Zadejte hledaný výraz...

Notino.cz (ex Parfums.cz) – trochu informací ze zákulisí

psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 12. 2014 01:14:42
Minulej rok se mě objednávka do Letma nevešla (vyčerpán denní limit) , tak to šlo kurýrem, ale letos bez problémů a výdejna mě mile překvapila. Fronta max 20 lidí, což bylo do 5ti minut. Platební terminály, které berou karty s přehledným ovládáním, čisté a komfortní prostředí a přitom osobní odběr za 0kč.
Obsluha příjemná a fakt i hezká, jestli výběr spadá pod marketing, tak dobrej vkus.
Jak voní Angel Tester zjistím po vánocích, zatím mě jen zaujalo, že je na krabičce napsáno NOT FOR SALE:-)
Snad si žena neřekne, že jsem to ukradl v obchodě.
23. 12. 2014 01:14:42
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949337
Napsal psena;1152223
zatím mě jen zaujalo, že je na krabičce napsáno NOT FOR SALE:-)
Snad si žena neřekne, že jsem to ukradl v obchodě.
Horší by bylo když si bude myslet že jste to dostal od nějaké slečny a manželce to dal jako dárek :-D
23. 12. 2014 07:38:04
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949336
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
23. 12. 2014 19:56:11
Ahoj Radku,
rád bych se tě zeptal, jak jste spokojení s odkazy z velkých (avšak ne přímo tématických) webů s vysokými ranky. Kdysi jste se zmiňoval o tom, že v přirozených výsledcích nějak moc dobře nevyjíždíte, mají tedy tyto odkazy smysl?
23. 12. 2014 19:56:11
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949335
Snazime se o to, aby odkaz mel i nejaky realny efekt, nez jen to, ze by mohl pomoci posilit odkazovy profil. Treba aby pres nej proudily pristupy a primo se vratily i naklady. TO se ne vzdy dari, ale i z tech mene tematickych webu to vetsinou jde. Takze spokojenost je, ale presne to vyhodnotit po odkazech je velmi slozite a casto i nemozne, takze to bereme spise jako celek.
23. 12. 2014 20:16:34
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949334
mirtex
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
28. 12. 2014 08:45:35
U velkych eshopu podle me chyby nastavaji a ned se tomu vyhnout, napriklad chvalena alza me poslala storno objednavky z duvodu nezaplaceni, pricemz zbozi bylo placeno predem online a uz jsem si ho davno vyzvedl.
Czc.cz mi zase poslal omluvu, ze zbozi nebude nejmene 3 tydny skladem a za pul hodky vyzvu k odberu (zbozi bylo).
Delam ve velke firme a jakmile systemy prekroci kritickou mez, vznika urcite procento podivnosti :-)
28. 12. 2014 08:45:35
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949333
Ony ty chyby dle mého nastávají v každém eshopu bez ohledu na to, zda je velký nebo malý. Problém velkých je ten, že i když procento chyb bude velmi malé, tak s ohledem na ty davy zákazníků jich bude v absolutních číslech výrazně více a bude se zdát, že mají jednu chybu za druhou.
Ono když má někdo 1 % chyb a 100 objednávek denně, tak je to 1 chyba denně. Když bude mít nekdo 0,1 % chyb a 40 000 zakázek denně, tak jich bude mít 40. A pokud se pak ozve na internetu každý 10 zákazník u kterého byla chyba, tak u toho malého to bude 1 vzkaz za 10 dnů, ale u toho velkého to budou 4 lidi denně. A byť má velký 10x méně chyb, bude se zdát, že má jednu chybu za druhou.
Ono chyby dělají všichni, nejen eshopy. A je to dáno tím, že jednak člověk není schopen pracovat tak, že nikdy nevytvoří chybu, tak i nečlověčí elementy tvoří chyby. SW se občas blbě vyspí, HW také není bezchybný, do toho lidský činitel a ve výsledku se chyby dějí. A je otázkou, jaké následky chyba má. U lékaře je to většinou hodně špatné, u eshopu to nemá alespoň fatální následky.
V čem je pak zásadní rozdíl, je to jak se k chybě eshop staví. Někdo to doslova zaingoruje, zákazníka nijak neřeší, nekomunikuje apod. jiný dělá vše proto, aby ten následek chyby co nejvíce zmírnil.
Tímto neobahuji to, že se chyba stane a že nemá smysl je řešit. Jen je prostě dobré mít na paměti, že chyby byly, jsou a budou. Prostě nemá smysl mít za cíl nulovou chybovost, to prostě není reálné. Je třeba řešit to, aby těch chyb bylo co nejméně. A každou chybou se poučit a udělat vše proto, aby se tato neopakovala. Po chybě zjistit, čím byla způsobena a zda není možné udělat něco, aby se již neopakovala.
A bohužel občas je to jak píšete - jsou chyby, které jsou naprosto nevysvětlitelné.
U nás v celém procesu probíhá několik desítek různých kontrol a to i v relném čase u každého kusu, každé objednávky, každého balíku. Od kontrol čistě lidských, vizuálních, přes velmi pokročilé. A stále se tyto kontroly optimalizují, zlepšují, aby na konci procesu bylo těch chyb co nejméně. A musím říci, že to nese ovoce, byť je to velmi nákladné jak finančně, tak časově. A dnes, v porovnání třeba s dobou před třemi lety, nebo i rokem je těch chyb řádově méně.
Samozřejmě, pokud si někdo tak věří a přijde s tím, že nám zajistí změnou procesů apod. nulovou chybovost, nebo alespoň výrazně zlepší současný stav, bude vítán a to asi nejen u nás.
28. 12. 2014 11:20:44
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949332
KubaD
verified
rating uzivatele
6. 1. 2015 00:54:26
Zdravím Vás Radku,
na začátek bych chtěl říct, že obdivuji Vás, ředitele a celou společnost, jak Vám to pěkně "šlape". Rád bych se zeptal na pár otázek, které by mně zajímali jak z osobního hlediska, tak i z hledicka akademického, jelikož píšu seminární práci o expanzi ecommerce firmy na zahraniční trh.
- Zajímalo by mně, jak řešíte vrácení zboží ze zahraničí a jestli musíte dodržovat spotřebitelské zákony lokalního trhu nebo platí nařízení ochrany spotřebitele od EU?
- Když jste internetový obchod registrovaný v ČR, musíte se registrovat i jako společnost v cizí zemi případně i danění?
- Když vstupujete na cizí trh, jaký faktory jsou pro Vás nejdůležitější (bavíme se o PESTEL analysis)
- A co pro Vaše zaměření podnikání může být "hrozba substitutů"? Má kupující nějakou velkou sílu v ovlinění ceny v online prodeji parfémů? Nebo kupující spíše se podřizuje trhu.
Omlouvám se za "bombardováním" otázkama, pokud by jste byl schopný odpovědět na moje otázky, byl bych moc vděčný.
Předem děkuji a přeji úspěšný rok 2015 i ty následující. :)
6. 1. 2015 00:54:26
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949331
Napsal KubaD;1155434
- Zajímalo by mně, jak řešíte vrácení zboží ze zahraničí a jestli musíte dodržovat spotřebitelské zákony lokalního trhu nebo platí nařízení ochrany spotřebitele od EU?
Zákazník nám jej pošle na naší adresu v dané zemí a poté mu vrátíme peníze. Pokud se bavíme o EU trhu, tak musíte dodržovat zákony země spotřebitele, resp. spotřebitel musí mít nejhůře taková práva, jako mu poskytuje národní právo. Takže má-li na odstoupení v dané zemi 10 dnů, ale vy mu dáte českých 14 dnů, je to v pořádku, opačně ne.
- Když jste internetový obchod registrovaný v ČR, musíte se registrovat i jako společnost v cizí zemi případně i danění?
V každé zemi jsme plátci DPH a jsme tam k DPH registrováni. Pokud tam nemáte "stálou provozovnu" tak je to v pohodě. Takže pokud máme např. v SK jen výdejní místo, můžeme to mít takto. Pokud bychom na výdejním místě měli i přímý prodej, už bychom museli vše z SK danit v SK a to nejen DPH, ale i dan z příjmu. Samozřejmě poté jsme registrování tam, kde to vyžaduje lokální právní úprava, např. u úřadu, kterou jsou obdobou našeho UOOU apod.
- Když vstupujete na cizí trh, jaký faktory jsou pro Vás nejdůležitější (bavíme se o PESTEL analysis)
Jelikož moc nevím co je PESTEL analysis, tak ji asi neděláme. Rozhodnutí o expanzi jsou dost nahodilé, prostě se rozhodneme, že ta země vypadá dobře a jdeme tam. Poté si uděláme jen malou analýzu daného trhu a konkurence a je to. Nějaké velké analýzy nemají cenu a když jsme to jednou udělali s velmi renomovanou agenturou, stejně výsledky byly úplně jiné, než realita. Jiná situace by byla, pokud bychom šli na trh s produktem, který je jedinečný, unikátní a nový. A co chcete řešit u spotřebního zboží, to se prodává všude, hodně a lidé jej chtějí. A je jej na vás, jak je přesvědčíte, aby koupili u vás.
- A co pro Vaše zaměření podnikání může být "hrozba substitutů"? Má kupující nějakou velkou sílu v ovlinění ceny v online prodeji parfémů? Nebo kupující spíše se podřizuje trhu.
Otázkou je, co je to substitut u našeho zboží. Ano, může si místo parfému za 3000 koupit parfém za 300, ale ten prodáváme taky. Samozřejmě v nabídce není vše, co na trhu existuje, ale jsou to většinou již velmi okrajové značky, nebo značky, které jsou v rozporu s našimi produkty, tedy různé produkty MLM sítí, kde se vůně "inspirují" nějakými známými značkami. Takže strach ze substitutů nemáme a opět je to o tom, že máme tu nabídku od A do Z. Prodávat jeden produkt, jednu značku, je to vše jiné.
Co se týká ceny, tak tu zákazník již nějak zásadně ovlivnit nemůže. Marže v našem oboru jsou tak nízké, že u řady produktů jít o procento dolů znamená, že prodáváte se ztrátou. Před lety vznikla uričtá cenová hladina produktů a ta se více méně drží a spotřebitel ji prostě zásadně neovlivní a neovlivňuje ji ani nárůst konkurence. Ono už prostě není kam jít.
6. 1. 2015 07:22:15
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949330
vmoravcik
verified
rating uzivatele
4. 6. 2015 07:34:52
Zdravím, můžete vypustit nějaké info o prodejích v Americe? Jak se Vám tam daří, kdy plánujete být na nule, počet zaměstnanců, máte tam vlastní sklad? Jak velký? jaký je řádově počet objednávek?
Děkuji a přeji hezký den.
4. 6. 2015 07:34:52
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949329
naitmere
verified
rating uzivatele
4. 6. 2015 08:45:03
asi si prikoupim nejaky parfem, me LIFETIME VALUE STOUPA.. radku, co bys doporucil, nejaky great scent
4. 6. 2015 08:45:03
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949328
Napsal vmoravcik;1199795
Zdravím, můžete vypustit nějaké info o prodejích v Americe? Jak se Vám tam daří, kdy plánujete být na nule, počet zaměstnanců, máte tam vlastní sklad? Jak velký? jaký je řádově počet objednávek?
Děkuji a přeji hezký den.
Vlastní sklad tam máme od počátku, zaměstnanců tam zatím moc není, jelikož je tam jen logistika, takže jen lidé ve skladu. Sklad má tuším necelé 2000 m2 celkové plochy. V současnosti expedujeme stovky zakázek denně.
Co se týká "daření se" tak jdeme prozatím hodně opatrně, jelikož se pořád hodně učíme. Jsou tam extrémně drazí zákazníci, násobně dražší, než u nás, takže dělat např. marketing s tím, že už při prvním nákupu se musí náklady vrátit nejde, je třeba počítat s tím, že zákazník pak nakoupí opakovaně a až po nějakém jeho cyklu se náklady na jeho akvizici vrátí. Stejně tak je tam naprosto odlišné myšlení zákazníků. V podstatě bez slevy nechtějí nakupovat. Neřeší, jak je sleva výhodná a zda nejde i bez slevy nakoupit levněji, ale chtějí slevu, chtějí poštovné zdarma apod. to je tam standardní. Takže se učíme a učíme.
Do černých čísel bychom se chtěli dostat do roka od spuštění, tzn. někdy na počátku příštího roku.
---------- Příspěvek doplněn 04.06.2015 v 08:58 ----------
Napsal naitmere;1199809
asi si prikoupim nejaky parfem, me LIFETIME VALUE STOUPA.. radku, co bys doporucil, nejaky great scent
starý dobrý pitralon nikdy nezklame ;)
4. 6. 2015 08:57:45
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949327
vmoravcik
verified
rating uzivatele
4. 6. 2015 10:34:59
Děkuji za info, to s tím poštovným zdarma mě překvapuje, myslel jsem, že i vzheledem ke vzdálenostem tam a platům to lidi neřeší tak moc.
A odcestoval jste tam? Někdy jste tady tuším psal, že se tam chystáte.
A máte tam nějaké ty české zaměstnance? Opět jste tuším psal, že tam asi pár top zaměstnanců bude z čr ale, že je problém s tím, že když tam chcete podnikat, musíte obhájit proč tam na ty určité pozice chcete čecha a ne američana.
Můžete sem hodit odkaz, ať se mrknu? :)
Hezký den
Napsal Radek O.;1199812
Vlastní sklad tam máme od počátku, zaměstnanců tam zatím moc není, jelikož je tam jen logistika, takže jen lidé ve skladu. Sklad má tuším necelé 2000 m2 celkové plochy. V současnosti expedujeme stovky zakázek denně.
Co se týká "daření se" tak jdeme prozatím hodně opatrně, jelikož se pořád hodně učíme. Jsou tam extrémně drazí zákazníci, násobně dražší, než u nás, takže dělat např. marketing s tím, že už při prvním nákupu se musí náklady vrátit nejde, je třeba počítat s tím, že zákazník pak nakoupí opakovaně a až po nějakém jeho cyklu se náklady na jeho akvizici vrátí. Stejně tak je tam naprosto odlišné myšlení zákazníků. V podstatě bez slevy nechtějí nakupovat. Neřeší, jak je sleva výhodná a zda nejde i bez slevy nakoupit levněji, ale chtějí slevu, chtějí poštovné zdarma apod. to je tam standardní. Takže se učíme a učíme.
Do černých čísel bychom se chtěli dostat do roka od spuštění, tzn. někdy na počátku příštího roku.
---------- Příspěvek doplněn 04.06.2015 v 08:58 ----------
starý dobrý pitralon nikdy nezklame ;)
4. 6. 2015 10:34:59
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949326
Ano, mame tam i ceske zamestnance a je to presne jak rikate. Vizum se jen tak neziska, je treba splnit spoustu veci a mit opravdu nejaky duvod, proc tu praci nemuze zastat nekdo primo z USA. Takze tam mame CZ hlavu + mistni lidi.
To postovne je dost psychologicka vec. Na jedne strane si koupi vec za 2 dolary s postovnym 7-8 a na strane druhe chteji postovne zdarma pri objednavce nad xxx. Ono to tam proste tak funguje, je to tam zabehnute. Je to proste kuponovo-slevova zeme z pohledu online. Jsou tam hraci, kteri maji kapku jine postaveni a toto neresi az v takove mire.
Jinak beautyspin.com
4. 6. 2015 11:57:31
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949325
KovbojON
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 6. 2015 02:40:37
Chystáte se do affiliate sítě cj.com - využijete tuto síť i pro zahraniční eshopy parfum, kde affiliate prý je dále, než v ČR. Máte už i nějaké podmínky, co bude zakázané nebo povolené /kupony, xml feed,../, čekáte od tohoto kroku i nějaký reálný cíl (tržby) do konce tohoto roku ? Rozhodovali jste se dlouho pro CJ?
6. 6. 2015 02:40:37
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949324
Ano CJ budeme mit ve vsech zemich kde pusobime. My jsme CJ meli jiz v minulosti, ale protoze jsme vice resili spory s partnery z duvodu porusovani pravidel, nez obchod, tak jsme to ukoncili. Nyni je to takovy pokus o restart. Uvidime, jak to bude. A ano, rozhodovali jsme se dlouho. Vyhodou a asi hlavnim duvodem pro CJ byla ta globalnost.
Jinak podminky budou velmi podobne jako minule - zadne cash back weby, zadne kuponove weby, zadna optimalizace na brendove vyrazy, zadne ppc na brendove vyrazy + nejake dalsi omezeni. Jakekoli poruseni = neproplatime. Produktovy feed apod. k dispozici bude, ale detaily jeste uplne neznam.
6. 6. 2015 14:57:39
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/29#reply949323
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit