Zadejte hledaný výraz...

8 hlavních důvodů, proč vám zákazníci utíkají

Proč vám zákazníci z vašich webových stránek utíkají a nevracejí se? Tento fakt může mít hned několik relevantních důvodů. Sice staré dobré rčení říká, že není možné zavděčit se všem, ale na druhou stranu se musíte snažit, abyste se zavděčili co nejvíce lidem. Čím více pozornosti si získáte, tím lepší výchozí pozici budete mít v případě prodeje vašich produktů nebo služeb.

Myslet si, že napíšete článek a ten se bude jako mávnutím kouzelného proutku sdílet mezi uživateli internetu sám, je jako věřit na zázraky. A ty se bohužel většinou nedějí. Je zapotřebí jít svému štěstí a úspěchu vstříc a udělat váš web uživatelsky přívětivý, čtivý a zejména zábavný.

1. Nejste aktuální

První velkou chybou všech, kdo s webovými stránkami, případně s e-shopem začínají, je, že publikují příliš málo textu. Čím bude váš web aktuálnější, tím větší šanci má na to, aby ho vyhledávač nabídl uživatelům internetu na prvních pozicích. Pokud budete publikovat jeden článek měsíčně, pak web rychle zapadne do internetových vod a nikdo ho nenajde. V ideálním případě byste měli publikovat minimálně dva články týdně. Samozřejmě čím více nových informací týdně na webových stránkách přibude, tím lépe.

2. Píšete až moc dlouhé články

To sice někdy nemusí být na škodu, nabízíte-li svým čtenářům skutečně zajímavé a aktuální informace, ale většinou to na škodu bohužel je. Internet není knížka. Na internetu mají být články kratší a úderné. Žádné rozvláčné psaní. Text rozčleňujte do odstavců a používejte podnadpisy. Tučně zvýrazňujte zajímavá slovní spojení nebo slova, nikdy však ne celé pasáže. A pokud je to možné, proložte text obrázky nebo videem. Neměly by to být ale fotografie z fotobanky, které většinou nikomu nic neřeknou. Fotobanky využívejte jen v nouzovém případě.

3. Jste nudní

I když napíšete jen jednu normostranu textu, což je 1800 znaků včetně mezer, můžete tím své čtenáře doslova a do písmene unudit k smrti, když jim budete překládat informace, které se dočtou jinde, nebo informace, jež jsou příliš staré. Za každých okolností se snažte být zajímaví, aktuální a o krok napřed před konkurencí. Než začnete cokoliv psát, nejprve si zmapujte, kolik toho už bylo o tématu, které si vyberete, napsáno. Pak vymyslete nový úhel pohledu nebo se snažte najít nové informace, ale v žádném případě neopisujte od konkurence.

4. Web není uživatelsky přívětivý

Co to znamená? Že se stránky načítají příliš dlouho, nebo že je nepřehledný. Případně může být zakopaný pes také v tom, že se špatně načítají obrázky a videa. Jak optimalizovat obrázky, jsme vám vysvětlovali v článku Jak optimalizovat obrázky pro e-shop. Někdy však může dojít i k tomu, že prolinkováváte na jiný svůj článek nebo dokonce na jiný web, ale odkazy nefungují. I to si hlídejte. Rovněž nezapomeňte články řadit do rubrik a podrubrik. Chce-li se čtenář k některému vašemu textu vrátit, měl by se mít podle čeho orientovat.

5. Nekomunikujete

Když vám lidé píšou, zanechávají pod články své otázky, postřehy nebo cokoliv jiného, je slušné jim odpovídat a reagovat. Pokud napíšou jednou nebo dvakrát a vy s nimi nebudete komunikovat, potřetí už vám sami od sebe nenapíšou. Se čtenáři ovšem mluvte také v samotném článku. Pokládejte otázky, vyzývejte je k tomu, aby se k článku vyjádřili. Čím bude článek komentovanější, tím také může být sdílenější. A to je přesně to, co potřebujete.

6. Na nic se nespecializujete

A to je další z častých problémů – váš web musí být vždycky na něco zaměřený. Nejste obchodní centrum, abyste si mohli dovolit nabízet a prodávat všechno. Musíte mít jasný záměr a z vašich článků to musí být patrné. Vždy si vyberte jenom jedno, nanejvýš dvě témata a na ty své články zaměřte.

7. Máte špatný název stránek

Název vašeho webu by měl být snadno zapamatovatelný, zapisovatelný i vyslovitelný. Jakmile ho jednou čtenář objeví, měl by si jeho název v případě potřeby okamžitě vybavit. Pokud ale bude název dlouhý a nesrozumitelný, škodíte tím sami sobě.

8. Nejste důvěryhodní

Když uživatel uvidí, že na svých stránkách nemáte žádný kontakt, ani nic o vás nebo vaší značce, stejně tak když vám chybí propojení se sociálními sítěmi, jako je Facebook nebo Instagram, moc důvěry v něm nevzbudíte. Důvěru nebudí ani stylistické nebo gramatické chyby v článcích. Projděte si pár webů a e-shopů vaší konkurence a sami se podívejte, které ve vás důvěru budí, a které nikoliv. Nemůžete po svých zákaznících a čtenářích chtít, aby váš web pravidelně navštěvovali, když vy sami byste se jistě na web, který nesplňuje určité standardy, už nikdy nevrátili.


Vydáno
4. 4. 2022
Kategorie
Tagy