Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Naplánovaná porucha produktu

helivrt
verified
rating uzivatele
20. 12. 2018 18:17:24
Napsal Doctore97;1502534
Ten výjezd by pak mohl být podmíněn zaplacením na místě. V případě nezaplacení hardware odzvezeš např.
A to už je zase krádež cizí věci, ne? Když je ten produkt už v majetku zákazníka. S tím už jsem se setkal. Kamarád se pokusil namontované zařízení odvézt a majitel na něj zavolal policii za neoprávněný vnik na pozemek a poškození cizí věci. I když ten dobytek neměl zaplacenou ani korunu.
20. 12. 2018 18:17:24
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380332
Pavel Mareš
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
20. 12. 2018 18:19:36
Napsal helivrt;1502535
A to už je zase krádež cizí věci, ne? Když je ten produkt už v majetku zákazníka.
V případě prodávání služby by nemělo být -> ale já nejsem právník, takže spíš jen házím nápady. Pointa je ta, že máš službu a za tu zákazník platí. To že dostane HW, je tvoje "know-how" a půjčuješ ho zákazníkovi na základě řádného placení.
V podstatě jako jakýkoli software nebo služba. Pokud nezaplatíš, tak ti přístupy odeberou. Což je běžná věc. To, že je to HW, by nemělo hrát roli, pokud si vše dobře stanovíš.
20. 12. 2018 18:19:36
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380331
helivrt
verified
rating uzivatele
20. 12. 2018 18:21:57
Doctore, já ti rozumím ale to se dá uplatnit na určitý okruh výrobků. Ten můj do toho nezapadá. Je to stejné jako bys pronajímal třeba službu kávovar. To je úplná kravina. Ale protože ten kávovar je chytrý a má přístup na internet tak ho dokážeš v případě že někdo za něj, nebo jeho servis nezaplatí vyřadit z provozu. Způsobená újma žádná - pan domácí si neuvaří kafe. Ale přinutíš dlužníka zaplatit, jinak bude mít nefunkční elektroodpad.
Taky nejsem právník, ale domnívám se, že v tomto případě se neoobohatím, neboť ty peníze mi dluží za produkt, nebo provedený servis. Pouze se domůžu jejich navrácení.
Ale potřebuju to potvrdit.
---------- Příspěvek doplněn 20.12.2018 v 18:24 ----------
Je otázka jestli ten produkt musí mít nějaké tlačítko reset, kterým ho zákazník vrátí do továrního nastavení a funkčního stavu. Jestli mě k tomu někdo může přinutit.
20. 12. 2018 18:21:57
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380330
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 12. 2018 18:27:29
u aut to je z důvodu bezpečnosti, automobilka musí prokázat, že každý díl je testovaný na určitou zátěž a provádět pravidelné údržby. Aneb servisní zásah si dokáží solidně obhájit, ty to dokážeš taky?
U laserových tiskáren má válec určitou životnost, víš to dopředu. Tiskárna je koncipována na určitý objem tisku, víš to z manuálu dopředu.
Pokud výrobek prodáváš, vlastníkem se stává kupující. Pokud výrobek znefunkčníš, dopustil jsi se škody na cizím majetku, musel bys mít k tomu prokazatelný důvod, kterým jsi zabránil úrazu či vyšší škodě.
Ty chceš k výrobku vnutit svoje placené služby v nedefinovaném rozsahu, měly by být součástí kupní smlouvy a vyčísleny, jinak se může jednat o nekalou obchodní praktiku. Pokud prodáváš spotřebiteli, tam ti zákon dokonce zakazuje, aby nebyla dopředu známá celková cena.
Podobně to funguje u plynových kotlů, zákon vyžaduje pravidelnou kontrolu, ale dodavatel si jí nesmí vynutit jen na sebe, leda by to bylo součástí kupní ceny.
To co chceš, znamená, že výrobek je neprovozuschopný po nějakém opotřebení, musel bys být schopný tohle objektivně obhájit před soudem a tam by se také mohlo řešit, proč jsi udělal výrobek schválně poruchový. Že na tom chceš vydělat není obhajoba.
Buď máš špatný obchodní model nebo musíš počítat s tím, že někteří klienti nechtějí/nepotřebují tvoje služby.
Umělé (a nedůvodné) omezování životnosti je samozřejmě také nejspíš nekalá obchodní praktika a pokouší se o to kdekdo.
20. 12. 2018 18:27:29
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380329
ne
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
20. 12. 2018 18:30:14
Taky nejsem právník, ale domnívám se, že v tomto případě se neoobohatím, neboť ty peníze mi dluží za produkt, nebo provedený servis. Pouze se domůžu jejich navrácení.
Ale potřebuju to potvrdit.
to je predsa nezmysel.. produkt predsa patri zakaznikovy (jeho nemusi zaujimat, ze je dotovany) a servis musi mat u teba objednany, aby ti nieco dlhoval..
20. 12. 2018 18:30:14
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380328
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 12. 2018 18:30:31
pokud ti někdo nezaplatil fakturu, nemůžeš mu to oplatit poškozením jeho věci, vydírat ho či jinak si svůj dluh vynucovat, to ti soud/policie rychle zatrhne, vždyť tohle je výpalné :).
Stejně tak na dálku znefunkčnit výrobek, abys ho mohl jít opravit je podvod či poškození cizí věci, na tom nelze založit obchodní model.
20. 12. 2018 18:30:31
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380327
helivrt
verified
rating uzivatele
20. 12. 2018 18:34:51
Napsal TomášX;1502541
pokud ti někdo nezaplatil fakturu, nemůžeš mu to oplatit poškozením jeho věci, vydírat ho či jinak si svůj dluh vynucovat, to ti soud/policie rychle zatrhne, vždyť tohle je výpalné :).
To je zajímavý názor. To myslíš vážně?
Je to poškození jeho věci, když mi ji nezaplatil? Nedá se to řešit klauzulí do úplného zaplacení zůstává majetkem firmy xyz? Pak by to poškození cizí věci nebylo?
20. 12. 2018 18:34:51
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380326
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
20. 12. 2018 18:37:20
Hoši, jestli tohle neřešíte jen hypoteticky, kurňa proč si nevemete právníka. Já bych tohle teda asi sám neřešil.
20. 12. 2018 18:37:20
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380325
helivrt
verified
rating uzivatele
20. 12. 2018 18:38:37
Za právníkem asi zajdu, šlo mi o to, jestli už to někdo nezkoušel. Přece tohle řeší asi každý druhý, problémy s neplatiči. V podstatě i když někomu uděláš web, on ti ho nezaplatí a ty mu ho přes nějaké API vypneš, je to asi to samé, ne?
20. 12. 2018 18:38:37
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380324
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
20. 12. 2018 18:39:41
Jedina moznost je produkt pronajimat... Kdyz neni v jejich vlastnictvi, v podstate si s nim muzete delat co chcete (co si smluvne domluvite)...
20. 12. 2018 18:39:41
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380323
helivrt
verified
rating uzivatele
20. 12. 2018 18:42:09
Jo to by asi šlo, ale to fakt není produkt ála web. Kde se dá domluvit pětistovka měsíčně a je to. To je jednorázová věc kterou tam tomu člověku namontuješ a fyzicky se k tomu už nedostaneš, když tě nepustí domů.
Napadá mě podobnost s nějakým SW. Koupíš si SW a když ho do konce splatnosti FA nezaplatíš, tak ti to skrze nějaké ověření licence prodejce znefunkční. Taky poškození cizí věci? Podvod?
20. 12. 2018 18:42:09
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380322
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 12. 2018 18:43:19
Napsal helivrt;1502543
To je zajímavý názor. To myslíš vážně?
Je to poškození jeho věci, když mi ji nezaplatil? Nedá se to řešit klauzulí do úplného zaplacení zůstává majetkem firmy xyz? Pak by to poškození cizí věci nebylo?
V tom případě jsem správně nepochopil co píšeš, z tvých tedtů mám dojem, že jsi stroj prodal a teď chceš k němu poskytovat servis a nikoliv, že ti stroj ještě nezaplatili, pak je to na smluvním ujednání, kdy přechází majetková práva na kupujícího.
S tím co je legální to poradí právník, jak píše Aleš, je to jeho práce.
20. 12. 2018 18:43:19
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380321
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
20. 12. 2018 18:44:33
helivrt: To jsem z predchozi diskuse pochopil, ale fyzicke vybaveni se prece odjkaziva taky pronajima... Navic pdminky pronajmu i nejakych servisnich plateb muzete mit vsechny ve smlouve stejne jako byste mu to prodavali, jen to nebude prodej, ale pronajem (vc. smluvni pokuty pri nevraceni po neplaceni)... Samozrejem jde o to co si muzete k zakaznikum dovolit. Jetsli an to mate nebo nemate postaveni (treba v ramci konkurence)
20. 12. 2018 18:44:33
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380320
ne
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
20. 12. 2018 18:45:06
aha.. ak ti nezaplatil samotny produkt, tak napr. v OP mozes mat to, ze kupujuci nadobudne vlastnicke pravo k veci az zaplatenim celej dohodnutej (zmluvne) ceny produktu.. vtedy ho mozes kludne vypnut.. nezabudni vsak doplnit, ze nebezpecenstvo vzniku skody na tovare prechadza na kupujuceho bez ohladu na moment prechodu vlastníckeho prava k tomu produktu .. napr. prevzatim tovaru, pouzivanim atd..
20. 12. 2018 18:45:06
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380319
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
20. 12. 2018 18:46:13
Hele, jak to měl ten Apple? Tak jistě to měl také smluvně ošetřené, ale k čemu vám to je. Dobře tak se vymaní z toho, že je to podvod, ale podívejte, kdo čte smlouvy a kdo jim rozumí? Prostě tohle není košér ani tam, kde to možné je a může to dost poškodit reputaci firmy, když se na to přijde.
20. 12. 2018 18:46:13
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/strana/2/#reply1380318
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit