Zadejte hledaný výraz...

Prosím o radu ohledně reklamace

Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
17. 6. 2014 15:54:27
Uznávám, máte pravdu. Trochu jsem prostudoval dostupné poznatky, spotřebiteli není možno žádný poplatek naúčtovat, pokud se tak stalo, má v podstatě právo na jeho vrácení.
Dodávám, že jako ochranu proti šikanování zákazníkem (pokud neustále reklamuje závady, které nejsou), lze reklamace normálně zamítat, aby nevznikaly další náklady.
17. 6. 2014 15:54:27
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032558
vmoravcik
verified
rating uzivatele
18. 6. 2014 06:18:06
Bohužel nebylo co nafotit, notebook byl jen malinko pootevřen a byl vidět kousek prasklého plastu, víc otevřít nešel.
Pokud si nechám vypracovat posudek, má to pro obchod nějakou váhu, nebo je to spíše pro soud?
Děkuji za rady.
Napsal Caesar;1098791
Měl jsi si to před reklamací (nejlépe hned po poškození) nafotit. Teď bych jim trochu pohrozil, v případě neúspěchu bych si notebook nechal neopravený vrátit a předal ho znalci na vypracování posudku. Poté se můžeš obrátit na soud. Ten se ovšem potáhne dlouho a celkově zaplatíš hodně peněz, než možná nějaké dostaneš zpět.
Mnohem více (občas) funguje rozšířit takovou nemilou zkušenost (ovšem velmi dobře sepsanou) po Facebooku a internetu obecně, dá se pak očekávat, že se někdo ozve a bude se snažit vše urovnat.
---------- Příspěvek doplněn 18.06.2014 v 06:20 ----------
Bohužel máme NTB déle než 6 měs.. Máme ho od března minulého roku a z toho 3 měs. na reklamaci.
Napsal dkoudela;1098793
U nás to není tak že vada do 6 měsíců je uznána jako vada která je od výroby?
---------- Příspěvek doplněn 18.06.2014 v 06:24 ----------
Já bych to neřešil a pant nechal opravit. Problém je v tom, že kvůli tomu pantu se rozbila půlka notebooku. Já prostě nebudu platit 10 tis. za opravu špatného pantu a věcí s tím spojených.
Navíc když jsem přišel do obchodu tak jsem řekl jen přítelkyně otevírala notebook a prodavač už jasně věděl o co jde a ani jsem nemusel dokončovat větu. Asi nebudu jediný komu se to u lenova stalo..
Napsal Radek O.;1098790
No na jedne strane z pohledu prodejce budme radi za nas reklamacni system, z pohledu zakaznika je ten slovensky super...
18. 6. 2014 06:18:06
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032557
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 6. 2014 06:54:00
Jelikož jsem pracoval dlouho v oboru, tak v 99% případů je situace taková že:
U mechanických závad zákazník v 99% případů lže a snaží se uhrát vlastní kravinu a neschopnost na problém výrobce! Panty nikdy nepraskají zničeho nic. Za 10 let jsem to zažil jenom jednou, kdy byl pant vadný z výroby a notebook nešel otevřít už po vybalení z krabice.
Většina zákazníků ignoruje vadný pant tak dlouho, až dojde k uplné destrukci šasi a LCD se utrhne. Každý normální výrobce má v podmínkách, že vada se má reklamovat hned po jejím vzniku a ne až když dojde k fatálnímu poškození celého zařízení!
Mimochodem jsem nezažil případ, že by kvůli vadnému pantu prasknul LCD!
18. 6. 2014 06:54:00
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032556
vmoravcik
verified
rating uzivatele
18. 6. 2014 07:01:13
Tak se koukáte na prvního. Ten notebook jsem měl každý den v ruce a nevypozoroval jsem žádný náznak problému.
Nemám důvod si tady honit ego nebo lhát. Prostě se to stalo tak jak jsem popsal a poprosil jsem o radu.
Ten pant se při otevření prostě sekl v otevřeném úhlu cca 10 stupňů, utrhl se plast jisťící LCD a částečně praskla obrazovka.
Napsal marat;1099006
Jelikož jsem pracoval dlouho v oboru, tak v 99% případů je situace taková že:
U mechanických závad zákazník v 99% případů lže a snaží se uhrát vlastní kravinu a neschopnost na problém výrobce! Panty nikdy nepraskají zničeho nic. Za 10 let jsem to zažil jenom jednou, kdy byl pant vadný z výroby a notebook nešel otevřít už po vybalení z krabice.
Většina zákazníků ignoruje vadný pant tak dlouho, až dojde k uplné destrukci šasi a LCD se utrhne. Každý normální výrobce má v podmínkách, že vada se má reklamovat hned po jejím vzniku a ne až když dojde k fatálnímu poškození celého zařízení!
Mimochodem jsem nezažil případ, že by kvůli vadnému pantu prasknul LCD!
---------- Příspěvek doplněn 18.06.2014 v 07:02 ----------
''U mechanických závad zákazník v 99% případů lže'' Taky hezké, toto máte podloženo?
Napsal vmoravcik;1099007
Tak se koukáte na prvního. Ten notebook jsem měl každý den v ruce a nevypozoroval jsem žádný náznak problému.
Nemám důvod si tady honit ego nebo lhát. Prostě se to stalo tak jak jsem popsal a poprosil jsem o radu.
Ten pant se při otevření prostě sekl v otevřeném úhlu cca 10 stupňů, utrhl se plast jisťící LCD a částečně praskla obrazovka.
18. 6. 2014 07:01:13
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032555
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 6. 2014 07:52:55
Samozdřejmě jsem měl na mysli závady, které nemohou při běžném používání nastat. Reklamace typu "ten display prasknul, když jsem koukal na film, to usb už vylomené bylo, napájecí konektor nejde zastrčit už dlouho, to lcd se utrhlo včera samo".
18. 6. 2014 07:52:55
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032554
vmoravcik
verified
rating uzivatele
18. 6. 2014 07:55:20
Já ale nepsal, že to prasklo samo, napsal jsem přesně jak se to stalo. Jak jsem již psal výše, tak nereklamuji to, že praskl displej. Reklamuji to, že je rozbitý pant a kvůli tomu nastaly další závady.
Napsal marat;1099012
Samozdřejmě jsem měl na mysli závady, které nemohou při běžném používání nastat. Reklamace typu "ten display prasknul, když jsem koukal na film, to usb už vylomené bylo, napájecí konektor nejde zastrčit už dlouho, to lcd se utrhlo včera samo".
18. 6. 2014 07:55:20
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032553
Michal ZOBEC
verified
rating uzivatele
17. 7. 2014 01:39:12
Napsal marat;1099006
Jelikož jsem pracoval dlouho v oboru, tak v 99% případů je situace taková že:
U mechanických závad zákazník v 99% případů lže a snaží se uhrát vlastní kravinu a neschopnost na problém výrobce! Panty nikdy nepraskají zničeho nic. Za 10 let jsem to zažil jenom jednou, kdy byl pant vadný z výroby a notebook nešel otevřít už po vybalení z krabice.
Většina zákazníků ignoruje vadný pant tak dlouho, až dojde k uplné destrukci šasi a LCD se utrhne. Každý normální výrobce má v podmínkách, že vada se má reklamovat hned po jejím vzniku a ne až když dojde k fatálnímu poškození celého zařízení!
Mimochodem jsem nezažil případ, že by kvůli vadnému pantu prasknul LCD!
já mám taky mnohaleté zkušenosti z oboru (od roku 2000) a můžu třeba říci že praskání pantů bývalo u starých acerů docela naprosto běžná vada ... časem se pak zlepšili a nakonec problém téměř vymizel.
se zde uváděnou vadou jsem se ještě nesetkal.
---------- Příspěvek doplněn 17.07.2014 v 01:47 ----------
@vmoravcik: já bych postupoval následně:
1. oznam prodejci písemně, že s výslednou reklamací nesouhlasíš, napiš proč a jak. že problém není u tebe, ale je způsoben vadou výrobku/materiálu a trváš na vrácení peněz. v opačném případě, pokud prodejce trvá na svém názoru, chceš notebook zpět neopravený a předáš jej soudnímu znalci k posouzení vady.
v případě kladného posudku soudního znalce, je již toto pádný argument k výhře soudního sporu.
už z těchto důvodů většinou prodejce ustoupí a vrátí jak peníze tak peníze spojené s poplatky za soudního znalce.
je tedy na prodejci, zda má zájem zaplatit víc a nebo zatlačit na servis výrobce ...
2. pokud neuspěješ, nezbývá ti než se obrátit na soudního znalce a požádat ho o posudek.
17. 7. 2014 01:39:12
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032552
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 7. 2014 04:52:22
Napsal michalli;1107557
já mám taky mnohaleté zkušenosti z oboru (od roku 2000) a můžu třeba říci že praskání pantů bývalo u starých acerů docela naprosto běžná vada ... časem se pak zlepšili a nakonec problém téměř vymizel.
se zde uváděnou vadou jsem se ještě nesetkal.
No musím říct že u aceru je praskání plastů naprosto běžné, jak panty tak taky kryty ventilátoru, gumové capky se kvůli přehřívání odlepují, servis strašnej ... já fakt nechápu že to ještě někdo kupuje
17. 7. 2014 04:52:22
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032551
vmoravcik
verified
rating uzivatele
17. 7. 2014 06:03:14
Napsal michalli;1107557
já mám taky mnohaleté zkušenosti z oboru (od roku 2000) a můžu třeba říci že praskání pantů bývalo u starých acerů docela naprosto běžná vada ... časem se pak zlepšili a nakonec problém téměř vymizel.
se zde uváděnou vadou jsem se ještě nesetkal.
---------- Příspěvek doplněn 17.07.2014 v 01:47 ----------
@vmoravcik: já bych postupoval následně:
1. oznam prodejci písemně, že s výslednou reklamací nesouhlasíš, napiš proč a jak. že problém není u tebe, ale je způsoben vadou výrobku/materiálu a trváš na vrácení peněz. v opačném případě, pokud prodejce trvá na svém názoru, chceš notebook zpět neopravený a předáš jej soudnímu znalci k posouzení vady.
v případě kladného posudku soudního znalce, je již toto pádný argument k výhře soudního sporu.
už z těchto důvodů většinou prodejce ustoupí a vrátí jak peníze tak peníze spojené s poplatky za soudního znalce.
je tedy na prodejci, zda má zájem zaplatit víc a nebo zatlačit na servis výrobce ...
2. pokud neuspěješ, nezbývá ti než se obrátit na soudního znalce a požádat ho o posudek.
Moc Vám děkuji za odpověd.
Obchod trvá na tom, že to je mechanická závada, takže jsem dal NTB na znalecký posudek, který hovořil v můj prospěch + další dvě bezplatné vyjádření znalců, které rovněž hovoří v můj prospěch. Obchod si stále tvrá na svém, takže jsem je obešel a poslal NTB přímo do lenova na posouzení a momentálně čekám na vyjádření..
17. 7. 2014 06:03:14
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032550
Michal ZOBEC
verified
rating uzivatele
17. 7. 2014 09:44:57
pokud máte tři znalecké posudky ve váš prospěch tak jsou to blbci, i takoví se holt najdou ...
17. 7. 2014 09:44:57
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032549
vmoravcik
verified
rating uzivatele
17. 7. 2014 10:02:43
Napsal michalli;1107606
pokud máte tři znalecké posudky ve váš prospěch tak jsou to blbci, i takoví se holt najdou ...
Nejvíc mne rozčiluje, že už je to 3 neuznáná 4 reklamace pokaždé u jiného produktu, dvakrát jsem to neřešil, protože produkt byl celkem levný ale tady to řešit budu, i kdybych se stím měl dostat k soudu.
Ještě víc mne to mrzí u této firmy. Nakupuju veškeré věci na PC u nich už 9 let a nikdy nebyl problém, až poslední rok.
Jediné vyjádření bylo, že pokud znalec rozhodne jinak než oni, tak to pošlou do lenova ale chtějí 200 kč jako manipulační poplatek a 800 kč pokud to nebude chyba produktu a nebudu souhlasit s naceněnou opravou (odůvodnění - diagnostika závady) to je asi největší vtip..
17. 7. 2014 10:02:43
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032548
Michal ZOBEC
verified
rating uzivatele
17. 7. 2014 16:03:05
hele a ty jsi si to koupil jako spotřebitel nebo jako podnikatel na IČ?
17. 7. 2014 16:03:05
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032547
vmoravcik
verified
rating uzivatele
18. 7. 2014 06:02:01
Napsal michalli;1107742
hele a ty jsi si to koupil jako spotřebitel nebo jako podnikatel na IČ?
Na s.r.o.cko to mam kupovane ale nemelo by se tam nic menit krom toho, ze neplati vraceni do 14 dnu.
18. 7. 2014 06:02:01
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032546
Michal ZOBEC
verified
rating uzivatele
18. 7. 2014 09:19:03
tak to dost zásadně mění situaci. jako podnikatel na tebe třeba neplatí to ustanovení že ti nemohou účtovat poplatky třeba za zamítnutou reklamaci. máš třeba daleko méně práv jako spotřebitel, řídit se musíš obchodním zákoníkem a všeobecnými podmínkami dodavatele. taky můžeš mít kratší záruku - jen jeden rok (pokud to někde prodejce definoval).
18. 7. 2014 09:19:03
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032545
vmoravcik
verified
rating uzivatele
18. 7. 2014 09:25:35
Napsal michalli;1107933
tak to dost zásadně mění situaci. jako podnikatel na tebe třeba neplatí to ustanovení že ti nemohou účtovat poplatky třeba za zamítnutou reklamaci. máš třeba daleko méně práv jako spotřebitel, řídit se musíš obchodním zákoníkem a všeobecnými podmínkami dodavatele. taky můžeš mít kratší záruku - jen jeden rok (pokud to někde prodejce definoval).
Záruku mám dvouletou a ty poplatky neřeším, protože bych žádné platit neměl.
To už je celkem mimo téma, jde jen o to posouzení vady a jak se zachovat, pokud bude reklamace zamítnuta (jakože byla). Momentálně už počkám na vyjádření lenova a to pro mne bude směrodatné. Pokud rozhodnou, že to je moje vina tak ok a zaplatím opravu ale nechápu jak mohlo czc bez jakékoli kontroly produktu říct, nepříjmeme / mechanická vada / pouze placený servis. Přitom samo lenovo řeklo, že je nutné NTB rozdělat a kouknout se na ty panty.
Chyba je na straně reklamačního úseku daného obchodu. Nikdo nic nechce řešit, nikoho to nezajímá.
Každopádně děkuji za reakci :)
18. 7. 2014 09:25:35
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-ohledne-reklamace/strana/2#reply1032544
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit