Zadejte hledaný výraz...

Vracení poštovného

boogey
verified
rating uzivatele
5. 10. 2011 17:14:17
Napsal Kovboj;708701
Já osobně tam nic jednoznačného o poštovném nevidím, spíš to chápu že si nemůžu účtovat náklady navíc.
Tak podle mě tam je tohle ten problém: "aby ve smlouvě uzavřené na dálku požadoval po spotřebiteli náklady na dopravu zboží v případě, že tento spotřebitel uplatní své právo odstoupit od smlouvy."
To znamená, že pokud budu mít poštovný zadarmo, místo toho budu účtovat 100 kč balný, tak mu těch 100 kč vracet nemusím, protože balný není doprava.
5. 10. 2011 17:14:17
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683604
Martatko
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 10. 2011 17:30:19
http://www.coi.cz/cs/aktuality-1/coi-obchodni-podminky-e-shopu-nesmeji-byt-klamave.html
5. 10. 2011 17:30:19
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683603
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 10. 2011 17:32:20
Tak tu máme oficiální vyjádření ČOI http://www.coi.cz/cs/aktuality-1/coi-obchodni-podminky-e-shopu-nesmeji-byt-klamave.html
Tak teď někdo poraďte, co se dá dát do formulky "prodávající má právo pouze na úhradu prokazatelně vynaložených nákladů na vrácení zboží" co do toho lze zahrnout. Vybalení, naskladnění, vystavení dobropisu .... ?
5. 10. 2011 17:32:20
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683602
DarkMan
verified
rating uzivatele
5. 10. 2011 17:53:11
No a jak je to pokud si zakaznik ponecha cast zbozi a cast vrati musim vracet cele postovne?
5. 10. 2011 17:53:11
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683601
Jameson
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2011 17:58:50
Napsal Evelina;708755
Tak tu máme oficiální vyjádření ČOI http://www.coi.cz/cs/aktuality-1/coi-obchodni-podminky-e-shopu-nesmeji-byt-klamave.html
Tak teď někdo poraďte, co se dá dát do formulky "prodávající má právo pouze na úhradu prokazatelně vynaložených nákladů na vrácení zboží" co do toho lze zahrnout. Vybalení, naskladnění, vystavení dobropisu .... ?
¨
Nevím jak vy ostatní, ale mě opravdu nezajímá výklad soudního dvora EU, jak píše ČOI, ale platná česká legislativa.
5. 10. 2011 17:58:50
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683600
boogey
verified
rating uzivatele
5. 10. 2011 18:03:54
Já si připadám jak u deb*lů! Kde kurňa ta ČOI zase bere, že se to vztahuje i na balný? V tom rozhodnutí je jasně psaná jen DOPRAVA. To zas chce ČOI buzerovat někde, kam nemá co strkat rypák.
Evelina: Doporučuju zaměstnat někoho z rodiny, dát mu smlouvu na 200/h a když bude šikovnej, tak min. půl hodiny se s odstoupením bude babrat.
5. 10. 2011 18:03:54
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683599
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
5. 10. 2011 18:18:45
Sama ČOIka píše, že konkrétní spory spotřebitelů s obchodníky o vrácení těchto částek není oprávněna řešit. Takže kdo nechce, vracet nic nebude, jen si upraví obchodní podmínky, aby za ně nedostal pokutu. Pochybuju, že se někdo bude soudit o poštovny. To se nemůže stát ani v ČR ;).
5. 10. 2011 18:18:45
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683598
boogey
verified
rating uzivatele
5. 10. 2011 18:20:48
No pokud má někdo DAS, tak to asi zkusí. Spíš se začínám zajímat o to, jestli ještě jde ve smlouvě vyloučit spory přes soud. :)
5. 10. 2011 18:20:48
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683597
MiraP
verified
rating uzivatele
5. 10. 2011 22:55:35
http://www.podnikatel.cz/clanky/nova-smernice-eu-o-pravech-spotrebitelu/
5. 10. 2011 22:55:35
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683596
Napsal boogey;708798
No pokud má někdo DAS, tak to asi zkusí. Spíš se začínám zajímat o to, jestli ještě jde ve smlouvě vyloučit spory přes soud. :)
DAS se soudit nebude o 70 korun. kdyz usoudi ze je klient v pravu, ale naklady na rizeni vyrazne presahnou danou sumu, tak to klientovi vyplati primo ;)
5. 10. 2011 23:02:41
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683595
boogey
verified
rating uzivatele
5. 10. 2011 23:05:59
Fakt? To je celkem příjemný zjištění. Jsi si tím jistý?
5. 10. 2011 23:05:59
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683594
Napsal boogey;708929
Fakt? To je celkem příjemný zjištění. Jsi si tím jistý?
alespon tak to mam v podminak smlouvy co s nimi mam jako FO uzavreno, v praxi jsem to zatim nezkousel, ale jejich sluzby jsem uz parkrat vyuzil
5. 10. 2011 23:07:45
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683593
MiraP
verified
rating uzivatele
5. 10. 2011 23:21:51
Soudit asi ne. Jen se naštve, dá to do Novy a Vy jste zloděj. To je nejčastější výhružka. Potom ČOI, ale kdo by se ČOI bál. Nejsou lidi a čas. Počkáme si na ten rok 2013, kdy se to u nás asi tak zakomponuje. Možná.
5. 10. 2011 23:21:51
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683592
Michal Tuláček
verified
rating uzivatele
6. 10. 2011 00:03:28
Napsal Jameson;708782
¨
Nevím jak vy ostatní, ale mě opravdu nezajímá výklad soudního dvora EU, jak píše ČOI, ale platná česká legislativa.
Judikatura SD EU je součástí našeho práva.
6. 10. 2011 00:03:28
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683591
krakentomas
verified
rating uzivatele
6. 10. 2011 12:06:13
Soudy v EU zapomínají, že češi jsou vy......
---------- Příspěvek doplněn 06.10.2011 v 12:17 ----------
Napsal Šklíba;708384
Tak to došlo k nějakému ruchu na začátku vlákna. Jedná se o poštovné, které zaplatí zákazník za odeslání zboží zpět k prodejci. Až od příspěvku od kejiho 21:10 se tu řešilo poštovné za poslání zboží k zákazníkovi. To se nijak nemění, prodejce si ho může strhnout v případě vrácení zboží do 14 dnů - v případě, že ho zákazník neplatil (poštovné bylo zdarma, snížené apod.)
vodicka: na aukru toho funguje prapodivně hodně a naopak, hodně věcí tam nefunguje. Aukro nemá jediného schopného právníka s mozkem, pouze tlupu cvičených administrátorů. Takže jejich názor nemá rozhodně váhu zákona.
Směrnice nemá přímou vymahatelnost, zavazuje státy, nikoliv jednotlivce. Přímo vymahatelná jsou nařízení.
Že to na aukru funguje prapodivně, to je víc než jisté. Jednoduše řečeno, funguje to pokud chtějí obě obchodní strany aby to fungovalo, jakmile to jedná strana blokne, neudělá s tím nic ani aukro, a ty jejich záruky ...... Kolega měl problém, hlásil to i na policii, a aukro ho stejně poslalo někam protože to skončilo jako přestupek.
---------- Příspěvek doplněn 06.10.2011 v 12:26 ----------
Že se o nic nejedná bych moc netvrdil, tímto systémem se dá pěkně zatopit při konkurenčním boji.
Si vemte, že v hospodě se domluvíte s kámoši, že potřebujete zatopit konkurenci a objednáte na 10 lidí nějakou položku. Do 14 dnů to vrátíte a místo obyčejnou zásilkou to necháte poslat křehce s odůvodněním, že jste chtěli zamezit poškození. Eshop zaplatí doručení.
6. 10. 2011 12:06:13
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/5#reply683590
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit