Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Nejčastější chyby PPC kampaní

No tymto som narazal na to, ze niektori klienti sa stazuju, ze oni maju iba 200 navstev podla google analytics ale etarget a google adw im zaratalo 260 klikov a s tymto problemom sa stretavam dost casto a maloktori zakaznik je dost fvzdelany v oblasti webu, aby vedel ze tieto informacie su iba orientacne a berie to ako pismo svete.
Ze ci to petra dajak meria alebo zistuje, ci ma nato system alebo nieco podobne.
5. 6. 2009 00:16:40
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7354
Jakub Stacho
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
5. 6. 2009 06:00:50
Kusi, kliknutí především není to samé, co návštěva. GA má takovou metodiku, že pokud návštěvník během 30 minut stránku navštíví znova, bere se to jako jedna návštěva. Toto téma se v minulosti na Webtrhu rozebíralo už několikrát, takže zkus pohledat...
Z hlediska PPC je tohle časté u příliš obecných a nevýrazných reklam. Případně u reklam, které slibují něco jiného, než pak stránka nabídne.
Příklad: Návštěvník hledá, uvidí reklamu a klikne. Na webu ho nic nezaujme, tak stránku zavře a hledá jinde. Pokud později ve fulltextu vyskočí ta reklama zase, může návštěvník zapomenout, že vede na stránku, kde už byl...
5. 6. 2009 06:00:50
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7353
Tawa
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 6. 2009 09:23:26
Z principu věci a fungování například GA nemůžou nebo spíše jen v málo případech ty čísla budou identická...
...na druhou stranu si myslím, že značkování je v GA vcelku dobře uděláno a především propojení s GAdWords je triviální. Ovšem na tom příkladu bych možná i hledal problém někde jinde.
5. 6. 2009 09:23:26
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7352
Robime flame a ja som zacal. Pardon teda :)
A dakujem za radu, mozem zakaznikom odvovodnit, preco im GA ukazuje menej ako je to v skutocnosti :)
Chcem sa spytat: robil niekto PPC pre firmu s predajom vina a ochutnavkami vina, hody a podobne? Ake s tym mate skusenosti? Je podla Vas lepsie zobrazovat sa priamo na strnkach ci vo vysledkoch vyhladavania?
Chcem pouzit eTarget :)
6. 6. 2009 11:44:06
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7351
m.mujgos
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
30. 11. 2009 12:27:05
Napsal Dave;13023
Na Etargetu a Skliku mi tyto kampaně běží bez problému (u většiny slov) za minimální cenu, s velmi slušnými CTR. Bohužel v AdWords se mi ani po vytvoření nových sestav zaměřených na konkrétní interprety nepodařilo CPC snížit. Slova byla po pár zobrazeních opět zastavena. Upřímně řečeno platit 4 Kč/klik a více se mi za propagaci nekomerčního webu nechce ani náhodou. V kampani pochopitelně využívám vylučujících slov, texty mám imho také "zajímavé", tak už nevím, jak to protlačit... Kdyby mi to neběželo jinde s dobrými výsledky, tak bych si myslel, že jsem máslo.
Jednou se mi stalo, že jsem zkopíroval anglickou kampaň a zapoměl jsem přepnout jazyk. Zkontroluj si zemi, kde se ti reklama zobrazuje. Podle popisu to vykazuje podobné znaky.
30. 11. 2009 12:27:05
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7350
Jan Nedvěd
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 4. 2010 21:58:48
Má smysl používat i jiné systémy než SKLIK a ADWORDS?
4. 4. 2010 21:58:48
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7349
Dave
verified
rating uzivatele
6. 4. 2010 09:22:01
Napsal iniziosro;490265
Má smysl používat i jiné systémy než SKLIK a ADWORDS?
Pokud máš dobře fungující odladěné kampaně, můžeš zkusit pomocí pár fíglů přenést kampaň do adFOXu a nechat si zde u podpory vypnout zobrazování v obsahu. Z adFOXu pak můžeš získat pár konverzí navíc s minimální údržbou (ta totiž jinak není dost dobře možná). Podobně pokud budeš brát v potaz rozdíly Etargetu, můžeš zkusit i jej (nezapomeň vypnout zobrazování na herních a porno webech).
Z "alternativních" systémů mám osobně nejlepší zkušenost se slovenským Etargetem, kde dokonce v některých případech dosahuji nižší CPA než u AdWords. Asi díky nižší konkurenci. Což jsem asi neměl říkat :rolleyes:
6. 4. 2010 09:22:01
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7348
Drahomír Hron
verified
rating uzivatele
22. 2. 2011 16:15:28
Dle mých zkušeností je u PPC rozhodující volba klíčových slov- ta vychází z povahy nabízeného produktu a reklamní sdělení, které musí být zajímavé. Doporučuji si během PPC kampaně s reklamním sdělením i klíčovými slovy hrát, jelikož dle průběžných výsledků zjistíte co zabírá a co je naprosto zbytečné. Následná konverze a objemy nákupů se dá velmi lehce spočítat. Celkově PPC kampaň představuje velmi živý a dynamický systém, kterému se musíte věnovat několikrát denně. Potřebujete mít dobré nápady a kreativní intuici.
22. 2. 2011 16:15:28
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7347
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 3. 2011 01:44:11
Myslím, že toto téma začalo zprostředka. Pro většinu lidí je největší chybou vůbec volba PPC reklamní kampaně.
Abych shrnul své poznatky za poslední rok.
1) PPC nikdy nemůže být hlavním prodejním kanálem. Spousta eshopařů zakládá svůj "byznys" pouze na PPC.
- Vysledoval jsem následující model. Podnikatel založí eshop, nakliká všechny možné PPC kampaně a začne sledovat grafy. Po dvouměsíčním každodenním měněním klíčových slov dosáhne svého výsledku, kdy si vpodstatě provozovatel PPC kampaně bere procento z obratu eshopu. Takže eshop běží a je spočítáno, že za X Kč zaplacených na PPC se získá X Kč obratu. Takže po několika měsíčním úsilí jste si vlastné vytvořili jakýsi affiliate program nad kterým musíte denně bdít a zabývat se ním. A do tohoto kulhajícího affiliate programu jste nainvestovali spoustu času a peněz na testování klíčových slov.
2) PPC přitahuje lidi, kteří nedokáží vytvořit kvalitní reklamní banner nebo prodejní text. Dojdou k tomu způsobem:
a) Vytvoří si tragický banner / text
b) Poptají CPT kampaň
c) Změří pouze kliky nic jiného neberou jako výsledek
d) Vyhodnotí kampaň jako drahou.
Je potřeba vnímat to, že reklamní kampaň není pouze o "kliku". V TV se také nekliká, reklamní kampaň vytváří podvědomí o firmě / eshopu / produktu. PPC kampaň oproti CPT inzerenta netlačí dodávat špičkové texty nebo bannery. Jednoduše odpovědnost za špatný banner přehodí na server poskytující prostor. V očích inzerenta znamená špatný banner pouze málo kliků a tím méně nákladů. Ze strany serveru je špatný banner málo kliků = málo peněz bez šance něco ovlivnit. Inzerent si nevědomky kazí svoji reputaci na trhu a to jen proto, že chce zodpovědnost za kvalitu reklamy přenášet na poskytovatele prostoru.
Výsledek takovéto kampaně je zase opět kruh, kde vy si ničíte reputaci a za X Kč na PPC dosahujete X Kč obratu.
Je nutné položit si otázku. "Proč volím PPC kampaň?". Pokud na tuto otázku nemáte odpověď, tak se snažíte vytvořit kulhající kruh.
22. 3. 2011 01:44:11
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7346
MichaelaC
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
2. 4. 2011 22:05:30
.
2. 4. 2011 22:05:30
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7345
bartosik
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
3. 4. 2011 10:24:08
Můžu poprosit o radu jaký je rozdíl u skliku při zadávání kampaně klíčových slov mezi:
všechny shody
volná shoda
frázová shoda
přesná shoda
a pokud se něco používá nejčastěji tak co?
děkuji
3. 4. 2011 10:24:08
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7344
Dave
verified
rating uzivatele
4. 4. 2011 19:41:36
http://napoveda.sklik.cz/cz/vytvarime-kampan/klicova-slova/shody-klicovych-slov/
4. 4. 2011 19:41:36
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7343
bartosik
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
5. 4. 2011 09:52:18
Napsal Dave;642762
http://napoveda.sklik.cz/cz/vytvarime-kampan/klicova-slova/shody-klicovych-slov/
Moc díky, prolézal jsem i blog ohledně skliku a toto mne nenapadlo.
5. 4. 2011 09:52:18
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7342
Lacko Sickidum
verified
rating uzivatele
25. 11. 2011 01:52:52
PPC reklamy, a naco? ked je tu freekli.sk? :)
25. 11. 2011 01:52:52
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7341
Dovolím si přidat krátké srovnání PPC reklami na google vs. na facebooku. http://superpr.cz/ppc-reklama-na-facebooku-vs-ppc-reklama-na-googlu/ jaký je váš názor?
18. 3. 2012 15:24:57
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/3/#reply7340
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit