Zadejte hledaný výraz...

Ohodnocení e-shopu

PourFem
verified
rating uzivatele
17. 7. 2013 09:15:03
Podivejte se do ciny, jak vypadaji eshopy a weby, ktere prodavaji :-) Samotnemu mi z nekterych bylo na zvraceni... a casto prezentovaly firmy, jejichz obrat presahoval predstavivost vetsiny zdejsich clenu, protoze prodavaji do celeho sveta. Co tim chci rict? To co hned v uvodu - ze design a sablona eshopu je to posledni, co ma vliv na "konverze" :-)
Nemůžete ale srovnávat evropský trh s jeho kulturou a tím i designem, a americký nebo čínský trh. Čínskou verzi Škody Octavie bych si taky nekoupil, právě proto, že je designově přizpůsobena jiným požadavkům na tamním trhu.
No asi bych ten zbytečný flame uzavřel.. Raďte svým známým / klientům atd. 3-sloupcový layout když chcete. Ano, konverzní bude také, ale pro zhruba 20% - 30% zákazníků (do této skupiny zjevně patříte i vy), nicméně můj názor je ten, že snahou eshopu je být konverzní ideálně pro 100% zákazníků, v reálném případě 70% - 80% .
Na jednom z eshopů, které provozuji jsme zastaralý 3-sloupcový layout nahradili modernějším 2-sloupcovým. Postupovali jsme na základě reálného měření a dotazování se klientů. Jen míra okamžitého opuštění (jako jeden z ukazatelů) nám klesla z 33% na 25 - 26% .
17. 7. 2013 09:15:03
https://webtrh.cz/diskuse/ohodnoceni-e-shopu/strana/3#reply922572
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 7. 2013 13:19:08
No, já bych ten flame s dovolením také uzavřel zopakováním svého tvrzení, že konverznost eshopu se jen velmi malou měrou odvíjí od jeho designu. Svým tvrzením o měření jste to potvrdil, protože jste s prominutím prohlásil pěknou debilitu. Co to je za měření ? 33 versus 25-26 procent? Prostě jste si vycucal z prstu, že dvoulayoutový design Vám v něčem pomohl a protože jste za něj zaplatili, tak se tomu snažíte i věřit.
Jak jsem uvedl už výše, meřit konverze eshopu a hodnotit podle rozdílů jednotek, nebo desítek procent vliv designu je stejné, jako byste tvrdil, že jste s autem, které má 10 let po natankování "neběžného" paliva měl spotřebu nižší o 0,3L na sto kilometrů při "stejném" stylu jízdy, avšak na jiné trase a za jiného počasí. Oboje jsou jen marketingové žvásty pro tupé ovce, které nepoužívají mozek a na všechno potřebují nějaké číslo. Ideálně stvrzené nějakým kulatým razítkem.
17. 7. 2013 13:19:08
https://webtrh.cz/diskuse/ohodnoceni-e-shopu/strana/3#reply922571
Napsal darksir;974419
No, já bych ten flame s dovolením také uzavřel zopakováním svého tvrzení, že konverznost eshopu se jen velmi malou měrou odvíjí od jeho designu. Svým tvrzením o měření jste to potvrdil, protože jste s prominutím prohlásil pěknou debilitu. Co to je za měření ? 33 versus 25-26 procent? Prostě jste si vycucal z prstu, že dvoulayoutový design Vám v něčem pomohl a protože jste za něj zaplatili, tak se tomu snažíte i věřit.
Jak jsem uvedl už výše, meřit konverze eshopu a hodnotit podle rozdílů jednotek, nebo desítek procent vliv designu je stejné, jako byste tvrdil, že jste s autem, které má 10 let po natankování "neběžného" paliva měl spotřebu nižší o 0,3L na sto kilometrů při "stejném" stylu jízdy, avšak na jiné trase a za jiného počasí. Oboje jsou jen marketingové žvásty pro tupé ovce, které nepoužívají mozek a na všechno potřebují nějaké číslo. Ideálně stvrzené nějakým kulatým razítkem.
Dle vasich informaci musite vlastnit minimalne amazon a jakeoli rozhodnuti delat jenom na zaklade pocitu ;) Ale ted vazne...
merime, testujeme, porovnavame. Divil byste se, jak design ovlinuje konverznost. Naprosto zasadne. Pod pojmem design si nepredstavujte to, ze do hlavicky date obrazek usmivajici se maminky. Proste to, jak je ten eshop navrhen je naprosto dulezite. A rozdily mezi tri a dvou a jednosloupcovym webem budou vzdy a to zasadni, protoze nad nimi nepostavite stejnou navigaci, filtraci apod. Ten rozdil muze byt v zavislosti na mnoha faktorech ve prospech jakekoli z techto verzi. Pokud se zprasi jednosloupcovy web, nepomuze mu nic.
Na druhou stranu postupnou evoluci z 3 na soucasny 1/2 sloupce se ukazuje, ze to napr. u nas byl zasadne dobry krok. Pamatuji prechod ze 3 sloupcu na 2 a byl to skok obrovsky, ale zase zmenil se cely design, navigace apod. takze se to slozite porovnava. A ono to ani primo porovnat nejde.
Kazdopadne je fajn verit mozku, ale ten casto vidi to, co videt chce. Radeji budu mit shop, ktery pujde proti mozku, ale cisla ukaze vyssi, nez mit shop, se kterym bude mozek spokojeny a cisla bude mit nizsi. A ono je hodne zasadni rozdil, zda mate na shopu s 2,8mil. UIN mesicne konverzni pomer 4 nebo 4,05 % vas by tech 1500 objednavek navic treba nestvalo.
17. 7. 2013 13:30:54
https://webtrh.cz/diskuse/ohodnoceni-e-shopu/strana/3#reply922570
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 7. 2013 14:03:47
Na tech 1500 objednavek + vubec nemusi mit vliv zmena designu. Muze to byt zpusobeno i politickou situaci, nebo pocasim. Proste jsou dny, kdy se urcity produkt neprodava mesic a potom prijdou tri objednavky po sobe na stejnou vec. Taky je to tim, ze nekde vyskocil odkaz? Nebo je to proste souhra nahod? Plati taky urcite zakonitosti trhu. Vsechno si nejde naplanovat a spocitat. Chcete mi snad rici, ze kdyz budete dostatecne dobry a budete mit skvely design, dokazete jednomu obchodnikovi prodat tri kasy a pet vah? Na hube urcite ano :-)
Sva rozhodnuti nedelam na zaklade pocitu JENOM, ale PREDEVSIM. Kdybych nemel napady, pocity, empatii a neridil se obcas i emocemi, tak nepodnikam, ale jdu delat ucetniho, tam se vlastni iniciativa a sesty smysl moc neuplatni.
Netvrdim, ze Vam zmena designu neprinesla nejake zakazniky navic. Mohlo jich bych hodne (v jakem ovsem meritku?), ale vy to naprosto demonizujete a nechcete pripustit, ze i 3sloupcovy layout muze v dnesni dobre DOBRE prodavat a ze jsou shopy, kdy jeho zmena neprinese ani navratnost do te investice, takze na tom proste nezalezi. To je to, co tvrdim od zacatku a co se mi tu snazi vsichni obchodaci designerskych firem systemove vyvracet, na zaklade nejakych irelevantnich cisel, ktera si vycucali z prstu a nemaji s tazatelem nic spolecneho, slouzi totiz pouze k jejich vlastnimu zviditelneni.
Pamatuji prechod ze 3 sloupcu na 2 a byl to skok obrovsky, ale zase zmenil se cely design, navigace apod. takze se to slozite porovnava. A ono to ani primo porovnat nejde.
To je to, o co mi jde. Kdyz to napisete takhle, nemam s tim problem. Ale ne kdyz se z kontextu vytrhne, ze trisloupcovy layout degraduje celkove eshop tazatele. Vy jste se svou zmenou mohli treba prave trefit do toho, co Vas zakaznik potrebuje a ocekava. (pred tim jste mohli mit spatnou navigaci, nebo zcela rusive barvy...) Ja proste jen tvrdim, ze web tazatele je pro JEHO cilovou skupinu dobry (zlepsit se samozrejme da, ale je otazkou proc?) a kvuli designu urcite problemy s prodejem mit nebude.
17. 7. 2013 14:03:47
https://webtrh.cz/diskuse/ohodnoceni-e-shopu/strana/3#reply922569
samozrejme, ze nelze vse naplanovat a vypocitat a ze neco co muzeme nazvat intuici je potreba, na druhou stranu mereni na obrovskych vzorcich ukazuje urcite trendy. Ten trend neni o tom, ze 100 procent reakci na danou vec bude takovy, jak vyjde. Nebude. Ale ten vysledek mereni ukaze, jak to funguje nejlepe u vetsiny lidi a je pak na kazdem, zda to prijme, nebo to bude odmitat.
Od tri sloupcu se neupustilo proto, ze se nekdy rano nejaky grafik probudil, zrusil jeden-dva sloupce a sel to prodat na kram, ale proto, ze proste ti velci, kteri ovlivnuji masy lidi s postupnou evoluci svych webu dosli k zaveru, ze toto funguje obchodne lepe. Neni jediny duvod aby byl duvod zmeny jiny. Pripadne mohl zustat efekt stejny, ale prispelo to k necemu jinemu. Toto zjisteni neznamena, ze nelze postavit uspesny eshop na trech sloupcich, nebo na řádkovém vypisu polozek - proc ne. A v takovem eshopu nakoupi klidne i ten, ktery miva u jednosloupcoveho vetsi konverznost, ale proste treba se tam nebude citit, nebo da prednost apod. a ano, casti lidi je to jedno a nakoupi tam v klidu, ale je dost pravdepodobne, ze treba ne, kdyz je obecny trend nejaky.
A jinak k tomu testovani apod. vy asi nechapete ten princip, kdy odfiltrujete vliv pocasi, dobre nalady apod. mate web, ktery navstivi treba 100-200tis. lidi denne, coz je uz vzorek, se kterym se da pracovat. Pulce predlozite verzi A a pulce verzi B. Obe pulky maji ten den stejne pocasi, da se predpokladat, ze rozlozeni nalady bude v obou stejny apod. U jedne pulky je v testu 4 % a u druhe pulky 5 %. Cemu ten rozdil prisoudime, kdyz podminky maji stejne? Tento test nechate bezet nejakou dobu a vysledek je konstatni. Takze sakra cim to bude. ze by nahoda, ze zrovna ta pulka fungovala lepe? Ok, tak zvolite viteznou variantu a pozorujete puvodni skupinu a vidite, ze u ni efekt vzorstl na z nizsi na vyssi uroven. Proste jsou veci co proste zmerite a zrovna veci ohledne designu apod. se meri dobre.
17. 7. 2013 14:30:02
https://webtrh.cz/diskuse/ohodnoceni-e-shopu/strana/3#reply922568
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 7. 2013 15:53:09
Já se jen zeptám Radka a PourFem - opravdu jediná změna, kterou jste prováděli, bylo odstranění jednoho sloupce ? Nedošlo tam i k pár dalším změnám - rozložení, trošku jiné barvy, design... ? Které samozřejmě mohly mít případně ještě větší vliv na to, co jste měřili ?
Protože mne to velice zajímá. Sama mám několik e-shopů s tímto 3-sloupcovým rozložením, přičemž prostě stále nevidím důvod proč to měnit - abych poskládala více buněk se zbožím (tedy tři místo dvou) vedle sebe, tak ty buňky by musely být menší, než stávající, jinak by se tam nevlezly. Takže menší buňky se zbožím - to nechci. Dále mi přijde, že tak, jak mám neustále přehledně na očích v pravém sloupci košík, vyhledávání a veškeré údaje o způsobech a ceně dopravy, platby, tak tyto všechny informace bych prostě nikam už přehledně nenastrkala, aby byly takto vyloženě na očích a zákazník to na první pohed viděl (jasně, košík i vyhledávání bych ještě mohla strčit do hlavičky). Také mám pocit, že ukázka dalšího zboží ze sortimentu, kterou v některém ze sloupců vidí, není na škodu - často vidím, že přišli třeba z vyhledávání nějaké konkrétní položky na Heuréce, ale košík mají poskládaný ze všeho možného dalšího mého sortimentu. Což je pro mne samozřejmě výhodná varianta. Proto jen tak odebrat jim z očí další zboží i z jiných kategorií, než na které se zrovna nacházejí, se docela bojím. Ráda se ale přiučím ze zkušeností šikovnějších a schopnějších... :-)
Jen ještě jedna malá poznámka - zrovna na vašem e-shopu Radku se trochu ztrácím a právě údaje o ceně dopravy musím všude možně hledat, nemám to hned na očích, to mi trochu vadí... I když věřím, že díky postavení, jaké má na našem trhu, asi tím moc zákazníků neztratíte :-).
17. 7. 2013 15:53:09
https://webtrh.cz/diskuse/ohodnoceni-e-shopu/strana/3#reply922567
Nevidel bych za tim, ze se odstrani sloupec to, ze date do vypisu vice produktu. Proc? Muze tam zustat stejny pocet, jenom diky vetsimu prostoru bude vse vzdusnejsi, prehlednejsi, informace nebudou na sebe namackany apod. Stava se to proste prehlednejsi s lepsi orientaci. Je spousta eshopu, ktere na uvodni strance nemaji zadny produkt a prodavaji o sto sest.
JInak uz jsem psal nize, ze samotne odstraneni sloupce je asi jen tezko proveditelne. Samotnym odstranenim by tam zustala bila plocha sloupce. Takze vzdy musite udelat s odstranenim sloupce nejake zmeny, aby tam nebylo prazdne misto. Takze si neumim predstavit jak jen odstranit sloupec, to asi nepujde.
Problem je, ze tu varime dost z vody, bez konkretnich projektu a vysledku to nema smysl. Nemam problem uznat, ze i 3 sloupce budou fungovat a urcite v rade pripadu funguji, ale... jsou zde proste urcite trendy, ktere neni dobre vzdy ignorovat. Mate to uplne stejne jako s modou. Verim tomu, ze i dnes byste nasla kupce na obleceni z 19. stoleti, urcite se najdou takovi, co v tom budou chodit, ale nema smysl si namlouvat, ze proste trend je nekde jinde. Uplne stejne to funguje s nakupnim chovanim, s tim, jak se projektuji obchodni centra, obchody, eshopy.
Veci, ktere popisujete a pro ktere zrejme ten treti sloupec vyuzivate se daji udelat i bez nej a kdyz si projdete uspesne velke hrace, casto to tak maji. Pisete, ze pak maji v kosiku i dalsi produkty z te nabidky, ale na druhou stranu tim, ze ma kolem sebe ten zakaznik spoustu informaci, spoustu mist kam odejit a uz se nevratit, treba ve finale na tomto reseni tratite proto, ze mate treba diky tomu vetsi miru opusteni kosiku, nez byste mela pri jinem reseni a toto opusteni je vetsi, nez profit z tech dalsich produktu - toto berte pouze jako priklad, neni treba mi vyvracet, ze tomu tak neni.
Ad nas eshop - to je slozite. Ono udelat cokoli co bude v pohode pro vsechny nelze. Takze pouzijete to, co funguje na co nejvetsi skupinu lidi s tim, ze se to prubezne vyviji. Co se tyka dopravy, ono kdyz vam prichazi stejny pocet dotazu na cenu dopravy at ji mate v paticce v textu, nekde velkym pismem na HP ci jako pop-up banner po prichodu, tak to date tam, kde to bude vadit nejmene, protoze jine umisteni stejne zlepseni neprinese. Jinak divila byste se kolik zakazniku ztracime tim, ze ten eshop neni pro ne privetivy a neorientuji se. Proto taky prichazi na radu cisla, aby se posoudilo co funguje globalne lepe i za cenu toho, ze casti zakazniku takove reseni bude pripadat horsi.
17. 7. 2013 16:08:05
https://webtrh.cz/diskuse/ohodnoceni-e-shopu/strana/3#reply922566
PourFem
verified
rating uzivatele
18. 7. 2013 11:15:40
Táňa:
rozložení, trošku jiné barvy, design
ale vždyť se tu designu bavíme celou dobu. A u toho eshopu o kterém se bavím se naopak nový design snažil co možná nejvíce podobat tomu starému - mám na mysli barvy, loga, rozmístění apod. Ale například košík jsme z první pozice v pravém sloupci přesunuli do hlavičky vpravo.
Takže ano, jistý drobný rozdíl tu určitě bude, ale jediná závažnější změna, které si běžný zákazník všimne je právě absence pravého sloupce. Co se týká produktů ve výpisu kategorie, tak jsme ze čtyř v řadě přešli na 3. Spolu s ubráním pravého sloupce je to celé vzdušnější a působí to přehledněji a samozřejmě jednotlivé produkty mají tím pádem víc prostoru už ve výpisu kategorie (větší obrázky apod.).
Darksir:
Svým tvrzením o měření jste to potvrdil, protože jste s prominutím prohlásil pěknou debilitu. Co to je za měření ? 33 versus 25-26 procent? Prostě jste si vycucal z prstu, že dvoulayoutový design Vám v něčem pomohl a protože jste za něj zaplatili, tak se tomu snažíte i věřit.
Pokud narážíte na tu hodnotu 25 - 26 %, tak věřte, že se mi nechtělo vypisovat Vám jak se tato hodnota mění v jednotlivých časech měření. Takže to zkrátím, od doby změny je průměrná hodnota okamžité míry opuštění 25,51%. Spokojen? Jinak ta čísla opravdu vycucaná z prstu nejsou.
Ale jak jsem psal, věřte si čemu chcete, můj eshop to není a tím pádem ani můj problém. Peace.
18. 7. 2013 11:15:40
https://webtrh.cz/diskuse/ohodnoceni-e-shopu/strana/3#reply922565
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit