Zadejte hledaný výraz...

Vracení poštovného

Keert
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
6. 10. 2011 13:03:45
Napsal krakentomas;709061
Si vemte, že v hospodě se domluvíte s kámoši, že potřebujete zatopit konkurenci a objednáte na 10 lidí nějakou položku. Do 14 dnů to vrátíte a místo obyčejnou zásilkou to necháte poslat křehce s odůvodněním, že jste chtěli zamezit poškození. Eshop zaplatí doručení.
E-shop nezaplatí doručení. :) Jen vrátí náklady na dopravu, které zákazník zaplatil za doručení zboží od prodejce k němu. Zpětné odeslání prodejci pak hradí kupující plně na své náklady. Aspoň zatím. :)
6. 10. 2011 13:03:45
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683589
Skliba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 10. 2011 19:10:04
Napsal Jameson;708782
¨
Nevím jak vy ostatní, ale mě opravdu nezajímá výklad soudního dvora EU, jak píše ČOI, ale platná česká legislativa.
Jsi slavný, právě teď četli tenhle příspěvek na Primě :) :)
6. 10. 2011 19:10:04
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683588
krakentomas
verified
rating uzivatele
6. 10. 2011 19:26:19
Super to na primě. Zákazník si objedná dvě věci, jednu vrátí a ty mu musíš zaplatit celé poštovné. Můžeme rovnou dát poštovné zdarma.
6. 10. 2011 19:26:19
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683587
rejpala
verified
rating uzivatele
6. 10. 2011 19:40:33
Ahojte všichni, nejdříve si dovolím trochu faktů na úvod:
1. Ochranu spotřebitele při smlouvách uzavíraných na dálku řeší směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES ze dne 20. května 1997 o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku (Úř. věst. L 144, s. 19; Zvl. vyd. 15/03, s. 319).
2. Tato směrnice byla převzatá do našeho občanského zákoníku zejm. v ust. §§ 51a a násl.
3. Soudní dvůr Evropských společenství svým rozsudkem sp.zn.: C 511/08 ze dne 15.04.2010 se k žádosti Nejvyššího soudu SRN o zaujetí stanoviska ve věci vracení poštovného vyjádřil následujícím výrokem:
Článek 6 odst. 1 první pododstavec druhá věta a čl. 6 odst. 2 směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES ze dne 20. května 1997 o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku musí být vykládán v tom smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě, která dodavateli umožňuje, aby ve smlouvě uzavřené na dálku požadoval po spotřebiteli náklady na dopravu zboží v případě, že tento spotřebitel uplatní své právo odstoupit od smlouvy.
3. Jak to řešit, aby si vychcálkové nedělali z e-shopů půjčovny zboží zdarma? Navrhuji třeba toto znění doplňku v obchdoních podmínkách - pokud to bude číst nějaký právník, budu se těšit na jeho postoj:
Spotřebitel akceptací těchto obchodních podmínek, kterou projevuje při objednání zboží, zároveň objednává u dodavatele přepravní službu, s jejímž prováděním je započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění, a to v úkonech směřujících k zajištění přepravy zboží ke spotřebiteli u spolupracující přepravní společnosti. Ve smyslu ust. § 53 odst. 8 písm. a) občanského zákoníku nemůže spotřebitel od této smlouvy o přepravě zboží odstoupit.
A máme vyřešeno :-)
6. 10. 2011 19:40:33
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683586
dle meho typicke "obchazeni zakona" ktere smete prvni soud, ale nejsem pravnik a uz vubec ne soudce. ale napad dobry.
6. 10. 2011 19:44:57
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683585
Jameson
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 10. 2011 19:48:11
Napsal Šklíba;709285
Jsi slavný, právě teď četli tenhle příspěvek na Primě :) :)
Tak doufám, že tam ze mě neudělali kokota. Správně to mělo být totiž tak, že mě skoro nikdo nikdy nic nevracel, ale vždy jsem mu vracel i poštovné, aby mě nepomluvil. Ale vadí mi, když někdo dělá automaticky z provozovatelů e-shopů vydřiduchy a podvodníky.
No uvidím, až budou zprávy v archívu, díky za upozornění. Můj e-shop už byl kdysi v hlavních zprávách na TV Nova, ale bohužel jen záběr na hlavní stranu, kde byl text, že je bohužel vše pro tuto sezónu vyprodáno.
Tak už jsem to viděl, těch citací z webtrhu tam bylo víc.
6. 10. 2011 19:48:11
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683583
krakentomas
verified
rating uzivatele
6. 10. 2011 22:42:46
Jak jsem již psal, unie nepočítá s českou mentalitou, čech přemýšlí jen o tom kde, jak koho podrazit.
připadá mi to jako by chtěli e-shopy zlikvidovat. Třeba by mohla EU podpořit e-shopy a dotovat dopravu tak jak to dělá Čínská vláda u čínských shopu.
6. 10. 2011 22:42:46
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683582
Napsal krakentomas;709480
Jak jsem již psal, unie nepočítá s českou mentalitou, čech přemýšlí jen o tom kde, jak koho podrazit.
připadá mi to jako by chtěli e-shopy zlikvidovat. Třeba by mohla EU podpořit e-shopy a dotovat dopravu tak jak to dělá Čínská vláda u čínských shopu.
nevim v jakych zemich provozujete eshopy, ale ta "česká mentalita" je úplně všude a je jedno jakým směrem se vydáme.
6. 10. 2011 22:44:51
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683581
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 10. 2011 23:00:24
Napsal Radek O.;709311
dle meho typicke "obchazeni zakona" ktere smete prvni soud, ale nejsem pravnik a uz vubec ne soudce. ale napad dobry.
Je to přesně jak říkáš tedy obcházení zákona. Dnes jsem to řešil s právníkem a ještě několik dalších nápadů. Napsal jsem k tomu článek k nám na forum viz:
http://forum.webczech.cz/viewtopic.php?f=6&t=125&sid=cc3f225d7617a81bef68f8656a01855e
Teď ale přemýšlím nad jiným nápadem. Jak by to vypadalo, pokud by sice byl e-shop, ale pouze s osobním odběrem a s možností objednat si vyzvednutí a přepravu od jiné firmy. Tedy službu s provozem e-shopu nesouvisející?
6. 10. 2011 23:00:24
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683580
krtek
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
6. 10. 2011 23:02:16
OMG.. takže již neprovozuji eshop, ale bezplatnou půjčovnu. Uvidíme jak se zákazník zachová, ale předem lituji prodejce navigací atd. protože češi, jsou češi. Jedu na dovču "půjčím" si navigaci, "půjčovné" je jen jedno poštovné takže pohodička.
6. 10. 2011 23:02:16
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683579
Napsal skranc;709494
Je to přesně jak říkáš tedy obcházení zákona. Dnes jsem to řešil s právníkem a ještě několik dalších nápadů. Napsal jsem k tomu článek k nám na forum viz:
http://forum.webczech.cz/viewtopic.php?f=6&t=125&sid=cc3f225d7617a81bef68f8656a01855e
Teď ale přemýšlím nad jiným nápadem. Jak by to vypadalo, pokud by sice byl e-shop, ale pouze s osobním odběrem a s možností objednat si vyzvednutí a přepravu od jiné firmy. Tedy službu s provozem e-shopu nesouvisející?
to by dle meho slo, ale asi jen v pripade, ze tu sluzbu u dopravce by si zakaznik objednal svym jmenem. pokud uz by ten eshop tu prepravu domlouval za zakaznika jeho jmenem, tedy forma nejake smlouvy o zprostredkovani opet by to mohlo mit pachut obchazeni zakona. Nicmene je to do znacne miry jak pisete, je kolem toho velky humbuk. Nevyhodou neho je to, ze se ke spotrebitelum dostavaji mylne informace z medii a oni si tim vytvari nazor, ktery se jim bude spatne vyvracet.
6. 10. 2011 23:04:34
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683578
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 10. 2011 23:09:38
Přesně tak to myslím. Zákazník odešle objednávku a zobrazí se mu info o tom, že jakmile bude jeho produkt připraven k odběru bude informován e-mailem. Vyzvednutí produktu může provést i jím vybraný kurýr nebo přepravce a dát tam odkazy na českou poštu, PPL, DHL apod.
Pod nebo nad toto napsat, že z naší strany doporučujeme objednat přepravu zásilky u XYZ, která jej přepravuje za XXKč a objednávku je možné provést zde. Kliknutím by se přesměroval na samostatnou stránku rádoby přepravce, kam by se přenesli data o zásilce a on by si svým jménem objednal přepravu.
---------- Příspěvek doplněn 06.10.2011 v 23:11 ----------
Toto je ovšem velmi komplikovaný nástroj a nemá význam něco takového dělat, pokud by se mi vrátilo 5 zásilek za rok jako nyní. Pokud se však pod značnou mediální masáží, která nyní je roztrhl s vratkami pytel jdu asi do toho. Přepravce už mam :))
6. 10. 2011 23:09:38
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683577
asi by to bylo pruchodne, otazkou je, jak by se na to tvaril zakaznik, ktery by primarne videl jen osobni odber a pripadnou dopravu by si musel sam objednavat
6. 10. 2011 23:12:03
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683576
krtek
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
6. 10. 2011 23:19:08
Ano, také nemáme mnoho vrácených zásilek takže to pro nás není nijak hrozné, uvidíme. Každopádně mě štve dementní, nedomyšlené rozhodnutí některého blba. Jako vracet celé poštovné i v případě že zákazník vrátí pouze část objednávky, nebo vracet "plné" poštovné i v případě objednání nadstandartním dopravcem, to může podepsat jen kokot.
6. 10. 2011 23:19:08
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/6#reply683575
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit