Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Pochybení eshopu – jiné zboží

Napsal vaclavz;1022757
Ono všechno jde když se chce, ale je třeba si uvědomit, že když vám obchod pošle další zásilku a pro chybnou si pošle svoz, nemá nikde jistotu, že chybně zaslané zboží skutečně vrátíte. Teoreticky se tedy může stát, že si necháte zásilky obě dvě a jde o to, jestli obchod chce toto riziko podstoupit a zachovat si dobré jméno a nebo ne. Takže tipuju, že u shopu, který si buduje brand by to šlo, ale chybu na velkém multisortimentním shopu takto nevyřešíte a budete muset na poštu.
A jakou ma jistotu zakaznik, kdyz plati predem? nebo i na dobirku, ze dorazi co ma? Chybu udelal jednoznacne eshop, tak by mel udelat vse, aby to napravil a hlavne, aby ta chyba zakaznika nic nestala. Cas ho to bude stat vzdy, ale melo by se to minimaliizovat, takze pokud pozada o svoz, ma mu eshop vyhovet. Proc ma nest chybu eshopu zakaznik? Eshop by mel obratem (a bez jakychkoli podminek) poslat spravne zbozi a kdyz uz neni schopen poslat kuryra (stoji to stejne jako kdyz bude hrati postovne od zakaznika k sobe) tak ho slusne pozadat o znovuzaslani s plnou kompenzaci nakladu + idealne neco navic.
Chybu muze udelat kazdy, ale rozdil je pak v tom, jak se k tomu kdo postavi.
18. 11. 2013 17:17:14
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966808
Jiří Rambousek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
18. 11. 2013 17:19:50
No na druhou stranu - u mého klienta a jeho eshopu je popisované řešení zcela běžné... pošle se správné zboží a zároveň se provede svoz. Pokud se to nastaví jako výměnná zásilka tak ani nehrozí, že by si dolphi nechal oboje zboží.
Ale že by bylo potřeba kvůli jednomu omylu hned psát na webtrh (a bůhví kam ještě) a stavět si hlavu.... no nevim
18. 11. 2013 17:19:50
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966807
Ja340
verified
rating uzivatele
18. 11. 2013 17:50:10
Napsal Radek O.;1022691
Paky nemate zadne, nemaji povinnost neco k vam posilat, protoze se vam "nechce" jit to posilat zpet. Nicmene vy mate narok na nahradu nakladu spojenych s vracenim zbozi, ale jen primerene naklady, ne ze se k nim autem rozjedete pres celou CR¨...
Ciste teoreticky by se dalo uplatnit
§ 53
(9) Pokytuje-li dodavatel plnění spotřebiteli bez objednávky, není spotřebitel povinen dodavateli jeho plnění vrátit ani jej o tom vyrozumět.
ale jelikoz pujde o chybu, tak zrejme by toto neuspelo.
Hlavně by se takto zachoval pouze hajzl.
Jednoduše máte nárok na náhradu všech vynaložených nákladů, kromě svého času. Z druhé strany jsou obvykle velké eshopy svozu zboží nakloněny, protože je to stojí mnohem méně peněz než když by zákazníkovi propláceli ceníkové poštovné.
18. 11. 2013 17:50:10
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966806
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
18. 11. 2013 17:55:31
Dobrý e-shop se pozná právě podle toho, jak se v takové situaci zachová k zákazníkovi. U nás, když je jakýkoliv problém s dodaným zbožím, tak vždy sami zařídíme svoz - jednak je to pro zákazníka jednodušší (nevím, jak by poštou posílal nábytek) a taky to většinou vyjde mnohem levněji, než by to zákazník dokázal zajistit sám (díky našim slevám u dopravce).
Na druhou stranu v tomhle případě, když pak ten zákazník nechce hnout ani prstem, tak bych k němu byl taky neochotný. Hlavně že se mu líbila doprava zdarma. Kdyby tu energii Doplhi místo pitvání nesmyslů tady na fóru zašel na poštu, tak bylo dávno po problému...
18. 11. 2013 17:55:31
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966805
NV
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 11. 2013 21:58:16
jsem byl přesvědčen že forma bezplatného svozu v takovém případě je samozřejmost.
18. 11. 2013 21:58:16
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966804
kunwald
verified
rating uzivatele
(70 hodnocení)
18. 11. 2013 22:14:43
Napsal NV;1022933
jsem byl přesvědčen že forma bezplatného svozu v takovém případě je samozřejmost.
Psal, že dostal balík skrze ČP, ta svoz od zákazníka nedělá.
Pokud nemají jinou dopravu, je to problém, pokud mají a je to velký eshop, mají asi zaběhnuté postupy, které zaměstnanec nemůže svévolně měnit.
Napsal Dolphi;1022688
Toto řešení jsem odmítl - nemám čas a chuť chodit s balíkama na poštu kvůli šlendriánu jiných.
Na poštu nechoď,
objednej si přepravu http://www.ppl.cz/main2.aspx?cls=objPrepravyHotoveNew, vem od řidiče stvrzenku a tu pak pošli eshopu k proplacení, jakožto vzniklých nákladů.
18. 11. 2013 22:14:43
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966803
Dolphi
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
18. 11. 2013 22:53:33
Napsal kunwald;1022941
Na poštu nechoď,
objednej si přepravu http://www.ppl.cz/main2.aspx?cls=objPrepravyHotoveNew, vem od řidiče stvrzenku a tu pak pošli eshopu k proplacení, jakožto vzniklých nákladů.
Výborně, díky.
18. 11. 2013 22:53:33
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966802
Jiří Rambousek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 11. 2013 06:34:28
Na poštu nechoď,
objednej si přepravu http://www.ppl.cz/main2.aspx?cls=objPrepravyHotoveNew, vem od řidiče stvrzenku a tu pak pošli eshopu k proplacení, jakožto vzniklých nákladů.
Tak jednoduché to nebude. Pokud je možnost využít levnější řešení (například ta pošta by byla levnější), pak ti eshop nemusí proplatit celou přepravu.
19. 11. 2013 06:34:28
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966801
kunwald
verified
rating uzivatele
(70 hodnocení)
19. 11. 2013 06:48:08
Napsal inet-creative;1023022
Tak jednoduché to nebude. Pokud je možnost využít levnější řešení (například ta pošta by byla levnější), pak ti eshop nemusí proplatit celou přepravu.
Pokud na poštu musí dojet, vzniknou mu náklady na autobus / auto / taxik, které jsou součástí nákladu na přepravu k odesilateli.
Ten kdo má poštu z ruky, může dát za autobus tam/nazpátek i 60Kč, pokud si objednával například 150cm lcd, tak ho stejně do autobusu nepustí
19. 11. 2013 06:48:08
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966800
Jiří Rambousek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 11. 2013 08:01:14
Napsal kunwald;1023024
Pokud na poštu musí dojet, vzniknou mu náklady na autobus / auto / taxik, které jsou součástí nákladu na přepravu k odesilateli.
Ten kdo má poštu z ruky, může dát za autobus tam/nazpátek i 60Kč, pokud si objednával například 150cm lcd, tak ho stejně do autobusu nepustí
Jo pravda - ale to nevíme, tak jsem psal, ať se nad tím zamyslí, že ne vždy je DPD/PPL ta nejlevnější forma a eshop má právo požadovat a proplatit jen tu nejlevnější formu přepravy. Záleží samozřejmě na okolnostech. (a pokud mu to eshop posílal na adresu v Praze například, tak je těžko bude přesvědčovat, že cesta na poštu je pro něj třeba 50km :-) )
19. 11. 2013 08:01:14
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966799
JKHouba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 11. 2013 08:01:26
Když to tady vidím, tak se z toho dělá věda, a osobně vidím problematičnost na obou stranách, jak zákazníka, tak eshopu.
Eshop nezačal s komunikací zrovna dvakrát nejlíp viz:
Volal jsem zákaznickou linku, tam mě odpálkovali na webový formulář. Vyplněn, zboží z balíku vyfoceno. Druhý den mi přišla odpověď, ať pošlu zboží zpět a oni mi následně zašlou moji objednávku, nebo peníze.
a druhá strana je taky "horká hlava" ,( i když se nedivím, dostat něco jiného by mě také dokázalo pěkně nazlobit):
To, jestli se mi chce, nebo nechce na poštu je absolutně irelevantní k dané situaci. Třeba prostě nemůžu. Tečka.
Nějak se nemohu zbavit dojmu, že kdyby dotyčný eshop (resp, ten, kdo přijímal stížnost), zareagoval v počátku trochu jinak, nemuselo se to hrotit.
Vyjádření druhé strany tady však není, takže těžko soudit, kdo je větší "beran".(tvrdohlavec, kdyby to někdo chtěl pochopit jinak).
Každopádně mi to přijde jako "zbytečnej nervák").
19. 11. 2013 08:01:26
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966798
Jiří Rambousek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 11. 2013 08:07:05
JKHouba: budiž nám to příkladem... zákazníci jsou různí, a provozovatelé eshopů taky.
Mě to přijde kontraproduktivní hlavně ze strany toho eshopu - vždyť zadáním svozu (pokud tu možnost mají) by si ušetřili kupu administrativy apod. je to určitě jednodušší, než pak někomu proplácet náklady na poštovné, nějak to účetně řešit atd. atd.
V tomto případě by mi těch "možná ušetřených pár korun" za to nestálo teda. A navíc bych nenaštval zákazníka, byť to bude tvrdohlavej "prudič" (myšleno obecně, nikoliv konkrétně)..
19. 11. 2013 08:07:05
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966797
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
19. 11. 2013 08:11:20
Tady se jednoznačně stavím na stranu zákazníka. Všichni, kdo ho tu odsuzují za to, že má problém jít kvůli chybě eshopu na poštu, ať se proberou. Když někdo udělá chybu, je minimálně slušnost, aby ji vyřešil. Řešení rozhodně není to, že by měl zákazník zvednout zadek a běžet na poštu. Zvednout zadek by měl eshop a vyřešit to. Nechápu, co si někteří místní jedinci myslí. Pokaždé, když tu někdo poukáže na problém nebo chybu nějaké firmy, navíc jednoznačné a tedy není o čem diskutovat, se tu objeví sorta lidí, co má potřebu člověka, který chce zjistit možnosti a názory jak to nejlépe vyřešit, maximálně zkritizovat a udělat z něj totálního idiota. Nevidím jediný důvod, proč by měl zákazník řešit chybu eshopu, utrácet svůj čas, další peníze a doufat, že mu eshop něco vrátí. A ještě nejlépe jen půlku za dopravu, protože si zákazník neobjednal rikšu za jednu korunu ale kurýra za dvě stovky.
19. 11. 2013 08:11:20
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966796
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
19. 11. 2013 08:23:33
Eshop má prostě takto nastavené procesy a hotovo. Pokud s tím nesouhlasíte, pročtěte si obchodní podmínky. Jestliže tam podobné situace nejsou zmíněny, tak jimi argumentujte a svozu se dožadujte. Ano, ten může být výhodný - tedy pokud pracujete celý den doma. Jinak už vidím, jak bude dopravce někoho nahánět celý den po městě.
19. 11. 2013 08:23:33
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966795
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
19. 11. 2013 08:30:03
Astrolog: Jestli to nebude tím, že tady na Webtrhu je více provozovatelů e-shopů než zákazníků...
Prostě zboží se reklamuje podle OP, to je tedy obvykle u prodejce, nikoliv u něj doma, čili to k nim musí nějak dostat.
A docela by stálo za to prozradit jméno toho e-shopu. Aspoň se podíváme, s jakými podmínkami souhlasil.
19. 11. 2013 08:30:03
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-eshopu-jine-zbozi/strana/2/#reply966794
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit