Zadejte hledaný výraz...

Naplánovaná porucha produktu

helivrt
verified
rating uzivatele
20. 12. 2018 17:32:45
Řešil někdo z vás jak se dívá zákon na to, když zákazníkovi nějaký výrobek programově znefunkčním?
- mohu takto ten výrobek zákazníkovi "vypnout" na dálku, když například nezaplatí fakturu za servis ? (zařízení je připojené k internetu)
- musím to oznámit předem, že tam něco takového je? Nebo se může zařízení "pokazit" na základě toho, že nezaplatil fakturu?
- jde mi o to, jestli by to nebylo klasifikováno jako podvod, nebo aby zákazník nemohl vymáhat například způsobenou škodu v důsledku toho, že dopředu nevěděl, že se to zařízení vypne.
Vím že v tiskárnách a různých dalších zařízeních se tohle používá, ale všude se to dá nějak uživatelsky vynulovat, třeba za cenu ztráty záruky. Já bych ale potřeboval aby to mohl opravit jen výrobce.
Díky za názory.
EDIT : upravil jsem dotaz, jde mi hlavně o vypnutí zařízení když zákazník neproplatí fakturu za něj.
20. 12. 2018 17:32:45
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380347
Krystof24
verified
rating uzivatele
20. 12. 2018 17:44:01
Takovýto obchodní model se mi hnusí, jestli je to legální netuším, ale upřímně doufám že ne. Nechceš to radši třeba pronajímat?
20. 12. 2018 17:44:01
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380346
helivrt
verified
rating uzivatele
20. 12. 2018 17:48:23
Napsal Krystof24;1502512
Takovýto obchodní model se mi hnusí, jestli je to legální netuším, ale upřímně doufám že ne. Nechceš to radši třeba pronajímat?
Mě se třeba hnusí když si mě někdo zavolá na servis, třeba o víkendu, nebo večer, já přijedu, zruším kvůli tomu veškeré své aktivity a on ptoom nechce zaplatit fakturu. Musím se s ním půl roku nahánět, až teprve se mu to pokazí a potřebuje mě, tak najednou zaplatí. Proto by bylo super, kdybych mu to jednoduše vypnul a dokud by nebyly peníze na účtu, tak by nefungoval.
Jde mi o to, zda mě pak nemůže zažalovat že jsem mu způsobil škodu. Protože v tomhle státě mají zm*di a neplatiči oporu v zákoně, ale člověk co fakturuje může jen věřit a čekat.
Ale o morálnosti diskutovat nechci, jde mi hlavně o to, zda je to legální.
20. 12. 2018 17:48:23
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380345
ne
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
20. 12. 2018 17:49:37
To je model padnuty na hlavu, a osobne si myslim, ze je minimalne na hrane zakona. Nacen produkt na vyssiu cenu bez servisnej zmluvy, a nizsiu z uzavretim servisnej zmluvy. Ak nebude plnit, tak zmluvna pokuta (ak sa jedna o zmluvu podnikatel - podnikatel).
---------- Příspěvek doplněn 20.12.2018 v 17:51 ----------
Napsal helivrt;1502516
Mě se třeba hnusí když si mě někdo zavolá na servis, třeba o víkendu, nebo večer, já přijedu, zruším kvůli tomu veškeré své aktivity a on ptoom nechce zaplatit fakturu. Musím se s ním půl roku nahánět, až teprve se mu to pokazí a potřebuje mě, tak najednou zaplatí. Proto by bylo super, kdybych mu to jednoduše vypnul a dokud by nebyly peníze na účtu, tak by nefungoval.
Jde mi o to, zda mě pak nemůže zažalovat že jsem mu způsobil škodu. Protože v tomhle státě mají zm*di a neplatiči oporu v zákoně, ale člověk co fakturuje může jen věřit a čekat.
Ale o morálnosti diskutovat nechci, jde mi hlavně o to, zda je to legální.
toto urcite nie je mozne, jedine v pripade, ak by si to mal tak s nim zmluvne dohodnute.. inak mu sposobis skodu.. ale na druhu stranu ta chapem
20. 12. 2018 17:49:37
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380344
helivrt
verified
rating uzivatele
20. 12. 2018 17:51:35
Napsal ne;1502517
To je model padnuty na hlavu, a osobne si myslim, ze je minimalne na hrane zakona. Nacen produkt na vyssiu cenu bez servisnej zmluvy, a nizsiu z uzavretim servisnej zmluvy. Ak nebude plnit, tak zmluvna pokuta (ak sa jedna o zmluvu podnikatel - podnikatel).
Proč je na hraně zákona? Jakého?
20. 12. 2018 17:51:35
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380343
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
20. 12. 2018 17:55:46
Napsal helivrt;1502516
Mě se třeba hnusí když si mě někdo zavolá na servis, třeba o víkendu, nebo večer, já přijedu, zruším kvůli tomu veškeré své aktivity a on ptoom nechce zaplatit fakturu. Musím se s ním půl roku nahánět, až teprve se mu to pokazí a potřebuje mě, tak najednou zaplatí. Proto by bylo super, kdybych mu to jednoduše vypnul a dokud by nebyly peníze na účtu, tak by nefungoval.
Jde mi o to, zda mě pak nemůže zažalovat že jsem mu způsobil škodu. Protože v tomhle státě mají zm*di a neplatiči oporu v zákoně, ale člověk co fakturuje může jen věřit a čekat.
To ale mluvíš o dvou různých věcech.
Jedna věc je, že ti někdo nezaplatí za práci/produkt a ty se pak chceš bránit tím, že mu takto neuhrazený produkt znemožníš používat. To bych ještě pochopil.
Druhá věc je, že budeš člověka nutit platit ti za to, abys opravil škodu, kterou sám způsobuješ. Resp. bude ti platit za nic. Tohle určitě legální není a jedná se minimálně o podvod. U aut je pravidelný servis většinou podmínkou prodloužené záruky a u tiskáren se nic takového nedělá, protože by to nedávalo smysl - tam chceš aby lidem tiskárna běžela co nejdéle a kupovali toner/barvu. Nevydělává se na prodeji HW, ale na provozu.
Ano, existující cesty, jak toto udělat, ale tvoje cesta je neetická a nelegální.
Nabízí se dotaz, proč ten výrobek prodáváš pod cenou? Pokud neumíš vydělat na normálním servisu nebo dodávání "surovin" k provozu, tak nedotuj pořizovací cenu.
---------- Příspěvek doplněn 20.12.2018 v 17:57 ----------
Napsal helivrt;1502519
Proč je na hraně zákona? Jakého?
Trestní zákoník 40/2009 Sb.
§ 209 Podvod
(1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci.
...
(6) Příprava je trestná.
20. 12. 2018 17:55:46
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380342
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
20. 12. 2018 18:00:24
Zeptejte se APPlu :-)
20. 12. 2018 18:00:24
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380341
helivrt
verified
rating uzivatele
20. 12. 2018 18:04:11
Dobře, ten model ála přinutit někoho k servisu nechme stranou, to byl jen takový nápad a věc, která mě tolik nepálí.
Horší jsou ty neproplacené faktury za servis, ty už mě docela se*ou. Můžu tedy do zařízení nahrát do SW část kódu, kterou to na dálku vypnu, dokud nezaplatí? Tajně asi ano, ale jde o to, zda se na to mohu odvolávat při vymáhání té částky. Prostě zaplať co dlužíš, jinak nezapnu?
To stejné se děje při dodání. My to dodáme, spustíme a předáme koncovou fakturu. Hodně klientů je potom ve skluzu s placením, protože produkt mají, fungují a zaplatí zbytek třeba až se to pokazí a potřebují nás. A tady narážím na to, že oni si pozvou jiný servis a my tak přicházíme jak o doplatek, tak o možnost výdělku na servisu.
20. 12. 2018 18:04:11
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380340
addamz
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
20. 12. 2018 18:08:41
Čo také ?
Napsal beraniste;1502524
Zeptejte se APPlu :-)
20. 12. 2018 18:08:41
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380339
helivrt
verified
rating uzivatele
20. 12. 2018 18:09:01
ad apple - nevím na co konkrétně míříš :-) Ale napadá mě jedno přirovnání. Koupím si mobil na splátky. Přestanu platit, tak mi ho prodejce na dálku vypne nebo zablokuje. Ne přístup do sítě, ale ten HW. Je to legální?
20. 12. 2018 18:09:01
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380338
Napsal helivrt;1502527
ad apple - nevím na co konkrétně míříš :-) Ale napadá mě jedno přirovnání. Koupím si mobil na splátky. Přestanu platit, tak mi ho prodejce na dálku vypne nebo zablokuje. Ne přístup do sítě, ale ten HW. Je to legální?
Podle mě jo. Dokud to nesplatíš, tak není tvým majetkem, ne?
20. 12. 2018 18:10:09
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380337
Pavel Mareš
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
20. 12. 2018 18:10:53
Čistě nápad - co to dodávat jako službu, ke které patří hardware. Služba má prvních X dnů / týdnů (záleží na splatnosti faktur) "testovací režim", po kterém zákazník musí zapatit nebo mu bude zařízení na dálku odpojeno.
To, že to má nějakou peridou zdarma a až po zaplacení se aktivuje režim, by jednu část vyřešilo.
Jak řešit to, že si pozvnou někoho jinýho, je blbý, ale přeci jen, tohle se teď právě řeší s Applem. Kdy chtějí za opravu ulomené packy od konektoru displeje vyměnit celý notebook a přitom to borec na rohu může opravit za 500 Kč.
Takže s tím servis bych podmínil periodou na smlouvu s pokutou, pokud na to sáhně někdo jiný, protože to bude po dobu smlouvy tvůj HW. Po ukočení HW vezmeš nebo si ho může odkoupit.
20. 12. 2018 18:10:53
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380336
helivrt
verified
rating uzivatele
20. 12. 2018 18:13:34
To mi přijde strašně složité a bude k tomu potřeba podepsat x smluv. Ono se jedná o poměrně jednoduché zařízení a asi málo kdo bude chtít tohle podstupovat. Proto bych byl nejradši kdyby ten zákazník ani nevěděl že tam ta možnost je. Protože 90% jich je slušných, platí včas a není důvod toho využít. Ale když se najde hova*o co si něco objedná s úmyslem to nezaplatit, tak tohle by byl velice účinný způsob jak ho přinutit. Ale nechci aby mě pak takový vyčuránek zažaloval že jsem mu způsobil škodu.
20. 12. 2018 18:13:34
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380335
ne
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
20. 12. 2018 18:14:57
tak si nechavajte platit za servis na mieste.. resp. zvolte iny obchodny model..
tym ze niekomu tajne znefunkcnis produkt, je to proste poskodzovanie cudzej veci (a z toho vyplyvaju dalsie problemy) a nezalezi natom, preco a z akych pohnutok si vychadzal.. ak teda ta vec je v majetku zakaznika..
resp. aj podvod, ak sa tymto konanim obohacujes..
20. 12. 2018 18:14:57
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380334
Pavel Mareš
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
20. 12. 2018 18:15:13
Ten výjezd by pak mohl být podmíněn zaplacením na místě. V případě nezaplacení hardware odzvezeš např.
20. 12. 2018 18:15:13
https://webtrh.cz/diskuse/naplanovana-porucha-produktu/#reply1380333
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit