Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Ochranná známka PANDORA

Znamená to, že např. název Pandora se nesmí objevit v názvu žádného výrobku, který není originál Pandora?
Co když výrobek pojmenuji "... styl Pandora" nebo "... napodobenina Pandora"?
17. 9. 2013 17:38:55
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945900
Ruzena Zapletalova
verified
rating uzivatele
17. 9. 2013 17:40:27
asi,ano je mi z toho dnes špatně,hlavně z té pokuty
17. 9. 2013 17:40:27
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945899
Co když výrobek pojmenuji "... styl Pandora" nebo "... napodobenina Pandora"?
To už parazitujete na originálu.
17. 9. 2013 17:42:05
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945898
Tomáš Musil
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
17. 9. 2013 18:23:51
A co když paní nevěděla že se nejedná o originální produkt značky pandora? To se jako nemůže prodávat značkové zboží?
17. 9. 2013 18:23:51
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945897
Petr Galas
verified
rating uzivatele
17. 9. 2013 18:40:48
No myslím, že neznalost neomlouvá. Měl jsem klienta který koupil ve velkoobchodě boty, prodával je normálně v obchodě a zažaloval ho Adidas za nějakou podobnost s jeho produktem. Nemusím říkat, že Adidas soud vyhrál. Je to strašná pakárna, ale riziko nese ten kdo uvede produkt na maloobchodní trh.
17. 9. 2013 18:40:48
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945896
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 9. 2013 19:02:05
Napsal PeGa;999734
No myslím, že neznalost neomlouvá. ...
Ale no tak, pokud vybuduju firmu s názvem pandora, co bude mít obor šperky, máš pravdu ... pokud ale pojmenuju jeden šperk z několika ochránnou známkou, co není známa a chci hned prachy za použití, tak je to čistý pokus o vydělaní snadných peněz - schválně bych to dohnal k soudu.
člověk, aby se dnes bál dát něco na web, v noci jsem strávil cca 2 hodiny nad fotkami a hledáním jejich autora, zda se smí nebo nesmí použit, ne že bych neodkazoval, to mi neva, ale co mi vadí je tohle to, neozvou se, že to porušuje nějaké právo a hned chcou prachy
mi připomíná, jak jsem si regl doménu, za rok a půl jsem zjistil, že na to spojení je ochr. známka půl roku starší doména, za další rok, jsem dělal byz se zástupcem té značky a už měl kécy, jak by tu doménu ode mě získal v rámci ochr. známky, sranda byla, že ta doména neměla obsah, jen bílou stránku (tzn ani neparkovala nikde), takže by nemohl doménu přes soud dostat, protože proč - neparazitoval jsem, nezneužil jsem, jen jsem ji měl regnutou ... to zkouší prostě
17. 9. 2013 19:02:05
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945895
Ruzena Zapletalova
verified
rating uzivatele
17. 9. 2013 21:24:57
Tak po pátrání na internetu jsem zjistila, že tato firma zaslala více e-shopům dopisy, jen mě zaráží že každému účtují jinou částku za použití slova pandora,prostě je to jak jistý způsob vydírání,sranda že nás osočili podle různých paragrafů,že jste poškodili jejich klienta finančně a duševně,velké e-shopy které mají toto mají v názvu žádný dopis nedostali,je to divné,ale určitě nikomu za jeden přívěšek nebudeme platit 50.000, zítra nám snad poradí právník co jim napsat
17. 9. 2013 21:24:57
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945894
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 9. 2013 21:38:52
tohle pokračování mělo být asi tady https://webtrh.cz/238134-ochranna-znamka-pandora
17. 9. 2013 21:38:52
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945893
moskyt
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
17. 9. 2013 22:23:54
Trochu se v této problematice orientuji a jak jsem si to zběžně prošel tak myslím, že se skutečně jedná o porušení ochranné známky, bohužel.
Nicméně, nefunguje to tak, že si druhá strana vymyslí nějakou částku, kterou byste měla zaplatit. Jsou dvě možnosti, buď se to vyřeší smírnou cestou, nebo civilní soud.
Tipnul bych si, že k soudu to nebude chtít dát ani druhá strana, takže jde jen o to s nimi vyjednat to usmíření.
17. 9. 2013 22:23:54
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945892
kunwald
verified
rating uzivatele
(70 hodnocení)
17. 9. 2013 22:41:43
Růženo, což tak se držet jednoho tématu a nezakládat další diskuze. Za A nemá to cenu, za B nepůsobí to seriózně.
Poslední dobou jsem si všiml. že lidé kteří mají problémy založili ten den teprve účet a většinou i je to jejich první příspěvek..
17. 9. 2013 22:41:43
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945891
Petr Galas
verified
rating uzivatele
18. 9. 2013 09:01:27
Napsal Tomve;999748
Ale no tak, pokud vybuduju firmu s názvem pandora, co bude mít obor šperky, máš pravdu ... pokud ale pojmenuju jeden šperk z několika ochránnou známkou, co není známa a chci hned prachy za použití, tak je to čistý pokus o vydělaní snadných peněz - schválně bych to dohnal k soudu.
člověk, aby se dnes bál dát něco na web, v noci jsem strávil cca 2 hodiny nad fotkami a hledáním jejich autora, zda se smí nebo nesmí použit, ne že bych neodkazoval, to mi neva, ale co mi vadí je tohle to, neozvou se, že to porušuje nějaké právo a hned chcou prachy
mi připomíná, jak jsem si regl doménu, za rok a půl jsem zjistil, že na to spojení je ochr. známka půl roku starší doména, za další rok, jsem dělal byz se zástupcem té značky a už měl kécy, jak by tu doménu ode mě získal v rámci ochr. známky, sranda byla, že ta doména neměla obsah, jen bílou stránku (tzn ani neparkovala nikde), takže by nemohl doménu přes soud dostat, protože proč - neparazitoval jsem, nezneužil jsem, jen jsem ji měl regnutou ... to zkouší prostě
Já nepsal, že se mi to líbí. Považuji to za na hlavu postavené. Nikdo nemůže mít přehled o všech ochranných známkách. Já psal jen o podobné zkušenosti kdy prodejce soud prohrál a taky si nebyli vědomi provinění. Ovšem díval jsem se na web a Pandora vůbec není ve špercích neznámá značka. Ten kdo prodává šperky ji musí znát. A chápu, že když pod jejich názvem prodává někdo cizí šperk, že jim to vadí. Ovšem ty prachy co chtějí se mi zdají přemrštěné.
18. 9. 2013 09:01:27
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945890
HonzaD
verified
rating uzivatele
18. 9. 2013 10:31:27
Zdravím! Předesílám že nejsem odborník v této oblasti ale nějaké spory ohledné ochranných známek mám za sebou (jako strana do jejíž práv bylo zasahováno). Řekl bych, že tady je to dost na hraně. Je otázkou jak by to dopadlo, kdyby to došlo až k soudu. V těchto případech se mimo jiné také posuzuje jaká je míra zaměnitelnosti z pohledu spotřebitele. Teď kontrolní otázka: Ten konkrétní přívěšek podobá se nějakému šperku zmíněné firmy? Podle mého názoru označení "Přívěšek stříbrná pandora" uvedený u šperku, který se designově ani jinak nepdobá produktům zmíněné firmy nijakým způsobem nezasahuje do práv k ochranné známce. Použité označení nijak nenaznačuje spojení se zmíněnou firmou. Označení pandora má v češtině více významů (jméno, nástroj, apod.). Zde je dost prostoru pro argumentaci. Něco jiného by bylo, kdyby se jednalo například o nějakou kopii jejich výrobku, apod. Podle mého názoru si je druhá strana tohoto vědoma a proto zřejmně jedná takto nátlakově. Také si myslím, že nemá zájem to hnát až k soudu. Nicméně je třeba s protistranou komunikovat a věc neignorovat.
18. 9. 2013 10:31:27
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945889
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
18. 9. 2013 10:49:11
Napsal Růžena Zapletalová;999690
Mám pouze jeden přívěšek a já ho koupila z velkoobchodu, jen jsem tam měla napsáno Stříbrná pandora,nějaký Dán si údajně koupil tuto známku a nějaká pražská společnost jej zastupuje
No, nejsem šperkář ale nezdá se mi to jako porušení známky - tedy prodávání noname výrobku pod značkou Pandora.
Nepoužívá se "pandora" jako nějaké obecné šperkařské označení? Podle obrázků mám pocit že by mohlo jít o nějaké zavírání nebo sponku:
http://www.diytrade.com/china/pd/5269394/Pandora_Style_Sterling_Silver_Bracelet_with_Pandora_Snake_Sterling_Silver_Chain.html
http://www.imexbb.com/wholesale-925-sterling-silver-pandora-style-clip-beads-and-charms-10630360.htm
18. 9. 2013 10:49:11
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945888
Petr Galas
verified
rating uzivatele
18. 9. 2013 11:02:12
Ne. To jsou čínské kopie šperků Pandora. Tady je to porušení zcela zřejmé.
18. 9. 2013 11:02:12
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945887
Jiří
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 9. 2013 11:05:11
Ne, nepoužívá se jako žádné označení. První byla firma, která si zaregistrovala známku a na základě toho začala budovat svou značku - šperky s velkým průvlekem, které si může sám zákazník jednoduše měnit. Byli nejúspěšnější, takže se v tomhle segmentu tohle označení prostě zažilo (něco jako walkman u Sony) a začali ho používat i další (hlavně číňani, ti se samozřejmě postihů za porušení bát nemusí).
18. 9. 2013 11:05:11
https://webtrh.cz/diskuse/ochranna-znamka-pandora/strana/2/#reply945886
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit