Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Reklamace bot – musí přijmout reklamaci?

Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
25. 9. 2012 09:07:55
Napsal baryman;848653
Konkrétně A3 Sport v mém případě můj posudek uznal a svůj nedělal.
Každá neuznaná reklamace je jiná. Některé jsou "na hraně", kde může posudek prodávajícího přesvědčit že jí nakonec uzná i když by možná nemusel. No a pak jsou "reklamace", kde se kupující snaží prodávajícího podvést a tam už prodejce neustoupí protože je mu jasné jak by dopadl soud...
25. 9. 2012 09:07:55
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/3/#reply811825
Petr Svetr
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
25. 9. 2012 13:20:14
Napsal Radek178;848643
Feodaron, taky´s ale nemel zapomenout napsat, ze kdo tam zavola, zaplati 8kc/min.
Díky, doplněno. Každopádně to lze poznat podle čísla (první dvojčíslí určuje cenu) a nejde o žádnou velkou částku, vzhledem k tomu, že dostaneš kvalifikovanou právní radu.
Smysl znaleckého posudku u SOUDNÍHO ZNALCE nebo ZNALECKÉHO ÚSTAVU v reklamačním řízení je jednoznačný. Dokázat prodejci, že nemá pravdu a že by u případného soudu prohrál.
cross: Sdružení obrany spotřebitelů o.s. je v likvidaci, úkoly přebralo Sdružení obrany Jihomoravského kraje (http://www.asociace-sos.cz), které uvažuje o přejmenování vzhledem k matoucímu názvu (působnost je celostátní). Ve tvém případě by se ti mohlo hodit využití projektu ADR, který provozuje MPO a SoS JmK je jedním z jeho kontaktních míst. Jedná se o mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, kdy se SoS urovnat problém mezi stranami sporu. Více na http://www.asociace-sos.cz/project/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu/
25. 9. 2012 13:20:14
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/3/#reply811824
cross
verified
rating uzivatele
25. 9. 2012 18:03:19
Díky.
Takže abych to shrnul - mám tam přijít a rovnou říct, že jelikož to reklamuji do šesti měsíců od koupi, požaduji vrácení peněz, nikoliv výměnu kus za kus / výběr jiných bot v té ceně / oprava. Jakmile uběhne maximálně 30 dní, mělo by již být řešení.
Pokud dostanu vyjádření, že jsou ty boty poškozené opotřebením (což je samozřejmě blbost, ale takovou odpověď očekávám), můžu se obrátit na SOS.
Ještě mě napadlo - o tu dobu, co jsou boty na reklamaci, i když nebude uznána, se prodlužuje záruční doba, že? Takže klidně jim ty boty můžu hned dát zase na reklamaci. Kolikrát to tak mohu udělat? Můžu to tak dělat kolikrát se mi zachce nebo je to omezeno zákonem? Třeba by je to pak přestalo bavit a raději by mi peníze vrátili. Mohli by to sice zalepit a říct, že si je tedy mám vzít - ale já je nechci, chci ty peníze zpět. Takže pokud bych to takle stále reklamoval a uplynulo by již zmíněných 6 měsíců od koupi, mám pořád nárok na vrácení peněz?
25. 9. 2012 18:03:19
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/3/#reply811823
no to uz mate svuj vlastni vyklad. Proste uplatnite rozpor s kupni smlouvou, takze prodavajici viz. bod 3 musi uvest vec do souladu s kupni smloouvou a to dle pozadavku kupujiciho VYMENOU nebo OPRAVOU. Pokud by ani jedno nebylo mozne, pak muzete pozadovat bud slevu, nebo vraceni penez. Automaticky vraceni penez mozne neni
Jinak zarucni doba se o dobu reklamace prodluzuje. Zaroven pokud byste dostal novy kus, zacina bezet nova 24 mesicni zarucni lhuta.
§ 616 Shoda s kupní smlouvou
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.4)
(2) Nestanoví-li tento zákon jinak, shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. U potravin musí být vyznačeno datum minimální trvanlivosti, a jde-li o potraviny podléhající rychlé zkáze, datum použitelnosti. Připouští-li to povaha věci, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby její činnost mu byla předvedena.
(3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
25. 9. 2012 18:54:46
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/3/#reply811822
cross
verified
rating uzivatele
25. 9. 2012 21:07:10
S tím vrácením peněz reaguji na http://webtrh.cz/195755-reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci?p=848309#post848309 - druhý odstavec.
25. 9. 2012 21:07:10
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/3/#reply811821
cross
verified
rating uzivatele
4. 10. 2012 17:46:53
Tak jsem byl dnes reklamovat ty boty. Bohužel je mám označené jako "módní". Na prodejně byli zaměstnanci v pohodě. Vyplňoval jsem formulář reklamace a měl jsem tam zakroužkovat, zda chci boty opravit, vyměnit za nové, dostat slevu nebo vrátit peníze. Prodavač řekl něco jako "Tady označte, co chcete udělat. Buď je opravit, vyměnit za nové nebo mít slevu. Zakroužkujte třeba opravit a slevu." Tak jsem mu řekl, že bych chtěl spíš peníze zpět, když se mi po 2 měsících boty rozpadají ... tak řekl, ať to zakroužkuju. Ale stejně čekám to jejich nějaké trapné vyjádření, že jsem v tom chodil venku každý den, takže mi nedají nic.
4. 10. 2012 17:46:53
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/3/#reply811820
s modnimi boty je problem, bohuzel mnoho lidi ma za to, ze si kupuji modni obuv, jakoze je trendy a ne, ze se jedna o typ obuvi s trochu jinymi pravidly, na kterych se da utahnout spotrebitel.
4. 10. 2012 18:06:48
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/3/#reply811819
cross
verified
rating uzivatele
4. 10. 2012 18:20:28
Já nikdy nevím, co si kupuju. Nikdy jsem se o to spíš ani nezajímal ... na účtence mám také napsáno něco ve smyslu, že jsem byl poučen o tom, jak se o boty starat a ošetřovat. Přitom jsem žádné poučení při koupi nedostal.
4. 10. 2012 18:20:28
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/3/#reply811818
Dle meho nic takoveho jako modni obuv ze zakona neexistuje a je to jen tah / vymysl obchodniku. takze nebavit, vymenit za nove a nazdar.
4. 10. 2012 18:49:04
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/3/#reply811817
uz jsem to vysvetloval nekolikrat - modni obuv je oficialni nazev pro typ obuvi s omezenou zivotnosti, kvalitou, pouzivanim apod. Nejde o to, ze by mela modni obuv jina pravidla, nez nemodni, ale modni obuv neni napr. urcena pro bezne noseni apod. Takze pokud si koupite modni obuv napr. boty co budou vypadat jako pohorky a rozpadnou se vam na horach, tak jen tezko uplatnite reklamaci, jelikoz jste je pozival v rozporu s tim o jakou obuv se jedna. To, ze vypadaji jako obuv na hory nehraji roli. Proste je to jako si koupit neco co nesmi prijit do vody a sel byste se s tim koupat, tam se vam to rozpadlo a sel jste to reklamovat, ze vam to ve vode nevydrzelo - budete mit smulu.
Problem je ten, ze se ten pojem zneuziva nekterymi obchodniky i na obuv jinou, nez puvodni modni obuv a prodaji vam tak i normalni obuv a pri pripadne reklamaci se odvolaji, ze se jedna o modni obuv, tu jste pouzival v rozporu s tim, jak se ma a je problem reklamovat neco, co pouzivate jinak, nez se ma.
4. 10. 2012 19:25:00
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/3/#reply811816
cross
verified
rating uzivatele
4. 10. 2012 22:15:05
Jen otázka - kdybych přímo od výrobce zjistil, zda daná obuv je módní nebo ne, resp. tedy kdyby nebyla, dá se tím případně u prodejce nějak bránit?
4. 10. 2012 22:15:05
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/3/#reply811815
Napsal cross;852567
Jen otázka - kdybych přímo od výrobce zjistil, zda daná obuv je módní nebo ne, resp. tedy kdyby nebyla, dá se tím případně u prodejce nějak bránit?
Nedavno jsem premyslel pri koupi zarovky o tom, zda kdyz ma z vyroby zivotnost 2000 hodin tedy necelych 100 plynych dnu, tak zda by to mohl prodejce prodavat s zivotnosti 1000 hodin. Dle meho mohl, pokud by mne s touto zivotnosti seznamil pred koupi. Zaruku vam dava prodejce, ne vyrobce a pokud si od prodejce koupite vec s deklarovanymi vlastnostmi, zivotnostmi apod. a realne to ma vetsi, tak to neni nic proti nicemu.
4. 10. 2012 22:48:42
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/3/#reply811814
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit