Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

IT, marketing a osobní schůzky

Tomáš Marek
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
1. 12. 2019 17:02:46
Napsal petrspetla;1556811
Nevím, čím se konkrétně živíte, ale poznat klienta osobně včetně jeho firmy je vždy plusem ať už pro získání zakázky nebo reálného poznání toho, co ve skutečnosti dělá. Bez toho mu nejsem schopen navrhnout řešení na míru.
Toto fórum je zaměřené na podnikání na internetu, takže předpokládám něco co se toho týká (UX, UI, front-end, back-end, marketing, konzultace,...).
Máte na webu ''Živím se jako režisér a kameraman v produkci Špetla Film''. Jsem docela kreativní člověk, ale to jak někoho fotíte nebo natáčíte remote si také nedokážu představit :D. Ve Vašem oboru se dá dělat remote tak možná postprodukce.
Remote práce je budoucnost některých profesí ať chcete nebo ne. Vyplatí se to jak freelancerům, zaměstnavatelům tak samotným klientům. Ovšem umět si nastavit řád tak, abyste byl produktivní je složité a moc lidí ani agentur to prozatím v ČR neumí co jsem si tak všiml. A určitě nefandím těm borcům, kteří se pyšní tím, že pracují z pláže na Bali. Nevěřím, že člověk s notebookem na touchpadu někde kde ti svítí slunce do monitoru a létá písek bude produktivní. Normální seriózní home-office a můžeš úplně v klidu být remote designér, programátor, markeťák nebo projektový manažer.
1. 12. 2019 17:02:46
https://webtrh.cz/diskuse/it-marketing-a-osobni-schuzky/strana/3/#reply1426236
Aveso
verified
rating uzivatele
1. 12. 2019 18:05:37
Osobně také schůzky nepraktikuji. Ochoten bych byl jen u větších projektů, pokud by to bylo opravdu nutné. Drtivou většinu mých klientů jsem nikdy neviděl a přesto spolupráce funguje výborně. Paradoxně s klienty, se kterými jsem se někdy setkal, byly často problémy. Jako by brali, že když jsme se potkali, tak jsme najednou „velcí kámoši“. Jednalo se ale vždy o malé projekty, proto nyní již schůzuji maximálně jen u velkých projektů. Za poslední rok jsem měl ale jen jednu osobní schůzku, vše ostatní jsem byl schopen vyřešit přes e-maily, případně telefonicky.
Zrovna o tom čtu v knížce Roberta Vlacha - Na volné noze. Zbytečný čas strávený na schůzkách je věčné dilema volnonožců.
Když je zakázek dost, stojí za zvážení působit v tandemu s obchodním zástupcem který schůzky (nebo alespoň část) odbyde za specialistu.
Knihu jsem také četl, je ale napsána hodně obecně (což je pochopitelné) a ne vše, v ní uvedené, lze aplikovat v každém oboru. Člověk musí být schopen si vytáhnout jen to podstatné. Například pro mě, jako grafického designéra, byla přínosná pouze tak 1/3 informací v knize obsažených.
1. 12. 2019 18:05:37
https://webtrh.cz/diskuse/it-marketing-a-osobni-schuzky/strana/3/#reply1426235
Petr Špetla
verified
rating uzivatele
1. 12. 2019 18:54:20
Napsal streetcz;1556818
Toto fórum je zaměřené na podnikání na internetu, takže předpokládám něco co se toho týká (UX, UI, front-end, back-end, marketing, konzultace,...).
Máte na webu ''Živím se jako režisér a kameraman v produkci Špetla Film''. Jsem docela kreativní člověk, ale to jak někoho fotíte nebo natáčíte remote si také nedokážu představit :D. Ve Vašem oboru se dá dělat remote tak možná postprodukce.
Remote práce je budoucnost některých profesí ať chcete nebo ne. Vyplatí se to jak freelancerům, zaměstnavatelům tak samotným klientům. Ovšem umět si nastavit řád tak, abyste byl produktivní je složité a moc lidí ani agentur to prozatím v ČR neumí co jsem si tak všiml. A určitě nefandím těm borcům, kteří se pyšní tím, že pracují z pláže na Bali. Nevěřím, že člověk s notebookem na touchpadu někde kde ti svítí slunce do monitoru a létá písek bude produktivní. Normální seriózní home-office a můžeš úplně v klidu být remote designér, programátor, markeťák nebo projektový manažer.
V mém oboru se dá dělat na dálku částečně preprodukce i postprodukce, ale taky nedělám jen to. Jsem toho názoru, že pokud chce člověk dělat kvalitní marketing, měl by svého klienta i jeho práci poznat. Jen tak je možné se zaměřit na jeho silné stránky a skrýt ty slabé. Ale jak jsem napsal, nedělám levné zakázky, takže pár hodin cesty a trocha nafty mě nezabije. Pokud navíc někdo dělá jednoduché věci jako letáky, tak jasně, to s jasným zadáním taky není potřeba.
1. 12. 2019 18:54:20
https://webtrh.cz/diskuse/it-marketing-a-osobni-schuzky/strana/3/#reply1426234
Tomáš Marek
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
1. 12. 2019 19:31:21
No já naprosto souhlasím s tvrzením ''měl bych svého klienta i jeho práci poznat''. To je základní prvek pro návrh kvalitního funkčního řešení.
V našem oboru nejde ani tak o výši ceny, ale spíše o velikost klienta. 95% webových projektů / mobilních aplikací lze řešit kompletně remote (i úvodní konzultace). Používají se video cally v kterých nevidím žádný rozdíl oproti schůzce v kavárně nebo ve firmě klienta u kulatého stolu. Jediný rozdíl je, že není jeho fyzická schránka s tebou v místnosti. Naopak to má řadu výhod, které jsem již uvedl výše.
Pracuji dlouhodobě pro jednu digitální agenturu jako remote UX/UI designér cca 100h měsíčně a spolupráce funguje dobře. Tady chci jenom demonstrovat, že to funguje u jednotlivých specialistů. Jejich projekťáci samozřejmě chodí na konzultace s klienty, protože dělají projekty pro velké firmy. Jak jsem psal v těchto firmách je více lidí, kteří rozhodují a je nutné se sejít. Proto jde tedy spíše o tu velikost klienta než cenu (to říkám jen, abych rozbil ten tvůj argument ''Ale jak jsem napsal, nedělám levné zakázky, takže pár hodin cesty a trocha nafty mě nezabije''). Mimo tuto spolupráci dělám projekty pro vlastní klienty, kde jsem byl za cca 5 let 4x u klienta ve firmě, protože to sám vyžadoval. Nikomu automaticky neříkám ''budeme to dělat remote'', ale většině po pár callech dojde, že to opravdu není potřeba.
U webových prezentací / mobile apps potřebuješ zjistit nějakou základní vizi projektu. Tu zjistíš zpravidla prvních 30min callu. Pak to je jen na tobě jak chytře umíš pokládat otázky a collectovat data. Mám základní otázky, které mi udělají 60% představu o projektu. Ostatní data získám z dotazníků, protože tam jsou otázky, na které pravděpodobně není schopen odpovědět ihned. Dělají se moodboardy, kde se jasně vychytá klientova představa a persony, které ti prozradí základní informace o klientovo zákaznících. Další data získáš z jeho analytics.
Nevidím tedy v remote spolupráci žádné mínus (alespoň co se týče mého oboru). Vidím jen ty plus. A nejde vůbec o benzín :D jde o čas, který má pro každého jinou hodnotu. Jasně, že kdybych bydlel v Praze, tak vůbec neřeším nějakou 2h konzultaci. Ale i tak bychom se sešli tak jednou a pak by se vše řešilo remote.
A další věc proč v zahraničí dostává remote spolupráce boom je ten, že pokud někoho poptáváš lokálně, tak máš omezený počet potenciálních zaměstnanců, zpravidla lidé z okolí. V Praze to asi nebude takový problém, protože většina profesionálů je tam nebo v Brně, ale jde o to, že svět je velký a máš mnohem větší šanci najít opravdu kvalitního člověka. Šance, že ho najdeš lokálně je opravdu mizivá.
1. 12. 2019 19:31:21
https://webtrh.cz/diskuse/it-marketing-a-osobni-schuzky/strana/3/#reply1426233
xxx2222
verified
rating uzivatele
2. 12. 2019 11:20:57
Vite jakej je rozdil mezi PANEM Podnikatelem a sockou z webtrhu?Ten podnikatel na osobni schuzky nesere protoze ví ze jsou zakladem uspesneho byznysu a martekingu.
2. 12. 2019 11:20:57
https://webtrh.cz/diskuse/it-marketing-a-osobni-schuzky/strana/3/#reply1426232
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit