Zadejte hledaný výraz...

Kvalita logotypů na webtrh.cz, a jak klient chápe význam logotypu.

Chtěl bych zavést debatu na téma - Kvalita logotypů (grafiků), prací, zde na portálu webtrh.cz. Na to se samozřejmě váže cenová politika návrhu loga - poptávky a nabídky logotypu za 500 Kč, do 2000 Kč apod. - co si o tom myslet - jako grafik se nestačím divit, jak to u nás funguje, jak funguje klientovo vnímání loga a následné ceny za návrh loga.
Náměty, připomínky názory, zkušenosti Vás (nás všech)
---------- Příspěvek doplněn 27.11.2011 v 20:51 ----------
viz. co si myslet např. o tomhle?
Dobrý den,
před nedávnem jsem zde řešil pro kamaráda návrh loga či logotypu
pro společnost, která se zabývá výrobou kotců a boud pro psy, zahradního
nábytku a dřevostaveb. Sešlo se nám cca. 150 nabídek, nicméně tento
si nedokázal do dnešního dne vybrat.
Je tvrdohlavý a má podmínku, že součástí musí být silueta mloka. Nevím proč,
ale nenechá si to prostě vymluvit... Více informací o společnosti naleznete
na www.dommy.estranky.cz
Zkuste prosím zaslat nějaký náhled návrhu spolu s cenou. Teď už si snad vybere.
S případným vítězem je možná dlouhodobá spolupráce také na jiných projektech!
Děkuji přeeem.
---------- Příspěvek doplněn 27.11.2011 v 20:55 ----------
firma zabývající se výrobou kotců, psích boud, zahradního nábytku, dřevostaveb - klient trvá na siluetě mloka v logu?
Podnikatelské diletanství a následná prezentace své firmy, osoby, svého produktu některých jedinců u nás nezná hranic.
Pokud by se firma nebo fyzická osoba jmenovala např. Mlok, tak to ještě pochopím, ale takhle mi nad tím zůstává rozum stát.
27. 11. 2011 20:49:51
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701700
Hypnotix
verified
rating uzivatele
(31 hodnocení)
27. 11. 2011 21:09:12
Taky vždycky koukám jak chleba k tašky ... a nestačím se divit.
27. 11. 2011 21:09:12
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701699
soudruh
verified
rating uzivatele
(57 hodnocení)
27. 11. 2011 21:12:13
potvrzuje se pravidlo
cim nizsi nabidka, tim vetsi rypani
mam pocit, ze grafikem se posledni dobou citi temer kazdy, kdo udela par tahu v cracknutem Photoshopu...
27. 11. 2011 21:12:13
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701698
Myslím, že klienta, který je přesvědčený o tom, že on a jeho názor jsou na první místě - nemá cenu vyhledávat. Jakmile s ním navážeš spolupráci, budeš litovat, že jsi to udělal a to hlavně kvůli tomu, že se z role profesionála dostaneš do role ovečky, která pro vidinu zisku a cíle projektu udělá, co klient potřebuje a do referencí si to ani nedáš. Samozřejmě umění vykličkovat ze spárů špatných nápadů je důležité, ale někho si prostě nedá říct. A to ještě když za podobnou věc nabízí odměnu od 200 do 1500 Kč a chce profesionální práci.
---------- Příspěvek doplněn 27.11.2011 v 21:16 ----------
Řekl bych, že tihle lidi nehledají profesionála, ale stroj, který udělá to, co potřebují co nejlevněji, to že je to ale bude v budoucnu díky tomu, že se to nikomu nebude líbit, stát víc - to už je věc druhá.
27. 11. 2011 21:15:42
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701697
nline
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 11. 2011 21:21:20
Když tam chce klient mloka, tak tam bude mít mloka ... to je jak kdyby jste šel koupit do Jednoty chleba a někdo Vám nutil veku. Pokud si to zákazník nenechá vymluvit, vždy musí dostat to, za co dává svoje peníze.
27. 11. 2011 21:21:20
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701696
Michal
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
27. 11. 2011 21:22:28
Mate urcite pravdu, nadruhou stranu - jaci grafici reaguji na nabidku za pár tisíc korun s tím, že poptávající chce nejdříve vidět hotovou zakázku a až pak teprve buď přijme nebo odmítne? Pravděpodobně začátečníci, kteří jsou rádi za každou příležitost.
27. 11. 2011 21:22:28
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701695
Tak ono jde vidět, že je pán mimo už tím webem, který by měl vypadat jako eshop, ale vypadá jako blog. Proto se nedivím, že prodává kotce a do loga chce mloka.
27. 11. 2011 21:22:45
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701694
Franta
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
27. 11. 2011 21:25:39
Kde je problém? Za prvé lidé neznají rozdíl mezi investicí a výdajem. Logo berou jako výdaj a tak tento výdaj chtějí mít co nejmenší. Za druhé je tu nějaký "trh", který se jen hemží nabídkami typu "Udělám logo za 500Kč", takže poptávající má i úplně jinou představu o cenách a je někdy odsuzován možná i neprávem :)
27. 11. 2011 21:25:39
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701693
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
27. 11. 2011 21:32:51
Zažil jsem něco podobného. Společnost (nebudu uvádět název) Zabývající se IT technologiemy, v názvu nemá žádné zvíře, nebo obecně faunu ale do loga nutně chtěli delfína. Na dotaz proč? Jaký to má význam pro společnost? Odpvěď byla že má kérku delfína a chce ho i v logu :-D. No.. ok tedy.
Jinak záleží co klient chce.
LOGO: je odovzenina z řeckého LOGOS nbeoli SLOVO. Takže logotyp. 90% z nich chce vlastně značku. Jen nemají pojem, že něco takového vlastně existuje a tvoří se jinak než logotyp. Ale to žádnej zedník Franta Novák z Horní Dolní neřeší. On ví že je zedník, tak chce v logu fanku a zednickou lžíci. Zkousne ještě míchačku. To, že není vůbec nutné aby měl pekař ve znaku rohlík, nikdo z nich neví. Viz automobilky. Neznám žádnou, která má v logu Auto. I když je vyrábí. Takže asi tak. Ale fofr podnikatelům s free web stránkama, těžko budete vnucovat branding společnosti, na tož logomanuál a podobně.
27. 11. 2011 21:32:51
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701692
Já vidím problém v tom klasickém českém - udělám si sám, vymyslím si sám. Proč jít za profesionálem, odborníkem, studiem, když si název firmy a představu o logotypu můžu vymyslet doma s mámou u večeře za deset minut. Spousta problémů vzniká už u klienta, který nechce opustit svoji představu a např. změnit nevhodný název firmy už jen z egoistického principu(myslím samozřejmě nové zakládající a vznikající firmy).
Napadá mě další nedávný příklad (cca 14 dní), kdy tady bylo poptáváno logo pro firmu zabývající se prodejem počítačových komponentů a doplňkovým prodejem el. minivláčků - PK computer - Pavel Kozojed - nový název měl znít ITvlaky (IT -jako počítače,a vlaky....ani nemusím snad dodávat). Logo jednotné, webovky také i e-shop. Ať se na mne nikdo nezlobí,ale nedokážu si představit jak tohle všechno dohromady dobře funguje pod jedním logem,webem,e-shopem.Prostě a jednoduše takový kočkopes. Nebylo by lepší udělat dva jednoduché weby a e-shopy, popřípadě dvě loga (která např. mohou nějak graficky, vizuálně, barevně na sebe navazovat, reklamy na webech na sebe odkazovat apod.) Ne, nemůže. Slova klienta, naše představa loga do 2000 Kč je jak vláček vyjíždí z monitoru popř. notebooku. To je jako mít firmu na prodej spodního prádla a k tomu současně na jedné platformě doplňkový prodej lesních strojů a techniky.
Jablka a hrušky dohromady.
Marketingová strategie, reklama, corporate identity, vizuál asi nikomu nic neříká.
27. 11. 2011 22:01:08
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701691
Ano, sice udělej si sám, ale "Kdo dotáhne ty lidi k tomu, aby dostali rozum a začali vnímat rady od zkušenějších" ?
Naprosto nemožná věc...
27. 11. 2011 22:23:02
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701690
Tomáš Burda
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 11. 2011 22:32:29
Hmm on platí, chce mloka, tak v čem je problém? Jestli to neumíš s mlokem nebo je to pod tvojí úroveň, tak mu nic nenabízej. Když se na ty stránky kouknete tak je jasný že shání logo (obrázek) na web, možná vizitku za pár stovek. Nějakou corporate identity, logomanuály a podobný (pro něj) blbosti nepotřebuje.
Mě zase zaráží to množství samozvanej profesionálních grafiků, kteří si myslej jak jsou dobrý a budou vnucovat zákazníkům svojí předtavu...
27. 11. 2011 22:32:29
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701689
snipe
verified
rating uzivatele
27. 11. 2011 22:40:17
Absolutně nechápu, co tu někteří řeší?! Pokud se dobře podíváš do mé poptávky tak tam píšu, že je tvrdohlavý a že se mi to nelíbí. Musíte si také uvědomit, že i dnes by mělo platit "náš zákazník, náš pán". Pokud tedy s poptávkou nesouhlasím, tak se přeci nemusím nad ní pozastavovat?! Nebo snad ano? Když jste někteří tak dobří a tudíž zřejmě také velmi dobře placeni za své návrhy, tak nechápu co hledáte zde na webtrhu??? Očekával bych, že vás renomovaní zákazníci oslovují přímo, platí zlatem a nosí na rukou... ;-)
27. 11. 2011 22:40:17
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701688
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 11. 2011 22:43:28
Zlatej střed já osobne se zákazníkům, co maji svoji predstavu takovou, že si vysledek stydím dat do referenci vyhýbám. Klient by si tvůrce měl vybírat podle referenci - protože pak vidi, že se mu líbi jeho rukopis a muže to nechat na něm , tak to dle mého mínění chodi i u velkých a zkušenějších tvůrců jako Vodička a Plavacek ... :)
27. 11. 2011 22:43:28
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701687
Aleš
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
28. 11. 2011 07:41:01
Napsal pesatmichal;727677
Zlatej střed já osobne se zákazníkům, co maji svoji predstavu takovou, že si vysledek stydím dat do referenci vyhýbám. Klient by si tvůrce měl vybírat podle referenci - protože pak vidi, že se mu líbi jeho rukopis a muže to nechat na něm , tak to dle mého mínění chodi i u velkých a zkušenějších tvůrců jako Vodička a Plavacek ... :)
Promin, ale vůbec nevím, že jsi grafik. Vodička, Plavacek, Petr Siroky a Yuyka - to jsou jedini, o kterych vim, že grafiku dělají. Kdyby to bylo někde uvedeno, tak bych mrkl na portfolio. Každý grafik je jiný. Takhle jsi odkázaný ma velký počet PM a o těch lidech nic nevíš- třeba nevyplněné údaje, žádné reference atd.
28. 11. 2011 07:41:01
https://webtrh.cz/diskuse/kvalita-logotypu-na-webtrh-cz-a-jak-klient-chape-vyznam-logotypu/#reply701686
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit