Zadejte hledaný výraz...

Jaké máte zkušenosti s podporou pronajímaných eshopů?

Ladislav
verified
rating uzivatele
9. 1. 2012 12:10:14
Zdravím,
rád bych se zeptal, jaké máte zkušenosti s firmama, které pronajímají eshopy? S jednou firmou jsem se již dohodl, dodal grafiku a vše probíhalo dobře, do týdne byl eshop hotov. Jen tam bylo pár věcí, které jsem měl řešené v grafice jinak a chtěl jsem tedy o těchto věcech diskutovat a zeptat se, co je a co není možné, případně prodiskutovat nějaké změny, protože něco se mi moc nelíbilo. V tuto chvíli nastal problém, že není možné se s nimi sejít a toto probrat a ikdyž jsem si chtěl zaplatit nějakou konzultaci ohledně fungování toho eshopu, jelikož jsem zatím nikdy žádný neměl, nebylo to možné. Je to normální a je chyba ve mě?
9. 1. 2012 12:10:14
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716391
Matúš
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
9. 1. 2012 12:15:43
Nie je to normálne, chyba je u nich.
Kto to je?
9. 1. 2012 12:15:43
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716390
Atomer.com
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 1. 2012 12:40:25
Mozno si nejaky vymakany kulturista a boja sa stretnut :-)
PS: je nutne osobne stretnutie? Neda sa to poriesit pisomnou formou? Pisomne sa to bude musiet aj tak sformulovat.
9. 1. 2012 12:40:25
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716389
Ladislav
verified
rating uzivatele
9. 1. 2012 12:47:28
Zatím nechci psát jméno, třeba je to nadstandardní požadavek a je chyba na mé straně, proto se ptám.
Jinak dobrý vtip s tím kulturistou :-) to naštěstí nejsem.
P.S. Pro mě to důležité je se sejít, jelikož jsou věci, které asi nedovedu dost dobře popsat a navíc jsem přesvědčen, že hodinová schůzka by vyřešila cca týdenní i delší dopisování. Z vlastního podnikání vím, že když si lidé píšou, dochází k nedorozumění, neporozumění a trvá to dlouho. Když si sednou ke stolu, jsou schopni to vyřešit docela rychle. Jde o to, že se třeba zeptám, proč je něco tak a něco tak, pán mi odpoví a můžeme o tom diskutovat, když to nějak laicky popíšu, on mi odborně odepíše a nemusím z toho být moc chytrý.
Takže je to opravdu tak nadstandardní, když jsem chtěl konzultaci osobně? ( předesílám, že jsem byl ochoten z Prahy dojet do Brna a zaplatit si to)
9. 1. 2012 12:47:28
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716388
Osobní setkání tohoto druhu, kdy je potřeba "něco probrat" jsou z 90% jen ztrátou času a zcela chápu druhou stranu, že se k tomu nemá. Vše se dá popsat, navíc psaná forma je trvalá, nikam se to nevypaří jako informace z hlavy, je to už sesumírované a lze se k tomu kdykoli rychle vrátit.
9. 1. 2012 13:08:24
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716387
Ladislav
verified
rating uzivatele
9. 1. 2012 13:27:48
Ondřej Veřtát: Dobrý den, nejspíše jste profík a živíte se výrobou webů že? Já třeba neumím vše popsat tak, aby to bylo dobře pochopeno. Beru zkušenost s výrobou grafiky, kdy jsem si psali 14 dní a pořád to pán dělal jinak, pak jsme se na hodinu sešli a bylo doladěno a vyřešeno.
Nechci být arogantní, ale kdyby jste chtěl třeba navrhnout interiér bytu nebo domu, nechtěl by jste tomu architektovi říct, co by jste si asi tak přestavoval a popsal by jste své pocity do mailu? Já bohužel to neumím.
9. 1. 2012 13:27:48
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716386
kamilurban
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
9. 1. 2012 13:27:54
Napsal Ondřej Veřtát;742126
Osobní setkání tohoto druhu, kdy je potřeba "něco probrat" jsou z 90% jen ztrátou času a zcela chápu druhou stranu, že se k tomu nemá. Vše se dá popsat, navíc psaná forma je trvalá, nikam se to nevypaří jako informace z hlavy, je to už sesumírované a lze se k tomu kdykoli rychle vrátit.
"Něco probrat osobně" podle mého názoru smysl má. Když jsem v roce 2010 zakládal eshop sperkyprozeny.cz, vyhrála u mne mezi poskytovateli Simplia právě proto, že se se mnou v pohodě sešli a dali mi čas svůj záměr vysvětlit. Tehdy jsem o provozu eshopu měl dost matnou představu, nejsem programátor, takže jsem netušil, jaké má nabízené řešení parametry a limity, na co bych se měl zaměřit, na co se ptát... jen jsem měl představu, čeho chci dosáhnout. Uznávám, že tehdy ten čas z jejich strany mohl být tak nějak "ztracený". Nicméně nám to jistě ušetřilo nemálo nedorozumění do budoucna a nastartovalo snad docela úspěšnou spolupráci.
Jsem tedy jednoznačně zastáncem osobního setkání a jednání tváří v tvář. Ale samozřejmě souhlasím i s Ondřejem, že to může být ztráta času. Jak odlišit v praxi skutečného budoucího zákazníka, který chce řešit konkrétní obchod od někoho, kdo vlastně neví co chce a jen tak sonduje informace, na to recept neznám.
9. 1. 2012 13:27:54
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716385
Ladislav
verified
rating uzivatele
9. 1. 2012 13:30:34
Napsal kamilurban;742135
"Ale samozřejmě souhlasím i s Ondřejem, že to může být ztráta času. Jak odlišit v praxi skutečného budoucího zákazníka, který chce řešit konkrétní obchod od někoho, kdo vlastně neví co chce a jen tak sonduje informace, na to recept neznám.
Doplňuji, že jsem grafiku dodal, web se vyrobil, šlo mi o doladění funkčnosti a některých věcí, které tam byli jinak, než jsem původně zamýšlel, takže jsem byl rozhodnut pro danou firmu a o pronájmu jejich řešení. O tom nebylo od začátku pochyb.
9. 1. 2012 13:30:34
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716384
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 1. 2012 23:16:25
K tomuto tématu bych taky rád něco přispěl. Naše společnost (http://www.webczech.cz) taktež prodává a pronajímá e-shopy. Čím dál více ale zjišťujeme to, co tu popsal Ondřej Veřtát. Kvalitní e-shopové řešení totiž není dílem jednoho člověla, ale podílí se na něm několik složek. Grafikem a kodérem počínaje, přes databázového specialistu, návrháře, specialistu na importy / exporty a ekonomické softwary a programátory. Následně techniky starající se o webhosting a nastavení serverů.
Bohužel doba, kdy jsme měli na firmě alespoň jednoho člověka, který měl toto vše v hlavě a byl schopen se se zákazníkem sejít je tak několik let zpátky. A teď je otázka. Zákazník žádá schůzku, na které chce dostat odpovědi a nejenom toto zjistím a pošlu Vám do mailu.....
Tedy je nutné všechny tyto lidi mít přítomné na schůzce. Cenu, kolik tato sranda stojí nemá zákazník šanci zaplatit a bylo by i nemorální tuto cenu po něm chtít. Je to obrovské dilema, na jedné straně nechcete zákazníka odmítnout, na straně druhé je to velmi drahá věc se s ním sejít. Zatím toto vše řešíme, že pokud se chce někdo sejít chceme plán střetnutí, tedy toho, co chce probrat a ne jen napsané "nějaké úpravy e-shopu"
Toto nám pomůže rozvrhnout, zda potřebuje grafika, programátora, marketéra, SEO nebo úplně někoho jiného. V 50% případů se zjistí, že zákazník vlastně ani netuší co vlastně chce a přichází se zeptat zda to netuší někdo od nás. Většina těch co tuší následně zjistí, že na žádnou schůzku vůbec nepotřebují a dostanou srozumitelnou a fundovanou odpověď mailem a se zbytkem se rádi sejdeme.
9. 1. 2012 23:16:25
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716383
Ladislav
verified
rating uzivatele
9. 1. 2012 23:36:46
S tímto tvrzení bohužel nemohu úplně souhlasit. Firma Bonicom pro nás dělala softwarové řešení a úplně malá firma to není a také neměli problém se kdykoli s námi setkat. Ale většinou šlo o jedno hlavní setkání a pak už se zbytek dal řešit emailem, ale nejprve měli zájem si poslechnout naše představy, požadavky a tak. A dělali pro nás i stránky. Webových prezentací jsme potřebovali několik a nikdy nebyl problém s nikým, ať to byl grafik nebo programátor.
V tomto případě si myslím, že firma je tak 1 až 2 členná, takže to na mě spíše působí tak, že nemají kanceláře nebo mají jiný důvod, proč nechtějí osobní setkání, aby si možná nepošramotili pověst. Ale to je jen spekulace. Mohli přijet k nám do kanceláře.
A o tom, že tam musí být hodně lidí není pravda, grafika byla hotová, takže by mi stačilo se setkat s programátorem.
Co se týká obeznámení s fungováním stránek, eshopu, administrace a tak, tak tam by se asi cena za hodinu dala stanovit ne? Ikdyž opět musím podotknout, že když jsme si pronajímali jakékoli jiné softwarové řešení, vždy jsme dostali první zaškolení zdarma. Tak v čem je eshop jiný? Snad jen v tom, že jich je mnoho, firmy to sekají jak Baťa cvičky a když nebude náš eshop, přijde jiný? To mi ale nepřijde moc dobrý přístup.
9. 1. 2012 23:36:46
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716382
Janca
verified
rating uzivatele
11. 1. 2012 23:43:02
U nás je to naopak. Pokud má zákazník zájem o osobní setkání, tak jásáme, protože je mnohem lepší šance pobavit se s ním o jeho představách a na základě toho mu nabídnout nějaké vhodné řešení. Často také potom nedochází k situaci, že zákazník to pochopil z emailů jinak, hned se může na všechny věci doptávat, stejně i my jako dodavatel systému můžeme z chování zákazníka odhadnout, co je pro něj to pravé ořechové... A pokud není jeden člověk schopen odpovědět na všechny otázky, tak přece není problém tyto věci dořešit následně emailem. ... Samozřejmě, že se nevyplatí ve dvou lidech cestovat přes půlku republiky jenom kvůli jednomu zákazníkovi, který nemá potenciál velké zakázky, ale pokud jste ochoten osobního setkání u nich ve firmě a jim se do toho moc nechtělo, tak tam bude asi problém někde jinde ... Neudělali Vám eshop náhodou nějací patnáctiletí gympláci :D?
11. 1. 2012 23:43:02
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716381
Ladislav
verified
rating uzivatele
12. 1. 2012 00:15:03
No patnáct jim asi není :-) podle ŽL asi 24, ale to mi nevadí, když je někdo šikovný, proč ne. Sice se pán snaží vypadat jako větší firma aby asi zaujal, ale na druhou stranu, komu se chce přiznávat, že to dělá doma z pokojíku. Jednou jsme dělali výběrové řízení na webovky a vyhrál to 17 kluk a byl hodně nadanej. Takže jak píšete, problém bude asi v něčem jiném. Je to škoda, ze začátku to vypadalo nadějně a pokud pánovi vadilo, že jsem chtěl jet za ním, mohl přijet on a nebo navrhnout jiná řešení, mohli jsme o tom popovídat přes telefon a ukázat jsem mu to v nejhorším případě mohl přes teamviewer. Sice nic extra, ale řešení by to bylo. Bohužel na můj mail, že bez konzultace případně setkání asi není možné navázat spolupráci, tak mi bylo odpovězeno " hodně štěstí u konkurence". Tak nevím :-) asi je klientů stále dost.
12. 1. 2012 00:15:03
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716380
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 1. 2012 00:18:15
Jen, abyste muj přispěvek výše nepochopili jako obhajovani nesetkávání se se zákazníkem...to jsem tím říct nechtěl. Chtěl jsem jen trochu osvětlit druhou stranu, ale to nebude Váš případ, Váš případ nebude ani firma bez kanceláře, ale přesně to trefil uživatel nade mnou. Váš případ budou v lepším případě středoškoláci a v tom horšim......
PS: do první tisícovky e-shopů jsme taky jásali.....:)) A ted hledáme další lidi na technický support a posilujeme on-line kanály.
12. 1. 2012 00:18:15
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716379
Ladislav
verified
rating uzivatele
12. 1. 2012 00:35:26
skranc: Chápu, že když někam zavolám a budu se chtít sejít s tím, že si vybírám a že chci si je tak popovídat, poradit. Tak to není pro nikoho zajímavé. To je stejné, jako v realitách, když vám někdo zavolá, že nemá zájem o byt, ale chtěl by se tam jen podívat. Ale v mém případě šlo o doladění již skoro hotového eshopu. Kdyby k tomu došlo, spolupráce by pokračovala.
Nejsou to středoškoláci, leda by párkrát propadli :-)) reference byli vcelku dobré a ani tady na webtrhu jsem nenašel žádné negace. Proto mě to velmi překvapilo.
12. 1. 2012 00:35:26
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716378
OP
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 1. 2012 12:07:31
Napsal rogz;743575
skranc: Chápu, že když někam zavolám a budu se chtít sejít s tím, že si vybírám a že chci si je tak popovídat, poradit. Tak to není pro nikoho zajímavé. To je stejné, jako v realitách, když vám někdo zavolá, že nemá zájem o byt, ale chtěl by se tam jen podívat. Ale v mém případě šlo o doladění již skoro hotového eshopu. Kdyby k tomu došlo, spolupráce by pokračovala.
Nejsou to středoškoláci, leda by párkrát propadli :-)) reference byli vcelku dobré a ani tady na webtrhu jsem nenašel žádné negace. Proto mě to velmi překvapilo.
Podle mě je u Vás velká chyba ve firmě, měl by být jeden projekt manager který ví a neví co se může udělat, nevím proč tam tahat celý tým lidí. Přijde zákazník PM to sním probere.. a při další schůzce (po poradě s týmem) mu řekne jestli to půjde nebo ne a nebo alternativy.
Já bych tedy bez schůzek atd.. a kvalittního zázemí eshop nebral.
No i dle Vašeho webu a adminu eshopu bych to od Vas nebral taky.
12. 1. 2012 12:07:31
https://webtrh.cz/diskuse/jake-mate-zkusenosti-s-podporou-pronajimanych-eshopu/#reply716377
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit