Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak vybudovat e-shop, aby vám skutečně vydělával?

V dnešní době si e-shop dokáže založit během jediného dne úplně každý. Uměním ovšem není vytvořit ho, ale dostat na něj potenciální zákazníky a přimět je, aby u vás nakoupili služby nebo zboží. Skutečně víte jak na to, nebo si necháte poradit?

Než se pustíte do podnikání na e-shopu

Výdělečný e-shop nemá každý, spíš existuje více těch, které sotva přežívají a vydělají zrovna tak akorát na pokrytí nákladů. Někdy ani to ne. Zřizujete-li si e-shop, musíte si uvědomit několik důležitých skutečností:

  • Sám od sebe prodávat nebude, je zapotřebí naplnit ho texty s vybranými klíčovými slovy a připravit si k němu marketingovou kampaň na sociálních sítích nebo v internetových magazínech.
  • Pokud chcete mít na e-shopu platební bránu, například GoPay, počítejte s tím, že vás bude provozování platební brány stát několik set korun měsíčně a to i v případě, že ji vaši zákazníci nepoužijí ani jednou.
  • Za každý doplněk, který není v základní nabídce e-shopu, například hromadný e-mailing, si připlatíte.

Jste pevně rozhodnutí se do e-shopu pustit? Pak se vám dozajista budou hodit následující tipy jak pozvednout prodejní portál zas na o něco vyšší úroveň.

1. Buďte osobní

Kdo za e-shopem stojí? Představte se svým potenciálním zákazníkům a zajímavou formou jim popište příběh značky a proč prodáváte to, co prodáváte.

2. Prodávejte to, co byste si sami koupili a k čemu máte vztah

Jestli se pustíte do e-shopu se šrouby a maticemi, přičemž ani netušíte, k čemu se reálně používají, brzy vás takový e-shop přestane bavit. Musíte mu věnovat svůj čas, mnohdy i peníze, a když se budete muset věnovat něčemu, k čemu nemáte pražádný vztah, dříve nebo později se vám omrzí

3. Udělejte si analýzu klíčových slov

Prodáváte potřeby pro domácí mazlíčky, jógové podložky a oblečení nebo přírodní svíčky? Je zapotřebí udělat analýzu klíčových slov, které s vašimi produkty nebo službami souvisejí. Díky nim můžete zaplnit e-shop (ovšem smysluplnými a hodnotnými) texty, které vám pomohou zvýšit jeho návštěvnost. Analýzu klíčových slov můžete provést i bez placených nástrojů, jen s pomocí tabulky, vytipovaných klíčových slov a nástrojů, jako jsou Keywordtool.io, Semor nebo Google Trends.

4. Vytvářejte autorské texty

Nikdy nic nepřebírejte ani nekopírujte a to ani od vás samotných ani od nikoho cizího. Každý popisek, každý text a každý název musí být originální.

5. Buďte unikátní

Vytvářejte popisky a nadpisy tak, aby dokázaly zaujmout. Pište v druhé osobě množného (případně i jednotného) čísla. Zároveň se ale snažte nepoužívat příliš vykřičníků, ty přenechte bulvárnímu zpravodajství.

6. Vyhněte se klišé a prázdným frázím

Do popisů produktů napište to, co lidé nevědí. Že obojek pro psy slouží k uchycení vodítka a navléká se okolo krku ví asi každý, kdo někdy nějakého psa viděl. Zaujměte své potenciální zákazníky například materiálem, z něhož je vyrobený, a jaké jsou jeho přednosti. Nebo do popisku napište vtipnou příhodu, který jste s produktem zažili, v čem vám pomohl nebo proč si ho lidé objednávají.

7. Odkazujte na své články

Napsali jste o daném produktu článek? Prolinkujte ho v popisku a dejte svým zákazníkům dobrý důvod, proč by si článek měli přečíst. Nastiňte, co se v článku dozvědí.

8. Design až na prvním místě

Žádný z předchozích tipů vám pravděpodobně nebude fungovat, pokud nebude e-shop přehledný a líbivý. V jednoduchosti je síla a krása, proto si vyberte takovou šablonu, která vyhovuje typu produktů, který prodáváte, a zároveň vás zaujme na první dobrou.

9. Komunikujte rychle

Jestliže si zákazník objedná zboží, předpokládá, že mu ihned přijde do e-mailu potvrzená objednávka, případně daňový doklad za platbu. To se dá v redakčním systému e-shopu zautomatizovat, ale musíte vše správně nastavit. Pokud vám zákazník prostřednictvím formuláře na e-shopu položí dotaz, reagujte nejpozději do 24 hodin. Zákazníci mají rádi rychlost a to především v dodávce zboží.

10. Slevy táhnou

Ty patří k největším tahákům stejně jako dárky k nákupu. Připravte si slevovou kampaň k nejrůznějším svátkům, výročím, Velikonocům, Vánocům či k jiným příležitostem.

E-shop dnes zvládne obsluhovat úplně každý, nepotřebujete mít žádné speciální znalosti. Po technické stránce proto téměř všechno zvládnete levou zadní, a když ne, vždy najdete na stránkách poskytovatele e-shopu kontakt na zákaznickou podporu.

 


Vydáno
23. 10. 2021
Kategorie
Tagy