Zadejte hledaný výraz...

Hexageek zlá skúsenosť – skoro týždeň výpadok a pokračuje

Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
26. 8. 2013 22:27:05
Napsal gransy;990605
a to ze par hodin behem obhajovani firma fungovala dle toho :D
Je to komedie. Jako by ISO byl nejaky druh neposkoditelneho RAIDU nebo co :)
26. 8. 2013 22:27:05
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925588
HexaGeek
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
26. 8. 2013 22:27:48
Napsal WEDOS;990606
Každý to vidí jinak a každý k tomu přistupuje jinak...
Někdo to bere vážně a někdo má prostě nastavené procesy ve firmě tak, aby se v případě problémů vědělo jak postupovat. Někdo improvizuje. Ano, i to ISO lze asi (u některých certifikačních autorit) ošidit, ale to potom nemá smysl ho dělat...
V tomto případě (hexageek a opakující se problémy) nejde o ISO, ale o to, co jsme tady psali již mnohokrát (o počtu zaměstnanců, o pravdivosti informací na webu a další věci).
ano to je pravda spravne implementovane ISO je dobra vec.
---------- Příspěvek doplněn 26.08.2013 v 22:28 ----------
Napsal hofy;990612
Je to komedie. Jako by ISO byl nejaky druh neposkoditelneho RAIDU nebo co :)
Samozrejme, ISO je na prd v pripade kdyz mame scenar "CO DELAT KDYZ" a jeden prvek z toho scenare plne selze..
26. 8. 2013 22:27:48
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925587
Postupy se daj implementovat i bez nejakyho ISO.
26. 8. 2013 22:29:16
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925586
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
26. 8. 2013 22:29:17
Napsal WEDOS;990606
Každý to vidí jinak a každý k tomu přistupuje jinak...
Někdo to bere vážně a někdo má prostě nastavené procesy ve firmě tak, aby se v případě problémů vědělo jak postupovat. Někdo improvizuje. Ano, i to ISO lze asi (u některých certifikačních autorit) ošidit, ale to potom nemá smysl ho dělat...
V tomto případě (hexageek a opakující se problémy) nejde o ISO, ale o to, co jsme tady psali již mnohokrát (o počtu zaměstnanců, o pravdivosti informací na webu a další věci).
Vy take mate ISO, to byl by nesmysl, abyste si ho nehajili a ja vam to neberu, je to naprosto v poradku.
Kazdopadne kdyz odejde disk, resi se jeho vymena. Kdyz odejde switch, resi se jeho vymena, kdyz zamestnanec nedela co ma, resi se jeho vymena. :-P
K tomu vsemu nepotrebujeme koukat do papiru.
---------- Příspěvek doplněn 26.08.2013 v 22:30 ----------
Napsal HexaGeek;990613
ano to je pravda spravne implementovane ISO je dobra vec.
Sparvne implementovane ISO je spravne implementovane jen za strany certifikacni autority, nebot te to prineslo zisk. Pro ostatni je to k nicemu.
26. 8. 2013 22:29:17
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925585
HexaGeek
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
26. 8. 2013 22:31:47
Napsal WEDOS;990606
V tomto případě (hexageek a opakující se problémy) nejde o ISO, ale o to, co jsme tady psali již mnohokrát (o počtu zaměstnanců, o pravdivosti informací na webu a další věci).
my mame nejake opakujici se problemy ??
26. 8. 2013 22:31:47
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925584
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
26. 8. 2013 22:36:41
Napsal HexaGeek;990619
my mame nejake opakujici se problemy ??
Ja mam take kazdy den opakujici problem. BUDIK
26. 8. 2013 22:36:41
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925583
Bohuzel se mi zda, ze hexageek ma zde na webtrhu tak poskozenou reputaci, ze ziskavat duveru zpet bude dost narocne a pomale.
Staci si zadat do vyhledavani hexageek a kritika, zejmena na uroven (ne)podpory, je slyset ze vsech stran. Takze rozhodne to nejsou vykriky jednotlivcu. To je ostatne i duvod, proc jsem Vas nakonec neoslovil ohledne server housingu. Je to skoda, ale v posledni dobe vas radim nejak na uroven datahousingu..
26. 8. 2013 22:38:23
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925582
soudruh
verified
rating uzivatele
(57 hodnocení)
26. 8. 2013 22:39:10
Napsal HexaGeek;990619
my mame nejake opakujici se problemy ??
ano a ne male :-)
kdyz jsem te hledal v Brne, 3x jsem volal abych se az napoctvrte dopatral cile...
// ale stejne si myslim, ze Brnaci nam Prazakum otaceji cedule :-)
26. 8. 2013 22:39:10
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925581
HexaGeek
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
26. 8. 2013 22:41:05
Napsal soudruh;990629
ano a ne male :-)
kdyz jsem te hledal v Brne, 3x jsem volal abych se az napoctvrte dopatral cile...
// ale stejne si myslim, ze Brnaci nam Prazakum otaceji cedule :-)
no jo jenze ja nemuzu za to ze dle tebe je kazdy sjezd pred brnem rovnou sjezdem do Brna, tohle neni Praha, k nam jeste Behm nedotahl metro..
26. 8. 2013 22:41:05
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925580
soudruh
verified
rating uzivatele
(57 hodnocení)
26. 8. 2013 22:42:07
Napsal mytrix;990627
v posledni dobe vas radim nejak na uroven datahousingu..
mno to byla podpasovka :-)
ale 81 hodin je 81 hodin ...
co dodat
26. 8. 2013 22:42:07
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925579
Řekli jste si sami o hodně otázek... :-)
Napsal HexaGeek;990610
hlavni výpadek v Brně byl vyřešen, dnes po 17:00
Na webu to vypadá, že máte vše již jen v Bratislavě. Není tedy web na první pohled klamavý?
Je to tedy stále tohle?
Napsal HexaGeek;990610
všechny servery běžící v rámci Blade a následně vitalizace jsme plně zprovoznili..
Jaký model blade serverů máte? Máte nějakou reálnou fotografii?
Napsal HexaGeek;990610
někteří klienti mohli mít problém s připojením, jelikož se v první chvíli objevilo obrovské množství požadavků.
Jak to souvisí s výpadkem? Nestačila konektivita nebo výkon serveru?
Napsal HexaGeek;990610
Za cely problém může technická chyba na serveru který se nám i pres veškerou snahu nepodařilo rozchodit, k celému problému navíc třešničku na dortu zařídil výrobce daného HW který nedodržel SLA a místo 3 hodinové reakční doby, náhradní HW dodal až v pondělí ráno. Problém budeme nadále řešit zřejmě právní cestou.
Jaký to je výrobce a jaký support jste měli dojednaný? 3 hodiny se běžně nepoužívá.
Napsal HexaGeek;990610
1] Nastupuje noční extra směna která se bude věnovat postupnému vysvětlení problému všem zákazníkům kterých se výpadek dotkl včetně rádné omluvy
Kolik je to pracovníků? Jen pro zajímavost. To ohledně počtu zaměstnanců je pro nás stále záhadou.
Je to stále takhle:
http://wwwinfo.mfcr.cz/cgi-bin/ares/darv_res.cgi?ico=24799891&jazyk=cz&xml=1
1-5 zaměstnanců...
Napsal HexaGeek;990610
3] začíná velká migrace na spolehlivé servery od Fujitsu Siemens a SuperMicro které máme interně na skladě vždy v počtu x2.
Jaké server od FUJITSU máte a přes jakého dodavatele? Minule jste tady uváděli pohádky o 150 serverech fujistu. Taková zakázka v ČR neproběhla (a to FUJITSU kupuje kromě nás nyní již i Seznam).
Napsal HexaGeek;990610
4] Brzy budeme nasazovat Blade řešení BX900 od Fujitsu Siemens pro novy produkt na Slovensku a vážně uvazujeme o to ze bychom je použili jako generální řešení I pro webhostingy. Blade System od Fujitsu patří mezi nejvýkonnější na světě a dle našich testů a analýz mezi nejspolehlivější ..
My je používáme a jsme spokojeni. Vy je vážně chcete koupit? My máme 4 blade skříně (každá až 18 dvouprocesorových serverů).
Kde je domlouváte?
Napsal HexaGeek;990610
5] hledáme rovněž řešení jak rychle zpracovat velké množství hovoru a nových žádosti na podporu. Nepředpokládáme že by nastal nějaký další výpadek ale lepší je být přípraven.
Další výpadky jsou jen otázkou času. Nevyhnou se nikomu.
Kolik lidí se věnuje hovorům a zákaznické podpoře?
Napsal HexaGeek;990610
6] připravujeme řešeni s prvkem FailOver kde by data leželi ve dvou nezávislých DC, na různé konektivitě, a při výpadku čehokoliv libovolném DC by vše fungovalo nadále v pořádku.
A kdy to budete mít hotové? A kolik to bude stát?
Napsal HexaGeek;990610
7] Data budou už jen primárně v datacentrech Master Praha a Datacube Bratislava kde je Tier3+ a všechny prvky plně redundantní, tím předejdeme všem možným problémům které mohou kdykoliv nastat. Jak v Datacube tak v Master máme plně ověřeno, že datacentra opravdu splňují náročné standardy pro provoz a nemůže například dojit k odpojeni server z důvodu pádu klimatizačního systému nebo poruchy na UPS větvi, což jsou dvě velké závady, které nastali za poslední měsíc na jiných DC v CR. Obě datacentra mají rovněž dva nezávislé napájecí zdroje, takže je neohrozí výbuch trafostanice třeba v Praze.
TIER3+ máme i my a má to i Sitel a měl před týdnem výpadek a nějaké problémy v poslední době...
Neměl zrovna Master nějaký problém s klimatizací ve dnech horka? Nějak si tohle tvrzení odporuje.
Napsal HexaGeek;990610
1) Proč se weby nezprovoznili na náhradním HW ?
Náhradní server neexistoval, protože všechny součásti tohoto Blade řešeni jsou redundantní a k výpadku nemělo dojit.
My máme blade servery. Mají uvnitř vše 2x (switche, SAS switche a další věci), ale i tak máme skladem náhradní. Máme náhradní i skříň od bladů a to i přes tvrzení dodavatele, že se na tom nemůže nikdy nic rozbít.
Napsal HexaGeek;990610
2) Proč jste weby nepřesunuly jinam?
Weby, které šli migrovat jsme přesunuli jinam, ostatní náročné projekty, složitější weby a weby které odpovídali určitému specifiku bylo možné rozchodit až po zprovoznění diskového pole.
Tak co se vlastně stalo za problém? Umřel webový server nebo diskové pole nebo všechno? Upřímně řečeno - technicky diskové pole s blade serverem moc nesouvisí a právě na blade serveru by mělo vše jít hned obnovit.
Napsal HexaGeek;990610
3) Proč jste ten server/HW neměli 2x
Náklad na pořízení sekundárního kusu je velký a služby provozované na tomto HW by se nám nikdy nezaplatil. A vzhledem k plně redundantnímu řešení to nebylo ani potřeba.
Každý na to pohlíží jinak... Zvláštní jsou Vaše tvrzení o desítkách náhradních serverů skladem. Pokud byste je měli, tak byste to přeci rozběhli obratem na těchto serverech (i po menších počtech).
26. 8. 2013 22:44:11
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925578
HexaGeek
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
26. 8. 2013 22:44:49
Napsal mytrix;990627
Bohuzel se mi zda, ze hexageek ma zde na webtrhu tak poskozenou reputaci, ze ziskavat duveru zpet bude dost narocne a pomale.
Staci si zadat do vyhledavani hexageek a kritika, zejmena na uroven (ne)podpory, je slyset ze vsech stran. Takze rozhodne to nejsou vykriky jednotlivcu. To je ostatne i duvod, proc jsem Vas nakonec neoslovil ohledne server housingu. Je to skoda, ale v posledni dobe vas radim nejak na uroven datahousingu..
problemy se bohuzel stavaji, posuzovat podle reakci na webtrhu je uplna hloupost.. Nekomu proste neco vyhovuje nekomu proste ne. A je tezky mit odezvu ve stylu..
"Ooo vy mate super odezvy a pingy, hned to zverejnime na webtrhu" to uz sem nikdo nenapise..
Ale veci ve stylu "vy zmrdi pokud to nebudu mit do hodiny tak vas rozmaznu na webtrhu a jeste o tom napisu na blog.." je easy ziskat..
26. 8. 2013 22:44:49
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925577
Jasny, ale dejme tomu napriklad o savane (aniz bych byl nejak sprateleny, nemam tam ani web) to tady nikde nectu. A to ze se Vam snazi nekdo dovolat, ze to nikdo nebere, to taky asi neni uplne v poradku. Mozna by to vazne chtelo trochu vice sebekritiky a to co je vam vytykano, to se snazit napravit.
Pro me nejsou podstatne ty vykriky, ty cloveka jen nahlodaji. Ale kdyz mi na vas ve vysledku neda ani kladnou referenci nekdo kdo vas drive pochvalil, tak to uz aby byl clovek vazne na pozoru :-)
26. 8. 2013 22:50:37
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925576
HexaGeek
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
26. 8. 2013 22:52:14
Napsal mytrix;990635
Jasny, ale dejme tomu napriklad o savane (aniz bych byl nejak sprateleny, nemam tam ani web) to tady nikde nectu. A to ze se Vam snazi nekdo dovolat, ze to nikdo nebere, to taky asi neni uplne v poradku. Mozna by to vazne chtelo trochu vice sebekritiky a to co je vam vytykano, to se snazit napravit.
Pro me nejsou podstatne ty vykriky, ty cloveka jen nahlodaji. Ale kdyz mi na vas ve vysledku neda ani kladnou referenci nekdo kdo vas drive pochvalil, tak to uz aby byl clovek vazne na pozoru :-)
Server hosting, dedicated server, vps managed a managed server ma extra telefonickou podporu dle SLA, smlouvy a dalsich veci. Nelze spojovat s webhosting, a klasickyma sluzabama.
26. 8. 2013 22:52:14
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925575
Napsal hofy;990612
Je to komedie. Jako by ISO byl nejaky druh neposkoditelneho RAIDU nebo co :)
Ale i ten RAID můžete mít v několika provedeních... a spoléhat se na něj nedá, ale určitě mnoha věcem pomáhá předcházet.
Napsal HexaGeek;990613
ano to je pravda spravne implementovane ISO je dobra vec.
Samozrejme, ISO je na prd v pripade kdyz mame scenar "CO DELAT KDYZ" a jeden prvek z toho scenare plne selze..
Pokud to děláte poctivě, tak i na to selhání musíte být připraven. A nejde o náhradní hardware, ale o komunikaci, řešení situace a stanovení postupů...
Napsal gransy;990616
Postupy se daj implementovat i bez nejakyho ISO.
Ano, ale jsou i takové firmy, které to "bastlí" na koleni a to doslova a to tak, že uprostřed týdne přestanou registrovat a prodlužovat domény kvůli chaotickému upgradu. Ano... i takhle to chodí :-).
Napsal hofy;990617
Vy take mate ISO, to byl by nesmysl, abyste si ho nehajili a ja vam to neberu, je to naprosto v poradku.
Kazdopadne kdyz odejde disk, resi se jeho vymena. Kdyz odejde switch, resi se jeho vymena, kdyz zamestnanec nedela co ma, resi se jeho vymena. :-P
K tomu vsemu nepotrebujeme koukat do papiru.
Myslím si, že tady to vlákno ukazuje o jen to, že někdo nemá něco stanoveného... :-)
Napsal HexaGeek;990619
my mame nejake opakujici se problemy ??
To byl snad nejlepší vtip dnešního večera :-) nebo snad roku 2013.
Před rokem (nebo kdy) cca dvoudenní výpadek svého vlastního webu, mezitím hromady malých výpadků a komunikace s klienty se tady probírala mnohokrát. Z našeho pohledu tady zůstalo stále hodně nevysvětlených pohádek. Počínaje počtem zaměstnanců... a konče vybavením. Ale tohle se všechno jen postupně ukazuje.
Napsal soudruh;990631
mno to byla podpasovka :-)
ale 81 hodin je 81 hodin ...
co dodat
Co dodat? Nic, tolik výpadků jsme neměli v součtu za celou dobu existence u všech služeb dohromady a to jich provozujeme mnohonásobně více. A podobně je na tom mnoho dalších poskytovatelů.
Napsal HexaGeek;990633
problemy se bohuzel stavaji, posuzovat podle reakci na webtrhu je uplna hloupost.. Nekomu proste neco vyhovuje nekomu proste ne. A je tezky mit odezvu ve stylu..
"Ooo vy mate super odezvy a pingy, hned to zverejnime na webtrhu" to uz sem nikdo nenapise..
Ale veci ve stylu "vy zmrdi pokud to nebudu mit do hodiny tak vas rozmaznu na webtrhu a jeste o tom napisu na blog.." je easy ziskat..
Problémy se stávají každému, ale vy neberete telefony nebo neřešíte chaty ani v době, kdy problémy nejsou. Vlastní zkušenost a zároveň i tady toho bylo napsáno skutečně hodně.
Nalejme si čistého vína a začněme to řešit tak, jak to je...
Zkuste, prosím, pravdivě odpovědět na všechny námi položené dotazy (z dneška a i z historie) a určitě se tak hodně věcí vysvětlí.
26. 8. 2013 22:53:09
https://webtrh.cz/diskuse/hexageek-zla-skusenost-skoro-tyzden-vypadok-a-pokracuje/strana/5#reply925574
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit