Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Výpověď v práci – zaměstnavatel se mstí

David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
3. 2. 2016 06:41:01
Napsal ponda1986;1263278
Tak jasně, ať mávne rukou a nechá to tak. A udělejme to tak všichni a pak jako ovečky rychle zpátky do ohrádky :-)) myslím, že i v případě nějakých "postihů" by z toho "zaměstnavatel" vyvázl daleko hůř - mladá paní byla čerstvě po MD, nutná potřeba peňez, po nátlaku kývla na část peněz na ruku atd..
Nic takového jsem přece neřekl. A ty se nauč alespoň číst:
Již od svých 19 let jsem byla zaměstnána v relativně luxusní prodejně s koženou obuví a modními doplnky. Vše probíhalo dobře, před 4 roky jsem otěhotněla a šla na mateřskou dovolenou.Po mateřské dovolené jsem se vrátila, tedy loni v létě a opět jsem nastoupila na původní místo.
3. 2. 2016 06:41:01
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171473
Lenny
verified
rating uzivatele
3. 2. 2016 08:06:03
Napsal gsmkabel;1263271
Asi by bylo nejlepší několikrát napočítat do sta a pak si zajít pro poslední výplatu 20.000-2.300-5.900=11.800 a mít klid.
Finančně to pro Vás vyjde ze všech možných možností asi nejlíp, ale hlavně budete mít celý problém ukončený.
Posílání různých kontrol bych si rozmyslel, protože pokud dostane jakkoliv tučnou pokutu, tak Vám to stejně nijak fiančně nepomůže, pouze riskujete odvetu.
Také souhlasím s touto variantou. A poté, co budete mít alespoň nějaké peníze, bych řešil ten zbytek (kontroly, podání podnětu,ČOI, ....klidně i hygienu). Na takové lidi jsem alergický a rozhodně bych se sám před sebou styděl, kdybych to nechal jen tak. A k dalšímu zaměstnání bych si určitě vyřídil pojištění odpovědnosti, říká se tomu pojistka na blbost. Stojí to asi 1000Kč/rok.
3. 2. 2016 08:06:03
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171472
hnidopich
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 2. 2016 08:18:04
Nevím,na kolik vám to pomůže,ale co možná nevíte i v soukromé svéře jsou povinné tzv. platové třídy viz:
Zaručená mzda v soukromém a veřejném sektoru - KupníSíla.cz…
co se týče prodavačky,nějaké širší pojetí je zde:
Kde začíná a končí plat prodavačky nebo prodavače? - KupníSíla.cz…
zkuste si to pročíst.
Nevím,jak jste měla postavenou pracovní smlouvu,ale pokud není součástí pracovní smlouvy hmotná zodpovědnost,nic od vás zaměstnavatel nedostane.
Samozřejmě,že peníze,které po vás požaduje vám nesmí strhnout z výplaty.
V každém případě by měla být pravidelně prováděna inventura zboží a na základě těchto inventur je snadno zjistitelné ve kterém období se zboží údajně ztratilo.
Pokud nebyla provedena inventura při vašem nástupu a nepřevzala jste za zboží v inv. seznamu odpovědnost opět nemá zaměstnavatel nárok na náhradu škody.
Tzn. pokud vás špatně platil,proto ty odkazy výše,můžete mu pohrozit,že se budete zpětně soudit o doplatek mzdy a úroky z nevyplacené částky.( V těchto případech většinou soudy stojí za zaměstnanci,vlastní zkušenost.)
A nebo, a to je nejednodušší alternativa,vzít si svůj plat a bez náhrady škody odejít.Je to nejrychlejší a nejméně "bolestný" způsob rozloučení se se zaměstnavatelem.
Vše ostatní co bylo výše popsáno je na dlouhé lokte a dělá to vždy jen zlou krev. Musela byste oslovovat instituce jako IBP a soudy a vždy čekat na "nejistý" výsledek.
3. 2. 2016 08:18:04
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171471
Vše záleží na síle vaší osobnosti. Mluvím z vlastní zkušenosti. Z minulého zaměstnání jsem odcházel v atmosféře tvrdého bossingu.
Pokud máte pevné nervy, zjistěte si od právníka, na co máte nárok a postupujte přesně podle jeho rad. Právník vám řekne, jak dále komunikovat a hlavně zamezí tomu, abyste udělala nějakou chybu, na které vás potom zaměstnavatel nachytá u případného soudu (je pravda, že soud se bude přiklánět na vaši stranu, ale i tak). Člověk se v tomto případě může x-krát domnívat, že jedná podle práva, ale nakonec se dozví, že je všechno jinak. Právník je nutnost.
Upozorňuji, že to bude na dlouho a chce to opravdu hroší kůži. Mnohem lepší je se se zaměstnavatelem zkusit domluvit. Nabídl bych mu kompromisní řešení, že i když jste škodu nezpůsobila, jste ochotná zaplatit 50 % škody v rámci dobrých vztahů. Ať vám dá 15.000 Kč a na vše zapomenete.
Pokud pevné nervy nemáte, berte 10.000,-, na které máte nárok.
Žádná inspekce práce vám nepomůže. Mě na inspekci práce řekli, že se mám připravit na nejhorší a radši vše vzdát. Nakonec šli do firmy udělat kontrolu, ale ohlašují se dopředu, takže se na ni zaměstnavatel může dobře připravit.
3. 2. 2016 09:04:15
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171470
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 2. 2016 09:07:30
Toto jednání je bohužel naprosto běžné. Sešli se dva podvodníci a jeden se rozhodl že podvede toho druhého. KDyby jste měla smlouvu na 20 000kč, jde se bránit. Pokud máte smlouvu na 10 000kč, s největší pravděpodobností dělá vše proto aby se vymluvil proč těch 10 000dostanete.
3. 2. 2016 09:07:30
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171469
xh5
verified
rating uzivatele
(44 hodnocení)
3. 2. 2016 09:10:59
Napsal Tulenos;1263254
Předpokládám, ře dotyčná chce ještě někde být zaměstnaná...
Jasně, tím, že se bude bránit, nebude mít šanci dostat jiný flek.
....
Fakt se mi líbí názory, ať to nechá být. Takže zaměstnavatel okrádá stát, dělá ze zaměstnanců podvodníky, protože se vsadím, že oni tento příjem načerno také nepřiznávají, a zároveň z nich nakonec udělá zloděje, ale přitom se to má ututlat? Proto je tenhle stát tam, kde je!
3. 2. 2016 09:10:59
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171468
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 2. 2016 09:13:00
Napsal xh5;1263302
Jasně, tím, že se bude bránit, nebude mít šanci dostat jiný flek.
....
Fakt se mi líbí názory, ať to nechá být. Takže zaměstnavatel okrádá stát, dělá ze zaměstnanců podvodníky, protože se vsadím, že oni tento příjem načerno také nepřiznávají, a zároveň z nich nakonec udělá zloděje, ale přitom se to má ututlat? Proto je tenhle stát tam, kde je!
myslíš si že je to jinde jiné?
3. 2. 2016 09:13:00
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171467
xh5
verified
rating uzivatele
(44 hodnocení)
3. 2. 2016 09:13:48
Jiný stát mě nezajímá, v něm já nežiji. A argumentovat tím, že to je jinde stejné, nemá smysl. Důležité je to nejprve změnit zde.
3. 2. 2016 09:13:48
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171466
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 2. 2016 09:26:17
Napsal xh5;1263305
Jiný stát mě nezajímá, v něm já nežiji. A argumentovat tím, že to je jinde stejné, nemá smysl. Důležité je to nejprve změnit zde.
tak je to reakce na tvoje: Proto je tenhle stát tam, kde je!
Dokud bude zaměstnanec ochotný vyměnit 10 000kč své výplaty za nevymahatelnost svých práv tak to bude stále stejné. Jak píšu kdyby měla smlouvu tak jak má tak by svá práva jistě obhájila a zaměstnavatel by utřel. Tak to nevidím moc šancí.
3. 2. 2016 09:26:17
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171465
jakanas:
Kdyby měla smlouvu tak jak by měla být, tak by neměla 20k, ale třeba 15k. Takže na tenhle "konečný poděl" si vlastně vydělala za 2 měsíce a zbytek je zisk. (předpokládám že kdyby měla vše na pásku, tak by měla čistého třeba 15).
Ono to totiž nechodí tak, že se tě zaměstnavatel zeptá, dám Vám 20 čistého, chcete to na pásku nebo ne? .... ale většinou tak, že řekne, mám tu na vás vyhrazeno 25K za měsíc, rozhodněte se jak to chcete (25K na smlouvu, nebo minimální mzdu a zbytek bokem?). Ta druhá varianta je bohužel pro zaměstnance výhodnější a to i s možností, že jako poslední plat dostane pouze ten na pásce.
3. 2. 2016 09:56:02
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171464
Jakub
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
3. 2. 2016 10:08:45
jak uz tady nekdo psal, pocital bych s temi 10k, nic mu samozrejme neplatte. a pokud bude tak vychcany ze vam od vyplaty odecte tu škodu, tak tam uz se oplati pravnik. Jen jako priklad, my se budem pravdepodobne soudit kvůli 5tisicum.... ale takhle se na podvodniky musi.
3. 2. 2016 10:08:45
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171463
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 2. 2016 10:49:22
Napsal joey;1263323
jak uz tady nekdo psal, pocital bych s temi 10k, nic mu samozrejme neplatte. a pokud bude tak vychcany ze vam od vyplaty odecte tu škodu, tak tam uz se oplati pravnik. Jen jako priklad, my se budem pravdepodobne soudit kvůli 5tisicum.... ale takhle se na podvodniky musi.
řekneme si za pět let až ten soud skončí.
3. 2. 2016 10:49:22
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171462
Tulenos
verified
rating uzivatele
3. 2. 2016 11:40:21
Napsal xh5;1263302
Jasně, tím, že se bude bránit, nebude mít šanci dostat jiný flek.
....
Fakt se mi líbí názory, ať to nechá být. Takže zaměstnavatel okrádá stát, dělá ze zaměstnanců podvodníky, protože se vsadím, že oni tento příjem načerno také nepřiznávají, a zároveň z nich nakonec udělá zloděje, ale přitom se to má ututlat? Proto je tenhle stát tam, kde je!
To není moje nadšení nad stavem, ale konstatování reality. Koneckonců potřebuje v budoucím zaměstnání reference od tohoto zaměstnavatele - ten asi těžko v tuto chvíli řekne, jak byla super, ale hodí na ní něco nepěkného. Ohledně "oficiálního" a "neoficiálního" platu, je mechanismus popsaný výše, je to prostě volba i zaměstnance. Že jsou odvody na zaměstnance dost vysoké není problém ani zaměstnavatele ani zaměstnance. Taky mohla být zaměstnaná tzv. švarcsystémem a to už by se nedovolala vůbec ničeho - byla by jednoduše dodavatelskou služeb (dodnes běžné a kupodivu to taky nikdo nechodí prášit).
3. 2. 2016 11:40:21
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171461
Konvalda
verified
rating uzivatele
3. 2. 2016 11:50:49
Napsal jakanas;1263300
Toto jednání je bohužel naprosto běžné. Sešli se dva podvodníci a jeden se rozhodl že podvede toho druhého. KDyby jste měla smlouvu na 20 000kč, jde se bránit. Pokud máte smlouvu na 10 000kč, s největší pravděpodobností dělá vše proto aby se vymluvil proč těch 10 000dostanete.
To jako já jsem podvodnice,že mě zaměstnavatel nechce dát celou mzdu oficiálně?Já nikoho neokrádám.neřeknu kdyby mě dal 25 000kč ,tak to sklopím hlavu že něco za něco,ale 20 000čistého za 16 směn v měsíci 192 hodin není žádná výhra a je to standartní plat prodavačky v Praze.dříve toto bylo snad všude když jsem hledala práci a proč by to muj zaměstavatel měnil ,když mu to tak krásně prochází.Ale já na tom nijak neprofituju ,proto nerozumím ,proč mě nekdo nazývý podvodnicí.
3. 2. 2016 11:50:49
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171460
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
3. 2. 2016 11:56:11
Konvalda:
Sociální pojištění, zdravotní pojištění, daň z příjmu... To vše jste z těch 10 000 Kč bokem zaplatila? Neberte to zle, ale oba dva jste zkrátka "ojebávali" stát, ať už byly důvody jakékoliv. A že jinak by mzda byla malá, nebo že jsou daně vysoké, to není argument.
3. 2. 2016 11:56:11
https://webtrh.cz/diskuse/vypoved-v-praci-zamestnavatel-se-msti/strana/2/#reply1171459
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit