Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vracení poštovného

skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 10. 2011 23:21:06
Napsal Radek O.;709502
asi by to bylo pruchodne, otazkou je, jak by se na to tvaril zakaznik, ktery by primarne videl jen osobni odber a pripadnou dopravu by si musel sam objednavat
Jak říkám, pokud se několikanásobně nezvedne počet vratek hazím na to bobek. Prostě se poštovné vezme ze zisku a když to bude vyšší částka poštovné se zvýší a zaplatí to Ti solidní. Pokud se však dostaneme na 30% a více pak bych řekl, že nastane taková krize na e-shopech, že se začnou zavádět systémy mnohem sofistikovanější a složitější než tento. Z mého pohledu je to jen o grafice a jednoduše podané informaci.
---------- Příspěvek doplněn 06.10.2011 v 23:23 ----------
Napsal Efendy;709503
Ano, také nemáme mnoho vrácených zásilek takže to pro nás není nijak hrozné, uvidíme. Každopádně mě štve dementní, nedomyšlené rozhodnutí některého blba. Jako vracet celé poštovné i v případě že zákazník vrátí pouze část objednávky, nebo vracet "plné" poštovné i v případě objednání nadstandartním dopravcem, to může podepsat jen kokot.
Dneska prý o tom proběhla nějaká reportáž na Nově stylem, že objednám ledničku a k tomu fen. Poštovné bude 600Kč. Ledničku si nechám a fen vrátím a e-shop mi vrátí celých 600Kč poštovného. Toto mi ale připadá jako nesmysl, protože každý přepravce jede podle váhy a podle mě to můžeš bezproblému podle jeho ceníku rozpočítat.
6. 10. 2011 23:21:06
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683574
boogey
verified
rating uzivatele
6. 10. 2011 23:48:16
No na nově jsou snad schopný i poradit, aby si člověk objednal 10 položek po 50 kč a pak je po jedný vracel, aby dostal zpátky 10x poštovný.
6. 10. 2011 23:48:16
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683573
Michal Tuláček
verified
rating uzivatele
7. 10. 2011 00:09:11
Meditovali jsme dneska v praci nad tim, dat normalni postovne za cenu, za jakou by to vracel zakaznik (v takovem pripade je opravdu "spravedlive", aby mu bylo postovne vraceno, protoze jinak by i pri vyuziti sveho prava platil postovne dvakrat, coz je v rozporu s danou smernici), ale lepsi dopravu nabizet jako sluzbu navic, kterou neni mozne vratit. Nakolik je to pruchodny model si ale netroufam rict.
P.S.: Pokud si chcete pocist jak to SD EU uargumentoval, pak viz http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62008CJ0511:CS:HTML
7. 10. 2011 00:09:11
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683572
krakentomas
verified
rating uzivatele
7. 10. 2011 08:46:26
Napsal boogey;709509
No na nově jsou snad schopný i poradit, aby si člověk objednal 10 položek po 50 kč a pak je po jedný vracel, aby dostal zpátky 10x poštovný.
No tys tomu dal, večer má Nova tuto zprávu jako hlavní událost. Ale jak to chápu já, tak vracíš to poštovné, které ty fakturuješ. A vracíš ho i když ti z 5 věcí 4 pošlou zpět.
Zajímalo by mne spíše proč se to týká jen e-shopu, to u nás nejsou i jiné obchody? Není to diskriminace?
7. 10. 2011 08:46:26
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683571
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
7. 10. 2011 08:53:46
Napsal krakentomas;709561
No tys tomu dal, večer má Nova tuto zprávu jako hlavní událost. Ale jak to chápu já, tak vracíš to poštovné, které ty fakturuješ. A vracíš ho i když ti z 5 věcí 4 pošlou zpět.
Zajímalo by mne spíše proč se to týká jen e-shopu, to u nás nejsou i jiné obchody? Není to diskriminace?
Pokud ti z 5 věcí pošlou 4 zpátky, tak klient pořád má 1 věc kterou si objednal a za kterou platil poštovné. Kdyby to platilo jinak tak je to krásná cesta jak získat poštovné zdarma vždy. Stačilo by si přiobjednat s tím co chci nějakou blbost, tu pak vrátit a požadovat celé poštovné zpět.
7. 10. 2011 08:53:46
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683570
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
7. 10. 2011 09:41:12
Napsal Kovboj;709568
Pokud ti z 5 věcí pošlou 4 zpátky, tak klient pořád má 1 věc kterou si objednal a za kterou platil poštovné. Kdyby to platilo jinak tak je to krásná cesta jak získat poštovné zdarma vždy. Stačilo by si přiobjednat s tím co chci nějakou blbost, tu pak vrátit a požadovat celé poštovné zpět.
Ano, to říká selský rozum, ovšem včera na Primě jakýsi právník právě tvrdil to, že při vrácení 1 věci z více musíš vrátit celé poštovné. Kocourkov. Svět se v pr.del obrací
7. 10. 2011 09:41:12
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683569
martes
verified
rating uzivatele
7. 10. 2011 09:42:19
Cituji poslední komentář k článku na http://vialegis.blogspot.com/2010/05/vraceni-postovneho-pri-odstoupeni-od.html:
"Domnívám se, že obchody, které nevracejí při odstoupení od smlouvy poštovné, postupují plně v souladu s občanským zákoníkem. Konkrétně se jedná o ustanovení řešící vydání bezdůvodného obohacení, které vzniklo plněním z právního důvodu, který odpadl (tj. zrušení kupní smlouvy) – viz § 451, odst. 2.
§457
Je-li smlouva neplatná nebo byla-li zrušena, je každý z účastníků povinen vrátit druhému vše, co podle ní dostal.
§458, odst. (1)
Musí být vydáno vše, co bylo nabyto bezdůvodným obohacením. Není-li to dobře možné, zejména proto, že obohacení záleželo ve výkonech, musí být poskytnuta peněžitá náhrada.
Zákazník e-shopu kromě zboží dostal i dopravu. Tu však nemůže prodávajícímu vrátit; je to výkon, který byl z povahy věci již zkonzumován, a tak prodávajícímu náleží náhrada v penězích. Prodávající naopak by měl zákazníkovi vrátit skutečně plnou částku, kterou mu zákazník za zboží a jeho dopravu zaplatil.
V praxi takto peníze ale dvěma směry neputují. Prodejce si tuto pohledávku vůči zákazníkovi (tj. peněžní náhradu za spotřebovanou dopravu) započte ve svém plnění. Výsledkem je, že zákazník vrací pouze zboží a prodejce tím pádem vrátí jen částku za zboží.
Je-li tato úvaha správná, znamená to, že podle rozhodnutí Evropského soudního dvora český občanský zákoník není v souladu s evropskou legislativou. Pak je ovšem na státu, aby v tomto směru podnikl příslušné kroky."
7. 10. 2011 09:42:19
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683568
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
7. 10. 2011 10:24:25
Taky se připojím do diskuze. Pokud prodáváte nějaké "malé" zboží, knížky apod., tak vás těch pár korun vrácených na poštovném asi příliš nevytrhne. U našeho eshopu s nábytkem, kde na 95 % objednaného zboží lze v ČR použít pouze paletovou přepravu PPL Sprint (nadrozměrně a atypické rozměry, např. sedací soupravy) se doprava běžně pohybuje od 200 korun až po několik set (v závislosti na hmotnosti, vzdálenosti atd.) a to bez příplatku na mýto. Např. u takových zahradních krbů (hmotnost několik set kg) to vyjde třeba na 1-2 tisíce. Taková částka už docela zabolí. Je pravda, že se vrací opravdu minimum zásilek a navíc, když si zákazník spočítá, že tuto částku by musel zaplatit při doručení zboží zpět k nám (nebo třeba sedací soupravu k nám vézt vlastní dopravou), tak si to taky dvakrát rozmyslí...
Co se týče vrácení pouze třeba 1 zboží z více koupených, tak i právník na TV Prima řekl, že pokud není rozdíl v poštovném jestli eshop posílá 1 nebo více kusů, tak se vrací celé. Z toho mi logicky vyplývá, že pokud dopravné záleží na počtu kusů, tak se celé vracet nemusí. Takto to asi budeme aplikovat, protože paletová přeprava je počítána podle kusů (resp. hmotnosti), jak na straně PPL, tak i v našem eshopu směrem k zákazníkovi.
Každopádně ten Soudní dvůr byť možná v dobré víře ochrany spotřebitele si neuvědomil, co tím způsobí. Některé eshopy zdraží, nebo budou vymýšlet obezličky (zvlášť v Česku) a sporů se spotřebitelem akorát ještě více přibyde...
7. 10. 2011 10:24:25
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683567
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
7. 10. 2011 10:38:05
Mimochodem za situace nakoupeno 5 položek, vráceny 4 položky mě napadla ještě jedna zajímavá varianta. Máte od nějakého limitu poštovné zdarma, takže u těch 5 objednaných položek klient poštovné neplatil. Pokud 4 položky vrátí, tak mu zůstane 1 zboží v nižší hodnotě než kdy je poštovné zdarma - takže IMHO by měl naopak poštovné zpětně proplatit :D
7. 10. 2011 10:38:05
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683566
nicmene neni dle meho treba stahovat kalhoty, kdyz je brod jeste daleko. vraceni postovneho ok. vraceni postovneho, kdyz vrati z peti kusu jeden se proste dit nebude a pripadne na to vznikne nejake soudni rozhodnuti na zaklade zaloby nejakeho zakaznika a bude pak jasno.
7. 10. 2011 10:49:32
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683565
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
7. 10. 2011 11:01:55
Za nejhorší momentálně považuji to, jak to prezentují komerční TV. V tom bych viděl největší problém, protože zákazník bude jejich sebevětší blábol brát za bernou minci a bude schopen se s vámi hádat do morku kosti.
7. 10. 2011 11:01:55
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683564
boogey
verified
rating uzivatele
7. 10. 2011 11:04:11
Napsal Evelina;709588
Ano, to říká selský rozum, ovšem včera na Primě jakýsi právník právě tvrdil to, že při vrácení 1 věci z více musíš vrátit celé poštovné. Kocourkov. Svět se v pr.del obrací
Tak víš co, právník ti řekne to, co si zaplatíš. Moc právníků, který ti dopředu řeknou, že to nemá smysl a přijdou tak o peníze za další zastupování, tu moc není. Ti rádoby právníci na primě a dalších televizích nemaj jedinej zdroj, ze kterýho by tohle mohli načerpat, takže prostě řeknou, co si prima objedná. Oni maj bakšiš, prima má senzaci. Až někdo bude u soudu (kvůli čemukoliv) a bude se hájit tím, že to říkal právník na primě/nově, tak mu za to každej soudnej soudce musí trest ještě zvýšit :D
---------- Příspěvek doplněn 07.10.2011 v 11:07 ----------
Napsal jkoci;709629
Za nejhorší momentálně považuji to, jak to prezentují komerční TV. V tom bych viděl největší problém, protože zákazník bude jejich sebevětší blábol brát za bernou minci a bude schopen se s vámi hádat do morku kosti.
Přesně tak, nejhorší jsou právníci, co studovali práva na nově a primě. Nejhorší je, že neustoupěj ani když jim pošleš odkazy na §, který tvrděj opak. Bijou se za svou Prima alma mater do posledních sil.
7. 10. 2011 11:04:11
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683563
mitra
verified
rating uzivatele
7. 10. 2011 11:54:28
Ahoj,
mě napadla jiná věc. Máme externí účetní a pokud by se s ní domluvilo, že vystavení dobropisu bude např. za 100 Kč. Pak by jsme mohli tuto částku účtovat zákazníkovi jako reálně vynaložený náklad spojený s vrácením zboží. IMHO podložené a jednoduché.
7. 10. 2011 11:54:28
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683562
Jameson
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 10. 2011 11:58:05
Napsal mitra;709649
Ahoj,
mě napadla jiná věc. Máme externí účetní a pokud by se s ní domluvilo, že vystavení dobropisu bude např. za 100 Kč. Pak by jsme mohli tuto částku účtovat zákazníkovi jako reálně vynaložený náklad spojený s vrácením zboží. IMHO podložené a jednoduché.
Mám obavy, že tvoje účetnictví nepatří do nákladů spojených s vrácením zboží. Já bych radši svoji energii zaměřil na úspěšný prodej, než na vymýšlení obechcávání lidí, to pak ze sebe děláš stejného "inteligenta", jako je ten "zákazník"
7. 10. 2011 11:58:05
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683561
mitra
verified
rating uzivatele
7. 10. 2011 12:04:10
Napsal Jameson;709650
Mám obavy, že tvoje účetnictví nepatří do nákladů spojených s vrácením zboží. Já bych radši svoji energii zaměřil na úspěšný prodej, než na vymýšlení obechcávání lidí, to pak ze sebe děláš stejného "inteligenta", jako je ten "zákazník"
S tím samozřejmě souhlasím, pravidla platí pro všechny a je potřeba v tom najít svoji výhodu. Jde spíš o záchranou brzdu, kterou by jsme použili jen v případě očividného "zapůjčení" věci.
Nejvíc tohle dopadne na eshopy, který prodávají s korunou a mají poštovné až 300 Kč. Do teď na vrácené zásilce vydělávali, nyní budou ve ztrátě jako všichni (pokud to budou dodržovat).
7. 10. 2011 12:04:10
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/7/#reply683560
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit