Zadejte hledaný výraz...

Zákazník nechce vrátit zboží

Roman777
verified
rating uzivatele
20. 8. 2018 09:07:26
Dobrý den,
poslal jsem zákazníkovi zboží, které prý přišlo poškozené. Neskutečná arogance a sprosté jednání z jeho strany mě až překvapila. Poslal jsem mu instrukce co má dělat. Přišla další vlna sprosťáren, že nic na reklamaci posílat nebude a že mu máme poslat nové zboží (poškozené by prý někdy vrátil). Dokonce napsal, že si proto máme přijet. Pak psal něco o podvodnících atd... Nakonec napsal, že chce vrátit peníze. Tak jsem mu odepsal, že v tom nevidíme žádný problém, ať to pošle zpátky a peníze mu vrátíme během max 10 dnů a to včetně jeho poštovného. Stačí oskenovat podací lístek.
Následně přišla další vlna nadávek, že chce okamžitě poslat peníze a že on nic posílat nikam nebude. Prý nejdřív až bude mít peníze na účtě.
Opět jsem mu napsal, že takto se to nedělá a že je potřebné poslat zboží zpět k nám a s vyplněným dokumentem o vrácení zboží (posílali jsme je v e-mailu a jsou i na webu)
Zákazník prý předává záležitost do TV, tisku a ČOI.
Byl náš postup správný?
20. 8. 2018 09:07:26
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361615
Erik
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
20. 8. 2018 09:13:02
Napsal Roman777;1480445
Byl náš postup správný?
Nejsem si jistý, ale mám pocit, že peníze musíte vrátit po určité době od obdržení odstoupení od smlouvy a ne od reálného vrácení zboží.
20. 8. 2018 09:13:02
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361614
Roman777
verified
rating uzivatele
20. 8. 2018 09:17:48
Čili já mu vrátím peníze a on mi pak napíše, že mi nic nepošle a že si proto mám přijet?
20. 8. 2018 09:17:48
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361613
xunil
verified
rating uzivatele
20. 8. 2018 09:18:50
Ze zajímavosti o jakou částku se jedná? Dle reakcí asi hodně nad jeho příjmy.
Formulář pro odstoupení má být přiložen. Vy nemůžete čekat, až dorazí peníze od něho. Je pak rozdíl mezi reklamací a vrácení bez udání důvodu v rámci 14 dní, případně poškození zboží.
Míč je na straně zákazníka a musí provést nějakou akci (odstoupení, reklamace zboží, reklamace dopravy,...) Vy pak musíte patrně reklamovat u dopravce, dodavatele,...ale to už zákazníka nemusí trápit.
ČOI bude kontrolovat postup, nikoli zkoumat a rozhodovat o reklamaci zboží.
20. 8. 2018 09:18:50
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361612
Erik
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
20. 8. 2018 09:20:08
Napsal Roman777;1480449
Čili já mu vrátím peníze a on mi pak napíše, že mi nic nepošle a že si proto mám přijet?
Pokud jde o věc za pár stovek, tak nad tím máte mávnot rukou už dávno, pokud věc ve vyších jednotkách tisíc, můžete to samozřejmě již řešit soudně, nemůže si jen tak nechat věc, která není jeho.
20. 8. 2018 09:20:08
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361611
lada1979
verified
rating uzivatele
20. 8. 2018 09:26:31
Ach jo zase nepíšeš všechno. V prvé řadě si máš ujasnit zda reklamuje nebo chce odstoupit. V druhé řadě nevím kým jsi to posílal měla proběhnout reklamace u dopravce. Za třetí pokud odstoupil musí odstoupit do 14 dnů a ty vrátit taky do 14 dnů od jeho odstoupení, ale pokud máš v OP, že peníze vracíš až po vrácení zboží tak čekáš na zboží. Za další nepíšeš o jako zboží jde, ale v případě nadrozměrného nebo těžkého co nejde běžným způsobem odeslat by sis ho měl vyzvednout sám.
Pokud to předává médiím a kontrolních orgánům to se dnes používá místo pozdravu, pokud ho chceš vytočit napiš mu, že na to má právo, ale také že se může případně dopustit třeba poškození jména firmy s jistými následky.
A upřímně my jsme pro zákaznický přístup zrušili a právě proto, že každý to chtěl vyměnit nebo nahradit hned a že to hned pošle a pak nikdo nic neposlal a přestal komunikovat. Mimochodem na jistém diskuzním foru se tomu říká pohádka pro české dodavatele, kdy tvrdí, že zahraniční dodavatel jim zmetek nechá a pošle nové zboží a ještě poukaz na další nákup, takže pak to mají dvakrát a jednou zadarmo.
20. 8. 2018 09:26:31
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361610
Roman777
verified
rating uzivatele
20. 8. 2018 09:26:31
Je to věc za několik tisíc. Zákazník udělal jen jednu akci. Píše pořád dokola, že jsme podvodníci a že chce peníze zpátky. Prý nic nikam posílat nebude a že chce vrátit peníze. Formuláře ho prý také nezajímají.
20. 8. 2018 09:26:31
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361609
Roman777
verified
rating uzivatele
20. 8. 2018 09:29:09
Já do dneška nevím zda zákazník reklamuje nebo vrací. Napřed chtěl reklamovat a pak storno objednávky. Nechce to ovšem poslat k nám. Nadrozměr to rozhodně není.
20. 8. 2018 09:29:09
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361608
start-up-x
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 8. 2018 09:48:30
Napsal Roman777;1480457
Já do dneška nevím zda zákazník reklamuje nebo vrací. Napřed chtěl reklamovat a pak storno objednávky. Nechce to ovšem poslat k nám. Nadrozměr to rozhodně není.
A co vlastně řešíte? Reklamované zboží vám nezaslal a pokud by chtěl odstoupit od smlouvy, tak formulář na odstoupení od něj taky nemáte... Já bych to vůbec neřešil, ale je to jen můj postoj.
20. 8. 2018 09:48:30
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361607
Roman777
verified
rating uzivatele
20. 8. 2018 09:50:09
Zákazník chtěl napřed reklamovat. OK, tak jsem mu poskytl veškeré instrukce. Toto následně odmítl a chtěl to vrátit. OK, opět jsem mu poskytl informace a opět to odmítnul. Opakovaně mi psal, že nebude nikam nic posílat, že ho to nezajímá. Jinak to zboží je sada nerezového nádobí.
20. 8. 2018 09:50:09
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361606
start-up-x
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 8. 2018 09:53:43
Napsal Roman777;1480469
Zákazník chtěl napřed reklamovat. OK, tak jsem mu poskytl veškeré instrukce. Toto následně odmítl a chtěl to vrátit. OK, opět jsem mu poskytl informace a opět to odmítnul. Opakovaně mi psal, že nebude nikam nic posílat, že ho to nezajímá. Jinak to zboží je sada nerezového nádobí.
Já bych to vůbec neřešil, ale to je můj názor
20. 8. 2018 09:53:43
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361605
Já bych mu napsal že si pro něj dojedu. myslím že to je podvodníček, co chce dostat prachy ale zboží nevrátí nikdy.
Pokud tam pojedeš, vem si 1 - 2 bouchače (ideálně 2cigány) a případně mu rozbij držku, když bude dělat problém :)
Když mu ji rozbijí cigáni, můžou argumentovat tím, že jim rasisticky nadával :)
20. 8. 2018 09:57:32
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361604
TV, tisk COI.. tim vyhrozuje kazdy, to je uz ohrana pisnicka... nicmene tezko rici jaka je posloupnost tech jeho kroku apod. kazdopadne pokud vam dorucil oznameni o odstoupeni ve lhute 14 dnu (a ono staci oznamit, ze odstoupuje od smlouvy treba v emailu, nepotrebuje formular..) pak je to odstoupeni platne.
Tudiz vy mate 14 dnu na vraceni penez, od okamziku kdy odstoupil od smlouvy. Nicmene zaroven je nemusite posilat drive, nez vam zbozi fyzicky vrati, nebo prokaze ze jej odeslal. Ma narok na nahradu postovneho od vas k nemu, ne od nej k vam a on ma povinnost to zbozi dodat, vy nemate povinnost si pro nej jezdit.
Takze bych mu potvrdil odstoupeni od smlouvy, at jste cisty. A zaroven jej vyzval k vraceni zbozi v ramci obcanskeho zakoniku
§ 1832
(4) Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
s tim, ze jakmile se tak stane, zaslete penize vc. nakladu postovneho. Nicmene porad jest budete mit narok na nahradu pripadneho poskozeni, pokud jej zpusobil on.
Toto je cisty postup. Samozrejme muzete byt "prozakaznicky" nebo se "nenervovat" vratit penize a neresit. Nicmene "na hruby pytel, hruba zaplata" nekdy neuskodi.
20. 8. 2018 10:00:36
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361603
Roman777
verified
rating uzivatele
20. 8. 2018 10:08:20
Co to znamená, že odstoupí od smlouvy? Jak na to pohlíží ČOI? Nikdy nic takového neudělal. Pořád mi píše vraťte mi peníze, podám trestní oznámení a potkáme se u soudu atd.. atd..
Pokud se bere jako odstoupení to, že napíše: jste podvodníci a vraťte mi moje peníze, tak potom ano.
20. 8. 2018 10:08:20
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361602
Odstoupit od smlouvy z pohledu COI znamena, ze projevil vuli odstoupit od smlouvy. Neni to formalisticke, ze musi pouzit nejakou konkretni frazi. Proste pokud rekne "odstupuji od smlouvy" nebo "chtel bych zrusit smlouvu" apod. tak je to vse projev vule. Ono by se to dalo odvodit i od pojmu "vratte mi penize" nebo tak. Proste zalezi zda chcete moc slovickarit, nebo ne a zda jste ochoten pripadne resit COI apod.
Proste se ho zeptejte zda chce tedy odstoupit od smlouvy, pokud ano, tak bych mu napsal jasne, co to znamena. Ze dle paragrafu apod. to probiha nejak. A na tom trval. Pak jste cisty.
20. 8. 2018 10:41:44
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nechce-vratit-zbozi/#reply1361601
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit