebování. Potom už to je na dohodě s prodejcem.
22. 9. 2008 11:58:17
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111196
Gord
verified
rating uzivatele
22. 9. 2008 12:03:38
Taky si myslím že použitej strojek není v pořádku na vratku. Bojím se taky toho aby si některé menší firmy nezačly nakupovat na nějakou fyzickou osobu a zboží nepoužili třeba na nějakou prezentaci a pak ho nechtěli vrátit.
22. 9. 2008 12:03:38
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111195
neddy
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
22. 9. 2008 13:04:09
V tomto případě bych se zákonem oháněl opatrně. Jen přeci je lepší mít pár Kč ztrátu, než aby nějaké "pako" pak někde na blogu šířilo, jak byl v tom a tom eshopu nákup katastrofální. Ostatním pak těžko vysvětlíte, že dotyčný byl "dobytek". Další otázkou je, jak často se vám takové zboží vrací a zda má smysl toto moc řešit? Mě osobně ani jednou. Taky pochybuju, že firma by si vždy na prezentaci koupila věci z eshopu a za 14 dní je vrátila. Jen přeci to vždy nefunguje tak, že dnes objednám a zítra to mám. V některých eshopech by firma v den prezentace nemusela zboží ještě mít a to si myslím nelajznou. S takovým jednáním by taková firma na trhu asi dlouho nevydržela.. Pokud už se nějaké to zboží opravdu vrátí, tak jej nabídni rodině, sousedům nebo kamarádům. Těm lépe vysvětlíš, že zboží je sice rozbalené, ale v pořádku. Ještě pak budou rádi, že si něco koupili se slevou :-) Pokud se vrací každá druhá zásilka do 14ti dnů, tak bych chybu začal asi hledat někde jinde a ne u zákazníka ;)
22. 9. 2008 13:04:09
https://webtrh.cz/diskuse/co-s-rozbalenym-a-vyzkousenym-zbozim#reply111194
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit