Zadejte hledaný výraz...

Vracení poštovného

Skliba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2011 21:27:39
boogey: neplatí a troufám si tvrdit, že ještě dlouho platit nebude.
4. 10. 2011 21:27:39
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683649
boogey
verified
rating uzivatele
4. 10. 2011 21:38:28
Šklíba: No snad máš pravdu. Kdyžtak budu argumentovat webem EU. Ale přijde mi divný, že ten obchodník v reportáži říkal, že obchodní podmínky bude mít během pár dnů upravený.
A ještě jedna otázka: Lhůta pro vrácení zboží je teď až 28 dní?
Spotřebitelé budou mít nově stanovenou povinnost odeslat obchodníkovi zboží, ohledně něhož odstoupili od smlouvy, zpět do 14 dnů od oznámení o svém rozhodnutí odstoupit.
Ne že bych nebyl rád, že se pravidla konečně sjednotily, ale takovejhle bordel mně fakt vytáčí (a to to říkám hodně mírně).
4. 10. 2011 21:38:28
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683648
Skliba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2011 21:40:41
Pokud neodesíláš zboží současně s odstoupením, tak nově bude jasně dáno, že tak musíš učinit do 14 dnů po odeslání odstoupení. Dokud nebude směrnice platit, tak to spotřebitel může poměrně protahovat.
Na lhůtě 14 dnů pro odstoupení od kupní smlouvy se nic nemění.
4. 10. 2011 21:40:41
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683647
Stejně to procento lidí co zboží do té lhůty 14dní vrací je mizivé. Takže to zas taková změna nebude až nato, že majitelé E-shopu budou muset přepisovat obchodní podmínky.
4. 10. 2011 21:41:38
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683646
Skliba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2011 21:44:03
boogey: ta směrnice zřejmě ještě není ani oficiálně vydaná (nejsem schopna i nalézt, takže možná jen moje blbost), každopádně po jejím vydání bude mít každý stát tuším 2 roky (?) na zapracování do právního řádu. S tou lhůtou si nejsem jista, kdyžtak mě opravte.
A ta úprava obch. podmínek je fakt otázkou 10 minut, beztak to od sebe všichni plus mínus opisujou :-)
4. 10. 2011 21:44:03
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683645
dave67
verified
rating uzivatele
4. 10. 2011 21:45:16
Ještě zbývá, aby uzákonili, že zákazníkům musíme vrátit i za poštovný směrem k nám...
4. 10. 2011 21:45:16
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683644
Skliba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2011 21:46:53
A o čem je celá první stránka? :-)
4. 10. 2011 21:46:53
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683643
dave67
verified
rating uzivatele
4. 10. 2011 21:47:41
Napsal Šklíba;708375
A o čem je celá první stránka? :-)
O vrácení poštovnýho směrem k zákazníkovi.
4. 10. 2011 21:47:41
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683642
boogey
verified
rating uzivatele
4. 10. 2011 21:49:01
Šklíba: Jj, myslím, že na to maj čas do konce roku 2013, ale fakt si nejsem jistej, jestli na to zákazníci nemaj nárok už když vejde v platnost směrnice.
Úprava podmínek problém není, jen by se museli v těch změnách buď všechny zdroje shodovat nebo by ta informace měla být na oficiálním zdroji.
Stejně tak někde píšou, že formulář má být online (webový form.), jiní píšou, že to má být jako dokument pro stažení. Já už teď píšu vzor přímo na fakturách a kolik lidí si myslíte, že ho opíše? Tak 1-2 z 10.
4. 10. 2011 21:49:01
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683641
Napsal dave67;708372
Ještě zbývá, aby uzákonili, že zákazníkům musíme vrátit i za poštovný směrem k nám...
Na aukru, v případě oprávněného reklamace (vadné zboží) to tak funguje.
4. 10. 2011 21:50:59
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683640
Skliba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2011 21:51:21
Tak to došlo k nějakému ruchu na začátku vlákna. Jedná se o poštovné, které zaplatí zákazník za odeslání zboží zpět k prodejci. Až od příspěvku od kejiho 21:10 se tu řešilo poštovné za poslání zboží k zákazníkovi. To se nijak nemění, prodejce si ho může strhnout v případě vrácení zboží do 14 dnů - v případě, že ho zákazník neplatil (poštovné bylo zdarma, snížené apod.)
vodicka: na aukru toho funguje prapodivně hodně a naopak, hodně věcí tam nefunguje. Aukro nemá jediného schopného právníka s mozkem, pouze tlupu cvičených administrátorů. Takže jejich názor nemá rozhodně váhu zákona.
Směrnice nemá přímou vymahatelnost, zavazuje státy, nikoliv jednotlivce. Přímo vymahatelná jsou nařízení.
4. 10. 2011 21:51:21
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683639
dave67
verified
rating uzivatele
4. 10. 2011 21:52:30
Bavíme se tu o vrácení bez udání důvodu do 14 dnů, ne o aukru nebo při oprávněné reklamaci...
4. 10. 2011 21:52:30
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683638
Takže si eshopy strhnou poštovné, které platili při odeslání zákazníkovi, ale pak zaplatí zákazníkovi poštovné zpět do firmy?
4. 10. 2011 21:54:39
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683637
Skliba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2011 21:56:25
Poštovné za zaslání zboží si většinou zaplatí zákazník již při objednávání. Zde se řešilo poštovné zdarma či poštovné snížené.
4. 10. 2011 21:56:25
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683636
dave67
verified
rating uzivatele
4. 10. 2011 21:58:08
Koupím si navigaci za 1000 + 100 Kč zaplatím za poštovný. Do 14 dnů ji vrátím, za 100 Kč ji pošlu zpět. Měl bych dostat 1000 za zboží, a dál? Stovku za jedno nebo druhý poštovný? Nebo obě? Imho se jedná o to první. Doteď platilo to, že dostanu 1000 za zboží a šlus.
4. 10. 2011 21:58:08
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/strana/2#reply683635
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit