Zadejte hledaný výraz...

Vracení poštovného

Amenity
verified
rating uzivatele
5. 10. 2011 08:37:04
Tak já nevím, co to jsou zase za ptákoviny... Byla jsem na přednášce jednoho pána z ČOI na téma něco jako spotřebitelské smlouvy při nakupování na internetu a tam se řešila i nějaká ta nová úprava z EU. No a v podstatě z toho vylezlo, že jediné, co se změní je to, že lhůta na vrácení peněz za zboží vrácené v 14-ti denní lhůtě je ta, že ty peníze musíte vrátit ne do 30 dnů, jak je teď, ale do 14 dnů. Ale než to začne platit... Že by se mělo platit poštovné, když to zákazník vrátil zpět, to jsem byla zvědavá, co z toho vzejde, protože ještě než jsem na tu přednášku šla, tak to někde psali. A prý nic takového, tak jako nevím no... Řešilo se tam vrácení poštovného jedině v případě reklamace - že tam by se to mělo platit, pokud na tom bude zákazník trvat. A prý je to tak stejně i u kamenných, že by vám teoreticky měl obchod dát peníze za skutečně vynaložené náklady, že jste tam to zboží na reklamaci zanesli, teoreticky benzín, jízdenka...
No každopádně ať už je to pravda, zatím to neplatí, ale stejně přibude zákazníků, kteří to budou chtít, protože "To říkali na Nově!"
5. 10. 2011 08:37:04
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683619
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 10. 2011 10:37:59
Já včera na tu reportáž koukal pečlivě.
A bylo tam: vrací se poštovné vynaložené na dopravu k zákazníkovy. Náklady na vrácení si hradí zákazník sám...
Čili pposílám za 120, musím vrátit 120kč.
Ja tu někdo psal, že je něco špatně, když je marže tak malá, tak bych rád poznamenal, že granule pro psy se někde prodávají s marží 10kč na pytli a na poslání to bývá z těch dražších balíků, je to přeci jen 15kg...
Je pravda, že se toho zase tolik nevrátí, ale když se vrátí obleček na psa(což se děje celkem často na dálku mu to nevyzkoušíte) jehož prodejní cena je 200kč, tak kolik asi může být marže??
5. 10. 2011 10:37:59
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683618
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
5. 10. 2011 10:55:35
Napsal Mamejeradi.cz;708565
Já včera na tu reportáž koukal pečlivě.
A bylo tam: vrací se poštovné vynaložené na dopravu k zákazníkovy. Náklady na vrácení si hradí zákazník sám...
No začal bych asi tím že je byla reportáž na NOVĚ, která se pátráním po ověřených podkladech moc nezdržuje. Takže dokud mi někdo neukáže nějaký platný zákon nebo vyhlášku...
Ale pokud to tak bude platit - a tedy zákazník bude mít "nárok na vrácení nákladů za nákup který si sám z vlastní vůle rozmyslel" (a kdy nepůjde o reklamaci nebo zboží neodpovídající popisu) tak očekávám že se tady legislativa nezastaví. Za pár let bude platit, že pokud pojedu nakoupit do nějakého krámu pro zboží co si vyhlédnu ale v reálu se mi zboží už líbit nebude, tak bude možné pro provozovateli obchodu požadovat uhrazení nákladů na moji cestu do obchodu. I v tomto případě jsem měl jako zákazník náklady s obchodem, který se nakonec z mého rozhodnutí nerealizoval. Je to situace zcela stejná jako u eshopu, takže kdybych ty peníze nedostal tak jsem diskriminován :D
5. 10. 2011 10:55:35
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683617
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 10. 2011 11:28:04
Prostě kocourkov.
Mě to přijde jako loby za velké obchoďáky kterým utíkají zákazníci a tak se eshopům znepříjemňuje život...
5. 10. 2011 11:28:04
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683616
Keert
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
5. 10. 2011 11:57:26
Napsal Kovboj;708510
No zrovna tenhle zdroj uvádí že lhůta pro vrácení zboží je 7 dní.
To ano, ale těch 7 dní je minimální lhůta v rámci celé Evropské unie. Členské státy si tuto lhůtu můžou libovolně prodloužit, což je zrovna i náš případ (14 dní), ale nesmí být kratší.
Něco o tom je zase na oficiálních stránkách: http://ec.europa.eu/information_society/eyouguide/fiches/3-iii-e/index_cs.htm
Napsal Mamejeradi.cz;708565
vrací se poštovné vynaložené na dopravu k zákazníkovy. Náklady na vrácení si hradí zákazník sám...
Přesně tak. Šklíba sem do toho vnesla trochu zmatek, vůbec teď nejde o poštovné od kupujícího zpátky k prodejci (tohle hradí kupující zatím ještě pořád na své náklady).
5. 10. 2011 11:57:26
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683615
boogey
verified
rating uzivatele
5. 10. 2011 12:09:45
Napsal Keert;708616
Něco o tom je zase na oficiálních stránkách: http://ec.europa.eu/information_society/eyouguide/fiches/3-iii-e/index_cs.htm
Tam ale spíš píšou takovej souhrn, kterej by měl víceméně platit v jakýmkoliv státě, ne? Vždyť je tam plno blbostí. Třeba:
lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná dnem uzavření smlouvy
Ta snad začíná běžet dnem následujícím po doručení ne?
5. 10. 2011 12:09:45
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683614
Skliba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2011 12:13:49
Vycházím ze článku na podnikatel.cz a textu pozměň. návrhu dané směrnice č.209:
la) umožnění obchodníkovi, aby v případě
nedostupnosti objednaného zboží dodal
náhradní zboží, aniž by spotřebitele
výslovně informoval o této možnosti a
o skutečnosti, že obchodník má povinnost
nést náklady spojené s vracením zboží,
které spotřebitel obdržel v rámci smlouvy,
jestliže spotřebitel uplatní právo odstoupit
od smlouvy.
Přece jen tyto zdroje považuji za nepatrně důvěryhodnější než zprávy na nově. Ale možná se mýlím. Dokud nebude směrnice zveřejněna ve věstníku, hádáme tu z vody na základě nepřímých indicií.
5. 10. 2011 12:13:49
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683613
dave67
verified
rating uzivatele
5. 10. 2011 12:39:41
Vyjádření právního poradce z dTestu:
Podle § 53 odst. 10 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších právních předpisů, platí, že uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zákazníkovi povinen vrátit ZAPLACENÉ PENĚŽNÍ ČÁSTKY nejpozději do 30 dnů od odstoupení.
To znamená, že internetoví prodejci musí vracet spotřebitelům podle nejnovějšího rozhodnutí Evropského soudního dvora cenu zboží i poštovné.
Povinností internetových prodejců je vrátit nejen kupní cenu za zboží, ale i částku, kterou spotřebitel uhradil jako poštovné (popř. balné a další náklady) za cestu zboží od prodejce k němu. Spotřebitel ze zákona nese pouze náklady spojené s vrácením zboží, tedy za zaslání zboží zpět prodejci.
Tato právní úprava platí již dlouhá léta (tedy od novelizace občanského zákoníku), avšak nebyl v této oblasti jasný výklad. Nyní je úprava jasně vyložena a tedy peníze lze vymáhat nazpět.
5. 10. 2011 12:39:41
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683612
Skliba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2011 12:44:46
OK, super :-)
5. 10. 2011 12:44:46
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683611
Amenity
verified
rating uzivatele
5. 10. 2011 12:50:33
Fakt krávovina, přece tím, že to zboží zákazníkovi došlo, tak tu službu "dopravy k němu domů" zkonzumoval, tak jako proč by se to mělo vracet? On nevrací přece to poštovné, pouze ten výrobek (výrobky). Fakt na hlavu toto...
5. 10. 2011 12:50:33
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683610
Jameson
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2011 13:02:49
Napsal DemoiselleM;708640
Fakt krávovina, přece tím, že to zboží zákazníkovi došlo, tak tu službu "dopravy k němu domů" zkonzumoval, tak jako proč by se to mělo vracet? On nevrací přece to poštovné, pouze ten výrobek (výrobky). Fakt na hlavu toto...
Na Slovensku to platí již léta.
5. 10. 2011 13:02:49
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683609
boogey
verified
rating uzivatele
5. 10. 2011 13:08:02
Napsal Jameson;708645
Na Slovensku to platí již léta.
To ale nemění nic na tom, že je to na hlavu
5. 10. 2011 13:08:02
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683608
MiraP
verified
rating uzivatele
5. 10. 2011 15:05:45
Je to na hlavu, protože peníze za poštovné zaplatíme přepravní službě a nemáme na tom žádný zisk, kterým bychom se "obohatili". Službu ani neprovozujeme. Bohužel ji fakturujeme ke zboží, což je právě kámen úrazu. Dodání do Čech se dá ještě akceptovat (vratek je minimum), ale dodání třeba do Německa už bolí. Osobně jsem se s tím setkal. Zboží za 20 EUR + poštovné = vráceno vč. poštovného a ejhle, prodělek 20 EUR DHL. Je vidět, že asi to vymýšlel lobista přepravek, ne řetězců. Přepravní službě by tím narostly zisky, protože by se více lidí odvážilo zboží vracet či měnit. Budeme muset asi prodávat dražší zboží, které režii pokryje. Nebo využívat TopTrans, který si dopravu naúčtuje zákazníkovi sám.
5. 10. 2011 15:05:45
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683607
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 10. 2011 15:11:06
Co nějaká petice??
Je to tak jak říkáte...
Zákazník tuto službu přez nás eshopaře platí někomu jinému. Platí za to, že si to objedná z pohodlí domova a že mu to někdo donese až pod nos...
5. 10. 2011 15:11:06
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683606
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
5. 10. 2011 15:22:04
Výrok o který se dTest opírá:
(Věc C-511/08) ( 1 )
(„Směrnice 97/7/ES — Ochrana spotřebitele — Smlouvy uzavřené na dálku — Právo odstoupit od smlouvy — Požadování nákladů na dopravu zboží po spotřebiteli“)
(2010/C 148/09)
Jednací jazyk: němčina
Předkládající soud
Bundesgerichtshof
Účastnice původního řízení
Žalobkyně: Handelsgesellschaft Heinrich Heine GmbH
Žalovaná: Verbraucherzentrale Nordrhein-Westfalen eV
Předmět věci
Žádost o rozhodnutí o předběžné otázce — Bundesgerichtshof — Výklad čl. 6 odst. 1 druhého pododstavce a odst. 2 směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES ze dne 20. května 1997 o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku (Úř. věst. L 144, s. 19) — Vnitrostátní právní úprava umožňující vyžadovat od spotřebitele náklady na zaslání zboží v případě, že odstoupil od smlouvy.CS C 148/6 Úřední věstník Evropské unie 5.6.2010
Výrok
Článek 6 odst. 1 první pododstavec druhá věta a čl. 6 odst. 2 směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES ze dne 20. května 1997 o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku musí být vykládán v tom smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě, která dodavateli umožňuje, aby ve smlouvě uzavřené na dálku požadoval po spotřebiteli náklady na dopravu zboží v případě, že tento spotřebitel uplatní své právo odstoupit od smlouvy.
Já osobně tam nic jednoznačného o poštovném nevidím, spíš to chápu že si nemůžu účtovat náklady navíc.
5. 10. 2011 15:22:04
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/4#reply683605
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit