Zadejte hledaný výraz...

Pro eshopáře – vracející se zásilky

ondra
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
2. 10. 2007 23:23:18
Napsal Retal;15337
Fandore, co objednává problémový zákazník? Co jste vypozorovali? Dá se problematičnost skutečně poznat podle struktury objednávky?
to by mě taky zajímalo ... nevím sice s čím obchoduješ, ale vysledovat něco takového je problematické.
Jinak s určitým procentem vrácených zásilek se prostě počítat musí.
Protože posíláme zboží a děláme to přes PPL, tak zákazníkovi v den odeslání zásilky odejde od nás e-mail, kde ho informujeme, že zboží bylo odesláno, jde balíkem číslo xxx, příp. dobírka je xxx Kč a bude doručeno následující pracovní den.
Tato služba mě zaujala, ovšem její realizace je krkolomá a značně zdlouhavá ... vyplatí se, má pozitivní účinek ? Navíc mám takové zkušenosti, že spousta zákazníku má email spíše jako módní doplněk než užitečného pomocníka.
2. 10. 2007 23:23:18
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22988
Napsal ondra;15342
...spousta zákazníku má email spíše jako módní doplněk než užitečného pomocníka.
jj, to je pravda, pripadne nemaji vubec, me dneska volal člověk a říkal... "Já volám z budky, protože já nemám ten emajl."
2. 10. 2007 23:40:52
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22987
Fandor
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
3. 10. 2007 00:09:15
ad problemovy zakaznik - je to imho specificke pro kazdy segment a kazdy si to musi vysledovat sam. my prodavame kosmetiku pro rekneme nizsi az stredni prijmovou skupinu (primarne pro zeny, ale nabizime i vyrobky po muze). plati treba, ze drahy balicek s dekorativni kosmetikou (sminky) si zakaznice prevezmou, protoze se na nej pry tesi (a chteji byt krasne) - rika nase kolegyne. naopak baliky s mnoha kusy levne telove kosmetiky (specialne sprchove gely, sampony v akci radove za 40 kc) prevysujici urcitou castku se docela casto vraci. zajimave take je, ze muzi si sve objednavky vzdy prevzali (i kdyz statisticky vzorek neni zatim moc velky). jinak jsou tam i dalsi detaily, treba kdyz ma zakaznice mobil s predvolbou 602, tak je 99 procentni sance, ze balicek prevezme a tak. je to hotova veda,
3. 10. 2007 00:09:15
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22986
Fandor
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
3. 10. 2007 00:17:47
mate, k tvemu offtopicu - sestru nemam, ale jsme si se zuzanou desne podobni. a kdyz ma ty profi fotky od jakuba ludvika, rikal jsem si, ze je skoda nedat si je do profilu :-))
3. 10. 2007 00:17:47
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22985
Napsal Fandor;15347
ad problemovy zakaznik - plati treba, ze drahy balicek s dekorativni kosmetikou (sminky) si zakaznice prevezmou, protoze se na nej pry tesi (a chteji byt krasne) - rika nase kolegyne. naopak baliky s mnoha kusy levne telove kosmetiky (specialne sprchove gely, sampony v akci radove za 40 kc) prevysujici urcitou castku se docela casto vraci. zajimave take je, ze muzi si sve objednavky vzdy prevzali (i kdyz statisticky vzorek neni zatim moc velky). jinak jsou tam i dalsi detaily, treba kdyz ma zakaznice mobil s predvolbou 602, tak je 99 procentni sance, ze balicek prevezme a tak. je to hotova veda,
Wow, ty souvislosti zní fakt zajímavě.
Napsal Fandor;15350
mate, k tvemu offtopicu - sestru nemam, ale jsme si se zuzanou desne podobni. a kdyz ma ty profi fotky od jakuba ludvika, rikal jsem si, ze je skoda nedat si je do profilu :-))
Hehe. :)
3. 10. 2007 08:00:24
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22984
Denny007
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 10. 2007 08:43:38
Ja troublemakerum odmitam prodat a oni se pak hrozne divi. Jiz neplati "zakaznik nas pan" - naopak se doporucuje firmam prenechat troublemakery konkurenci.
Pro me troublemaker je:
5~10 emailu se vymeni a porad se jeste nedokope k objednavce ackoli jsou na webu velmi presne instrukce na vsechno (pricemz planuje udelat objednavku za nejmin co jsem ochoten prodat)
spatna anglictina nebo dokonce pouziva prekladaci software
chce vzorky zadarmo
chce abychom poslali necim levnejsim nikoli kuryrem
Jak spravne rekl Fandor: "problemovy zakaznik - je to specificke pro kazdy segment "
3. 10. 2007 08:43:38
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22983
Ivan L.
verified
rating uzivatele
3. 10. 2007 10:24:10
Napsal ondra;15342
Protože posíláme zboží a děláme to přes PPL, tak zákazníkovi v den odeslání zásilky odejde od nás e-mail, kde ho informujeme, že zboží bylo odesláno, jde balíkem číslo xxx, příp. dobírka je xxx Kč a bude doručeno následující pracovní den.
Tato služba mě zaujala, ovšem její realizace je krkolomá a značně zdlouhavá ... vyplatí se, má pozitivní účinek ? Navíc mám takové zkušenosti, že spousta zákazníku má email spíše jako módní doplněk než užitečného pomocníka.
Na tom nic krkolomného není, dobře postavený e-shop to dělá automaticky v okamžiku přepnutí zásilky do stavu "vyexpedováno" a řekl bych, že se to určitě vyplatí. Minimálně tě lidi nebombardují zbytečně dotazama zda už jsi to poslal. Co se užívání e-mailu týká, v našem případě bez potíží komunikujeme z 99% se zákazníkem e-mailem.
3. 10. 2007 10:24:10
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22982
jj, taky se mi posilaji maily pri kazdem prepnuti stavu. napr vyrizuje se, ceka neni skladem, balirna, odeslano atd...
ale i tak pak prichazeji dotazy kdy to prijde atd. Chodi mi taky vsechny platby v jedne a k tomu papirovy rozpis, ale podle plateb, ktere prisly a na zaklade informaci z tohoto threadu uz jsem zacal obvolavat zakazniky, zavolal jsem trem, jeden to nebral, jeden rikal ze je nadseny a ze se citi jako malej kluk a treti vubec nevedel, ze uz jsme to pred tydnem poslali.
Uz zbyvaji jen tri dny na vyzvednuti, takze na techle trech hovorech jsem usetril stovku ;) no nic, jdu volat dal ;)
3. 10. 2007 11:26:33
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22981
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 10. 2007 11:34:35
my máme problém u zákazníků, kteří si nepřečtou co si objednávají.
Prodáváme mj. knížky z antikvariátu, je to u zboží jasně napsáno, zda se jedno o knížku jako novou nebo za má horší stav, ale někteří lidé se dokáží rozčílit a vracet knihu, protože je ošoupaná a chtějí svých 100 Kč zpět.
Druhý problém je s DVD - prodáváme DVD region 1, které jdou přehrát jen na určitých typech přehrávačů, případně na PC. Nadšencům to nevadí, ti si to přehrajou, ale někomu to člověk nevysvětlí, že když je u zboží napsáno, že nejde přehrát na všech přehrávačích, tak si ho stejně objedná a pak chce vrátit peníze.
Vrácené zásilky si člověk už musí započítat do svých režijních nákladů - to procento tam bude vždycky. Pokud se jedná o větší objednávku, tak člověka kontaktujeme znovu a snažíme se prodat (platba předem atd.), pokud jde o knihu za 150 Kč, tak to necháme být.
3. 10. 2007 11:34:35
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22980
Jiří Herník
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
10. 10. 2007 09:30:39
Misha: u problemovych vyrobku predem ty lidi kontaktuju a zeptam se jestli pocitaji s tim a tim nekteri si to sice rozmysli, ale alespon se mi nevraceji zasilky. ;)
10. 10. 2007 09:30:39
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22979
neddy
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
22. 10. 2007 14:15:31
Já osobně celou věc řeším tak, že u každé objednávky si generuji odkaz na mapy.cz s adresou a kliknu na to a vidím zda adresa vůbec existuje a zkontroluji PSČ. Protože se mi párkrát stalo, že jsem musel předělávat cenné psaní, protože někdo přehodil v PSČ dvě čísla a tím pádem neexistovalo a na poště jim to nejde vložit do PC.
Co se týče sledování, cenné zásilky (začíná VL..) sledovat lze, nelze např. obyč. dobírka (začíná R..).
Nevyzvednuté zásilky řeším tak, že se sem tam podívám na nezaplacené objednávky a když vidím že 8-10dní od poslání si jí nevyzvedl, tak pošlu email s podacím číslem a na 99% si to převezmou.. Jak už bylo zde zmíněno, lístek o zásilce někdo vyhodí s reklamou a člověk si myslí, že mu nic nedošlo...
22. 10. 2007 14:15:31
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22978
Jiří Herník
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 10. 2007 14:49:46
No tak to zalezi z jake sorty mas zakazniky. Vetsina mych zakazniku ma email na ozdobu a kdyby ho museli taky vybrat do 15 ti dnu, tak se mi vrati i balik i email. Takze jim volam.
22. 10. 2007 14:49:46
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22977
neddy
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
22. 10. 2007 15:13:57
Napsal rammi;17401
No tak to zalezi z jake sorty mas zakazniky. Vetsina mych zakazniku ma email na ozdobu a kdyby ho museli taky vybrat do 15 ti dnu, tak se mi vrati i balik i email. Takze jim volam.
jako vždy, každý druh zboží (každý eshop), má specifické požadavky, rozměry atd. a taky typ zákazníků, takže přesnou variantu, jak řešit vracející se zásilky není.. Jak už jsem psal, první a podle mě i důležitý úkon je, zkusit zda adresa vůbec existuje a selským rozumem si říct, zda to není smyšlená objednávka. Adresa na pana Opičku z firmy Prst-do-krku, z pražské ulice v Praze 5 .. asi moc důvěryhodná nebude :)
22. 10. 2007 15:13:57
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22976
psla
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 12. 2007 12:42:12
Tak já ve svém e-shopu chci po zákaznících, kteří si ještě nikdy u mě neobjednali, platbu předem. Mají to tam jasně napsáno, ale můžou si vybrat i dobírku (v této chvíli neřeším, zda jsou tupější nebo odvážnější a zkouší obejít systém ;)) - ty pak samozřejmě taky obsloužím, ale telefonicky ověřuji objednávku, kontroluji adresy apod. Prostě používat zdravý rozum - jakmile je jeden z údajů zákazníka nesmyslný, tak jde objednávka do stoupy. Nechci mít doma/v garáži skladiště nepřevzaného zboží.
Samozřejmě, že je % zakázek, které si zákazník nepřevezme a vrátí se. Takže pak jim zavolám a zkusím s nimi domluvit nové doručení, ale už s platbou předem. Přiznávám, že % úspěšnosti je v tomto případě malé a zákazníci-problémisti platit dopředu nechtějí a vymlouvají se na různé nesmysly typu "pošlete nám cihlu", "zaplatím vám a už o vás neuslyším" apod. To pak nemá cenu pokračovat. Takový zákazník jde automaticky na black list.
Líbí se mi ten krok kontroly zaplacení dobírky, co tady pár lidí zmiňovalo - to začnu používat ;)
5. 12. 2007 12:42:12
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22975
Kdyz se mi zasilka vrati, tak jim zavolam a zeptam se jich jestli o to jeste maji porad zajem. Nekteri reknou ze uz to nechteji, jini ze jo, ale jeste se mi nestalo, ze by mi rekl ze to mam poslat a nevyzvedl by si to podruhe...
A lidi se snazim motivovat k platbe predem tim, ze za dobirku vybiram 50 kc poplatek.
5. 12. 2007 15:18:44
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/2#reply22974
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit