Vánoce se blíží mílovými kroky a není radno nic podcenit. Kromě naplánování předvánočních a vánočních kampaní ve formě PPC reklamy je velmi důležité i správně komunikovat na sociálních sítích, připravit si newsletter a svůj e-shop a blog naplnit texty s vánoční tematikou. Začněte s přípravou raději hned teď, už včera bylo pozdě.
SEO analýza na prvním místě
Ze všeho nejdříve zapátrejte například na Marketing Mineru nebo Collabimu po vhodných klíčových slovech s vánoční tematikou, která byste mohli umístit nejenom do svých příspěvků na blogu, ale i do popisků k produktům na vašem e-shopu. Ta nejsilnější slova a slovní spojení pak nezapomeňte zařadit do titulků a mezititulků.
Nabídněte články s vánoční tematikou
Lidé milují všemožné návody, rady a tipy, jak na to. Proto například sepište článek o tom, jak originálně zabalit dárek. Také můžete čtenářům připomenout oblíbené vánoční zvyky nebo tradiční vánoční koledy a jejich historii. V ještě lepším případě se vám povede sepsat článek, který bude spojovat Vánoce s tím, co na svém e-shopu prodáváte. Existuje u vašich výrobků nebo služeb nějaké využití, které se hodí přímo na Vánoce? Nezapomeňte se o tom rozepsat více.
Natočte video, nafoťte vánoční fotky
Fotky a video táhnou vždycky víc než obyčejný text. Pokud máte možnost a hlavně dobrý nápad, připravte si pár vánočních fotografií a aspoň jedno vánoční video, které ve vhodný čas zveřejníte za svých sociálních sítích. Snad nemusíme připomínat, že by mělo jít o video s virálním potenciálem. Mělo by být tedy něčím zajímavé nebo alespoň nadmíru vtipné.
Víc než ostatní
Svým potenciálním i stávajícím zákazníkům byste měli dopřát něco víc než ostatní e-shopy. Co to znamená? Například jim můžete věnovat malou pozornost k nákupu. Také je možné nabídnou jim pořídit si danou věc rovnou v dárkovém balení. Oblíbené je například i gravírování produktů. Dále byste jim měli umět garantovat dodání zboží do Vánoc. Oblíbenou službou je i možnost vrácení nebo výměny zboží po Vánocích nebo Novém roce.
Zkontrolujte si funkčnost webových stránek
Není nic horšího, než když při spuštění vánoční kampaně zjistíte, že vám na webu něco nefunguje. Proto si co nejdříve projeďte celý web, celý nákupní proces, který musí absolvovat každý zákazník, abyste ověřili, jestli někde něco takzvaně nevázne, zdali na vás někde nevyskočí nějaká chyba. Nezapomeňte ale nákupní proces absolvovat jak přes počítač, tak i tablet a mobilní telefon. Zkontrolujte, zda funguje platební brána a další funkce, které svým zákazníkům nabízíte.
Překontrolujte zboží na skladě
Máte zboží dost? Nebo ještě potřebujete zásoby doplnit? Když po spuštění kampaně zjistíte, že se zboží rychle vyprodalo a vy nemáte další, je taková kampaň téměř zbytečná. Mohli jste z ní totiž vytěžit mnohem víc. Také si ověřte, zdali máte dostatek materiálu k balení zboží. Jestliže balíte zboží do potištěných obalů, pak zajistěte potisk na obaly co nejdříve. Nevíte, kolik zboží je dost zboží? V tom případě se podívejte na statistiky z předchozího roku. Určitě je ale dobré množství zboží ještě o něco navýšit. Nezapomeňte, že doba se v posledních dvou letech kvůli koronavirové pandemii dost změnila. Lidé nakupují na internetu mnohem více než kdy jindy.
Nastavte si PPC kampaň
Říjen je ideálním měsícem, kdy PPC kampaň nastavit. Opět do kampaně zakomponujte vhodná klíčová slova a slovní spojení, která se pojí k vánočnímu období, tedy i k adventu. Nevolte však příliš obecná, nicneříkající slova jako vánoční dárky, vánoční období, adventní sleva atd. Buďte trochu specifičtější. Pokud není nastavování PPC kampaní vaší parketou, pak si k této práci raději přizvěte marektingové a reklamní specialisty. Vynaložené peníze se vám vrátí spíše, než kdybyste si bez jakýchkoliv zkušeností reklamu nastavovali sami.
Rozesílejte newsletter
Jednou týdně by vaši registrovaní zákazníci měli dostat e-mail s lukrativní nabídnou na koupi vašeho zboží nebo služeb. Nezapomeňte v bodech zmínit, proč by měli lidé nakoupit právě na vašem e-shopu. Důvodů může být spousty, například garance dodání do Vánoc, slevy, dárky k nákupu, nebo například jde o handmade zboží vyrobené v Česku, případně jakékoliv další důvody a zajímavosti, které se k vašemu e-shopu vážou.
Nezapomeňte na remarketing
Remarketing neboli opětovné oslovení zákazníků, které váš e-shop již v minulosti navštívili, je taktéž skvělým způsobem, jak zákazníky přimět k nákupu. Cílit se dá nejenom na zákazníky, kteří u vás již někdy nakupovali, ale také na ty, kteří si dali zboží do virtuálního košíku, ale objednávku nikdy nedokončili. Remarketing je možné využívat jak na Google Adwards, tak například na Skliku, Facebooku a také lze využít remarketingových bannerů.
Komunikujte se zákazníky
A to mnohem intenzivněji než dříve. Alespoň jednou denně byste měli umístit příspěvek na sociální sítě Facebook a Instragram, případně jiné. Je dobré si ale připravit přesný publikační plán příspěvků. Ty by měly být co nejkreativnější. Střídejte textové příspěvky s těmi obrazovými. Možná můžete uspořádat také soutěž. V současnosti jsou velmi populární rovněž koláže, které obsahují nějaký vtip či zajímavou informaci.
Grafická stránka webu je důležitá
Pokud chcete na svém e-shopu udělat nějaké změny, je teď ten správný čas. Můžete udělat celý redesign webu, případně můžete jen zatraktivnit hlavní stránku neboli home page. Na škodu není ani vyladit e-shop do vánoční tematiky.
Nestíháte všechno sami? To přece není ani ve vašich silách. Obklopte se lidmi-odborníky, kteří své práci rozumí, a v předvánočním shonu budou vaší pravou rukou. Automatizujte a delegujte. Předvánoční období nemá být obdobím stresu, shonu a nedostatku spánku. Je důležité z tohoto období vytěžit maximum, ale neuštvat se k smrti.