Zadejte hledaný výraz...

Kontrola ČOI – pokuta

marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 11. 2014 17:26:37
Smutný je, že pak kolos jako Ahold dostane pokutu 20tis. za prodej jedovatýho nebo prošlýho žrádla. Tedy pokutu ekvivalentní jejich minutovýmu zisku.
V případě Tropika jasně nedošlo k poškození spotřebitele. Nemají jediný důkaz, že by sporné body někdy na nějaký případ aplikoval, takže bych pokutu rozporoval jako likvidační.
29. 11. 2014 17:26:37
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072403
Tropik
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 11. 2014 19:14:06
Díky všem za přínosnou diskuzi, zkusím se tedy odvolat a o tom, jak jsem dopadl, podám zprávu, třeba se to bude hodit někomu i do budoucna ;-)
29. 11. 2014 19:14:06
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072402
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 11. 2014 22:08:37
grizly007: já myslel, že fakturu/paragon je prodejce povinen zaslat na vyžádání zákazníka, že to jinak zákon nevyžaduje. To opravdu za to kolega dostal 26 tis?
29. 11. 2014 22:08:37
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072401
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 11. 2014 22:46:57
Panove, dokazali byste mi nekdo rici, na zaklade jakeho paragrafu vubec musi mit eshop obchodni podminky? Taky uz jsem nad tim nekolikrat premyslel, proc se vlastne tlumoci neco, co je prece jasne receno v obcanskem zakoniku. Nebo to neni zase tak "jasne" receno ? :-) Pak je docela zvlastni, ze treba takove vzorove obchodni podminky COIka nezverejnuje na svem webu? 99% eshopu prodava sortiment, na ktery by pasovaly vzorove podminky, tak proc nejsou na webu COIky? Aby stat neprisel o dalsi prijem, ze ktereho zije tenhle aparat?
Treba ve smlouvach se docela casto pouziva klauzule, ze situace neosetrene smlouvou se ridi platnymi zakony CR, zejmena obcanskym zakonikem. Takze ve smlouve staci specifikovat jen sporne body. Jestlize prodavam zcea v souladu s NOZ, tedy nove zbozi, se std. zarukou 24mesicu, tak proc bych mel opisovat neco, co je kazdemu dostupne?
Pak si tedy VOP predstavuji jako :
Prodavajicim je xxx yyy na adrese zzz registrovany u uuu. Veskere ceny jsou uvedeny vc. DPH, nabidka plati do odvolani, pak nejake hlody ohledne poplatku za internet a volani, radek, kam se zasilaji reklamace a tim to hasne.
Na zaver vetu, ze vsechno ostatni se ridi NOZ a nazdar bazar.
Dneska plati, cim mene, tim lepe. Do vseho, co reknete, nebo napisete nad ramec toho, co se MUSI, se muze akorat nekdo strefovat.
29. 11. 2014 22:46:57
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072400
Martin
verified
rating uzivatele
30. 11. 2014 09:32:18
Doporučuji prostudovat si zákoník tady:
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obcansky-zakonik/cast4h1d4.aspx
Určitě nestačí do obchodních podmínek napsat, že se řídí jenom zákoníkem, neboť:
...sdělí podnikatel spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy...
pokud lze využít práva na odstoupení od smlouvy, podmínky, lhůtu a postupy pro uplatnění tohoto práva,...
atd...atd...
Vzorové obchodní podmínky mi přijde jako blbost. Bavil jsem se s právníkem, a on byl proti vzorům dost odtažitý, že to jako právníci nepoužívají. A ono to i logiku dává, každý je vesměs unikát.
Navíc si myslím, že spotřebitel by opravdu měl být chráněn, to co spousta "podnikatelů" předvádí je opravdu za hranou. Navíc v dnešní době člověk nemusí prodávat spotřebiteli, když se chcete starat o marketing, lze si domluvit affiliate a to se pak řídí obchodním zákoníkem, kde jsou strany rovnocennější. Chcete-li prodávat zboží, tak zase se lze dneska s někým domluvit, a že těch lidí je.
Faktem je, že ta pokuta být měla, ale tahle mi přijde nepřiměřené. Říkat tu o zákaznících, že jsou svině, když upozorní na chybu mi přijde offtopic. ČOI zasáhnout měla, ale měla dát pokutu třeba ten litr, kort když se jedná o první případ novopečeného podnikatele.
Někteří podnikatelé jsou taky vysloveně svině. Například jsem teď nedávno řešil reklamaci, a obchodník mi tam napsal, že požaduji výměnu, ale vůbec se mě neptal, na to, co požaduji, a já vůl mu to podepsal, protože jsem nevěděl, že do prvního půl roku snad můžu požadovat vrácení peněz. Tohle jsem zjistil, že je hodně časté, že obchodníci píšou do reklamačních protokolů požadavek výměny, i když se zákazníka vůbec na to neptají, atd. atd...
Co se týká úřadů, tak z mojí zkušenosti - zapírat, zapírat, a odvolávat se kam to jen jde. Jakmile úředník cítí problémy, tak si raději najde jiného obětního beránka, který tolik odpor neklade.
Mě například jednou z finančáku přišlo, že jsem podle paragrafu XY udělal něco špatně. Tak jsem si ten paragraf přečetl, a on prostě vůbec na mojí situaci nevztahoval - byl kompletně mimo. Tak jsem si řekl: "na hrubý pytel hrubá záplata", vzal jsem zákoník, udělal ententýky dva špalíky, vybral paragraf a napsal, že podle paragrafu XY a odstavce Z mám vše v pořádku. Na čež mi paní z finančáku zavolala, že tomu vůbec nerozumí, že ten paragraf jí poradila nadřízená, a jestli se nemůžu zastavit, že mi s tím poradí co udělat :D
30. 11. 2014 09:32:18
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072399
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
30. 11. 2014 10:36:58
Napsal markoniuss;1145455
... to se pak řídí obchodním zákoníkem,..
Obchodní zákoník už také neexistuje...
30. 11. 2014 10:36:58
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072398
Jiří Adámek
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
30. 11. 2014 12:01:58
No nebudu tu obhajovat vzory, ale zeptat se právníka na názory na vzory čehokoliv (smluv, podmínek) ke asi stejné, jako se zeptat řemeslníka na názor na práce svépomocí. Prostě jim to leze do kšeftu a tak se jim to nelíbí. Když si člověk zakládá firmu u notáře, tak ten ve většině případů taky jen vyplní šablonu a kasíruje za to plnou cenu. (Toho ale není možné obejít) Takže toto rozhodně nevypovídá o (ne)kvalitách vzorů.
30. 11. 2014 12:01:58
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072397
HonzaD
verified
rating uzivatele
1. 12. 2014 09:45:36
Zajímavé vlákno. Napíšu to trochu ostřeji protože to je pořád dokola. To je takový problém si vzít ty příslušné zákony, nejlépe s komentářem a problematiku si sám nastudovat? Není to žádná věda, není toho zas tolik. Ale proč taky, že když na APEKu jsou podmínky zdarma a nic mě to nestojí, že? Že je tam v poznámkách výslovně uvedeno, že předpokládají existenci samostatného reklamačního řádu s informacemi ohledně záruk, apod. protože to v nich není, nečteme, neřešíme, že? Pokud někdo není schopen si zajistit takové elementární věci tak ať nepodniká nebo ať si najme právníka, ale hold to bude něco stát. Každý můžeme udělat chybu nebo něco opomenout, to je normální, ale co se kolikrát dočítám v obchodních podmínkách různých e-shopů, tak se nestačím divit. Už podle diskuzí tady na webtrhu je kolikrát vidět elementární neznalosti. Zjistit si všechny potřebné informace k businessu, který dělám by měl být naprostý základ. To že se u nás pokuty rozdávají podle ksichtu to mě taky štve, jsou případy, kdy chování úředníků ovlivnit nemůžete (vždycky si něco najdou, když budou chtít) ale chyby v obchodních podmínkách ovlivnit můžeme.
1. 12. 2014 09:45:36
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072396
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
1. 12. 2014 09:57:52
Napsal HonzaD;1145794
Zajímavé vlákno. Napíšu to trochu ostřeji protože to je pořád dokola. To je takový problém si vzít ty příslušné zákony, nejlépe s komentářem a problematiku si sám nastudovat? Není to žádná věda, není toho zas tolik. Ale proč taky, že když na APEKu jsou podmínky zdarma a nic mě to nestojí, že? Že je tam v poznámkách výslovně uvedeno, že předpokládají existenci samostatného reklamačního řádu s informacemi ohledně záruk, apod. protože to v nich není, nečteme, neřešíme, že? Pokud někdo není schopen si zajistit takové elementární věci tak ať nepodniká nebo ať si najme právníka, ale hold to bude něco stát. Každý můžeme udělat chybu nebo něco opomenout, to je normální, ale co se kolikrát dočítám v obchodních podmínkách různých e-shopů, tak se nestačím divit. Už podle diskuzí tady na webtrhu je kolikrát vidět elementární neznalosti. Zjistit si všechny potřebné informace k businessu, který dělám by měl být naprostý základ. To že se u nás pokuty rozdávají podle ksichtu to mě taky štve, jsou případy, kdy chování úředníků ovlivnit nemůžete (vždycky si něco najdou, když budou chtít) ale chyby v obchodních podmínkách ovlivnit
můžeme.
To je samozřejmě pravda co píšeš, ale realita je taková že občas jsou úřady papežtější než papež a rozdávají pokuty pomalu za chybějící čárku. Nehledě na to, že každý úřad posuzuje totožnou věc úplně jinak. Pak se ptá člověk když má platit stejný metr na podnikatele neměl by platit i na úřady? A není to o tom, že se úředník ten den blbě vyspal, ale že zastává své stanovisko které vědomě uplatňuje a může být zcela odlišné od úřadu o pár km dále.
1. 12. 2014 09:57:52
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072395
Jan V.
verified
rating uzivatele
1. 12. 2014 19:47:16
Zdravím všechny diskutující.
Budu reagovat z pozice šéfa APEK a to jak na původní příspěvek, tak na některé zde zaznívající poznámky (často velmi mylné).
Obecně:
1) Jsme zájmová organizace, naši činnost financujeme pouze z vlastních zdrojů (nikoliv veřejných / státních). Veřejné obchodní podmínky nabízíme na našem webu zdarma ke stažení a použití všem subjektům bez ohledu na členství v naší Asociaci a samozřejmě také bez jakékoliv vazby na náš certifikát.
2) Myslím, že u VOP je dostatečně vysvětleno, jak implementovat, s kým se případně poradit atd..
3) VOP aktualizujeme. Samozřejmě proběhly významné změny s přechodem na NOZ, ale další aktualizace mají souvislost i se směrnicemi EU, přístupem spotřebitelských organizací, novými judikáty atd..
4) Pro naše členy nabízíme samozřejmě jiný typ servisu a právní informovanosti, než pro subjekty, které pouze zdarma používají naše VOP.
5) V rámci certifikace APEK jdeme do mnohem větších podrobností a zároveň i do mnohem větší ochrany pro obchodníka. (pokutu 30 000 Kč nikdo nedostává)
Ke konkrétnímu případu
1) Ta pokuta od ČOI je abnormálně vysoká. Buďto je pod pokutu schováno úplně jiné pochybení (např. obcházení zákona, problém se spotřebitelem, osobní antipatie úředníka) nebo se někdo pomátl a v tom případě Vám doporučuji se odvolat.
2) Sám uznáváte, že jste si VOP poupravil podle svého (což důrazně nedoporučujeme bez konzultace s právníky). Zároveň uznáváte, že jste VOP na svém webu neaktualizoval (a tedy zároveň nesledoval naše aktualizace). Bod 1) je v našich VOP samozřejmě správně a bod 3) byl doplněn v průběhu roku právě na základě právních výkladů spotřebitelských oragnizací. A i zde je diskutabilní, jestli jsou jejich výklady v pořádku. Nevidím zde žádnou chybu, která by z nás měla dělat nedůvěryhodnou organizaci. Pouze se nechávám inspirovat, že bychom ještě mohli nabízet službu, která informuje o updatu VOP. Naši členové, jsou samozřejmě o všech změnách vždy informováni (a to především v rámci certifikace nebo našich pravidelných newsletterů).
3) S ČOI je situace velice komplikovaná. Nejsou schopni nám dát jednotný "kontrolní řád", abychom mohli subjekty na poli ecommerce před pochybením chránit na 100 %. Bohužel systém jejich kontrol je absolutně decentralizovaný a hlavně strašně závisí na (zlo)vůli jednotlivého pracovníka.
Máte-li kdokoliv jakékoliv dotazy, neváhejte se obrátit přímo na mě nebo na některého z mých kolegů. Myslím, že většina z nás má stejný cíl -> mít vše v pořádku. Není nutné zde plnit fórum agresivními příspěvky (v kombinaci se spoustou "reklamy" na placené právní služby mi to přijde i velmi vtipné). :)
Mějte se fajn
Jan V.
1. 12. 2014 19:47:16
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072394
taky jsem si všimla že hyena hned udělá účet a nabízí něco za úplatu :-D to se tak často nevidí :-D
1. 12. 2014 19:52:09
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072393
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
1. 12. 2014 20:00:36
...
Máte-li kdokoliv jakékoliv dotazy, neváhejte se obrátit přímo na mě nebo na některého z mých kolegů. Myslím, že většina z nás má stejný cíl -> mít vše v pořádku. Není nutné zde plnit fórum agresivními příspěvky (v kombinaci se spoustou "reklamy" na placené právní služby mi to přijde i velmi vtipné). :)
jasný, reklama na advokáta se nesmí dělat, pokud nechceš pokutu :) - http://pravopropodnikatele.cz/ceska-obchodni-inspekce-potrestala-vice-jak-73-eshopu/
1. 12. 2014 20:00:36
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072392
Jan V.
verified
rating uzivatele
1. 12. 2014 20:06:12
Neumím asi tolik číst mezi řádky. Poznámku ani jednoho z Vás nechápu, jestli to má být nějaké rýpnutí do mne / nás, prosím.
Jen prosím nezaměňujte služby, které poskytujeme našim členům a kontrolu / úpravu nejen obchodních podmínek se službou zdarma vyvěšených VOP. Nikde se nebudu hádat, že při použití VOP není možné dostat pokutu, zvlášť, když se někteří pracovníci ČOI chovají, jak se chovají. Ale naše certifikované obchody tyto pokutovatelné "ustanovení" v OP nemají.
1. 12. 2014 20:06:12
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072391
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
16. 12. 2014 23:10:46
Napsal Jan V.;1146058
Zdravím všechny diskutující.
Budu reagovat z pozice šéfa APEK a to jak na původní příspěvek, tak na některé zde zaznívající poznámky (často velmi mylné).
Obecně:
1) Jsme zájmová organizace, naši činnost financujeme pouze z vlastních zdrojů (nikoliv veřejných / státních). Veřejné obchodní podmínky nabízíme na našem webu zdarma ke stažení a použití všem subjektům bez ohledu na členství v naší Asociaci a samozřejmě také bez jakékoliv vazby na náš certifikát.
2) Myslím, že u VOP je dostatečně vysvětleno, jak implementovat, s kým se případně poradit atd..
3) VOP aktualizujeme. Samozřejmě proběhly významné změny s přechodem na NOZ, ale další aktualizace mají souvislost i se směrnicemi EU, přístupem spotřebitelských organizací, novými judikáty atd..
4) Pro naše členy nabízíme samozřejmě jiný typ servisu a právní informovanosti, než pro subjekty, které pouze zdarma používají naše VOP.
5) V rámci certifikace APEK jdeme do mnohem větších podrobností a zároveň i do mnohem větší ochrany pro obchodníka. (pokutu 30 000 Kč nikdo nedostává)
Ke konkrétnímu případu
1) Ta pokuta od ČOI je abnormálně vysoká. Buďto je pod pokutu schováno úplně jiné pochybení (např. obcházení zákona, problém se spotřebitelem, osobní antipatie úředníka) nebo se někdo pomátl a v tom případě Vám doporučuji se odvolat.
2) Sám uznáváte, že jste si VOP poupravil podle svého (což důrazně nedoporučujeme bez konzultace s právníky). Zároveň uznáváte, že jste VOP na svém webu neaktualizoval (a tedy zároveň nesledoval naše aktualizace). Bod 1) je v našich VOP samozřejmě správně a bod 3) byl doplněn v průběhu roku právě na základě právních výkladů spotřebitelských oragnizací. A i zde je diskutabilní, jestli jsou jejich výklady v pořádku. Nevidím zde žádnou chybu, která by z nás měla dělat nedůvěryhodnou organizaci. Pouze se nechávám inspirovat, že bychom ještě mohli nabízet službu, která informuje o updatu VOP. Naši členové, jsou samozřejmě o všech změnách vždy informováni (a to především v rámci certifikace nebo našich pravidelných newsletterů).
3) S ČOI je situace velice komplikovaná. Nejsou schopni nám dát jednotný "kontrolní řád", abychom mohli subjekty na poli ecommerce před pochybením chránit na 100 %. Bohužel systém jejich kontrol je absolutně decentralizovaný a hlavně strašně závisí na (zlo)vůli jednotlivého pracovníka.
Máte-li kdokoliv jakékoliv dotazy, neváhejte se obrátit přímo na mě nebo na některého z mých kolegů. Myslím, že většina z nás má stejný cíl -> mít vše v pořádku. Není nutné zde plnit fórum agresivními příspěvky (v kombinaci se spoustou "reklamy" na placené právní služby mi to přijde i velmi vtipné). :)
Mějte se fajn
Jan V.
Tak co byste dělali v případě že by daný člověk byl Vaším klientem? Na veřejnosti působíte jako zlý strejda co musí eshopy cepovat protože obírají zákazníky, vůbec nepůsobíte jako organizace pro eshopy!
16. 12. 2014 23:10:46
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072390
Jan V.
verified
rating uzivatele
22. 12. 2014 15:34:42
Napsal dkoudela;1150657
Tak co byste dělali v případě že by daný člověk byl Vaším klientem? Na veřejnosti působíte jako zlý strejda co musí eshopy cepovat protože obírají zákazníky, vůbec nepůsobíte jako organizace pro eshopy!
No tak to je hlavně hodně hypotetická otázka. Pán zde popisuje několik chyb, které by se mu pravděpodobně nestaly, kdyby byl naším členem. A) dostal by několikrát upozornění, co vše je kvůli NOZ potřeba změnit B) buďto by měl za sebou některé z našich školení nebo nastudované právní informace, které členům zasíláme C) kdyby měl certifikaci, měl by i zkontrolované obchodní podmínky a k jednotlivým bodům doporučení a informaci o možných rizikách.
A kdyby náhodou nějakou pokutu dostal, tak by určitě nebyla v takovéto výši. Navíc bychom mu pomohli věc řešit.
Hlavně nezapomínejte, proč ČOI k někomu chodí a proč se přehrabuje v OP.
22. 12. 2014 15:34:42
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-coi-pokuta/strana/3/#reply1072389
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit