Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Reklamace bot – musí přijmout reklamaci?

Napsal Tor;848280
Ta téma k webtrhu je nemístná nějak nemůžu najít spojitost boty a programovaní design nebo seo. Doufám že web trh se ne změní v fórum o menstruačních cyklech.
nečíst to / nereagovat / nesledovat to není tak těžké, jak to možná vypadá. Tohle téma sem jednoznačně patří.
24. 9. 2012 13:31:58
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811840
Měl jsem podobný problém loni u bot za 6000 Kč, závada se začala projevovat po cca půl roce. První dvě reklamace uznali, třetí najednou při stejné závadě nikoliv. Musel jsem trošku udělat bububu a pohrozit soudním znalcem a pak to najednou šlo.
Před reklamací doporučuju projít zákonný postup - pokud to je do 6 měsíců tak NEREKLAMOVAT, ale požadovat vrácení peněz na základě rozporu s kupní smlouvou. Zákon nezná žádné obchodní žvásty typu "módní obuv" - prostě v botách se chodí a u rozpadání po 2 měsících nebudeme diskutovat o "spotřebování obuvi" a podobné nesmysly. Prostě je to šmejd, naval peníze, konec debaty. Pokud je reklamace po víc jak půl roce, pak se samozřejmě musí absolvovat celé kolečko.
Prodejce je ten, kdo reklamaci musí řešit. Neexistují nějaké výmluvy na posílání "výrobci", "servisu" a kdesi cosi. Do 30 dnů mi na prodejně řeknou a basta, jak to oni technicky řeší je mi jedno. Rozhodující slovo má vždy PRODEJCE a ne nějaký servis, výrobce a blablabla. Jakékoliv kecy že "v servisu to neuznali" mě nezajímají, já jako zákazník mám kupní smlouvu s prodejcem a ne se servisem nebo výrobcem!
Pokud je reklamace neuznaná, je poslední šance obrátit se na znalce, který obuv za určitý obnos posoudí. Poté je možné tímto posudkem prodejci utnout výmluvy a měl by uznat reklamaci, spojené náklady (například pošta, soudní znalec atd.) a vše vysolit. Posudek znalce ale prodejce není povinen uznat a pak zbývá jediná šance u soudu. Prodejci logicky spoléhají na to, že kvůli teniskám za pětikilo se nikdo soudit nebude. Případně ale můžete prodejci pohrozit publikováním celé kauzy plus fotek "spotřebovaného" zboží například na blogu/FB a to obvykle zabere.
24. 9. 2012 13:40:38
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811839
Martyniv
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 9. 2012 13:49:45
vycházel jsem z kategorii poptávky a nabídky a celkového zaměřeni serveru ale nejsem si jisty že to sem patři ale pokud chtějí to zde řešit jo proč ne snad nějakému programátoru nebo desingru nebo ostatním ta informace pomůže.
24. 9. 2012 13:49:45
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811838
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
24. 9. 2012 13:59:57
Moje zkušenost (asi 3 roky zpět, boty Nike vycházkové) - A3 odmítla reklamaci (po 20 dnech), tak jsem se naštval a dal to prověřit znalci k posudku. Ten uznal mé právo a A3 musela jak zaplatit za boty, tak uhradit veškeré výdaje na soudního znalce, včetně poštovného. Ten samý znalec mi řekl, že mám štěstí, že reklamuji u A3 a né u DSPORTu, který prý má znalce svého, přes kterého vlak nejede.
24. 9. 2012 13:59:57
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811837
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
24. 9. 2012 15:49:52
Napsal basti;848309
Zákon nezná žádné obchodní žvásty typu "módní obuv" - prostě v botách se chodí a u rozpadání po 2 měsících nebudeme diskutovat o "spotřebování obuvi" a podobné nesmysly.
Ale zná pojmy jako životnost. I guma na gumování tužky má záruku dva roky, ale když jí za týden vygumuješ tak ti to jako reklamaci nikdo neuzná :-)
A pokud si ženská koupí lodičky k plesovým šatům ale pak v nich chodí každý den do blízké Jednoty přes mokré pole, tak nikdo při smyslech nemůže tvrdit, že "rozpadnutí" není způsobené používáním ale jde o výrobní vadu na kterou se vztahuje reklamace...
Uznává to dokonce i dTest, kterému rozhodně nelze vyčíst že je na straně prodejců - http://www.dtest.cz/clanek-2322/carovani-s-modni-obuvi
24. 9. 2012 15:49:52
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811836
Napsal basti;848309
Zákon nezná žádné obchodní žvásty typu "módní obuv" - prostě v botách se chodí a u rozpadání po 2 měsících nebudeme diskutovat o "spotřebování obuvi" a podobné nesmysly. Prostě je to šmejd, naval peníze, konec debaty. Pokud je reklamace po víc jak půl roce, pak se samozřejmě musí absolvovat celé kolečko.
Tak zrovna "modni obuv" zakon zna a jsou na to i specialni pravidla, ktera k nam prisla z EU. V podtate jsou to boty s velmi omezenou zivotnosti, ktere se nesmi pouzivat pro beznne noseni apod. a v podstate je reklamovat jde, ale s ohledem na omezeni, ktera sebou nesou je to dost komplikovane.
Prodejce je ten, kdo reklamaci musí řešit. Neexistují nějaké výmluvy na posílání "výrobci", "servisu" a kdesi cosi. Do 30 dnů mi na prodejně řeknou a basta, jak to oni technicky řeší je mi jedno. Rozhodující slovo má vždy PRODEJCE a ne nějaký servis, výrobce a blablabla. Jakékoliv kecy že "v servisu to neuznali" mě nezajímají, já jako zákazník mám kupní smlouvu s prodejcem a ne se servisem nebo výrobcem!
nemate uplne pravdu, zakon primo rika, ze
§ 625
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Podnikatel určený k opravě je povinen opravu provést ve lhůtě dohodnuté při prodeji věci mezi prodávajícím a kupujícím.
- takze uvede-li prodavajici jineho podnikatele urceneho k oprave a je-li blize, tak se uplatnuje u nej, viz. citace ze zakona.
Ono na to jdete selskym rozumem, ne tim, co rika zakon apod. coz je zasadni rozdil. Pokud prodejce rekne "mi to servis neuznal" a on to tim padem taky neuzna, je to jeho zakonne pravo takto o reklamaci rozhodnout. Klidne muze za nej reklamace rozhodovat vratny na parkovisti a vy jako zakaznik s tim nic nenadelate. Lepsi to maji spotrebitele v tomto smeru na Slovensku.
24. 9. 2012 15:59:15
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811835
cross
verified
rating uzivatele
24. 9. 2012 18:10:53
Díky za rady. Podíval jsem se na diskuzi z jednoho linku, který zde byl uveřejněn a rozhodilo mě toto: "... Shodou náhod jsem potkala u pokladny chlapa, který měl tu samou obuv se stejnou závadou, ale po zkušenostech s reklamacemi v A3, řekl že nemá žádný smysl reklamovat u nich vůbec nic. Jsou to vyděrači a hnus!!!! Nelezte do těchto obchodů, v životě s reklamací neuspějete!!!!"
Tak jsem na to zvědavý.
24. 9. 2012 18:10:53
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811834
cross
verified
rating uzivatele
24. 9. 2012 18:22:21
Díky za rady. Podíval jsem se na diskuzi z jednoho linku, který zde byl uveřejněn a rozhodilo mě toto: "... Shodou náhod jsem potkala u pokladny chlapa, který měl tu samou obuv se stejnou závadou, ale po zkušenostech s reklamacemi v A3, řekl že nemá žádný smysl reklamovat u nich vůbec nic. Jsou to vyděrači a hnus!!!! Nelezte do těchto obchodů, v životě s reklamací neuspějete!!!!"
Tak jsem na to zvědavý.
EDIT: Už jsem pročetl spoustu názorů na A3 Sport a ve většině případů to zamítli. Chtěl jsem si tedy uložit telefon na Sdružení obrany spotřebitelů, ale zjistil jsem, že toto sdružení letos zaniklo. Bylo by případně vhodné přímo z prodejny zavolat na ČOI? Nebo by mi to bylo k ničemu? Boty stály 1280,- a pro studenta to jsou velké peníze.
24. 9. 2012 18:22:21
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811833
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
24. 9. 2012 21:13:21
Pošli to soudnímu znalci, stejně jako já. Něco zaplatíš, ale vrátí se ti to.
24. 9. 2012 21:13:21
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811832
Napsal baryman;848517
Pošli to soudnímu znalci, stejně jako já. Něco zaplatíš, ale vrátí se ti to.
soudni znalec udela posudek, ktery kdyz bude v prospech kupujicicho, nema stejne zadnou vahu pro prodavajiciho, necha si zhotovit svuj, bude mit opacny verdikt a jde se k soudu. Kde se vyhrat muze a nemusi...
24. 9. 2012 21:54:52
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811831
Petr Svetr
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
24. 9. 2012 22:15:55
Poradenská linka sdružení obrany spotřebitelů - 900 08 08 08 (8 Kč/min).
24. 9. 2012 22:15:55
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811830
cross
verified
rating uzivatele
25. 9. 2012 08:09:26
baryman: K soudnímu znalci jsem šel s notebookem po půl roce reklamování, když mi nechtěli uznat závadu. Prodejce mi pak řekl, že ten znalecký posudek mi je k ničemu, protože to není od autorizovaného znalce společnosti HP - což mi přijde naprosto nesmyslné, protože takový znalec bude psát posudky ve prospěch výrobce. Poté jsem to předal právníkovi, který jim napsal dopis, aby mi k tomu a tomu dni vrátili peníze - a oni nijak nereagovali. Až když jim bylo pohrozeno žalobou, tak mi ty peníze dali.
Feodaron: Díky.
25. 9. 2012 08:09:26
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811829
Radek178
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 9. 2012 08:13:31
Feodaron, taky´s ale nemel zapomenout napsat, ze kdo tam zavola, zaplati 8kc/min.
25. 9. 2012 08:13:31
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811828
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
25. 9. 2012 08:31:35
Napsal Radek O.;848542
soudni znalec udela posudek, ktery kdyz bude v prospech kupujicicho, nema stejne zadnou vahu pro prodavajiciho, necha si zhotovit svuj, bude mit opacny verdikt a jde se k soudu. Kde se vyhrat muze a nemusi...
Konkrétně A3 Sport v mém případě můj posudek uznal a svůj nedělal.
25. 9. 2012 08:31:35
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811827
Napsal baryman;848653
Konkrétně A3 Sport v mém případě můj posudek uznal a svůj nedělal.
Ve vasem konkretnim pripade to tak prodejce udelal, ale nema k tomu zadnou povinnost. Je to uplne stejne, jako kdyz uzna vase argumenty. je to cesta, ale nezaruci vysledek.
25. 9. 2012 09:01:16
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-bot-musi-prijmout-reklamaci/strana/2/#reply811826
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit