Zadejte hledaný výraz...

Jak zlepšit hodnocení vašich stránek?

Pro vaše podnikání je žádoucí, aby webové stránky, případně také e-shop, byly snadno vyhledatelné. Díky tomu můžete získat spoustu nových zákazníků. Jak ale vylepšit web tak, aby ho vyhledávače takzvaně nediskriminovaly, a naopak ho nabízely uživatelům internetu na prvních příčkách?

Ze všeho nejdůležitější je zaměřit se na SEO, tedy Search Engine Optimization (česky optimalizace pro vyhledávače). Díky tomu se vaše webové stránky mohou umisťovat na předních příčkách v Google vyhledávači, na Seznamu i v dalších vyhledávačích. Kvalitní SEO docílíte pomocí několika faktorů a nástrojů. Kterých?

Rychlost načítání stránky

Čím déle se stránka načítá, tím spíše přijdete o potenciálního čtenáře nebo zákazníka. Je-li rychlost načítání vašich webových stránek pomalá, Google si toho všimne a v hodnocení vás pošle na nižší příčky. Pomalého načítání si ovšem všímají i sami uživatelé. Dosavadní výzkumy poukazují na to, že nenačtou-li se webové stránky do tří vteřin, až čtyřicet procent zákazníků webové stránky opustí. Říkáte si, že stále zbývá šedesát procent, a tak to není taková tragédie? Další výzkumy ovšem poodhalily, že až osmdesát procent návštěvníků se na váš web nikdy nevrátí, protože s ním mají špatné zkušenosti. A toto číslo už trochu šokující a překvapivé skutečně je. Proto si co nejrychleji otestujte z hlediska rychlosti svůj web, například na stránkách Pingdom.

Kvalitní obsah je nutností

Myslíte si, že čím častěji budete plnit svůj web, tím bude lépe hodnocený? Máte pravdu. Skutečně to tak je. Zároveň ovšem platí, že obsah musí být také velmi kvalitní. Vytvářejte takový obsah, díky kterému se budou chtít uživatelé vracet. Překvapujte je, sdílejte nové informace, výsledky nedávných výzkumů, zábavné informace i novinky. To vše může uživatele donutit k tomu, aby se k vám zase vrátili. Budete-li psát pouze o svých produktech a opakovat se, brzy to čtenáře omrzí a už se na vaše webové stránky nevrátí.

Dejte si pozor na fotografie

Doplňovat psaný text fotkami je žádoucí. Lidé se rádi dívají na fotky a videa, a pokud jste zvyklí je k článkům přidávat, dávejte si pozor na to, aby fotografie nebyly příliš velké. Neboť čím větší fotografie máte, tím více zpomalují váš web. Proto si u nich hlídejte velikost a komprimujte je. Rovněž nezapomínejte obrázky správně pojmenovávat. Obrázek, který nazvete `Moderní dekor` je pro vyhledávače nicneříkající. Lepší je pojmenovávat fotografie konkrétněji, například `Moderní gabionové ploty pro každou zahradu`.

Rozdělení textu

Souvislý text není dobře čitelný pro samotné uživatele, natož pro vyhledávače. Čleňte ho do kratších odstavců, používejte rozdělení Nadpis 1, Nadpis 2 a Nadpis 3. Také do nich nezapomínejte přidávat vhodná klíčová slova, která vám mohou zvýšit návštěvnost. Žádoucí je rovněž v textu ztučňovat určitá slova nebo pasáže, aby se v nich čtenář lépe orientoval. Používejte rovněž kurzívu nebo odrážky, které text dokážou snadno zpřehlednit. A rovněž nepište příliš dlouhé texty. Snažte se, aby každý text měl maximálně dvě až tři normostrany.

Používejte odkazy

Do článků přidávejte odkazy nejenom na jiné vaše články, případně na e-shop či konkrétní produkty, ale také na další relevantní externí webové stránky. Musíte si však pohlídat, aby vždy byly všechny odkazy funkční. Když budete mít na svých stránkách nefunkční odkazy, vyhledávač to pozná a váš web kvůli tomu opět diskriminuje a upozadí vás. Pravidelně proto odkazy kontrolujte a každý odkaz, který nebude fungovat, zrušte nebo ho nahraďte jiným, funkčním.

Nezapomínejte na mobilní telefony

Mnozí lidé, kteří si vybudují vlastní webové stránky nebo e-shop, zapomínají na to, že musí e-shop nebo web optimalizovat pro mobilní telefony, nejen pro stolní počítače či notebooky. Čím dál více lidí k brouzdání po internetu používá mobilní telefon nebo tablet. Spousta webů k tomu však není uzpůsobená, text se často rozpadá, obrázky se nenačítají a čtenář se pak na stránkách nevyzná a opustí je. I toto vám v hodnocení stránek uškodí.

Sdílejte články na sociálních sítí

Sociální sítě stále mají velkou moc, i když si možná o alespoň o Facebooku myslíte pravý opak. Když nějaký článek čtenáře zaujme, neváhá ho sdílet. Proto vše, co napíšete, sdílejte na Instagramu, Twitteru, Facebooku a dalších sociálních sítích, které používáte, nebo které můžete začít teď hned používat. Stále velmi oblíbenou sociální sítí je TikTok. Už dávno totiž neplatí, že je jenom pro náctileté. Využívají ho úspěšné firmy po celém světě, tak proč ne vy? Točte zábavná a inspirativní videa a máte z poloviny vyhráno. Právě sociální sítě se stávají vaší marketingovou strategií, za kterou teoreticky nemusíte utratit ani korunu, přitom můžete zvýšit povědomí o vaší značce.

Mocná klíčová slova

Jak jsme nastínili již výše, důležité je používání klíčových slov. To jsou slova, která lidé nejčastěji ve vyhledávačích hledají. Pokud je ještě neznáte a nikdy jste si ani nedělali klíčovou analýzu, můžete k ní použít například Sklik nebo našeptávač klíčových slov přímo v Googlu. Pro marketingové účely se také jistě hodí Marketing Miner, který má svou placenou i neplacenou verzi. Klíčová slova zapojujte do každého článku, nejen do nadpisů a podnadpisů, ale i do samotného textu a do popisků fotek nebo vašich produktů či služeb, které na e-shopu nabízíte.


Vydáno
16. 2. 2022
Kategorie
Tagy